Gjest Kira bjeffer! Skrevet 29. oktober 2012 #1 Skrevet 29. oktober 2012 Ser det har vært litt diskusjon inne på anonym at det er mange som ikke "klarer" seg uten mannen sin. Her dro gubben i huset på rep.øvelse før helgen, og nå kjenner jeg hvor deilig og stille det er i huset. Har jo to små barn som selvsagt både roter og bråker, men først nå fant jeg ut hvor mye mannen også gjør det Jeg skal nyte dagene med ungene før han er tilbake på onsdag kveld!
Studine mevik Skrevet 29. oktober 2012 #2 Skrevet 29. oktober 2012 Det er derfor jeg er så glad for at mannen min jobber skift, for da får jeg huset for meg selv innimellom
Iiiiik Skrevet 29. oktober 2012 #3 Skrevet 29. oktober 2012 Jeg synes også alenetid uten mannen er deilig. Faktisk så deilig at han lurer på om jeg hadde trivdes bedre uten ham. Han likte ikke helt svaret da jeg sa at uten ham hadde jeg gått glipp av kontrasten. Det var visst ikke så kult å være ektemannen som kun dugde til å gi kona gleden over å kjenne hvor deilig alenetid kan være.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 29. oktober 2012 #4 Skrevet 29. oktober 2012 Det er ikke bare meg skjønner jeg Mannen her jobber også turnus, men har bare kvelds-og helgevakt hver 4. uke. Nesten litt slitsomme de ukene, fordi kveldsvakten starter ikke før kl 1500. Greit nok når jeg er på jobb, men nå når jeg er hjemme i permisjon er det uvant å "gå oppå" hverandre en hel dag.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 29. oktober 2012 #5 Skrevet 29. oktober 2012 Skjønner deg godt! Deilig med alenetid altså Nyt! en person mindre= mindre rot selvsagt
frk Nilsen Skrevet 29. oktober 2012 #6 Skrevet 29. oktober 2012 Liker alenetid, da får jeg endelig sett på skikkelig søtsuppe dårlig TV, gjerne noe tåredryppende greier på fem, eller en skikkelig snål dokumentar på TLC.... Tar fram strikketøy og rødvin i samme slengen
Elsker livet Skrevet 1. november 2012 #7 Skrevet 1. november 2012 Jeg syns også det, men eneste at da kommer svigermor mange ganger daglig. Men deilig å selv bestemme over TV, og se akkurat så mye søppel som passer meg. Dessuten kan jeg la det flyte litt mer i huset. Men igjen så kommer min svigermor på "inspeksjon" så helt avslappende er det ikke.
Gjest sug lut Skrevet 1. november 2012 #8 Skrevet 1. november 2012 Jeg syns også det, men eneste at da kommer svigermor mange ganger daglig. Men deilig å selv bestemme over TV, og se akkurat så mye søppel som passer meg. Dessuten kan jeg la det flyte litt mer i huset. Men igjen så kommer min svigermor på "inspeksjon" så helt avslappende er det ikke. Vel, du velger å slippe henne inn.
Mamma_til_2 Skrevet 1. november 2012 #9 Skrevet 1. november 2012 Alenetid er det beste, ikke missforstå elsker og ha mannen ihus, men liker og sose litt alene med barna Får gjort så mye når mannen er borte for da har jeg ingen som "sinker" meg, liker og prate og være sammen med han istede for og være huslig
Elsker livet Skrevet 1. november 2012 #10 Skrevet 1. november 2012 Jeg syns også det, men eneste at da kommer svigermor mange ganger daglig. Men deilig å selv bestemme over TV, og se akkurat så mye søppel som passer meg. Dessuten kan jeg la det flyte litt mer i huset. Men igjen så kommer min svigermor på "inspeksjon" så helt avslappende er det ikke. Vel, du velger å slippe henne inn. Jeg slipper henne heller inn enn å ta konsekvense av å ikke gjøre det.
Gjest sug lut Skrevet 1. november 2012 #11 Skrevet 1. november 2012 Jeg syns også det, men eneste at da kommer svigermor mange ganger daglig. Men deilig å selv bestemme over TV, og se akkurat så mye søppel som passer meg. Dessuten kan jeg la det flyte litt mer i huset. Men igjen så kommer min svigermor på "inspeksjon" så helt avslappende er det ikke. Vel, du velger å slippe henne inn. Jeg slipper henne heller inn enn å ta konsekvense av å ikke gjøre det. Ditt valg å la deg styre av svigermor, med andre ord.
Mamma_til_2 Skrevet 1. november 2012 #12 Skrevet 1. november 2012 Jeg syns også det, men eneste at da kommer svigermor mange ganger daglig. Men deilig å selv bestemme over TV, og se akkurat så mye søppel som passer meg. Dessuten kan jeg la det flyte litt mer i huset. Men igjen så kommer min svigermor på "inspeksjon" så helt avslappende er det ikke. Vel, du velger å slippe henne inn. Jeg slipper henne heller inn enn å ta konsekvense av å ikke gjøre det. Hvilken konsekvenser skal det få da? bestemmer ikke du over ditt liv, ditt hus og din alenetid?
Elsker livet Skrevet 1. november 2012 #13 Skrevet 1. november 2012 Jeg syns også det, men eneste at da kommer svigermor mange ganger daglig. Men deilig å selv bestemme over TV, og se akkurat så mye søppel som passer meg. Dessuten kan jeg la det flyte litt mer i huset. Men igjen så kommer min svigermor på "inspeksjon" så helt avslappende er det ikke. Vel, du velger å slippe henne inn. Jeg slipper henne heller inn enn å ta konsekvense av å ikke gjøre det. Hvilken konsekvenser skal det få da? bestemmer ikke du over ditt liv, ditt hus og din alenetid? Jo jeg er "herre" over mitt hus foran svigermor. Men hun er veldig flink å raportere til min mann.
Gjest sug lut Skrevet 1. november 2012 #14 Skrevet 1. november 2012 Jeg syns også det, men eneste at da kommer svigermor mange ganger daglig. Men deilig å selv bestemme over TV, og se akkurat så mye søppel som passer meg. Dessuten kan jeg la det flyte litt mer i huset. Men igjen så kommer min svigermor på "inspeksjon" så helt avslappende er det ikke. Vel, du velger å slippe henne inn. Jeg slipper henne heller inn enn å ta konsekvense av å ikke gjøre det. Hvilken konsekvenser skal det få da? bestemmer ikke du over ditt liv, ditt hus og din alenetid? Jo jeg er "herre" over mitt hus foran svigermor. Men hun er veldig flink å raportere til min mann. Og han er herre over deg? Det er jo så trist at jeg ikke engang orker bruke det retoriske poenget i å bare svare "Herre."
Mamma_til_2 Skrevet 1. november 2012 #15 Skrevet 1. november 2012 Raportere til din mann??? hvilket forhold lever du egentlig i?
Elsker livet Skrevet 1. november 2012 #16 Skrevet 1. november 2012 Jeg lever i et gammeldags kjønnsrollemønster, og regner vel egentlig ikke med at dere skal være enig med meg. Regner vel heller med at jeg får noe dritt om at jeg er hjernevasket og dum :)Det er en lang tråd om min livsstil på anonymsiden der jeg har forklart meg.
frk Nilsen Skrevet 1. november 2012 #17 Skrevet 1. november 2012 Ikke engang søsteren min får komme på besøk når jeg skal ha alenetid, uavhengig om hun sladrer til mamma, min mann eller hvem det nå måtte være.
Frenzia Skrevet 1. november 2012 #18 Skrevet 1. november 2012 Jeg lever i et gammeldags kjønnsrollemønster, og regner vel egentlig ikke med at dere skal være enig med meg. Regner vel heller med at jeg får noe dritt om at jeg er hjernevasket og dum :)Det er en lang tråd om min livsstil på anonymsiden der jeg har forklart meg. Bare litt nysgjerrig på hva du mener med "gammeldags" kjønnsrollemønster? Jeg tror nemlig ikke jeg er helt på viddene når jeg påstår at et mannsdominerende ekteskapsregime ikke er "gammeldags". Bare håpløst utdatert. Med god grunn! Hvor mange år tilbake snakker vi liksom? For tilbake i norrøn tid så var det frua som var "herre" på gården, og er ikke over tusen år tilbake i tid gammeldags, så vet ikke jeg...
Elsker livet Skrevet 1. november 2012 #19 Skrevet 1. november 2012 Det er vel gammeldags her i landet så vidt jeg vet. Vi lever etter moral basert på tplninger fra bibelen, og etter hva vi mener er naturlig. Det var mer vanlig før, nå har det sklidd veldig ut.
Mamma_til_2 Skrevet 1. november 2012 #20 Skrevet 1. november 2012 Da jeg ikke har lest bibelen så kan du være så snill og utdype denne moralen for meg?
Elsker livet Skrevet 1. november 2012 #21 Skrevet 1. november 2012 Da kan jeg holde på veldig lenge, så det får bli en annen gang. Men det som i hovedsak så går på kjønnsrollene, som de fleste henger seg opp i, er at mannen er overhodet, konen skal være underdanig. Det er slik vi er skapt for å utfylle hverandre. Det kommer frem mange steder i Bibelen.
frk Nilsen Skrevet 1. november 2012 #22 Skrevet 1. november 2012 Tror ikke det står noen plass i bibelen at svigermor skal komme på inspeksjon når mannen er ute....
Frenzia Skrevet 1. november 2012 #23 Skrevet 1. november 2012 Men det som i hovedsak så går på kjønnsrollene, som de fleste henger seg opp i, er at mannen er overhodet, konen skal være underdanig. Det er slik vi er skapt for å utfylle hverandre. Det må være utrolig mange misskapninger i detta landet... Jeg har ikke opplevd å møte noen par hvor en av partene er skapt for å være underdanig den andre.
frk Nilsen Skrevet 1. november 2012 #24 Skrevet 1. november 2012 kjønnsroller har ingenting med det å være kuet å gjøre - eller underdanig som du velger å kalle det
Elsker livet Skrevet 1. november 2012 #25 Skrevet 1. november 2012 Tror ikke det står noen plass i bibelen at svigermor skal komme på inspeksjon når mannen er ute.... Det var sagt med litt humor og dratt litt langt. Hun kommer egentlig for å hjelpe til, men jeg føler det vel som en inspeksjon av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå