Gå til innhold

November

Anbefalte innlegg

Tilbake fra UL, og alt ser veldig bra ut :) Phju! Har holdt litt pusten disse dagene og valgte å ta kontakt med legen i går kveld, hun skvisa meg inn i dag som pasient nr 2! Legen min er bare den beste!! <3

Fremdeles synlig den ene som døde, men den forvitrer sakte men sikkert bort. Den gjenværende hadde flott og sterkt hjerte og var hele 4,78cm lang når jeg i dag er 11 +2 på vei<3

Får ta det som et godt tegn siden normalen i uke 11 er

CRL: 4.1-5.2 cm

Fortsetter under...

Pusta letta ut jeg nå, Hormonana - har tenkt sånn på deg!

02.01: Hormonana og Lykke

02.01: mamma til en prins - ul til lege. Alt fint med begge:-)

03.01: Puma - alt vel, 4,2 & 4,3 mm (10+3)

04.01: Bollibompa - Alt vel

07.01: Puma - Fosterdiagnostikk, Riksen

09.01: Riley - 10 ukers UL

09.01: Hormonana - Alt vel (Hurra!)

10.01: Lillie Vanillie

15.01: Mamma til en prins - 12 ukers UL

15.01: Puma - 12 ukers UL

22.01: Splenda

Endret av Puma

Så godt å høre at alt stod bra til Riley og Hormonana! :)

Masse lykke til i morgen Lillie Vanillie!

Puma, godt du kan få sykepenger, skulle egentlig bare mangle, du må jo passe godt på de små nå :)

Jeg hadde vært sykemeldt i 1 år da jeg sa opp jobben min, så jeg får ikke mer sykepenger nå uansett. Jeg går på AAP nå og det sliter på økonomien, men jeg står i det minste ikke på bar bakke. Nav vil at jeg skal finne en jobb så fort som mulig, men det er ikke så lett sånn som situasjonen har blitt nå. Men jeg håper jeg kan finne en deltidsjobb jeg kan fungere i.

Annonse

Har dere begynt å trappe ned på hormonene? Begynte å trappe ned på Progynova og Progesteron i går (9+6) og synes det er litt skummelt....Ellers ingen mage foreløpig, men håper det blir en liten klump snart;-)

Jeg skulle egentlig slutte brått med medisinene etter uke 9, men det har jeg rett og slett ikke nerver til :P Så nå i uke 10 har jeg trappet ned på Lutinus og Progynova til 1 tablett av hver daglig. Tenker å bruke det ca 1 uke til. Kjempeskummelt å slutte, men skal samtidig bli godt også, sliter med en del bivirkninger av medisinene.

Har du fått en nedtrappingsplan av klinikken? Veldig interessert i å høre hvordan den er i så fall :)

Hei, jeg skal ikke på ul i dag (sikkert noen som har blingset litt), har enda ikke bestilt ny ul, men det blir tidligst neste fredag (er 12+0 da) :) Ellers godt å se at alle får oppfølging, men synd med den ene som falt fra, hormonana. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne gå ned til en crinone om dagen hvis jeg ville fortsette med medisiner, men jeg sluttet etter å ha trappet ned en uke etter testdato.

Endret av Lillie Vanillie

Jeg har forresten oppdaget at formen er mye bedre om jeg spiser ganske tunge måltider, og heller spiser sjelden, enn om jeg småspiser ofte. Svær frokost holder meg bra i mange timer, og en tung middag på kvelden gjør morgenen etter mye bedre (oppdaget dette på ferie :D).

Er hjemme fra jobb idg, kraftig forkjøla m litt feber og en bekkenløsning som har blitt enda verre. Skal til legen på mandg. Synes dagen er litt lang når jeg må ta d m ro (ikke velger d selv:-) lenge sidn jeg var student også nå, husker jeg likte godt å være hjemme på dagen da:-)

Annonse

Oi, beklager om jeg er grunnen til misforståelsen, Lillie Vanillie.

18.01: Puma - Diagnoserende UL, Riksen, 12+4

Endret av Puma

Timen jeg har fått er 10.01 og ordinær UL er i slutten av februar. Enten må de ha surret skikkelig, eller så er det vel noe viktig de ønsker å formidle til meg da.. Jaja, det er ikke så mange dagene igjen til jeg får vite hva det er da :)

Ser ut til at det var du, Helenebeate, som hadde en time i dag, men det var kanskje ikke UL?

Timen jeg har fått er 10.01 og ordinær UL er i slutten av februar. Enten må de ha surret skikkelig, eller så er det vel noe viktig de ønsker å formidle til meg da.. Jaja, det er ikke så mange dagene igjen til jeg får vite hva det er da :)

Ser ut til at det var du, Helenebeate, som hadde en time i dag, men det var kanskje ikke UL?

Jo, av alle ting så fikk jeg UL! Møtte en svært imøtekommende og hyggelig lege som sa at han var villig til å gå litt utenom.. Han sa at avslaget var meget firkanta, alt stod bra til med fosteret, men for sikkerhetsskyld rekvirerte han også blodprøve og den ble sendt til analyse. Får vel svar om ca. 2-3 uker.

Imorgen har jeg 1. trimester bak meg, men tør ikke helt å juble ennå..

Hurra, 3 dager til jeg kan skrive uke 12:-). Herlig å høre at det går fint med alle (bortsett fra litt kvalme og småplager, men dette takler vi når vi vet vi får en (eller to) premier i sommer!!!!) God helg alle flotte blivende mødre:-)

Hm.. idag spiste jeg sushi til middag.. Jeg kjøpte salmalaks tidligere i uken og la den rett i frysern. Tok den opp ca. et døgn etter og la den til sakte tining i kjøleskapet. Jeg har ikke skadet babyen nå vel?? Hjelp!

Sushi med laks kan man fint spise:-) gjorde det selv forrige uke. Google det så står det at det er helt ok!

Hm.. idag spiste jeg sushi til middag.. Jeg kjøpte salmalaks tidligere i uken og la den rett i frysern. Tok den opp ca. et døgn etter og la den til sakte tining i kjøleskapet. Jeg har ikke skadet babyen nå vel?? Hjelp!

Sushi med laks kan man fint spise:-) gjorde det selv forrige uke. Google det så står det at det er helt ok!

Takk for at du beroliger meg, har vært litt nervøs nå :)

17.01: Hormonana - 12 ukers UL

18.01: Puma - Diagnoserende UL, Riksen, 12+4

07.03: Puma - Ordinær UL, 19+3

Endret av Puma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...