Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 31. oktober 2012 #51 Skrevet 31. oktober 2012 Super forslag, HI! Jeg liker liker liker
kamik Skrevet 31. oktober 2012 #52 Skrevet 31. oktober 2012 Og forresten, jeg hadde satt veldig pris på initiativet og sendt mitt barn avgårde på juleverksted med glede :-)
Frk Vims Skrevet 31. oktober 2012 #53 Skrevet 31. oktober 2012 Hvis du har bursdag og det kommer et barn som er hyperallergisk, inviterer du henne ikke da fordi hun bare er ett barn og du ikke kan tilpasse til ETT barn? Hører du selv hvor dust du er nå!? Unnskyld språket, men her ser man virkelig hvem av oss to som er intolerant Det er vel ganske så stor forskjell mellom hyperallergi og ALLE mulige årsaker til å ikke feire jul vel?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #54 Skrevet 31. oktober 2012 Det skjer mye rundt omkring før jul. Det er drefor ikke sikkert datteren min hadde kunnet være med, men ellers hadde det vært et hyggelig innitsiativ.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #55 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg hadde sendt av gårde invitasjoner, og jeg tror og håper at de fleste foreldre er oppegående nok, til å ta det som en hyggelig ting Hvis det er noen i klassen som ikke feirer jul, så er sikkert foreldrene smarte nok til å ta kontakt med deg, og spørre om de evt kan lage noe annet enn juleting. Alt trenger ikke være så vanskelig!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 31. oktober 2012 #56 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg hadde ikke satt pris på det i skolealder. Det er ille at hele desember går bort i jul også på skolen.. Vi hadde nok avslått. Går hele desember bort i jul på skolen? På skolen hvor jeg jobber har vi bare jul når vi har samlingsstund på morgenen. Så har vi grØtfest med nisseluer en av de siste dagene fØr jul. Jeg syntes dette var en koselig tanke jeg. Deg om det. Jeg syns det er trist at barna mine skal påtvinges jul i offentlig regi. Og hva er alternativet for de som ikke feirer? Jo, de skal 'straffes' med å gjØre lekser mens andre spiser grØt og feirer jul. Tragisk. Sikkert koselig initiativ for alle som elsker jul. Aldri vært borte i det der... De av oss som ikke hadde interesse av å gjØre slikt når jeg gikk på skola, fikk se film, det samme fØrer de nå om dagen, nå er alternativet: juleverksted, film eller ut på tur med grilling osv..
PintSizedDictator Skrevet 31. oktober 2012 #57 Skrevet 31. oktober 2012 Det er for mye fokus på jul i hele samfunnet HELE desember. Når det er såpass mye jul i skolen (julepynt,julegran,kirke etc) blir det rett og slett for mye om man også skal bli invitert hjem på juleverksted også. Og med så mye jul blir det vanskeligere å takke nei for de barna som ikke ønsker jul. Que?? Er det så vanskelig for deg at det finnes mange som ikke ønsker å feire hedenske høytider? øøø....neida. Du får gjøre som du vil. Men å si at barna ikke ønsker jul, den får du dra lengre ut på landet med;-) Tror du muslimer feirer jul? For mange er det like naturlig å ikke feire jul som det er for deg å feire det. Jeg aksepterer at du feirer jul uten å tillegge barna dine meninger Min nabo og kollega er muslim og de feirer Jul på lik linje med oss, med Juletre og div. Mest for barna sin skyld og litt for å integrere seg selv i samfunnet. Så det argumentet ditt faller litt igjennom
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #58 Skrevet 31. oktober 2012 Hvis du har bursdag og det kommer et barn som er hyperallergisk, inviterer du henne ikke da fordi hun bare er ett barn og du ikke kan tilpasse til ETT barn? Hører du selv hvor dust du er nå!? Unnskyld språket, men her ser man virkelig hvem av oss to som er intolerant Det går ikke an å sammenligne matintoleranse med vrange foreldre! Du graver deg bare dypere ned for hvert svar du gir. Det er greit at du syns at jul er noe tull, men jeg tror du må innse at kampen din er tapt så lenge du bor i et land med lang tradisjon for å feire jul i HELE desember. Nå er hun jehovas da, så kanskje ikke så rart at hun ikke feirer jul...
PintSizedDictator Skrevet 31. oktober 2012 #59 Skrevet 31. oktober 2012 Hvis du har bursdag og det kommer et barn som er hyperallergisk, inviterer du henne ikke da fordi hun bare er ett barn og du ikke kan tilpasse til ETT barn? HØrer du selv hvor dust du er nå!? Unnskyld språket, men her ser man virkelig hvem av oss to som er intolerant Er dine barn HYPER ALLERGISK mot JUL de da? Leit med alle disse barna som får anafalyktisk sjokk av glanspapir og vattnisser :<
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #60 Skrevet 31. oktober 2012 Både meg og mannen er humanister. Vi feirer jul på tradisjonelt vis uten religiøs tilknytning. (Jul er jo tross alt en gammel hedensk feiring og har opprinnelig ingenting med religion å gjøre). Selv om jeg ikke er særlig fan av engler og slikt har jeg ingen problemer med at barna mine hadde laget slik pynt og hadde stolt stilt dem ut med de andre de lager. I bhg går de hvert år på "kirkevandring" hvor de får kle seg ut som figurene i bibelen og blir fortalt fortellinger om jula. Mener dette er helt uproblematisk for oss. De har også trollefest i bhg hvor de kler seg ut som troll og forteller trollehistorier osv. med andre temaer. For oss blir dette ganske likt. Hadde mine barn blitt invitert til juleverksted hadde vi valgt å prioritere dette, ser ikke noe negativt med det. Godt initiativ HI
Gjest Ingen skal få! Skrevet 31. oktober 2012 #61 Skrevet 31. oktober 2012 Så usaklige dere er. Jeg er svært lite kranglete overfor bhg etc, men jeg må få lov til å ha en annen mening enn dere. Jeg nekter dere ikke jul, halloween etc, men jeg må få lov å lufte at det går an å inkludere alle. Og at det faktisk finnes andre helt nøytrale ting man kan gjøre som er like morsomt.
Marjoriee Dawes Skrevet 31. oktober 2012 #62 Skrevet 31. oktober 2012 inviterer jentene i klassen hjem til juleverksted før jul?? Er 10 stk....Er 10 år siden sist jeg hadde skolebarn, da gjorde jeg ofte sånt, men kjente unger og foreldre godt den gang, ikke var det så mange heller. Tenker at slikt er bra å gjøre for barna(ikke mins min egen), og jeg synes sånt er koselig....men hva hadde dere tenkt?? Koselig førjulsyssel, eller at jeg er en som prøver litt for hardt;)?? Jeg har ikke lest alle svarene her. Men regner med det er noen som absolutt på krangle på dette tema også.. Jeg syns det høres koselig ut jeg! :-) Hadde satt pris på det.
FanteGuri Skrevet 31. oktober 2012 #63 Skrevet 31. oktober 2012 Det var jo en veldig hyggelig ide. Husker selv at det var ei mor i klassen min på barneskolen, som holdt verksted flere ganger i løpet av et år, tror hun hadde en mening om å samle oss i klassen, var mange som hadde problemer både på skolen og hjemme. Uansett var det et fint tiltak, husker jo det enda og det er over 20 år siden :-)
håperpåvinterbarn Skrevet 31. oktober 2012 #64 Skrevet 31. oktober 2012 Vi skal ha noen lignende aktiviteter rundt jul, så jeg syns selvsagt det er en utmerket ide! og koselig! Godt initiativ HI! Man har det bare så morsomt som man lager det sjøl
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #65 Skrevet 31. oktober 2012 Så usaklige dere er. Jeg er svært lite kranglete overfor bhg etc, men jeg må få lov til å ha en annen mening enn dere. Jeg nekter dere ikke jul, halloween etc, men jeg må få lov å lufte at det går an å inkludere alle. Og at det faktisk finnes andre helt nøytrale ting man kan gjøre som er like morsomt. Og det er helt greit. Ungene mine ville sikkert kommet til dere også hvis du inviterte til noe som ikke har med jul å gjøre i desember. Hvis dere har andre tradisjoner dere ønsker å dele er jo det like hyggelig.
KarolineGjørSittBeste Skrevet 31. oktober 2012 #66 Skrevet 31. oktober 2012 Så hyggelig, en god ide jeg skal ta med meg.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2012 #67 Skrevet 31. oktober 2012 Jeg er norsk, jeg bor i Norge, jeg feirer jul, og dermed synes jeg det er helt ok hvis jeg ville invitert barna i klassen til barnet mitt. Må være slitsomt å krangle på ALT!! En koselig ide!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå