Gå til innhold

Uenig med mannen om julepresanger til ungene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har ikke tenkt på at kanskje storebror vil beholde begge spillene?

Husker selv som barn jeg hadde Nintendo og fikk senere supernintendo men brukte den gamle også fra tid til annen. Hvorfor kan de ikke få ha spillene sammen og dele på dem?

Forstod det slik at DS3 var skadelig for øynene til små barn -hvordan kan dere være sikker på at 3-åringen aldri ser på spillet? Tror ikke jeg ville tatt sjangsen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig meg deg, uenig med mannen din. Og uenig med de fleste over som er sjokkerte over materialismen. Vi kjøper også dyre gaver til barna, og de får som regel alt de ønsker seg, både iPod, DS, osv.. Kjøp en skikkelig gave til datteren deres i tillegg, så kan hun arve DS'en også. Her får yngste som regel billigere gaver enn eldste, men hun får mer enn nok, likevel. Tull å kjøpe nytt lekekjøkken til yngste, når vi har ett, da får yngste heller litt ny lekemat (men vi pakker ikke inn brukte leker). Her får ikke storesøster selge lekekjøkkenet sitt for å få frigitt verdien av en gammel julegave. Når hun vokser fra, arver lillesøsteren, enda storesøster en gang har fått dette i gave. Lillesøster trenger dermed mange færre leker.. Storesøster får i år noe dyrt, lillesøster sin gave koster mindre, vi må legge hodene i bløt for å finne på noe, for hun har ALT. Hun er da absolutt like elsket selv om verdien av gaven hennes er mindre!! Og heldigvis bryr ikke våre barn seg om kroner og øre!

Skrevet

Jeg er ikke enig med verken deg eller mannen.

Det er altfor dyre gaver dere gir, dropp hele ds greia og gi dem noen ordentlige leker... Problem løst!

Skrevet

Det er problemstillinger som dette som har gjort at jeg ikke synes julen er noe gøy lenger! Jeg blir rett og slett kvalm av den vanvittige pengebruken rundt juletider. Vi bruker massevis av penger på mye tull og tøys som vi ikke trenger, mens barn i andre deler av verden sulter ihjel. Det er helt sykt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...