Gå til innhold

Har du NULLTOLERANSE for noe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt og tenkt, men enda ikke kommet på en type hadling jeg ikke kan forsvare i den riktige sammenhengen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg har tenkt og tenkt, men enda ikke kommet på en type hadling jeg ikke kan forsvare i den riktige sammenhengen.

Folkemord på tutsier, for eksempel?

Skrevet

Æh, voldtekt av barn, for eksempel? Eller er det greit hvis det er "den riktige sammenhengen"?

Skrevet

Dumhet.

Da kan du jo ikke ha det bra med deg selv.

Gjest Antarctica
Skrevet

Dumhet.

Nånå, ikke så kategorisk. Dumhet er sjelden selvvalgt.

Men du vanker jo mye på disse foraene, så heeeeelt nulltoleranse kan det vel ikke dreie seg om?

Gjest sug lut
Skrevet

Dumhet.

Men du vanker jo mye på disse foraene, så heeeeelt nulltoleranse kan det vel ikke dreie seg om?

Her har man en ypperlig mulighet til å unngå de dumme hvis man vil, det er ikke noe krav om å samhandle (som ellers i verden - jeg nevner i fleng jobb, skole, etc) og kveste dem hvis man føler for det. Det er jo mentalhygienisk lekkert.
Gjest Antarctica
Skrevet

Dumhet.

Her har man en ypperlig mulighet til å unngå de dumme hvis man vil, det er ikke noe krav om å samhandle (som ellers i verden - jeg nevner i fleng jobb, skole, etc) og kveste dem hvis man føler for det. Det er jo mentalhygienisk lekkert.

Ah. Det forklarer saken.

Skrevet

Dumhet.

Sug lut, du henger alt for mye i dette forumet, så du er jo ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen selv. Å skrive 5 000 innlegg på et forum som dette (sammenlignet med de kanskje 100 innleggene jeg har skrevet på 3 år) er ikke akkurat noe tegn på intelligens.

Gjest sug lut
Skrevet

Dumhet.

Sug lut, du henger alt for mye i dette forumet, så du er jo ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen selv. Å skrive 5 000 innlegg på et forum som dette (sammenlignet med de kanskje 100 innleggene jeg har skrevet på 3 år) er ikke akkurat noe tegn på intelligens.

Det er vel ikke tegn på det motsatte heller, eller har du empiri som understøtter det?
Gjest Antarctica
Skrevet

Kommer vel mer an på hva som står i innleggene enn hvor mange de er...

Skrevet

Æh, voldtekt av barn, for eksempel? Eller er det greit hvis det er "den riktige sammenhengen"?

Jeg er helt enig i at voldtekt av barn er galt, men det vil bestandig være noen gråsoner og noen definisjonsproblemer. Hva om den som utførte voldtekten ble tvunget? Hva om gutten var 12 og jenta 14?

Skrevet

Hva mener dere egentlig med 0-toleranse?

At dere aldri ville gjøre det selv?

At handlingenm bestandig skal straffes?

At det er noe dere aldri kan tilgi?

Skrevet

hvordan kan du forsvarre barnemishandling i den rette sammenheng? foreksempel
Skrevet

Ta barnemishandling.

I Norge er det å slå barn pr defenisjon barnemishandling. Slik er det ikke i alle kulturer og var det heller ikke her tidligere. Jeg vil derfor ikke ha noe problem med å omgås mennesker, som venner, som har oppdrad barna sine i henhold til den kulturen de lvde i da det ble gjort. Om det betød fysisk avstraffelse ser jeg ikke som et stort problem. Til og med kjønnslemlestelse blir gjort av mange foreldre fordi de dypt og inderlig ønsker det beste for døtrene sine. I en del tilfeller tror jeg også de har rett, selv om det er uhørt for mine barn som vokser opp i Norge.

Skrevet

Masse :

Bla a narkotika, barnemishandling, utroskap

Skrevet

Alkohol kombinert med bilkjøring, røyking rundt barn (det føler jeg er mishandling av barna, spesielt hvis det snakk om inne eller i bil), mishandling av barn og dyr.

Skrevet

Utnytting

Folk som ikke tar hensyn

Folk som snylter helt åpenlyst

Dyremishandling/menneskemishandling

Mobbing

Vold

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Fyllekjøring

Barnemishandling

Alkohol, narkotika og røyk i svangerskapet

Utroskap

Mobbing

Mishandling av partner, både fysisk og psykisk

Gjest Antarctica
Skrevet

Ta barnemishandling.

I Norge er det å slå barn pr defenisjon barnemishandling. Slik er det ikke i alle kulturer og var det heller ikke her tidligere. Jeg vil derfor ikke ha noe problem med å omgås mennesker, som venner, som har oppdrad barna sine i henhold til den kulturen de lvde i da det ble gjort. Om det betød fysisk avstraffelse ser jeg ikke som et stort problem. Til og med kjønnslemlestelse blir gjort av mange foreldre fordi de dypt og inderlig ønsker det beste for døtrene sine. I en del tilfeller tror jeg også de har rett, selv om det er uhørt for mine barn som vokser opp i Norge.

Jeg vil ha vanskelig for å godta at det på noen måte er greit å skjære med kniv i små barns kjønnsorganer. Kall det tradisjon eller hva du vil, det ser jeg uansett ingen grunn til å akseptere.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

?

Barn og dop

Barn og vold

Fyllekjøring

Skrevet

Ta barnemishandling.

Jeg vil ha vanskelig for å godta at det på noen måte er greit å skjære med kniv i små barns kjønnsorganer. Kall det tradisjon eller hva du vil, det ser jeg uansett ingen grunn til å akseptere.

Hvis du viste at for din datter var alternativet enten dette eller å bli utstøtt av samfunnet, at hun ikke vil få mulighet til å gifte seg og få barn og at hun sansynligvis ville ende opp som prostituert og dø svært ung. Ville du fortsatt ikke gjort det? Det er slik en del foreldre som står ovenfor valget er overbevist om at det vil ende.

Gjest Antarctica
Skrevet

Og dersom du hadde et snev av baller, ville du sørge for at din datter fikk andre forsørgelsesmuligheter enn eksteskapet? Eller akseptere at du ikke kan se inn i framtida, og at datterens muligheter ikke er de samme som dine?

Mine somaliske bekjente, som endte opp i det norske samfunnet, har måttet omgjøre inngrepet ved kirurgi som voksne. De var IKKE veldig lykkelige over foreldrenes valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...