Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #1 Skrevet 1. november 2012 Syntes at jeg til stadighet leser i et innlegg om noen som er syk. Og gjerne syk på en slik måte at de ikke kan jobbe. Jeg bare lurer på om det er slik at flertallet er syke eller om flertallet er friske. Jeg mener ikke at de som er syke ikke skal få lov til å være det, jeg bare lurer på hvor stor andel dette gjelder. Selv er jeg frisk, men har en syk mann (barneleddgikt) som ikke har vert i jobb siden februar. Vi har snakket en del om dette og vi ser at det er stadig flere som har sykdommer som hemmer hverdagen deres. Hvordan er det med deg?
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #2 Skrevet 1. november 2012 Jeg er ikke syk,men har en diagnose. Det er mange som ikke kan jobbe pga den diagnosen,men jeg er såkalt "høytfungerende" Jeg har adhd.Det hemmer meg endel på den måten at jeg bruker opp meg selv,og jeg sliter med å følge med i alt det "vanlige".Men jeg fungerer greit
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #3 Skrevet 1. november 2012 Tror ikke dette er det rette stedet å innhente statistisk materiale. De som ikke jobber har vel generelt sett bedre tid til å sitte på sånne forum. Nei, jeg jobber ikke, er psykisk syk.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #4 Skrevet 1. november 2012 Tror ikke dette er det rette stedet å innhente statistisk materiale. De som ikke jobber har vel generelt sett bedre tid til å sitte på sånne forum. Nei, jeg jobber ikke, er psykisk syk. Jeg går i full jobb og er her en del. Og det er vel strengt tatt en del som har permisjon som er her også.
smet Skrevet 1. november 2012 #5 Skrevet 1. november 2012 Har to kroniske sjukdommer, og til utredning for en tredje. Jobber fullt og klarer det meste i kvardagen for det
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #6 Skrevet 1. november 2012 Har to kroniske sjukdommer, og til utredning for en tredje. Jobber fullt og klarer det meste i kvardagen for det Det er helt supert at du fungere bra til tross for at du er syk. Stå på...
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Jeg har pcos, men vil ikke kalle meg syk. Jeg kan til tider være ekstremt sliten, men jobber 100% og har aldri vært sykemeldt
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Tror ikke dette er det rette stedet å innhente statistisk materiale. De som ikke jobber har vel generelt sett bedre tid til å sitte på sånne forum. Nei, jeg jobber ikke, er psykisk syk. Jeg går i full jobb og er her en del. Og det er vel strengt tatt en del som har permisjon som er her også. Jada, jeg mente jo ikke at ingen som jobber har tid til å være her, men at en større andel av oss som ikke jobber muligens har anledning til å tilbringe flere timer her enn de som jobber og dermed vil være en smule overrepresentert... Også var det jo bare en antagelse.
Februargullet2013 Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Har Astma og medfødt hjertefeil,men jobber hver dag når jeg ikke er Gravid, nå orker jeg ikke det,men ellers jobber jeg 4 timer fra mandag til Fredag Jobber 6 timer nå fordelt på 2 dager
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Jeg har ME (var så heldig å utvikle det etter kyssesyke i voksen alder). Jobber 40-50%.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Jeg fikk kreft i januar, men er forhåpentligvis frisk :-), går til kontroller. Skal begynne å jobbe igjen første halvår 2013, hvis alt går etter planen :-)
CarmaCameleon Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Jeg har angst og spiseforstyrrelser.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Har hatt kreftsykdom jeg også, og har en kronisk sykdom, jobber 100%, når jeg ikke er i permisjon da
Gjest Vicky Pollard Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Har hatt kreftsykdom jeg også, og har en kronisk sykdom, jobber 100%, når jeg ikke er i permisjon da
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Jeg måtte slutte i jobben min for noen måneder siden fordi jeg fikk så mye smerter og er nå under utredning for en form for leddgikt. Søker etter ny jobb da og håper jeg snart får en, bare den ikke er så fysisk tung som den forrige Mange blir vel halvveis ufør om de har den sykdommen jeg utredes for, men jeg håper at jeg greier å holde meg frisk nok til å fortsette å jobbe om det skulle vise seg at jeg har den.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 Jeg har ingen sykdom, men har 3 diagnoser da. Migrene Endometriose Tourettes Ingenting hemmer meg i det daglige, men får jeg et migreneanfall er det kun mørkt kaldt rom som gjelder. Da er jeg rett og slett invalid til det går over. Heldigvis for gode medisiner! =)
Gjest Gullguttene Skrevet 1. november 2012 #17 Skrevet 1. november 2012 Jeg er heldig, har ingen sykdommer eller diagnoser.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 1. november 2012 #19 Skrevet 1. november 2012 (endret) Jeg har ikke bare en sjukdom, har flere diagnoser. Det som har holdt meg mest tilbake fra arbeidslivet er migrene kombinert med fibromyalgi og angst/depresjoner. Men nå er jeg mer eller mindre kvitt angsten og depresjonene og er friskere enn på mange år og i full gang med å søke jobber. Vil helst unngå varig uføretrygd, og nå orker jeg ikke gå hjemme mer..... Har fortsatt migrene innimellom, men stort sett varer ikke anfallene lenger enn et par timer, eller går over når jeg tar medisin. Har også astma og allergi, men det plager meg ikke nevneverdig. Ikke mer enn at jeg kan håndtere det. Endret 1. november 2012 av Scania
marsgutt 2013 Skrevet 1. november 2012 #20 Skrevet 1. november 2012 Har Fibromyalgi, sliter også med deprisjon og angst. Plages ogs med mye bettendelse og har lett for og få det. Har vært sykmeldt fram til mai da begynte jeg og jobbe litt igjen, beynte fult 1 oktober, men er gravid og fikk en blødning og ble derfor sykmeldt. siden jeg er gravid så er fibromyalgien enda være og takle for kan ikke ta de smerte stillende jeg pleier. Er under behandling så skal nok bli bedre
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #21 Skrevet 1. november 2012 Jeg hadde diabetes,men er frisk nå pga livsstilsendringer:-)
Cat.68 Skrevet 1. november 2012 #22 Skrevet 1. november 2012 Jeg har flere kroniske diagnoser * Bekhtrevs *sekundær Sjøgrens syndrom *fibromyalgi *adhd Disse preger jo selvsagt hverdagen min i større og mindre grad, Men jeg jobber idag i en 71,4% stilling, og har faktisk klart å gå opp i stillingsprosent fra 50%
Anonym bruker Skrevet 1. november 2012 #25 Skrevet 1. november 2012 Jeg har bekterevs og hypoteriose. Den siste har jeg gode medisiner mot, så den merker jeg ikke, men sliter med bekterevs. Nå går jeg ikke på annet enn smertestillende så sliter litt da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå