Gå til innhold

Har du en sykdom?

Anbefalte innlegg

Gjest meg mamma?
Skrevet

Jeg er under utredning. Sliter med smerter i kroppen, mest i ledd og muskler, og trøtthet.

Har vært sykemeldt siden i fjor høst og akkurat gått over på aap.

Kan jeg spørre hva du utredes for? Jeg er konstant trøtt og verker i kroppen, alltid støl og stiv. Tenker at det ikke kan være normalt. har og tenkt på å ta det opp med lege, men føler meg som en pingle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har flere diagnoser :

- astma

- lavt stoffskifte

- allergier

- migrene

Jobber 100 %, men er alltid trøtt og sliten

Skrevet

Jeg er under utredning. Sliter med smerter i kroppen, mest i ledd og muskler, og trøtthet.

Har vært sykemeldt siden i fjor høst og akkurat gått over på aap.

Kan jeg spørre hva du utredes for? Jeg er konstant trøtt og verker i kroppen, alltid støl og stiv. Tenker at det ikke kan være normalt. har og tenkt på å ta det opp med lege, men føler meg som en pingle :)

Klart du kan :D

Først var plagene at fingrene og armene sovnet, vonde ledd, mistet kraft i hender og armer + stivhet. Da ble jeg utredet for og fikk diagnosen carpal tunnel syndrom, som er nerve i klem i håndleddet. Opererte for det. Ble ikke bedre, men verre. Leddsmertene utviklet seg, ble trøtt, havnet tidvis på krykker, vondt i kroppen, frysen og sliter med veldig hodeverk. Ble så utredet for revmatisme/RA (leddgikt). Har nå egentlig utelukket det også, men går på prøve på leddgiktmedisiner for å se om det har effekt.

Det siste nå er "anfall" der beina svikter under meg, kan ikke bevege beina. Svimmel, kvalm, hodeverk, hjertebank, varm/kaldsvetter og balanseproblemer. Legen tror kanskje ms, jeg tror kanskje legen overdriver en hel del, men ser at det kan ha sammenheng med nervesystemet. Skal nå til nevrolog over nyttår for å utredes videre.

Du bør ta det opp med legen, det kan være så enkelt som vitaminmangel eller lite blod, og det er så enkelt å finne ut av. Og er det noe helt annet er det veldig lurt å finne ut av det og ikke gå å være syk. En del ting er det viktig å få i gang behandling på, så det er bare å ta en tur :)

Skrevet

Barneleddgikt. Har forsøkt å jobbe, men det går bare ikke. 100 % ufør :(

Skrevet

Hei.

Jeg har flere diagnoser/sykdommer. Jeg har barneleddgikt, barnebechterew, lavt stoffskifte, benskjørhet og fatigue...

Fatiguen har kommet det siste året på grunn av at jeg har vært sterkt plaget av min leddgikt. Spesialistene har vanskeligheter med å finne medisiner som fungerer, så de siste 2 årene har jeg vært veldig dårlig. Store leddforandringer, og må derfor regne med en del operasjoner når vi har fått stabilisert sykdomsaktiviteten. Stoffskiftet er velregulert, så det har jeg ingen plager med.

Jeg har i utgangspunktet 100% jobb, og har jobbet i denne stillingsandelen inntil nå nylig. Nå er jeg sykmeldt i påvente av effekt av medisin og diverse operasjoner. Jeg har hatt de første 2 diagnosene i 23 år, lavt stoffskifte i 15 år (antagelig siden jeg var liten, når vi tar symptomene i betraktning). Benskjørheten ble påvist for 2 år siden.

Jeg klarer fint å leve med disse sykdommene så lenge jeg har en medisin som fungerer, dessuten varierer sykdomsaktiviteten veldig, så i enkelte perioder er jeg helt "frisk".

Jeg har den innstillingen at jeg har disse sykdommene, men jeg er ikke disse sykdommene. Mange jeg kjenner som har en del av de samme diagnosene definerer omtrent hele seg gjennom sykdommen, og det vil jeg absolutt ikke gjøre. Jeg er fortsatt meg, men jeg har tilfeldigvis disse sykdommene ;) Antagelig lykkes jeg ganske bra med dette, ettersom de fleste jeg kjenner stadig påpeker hvor godt humør jeg har og at de omtrent glemmer at jeg faktisk har en (eller flere ;) ) diagnoser.

Skrevet (endret)

Jeg har MS og føler egentlig at det er nok ;)

Endret av AussieAnette og lille William
Skrevet

Jeg har "spiserørssykdom" og migrene. Begge setter meg delvis eller helt ut av spill i perioder, spesielt ved stress. Ellers fungerer jeg normalt. :)

Skrevet

Jeg har CP som gjør at jeg er delvis lam i begge armene og jeg er døv på høyre øret. Jeg var også blind på høyre øyet men fikk tilbake synet når jeg var 12 år.

Ble 100% ufør i høst, ikke noe ønskedrøm fra min side men noen ganger har man ikke noe valg og man må bare akseptere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...