Gå til innhold

Kranglernes basisgarderobe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått peng! I annledning av at jeg har blitt voksen så synes hvis min familie at jeg trenger penger..." Hurra, nå kan jeg kjøpe nye spisestuestoler" sa jeg da. Men nei, gubben synes jeg skal bruke de på MEG! Så da så... Jeg trenger ny garderobe (ned 3 strl ila siste år). HELT NY garderobe altså. Så hvordan skride til verket, hva må jeg ha?

Altså, truser, bher og singletter sier seg selv... Og når man først har peng så vil man jo bruke de på kvalitet og på ting som synes.

Den lille sorte? Denne?:

http://shop.mango.com/NO/p0/mango/clothing/dresses/a-line-lace-dress/?id=73439553_02&n=1&s=prendas.vestidosprendas&ie=1&m=&ts=1349089281902

Hva hadde stått på din liste? (gjerne link)

Videoannonse
Annonse
Gjest peacock
Skrevet

Åh, sÅ snill mann du har da!

Kjøp klassiske ting som kan brukes sammen pÅ mange mÅter. Mange fine programmer pÅ tv om akkurat dette for tiden :)

Skrevet (endret)

Åh, sÅ snill mann du har da!

Kjøp klassiske ting som kan brukes sammen pÅ mange mÅter. Mange fine programmer pÅ tv om akkurat dette for tiden :)

Jepp, mannen byttes IKKE mot peng ;)

Jeg har vel ganske klassisk smak i utgangspunktet (tror jeg). Noen skikkelige jeans mÅ jeg vel f.eks investere i. Det er bare sÅ pes Å prøve... men det skal jeg vel overleve, he, he. MørkeblÅ med rette bein?

(gulp! mÅtte redigere inn en ikke gitt...)

Endret av bIomstre
Skrevet

Min liste er nok lang.

Jeg skulle hatt meg et par skikkelig bra olabukser som ikke utvider seg til det dobbelte etter to vask og som sitter bra og holder den noe slappe magen der den burde være.

En kjole som kan brukes i alle anledninger men som ikke er sort og kjedelig.

3-4 bukser til som selvsagt må ha samme kvalifikasjoner som den første. og noen skjørt som også satt knall.

Så kommer vi til overkroppen hvor jeg skulle hatt minst 15 forskjellige topper, t-skjorter, skjorter til alle anledninger.

Så må vi ikke glemme sko. SKO med store bokstaver.

Når det gjelder undertøy så ville jeg brukt flere tusen på det om jeg hadde kunnet. og kjøpt det lekreste av det lekre.

Og så flere kjoler

Skrevet

Min liste er nok lang.

Jeg skulle hatt meg et par skikkelig bra olabukser som ikke utvider seg til det dobbelte etter to vask og som sitter bra og holder den noe slappe magen der den burde være.

En kjole som kan brukes i alle anledninger men som ikke er sort og kjedelig.

3-4 bukser til som selvsagt må ha samme kvalifikasjoner som den første. og noen skjørt som også satt knall.

Så kommer vi til overkroppen hvor jeg skulle hatt minst 15 forskjellige topper, t-skjorter, skjorter til alle anledninger.

Så må vi ikke glemme sko. SKO med store bokstaver.

Når det gjelder undertøy så ville jeg brukt flere tusen på det om jeg hadde kunnet. og kjøpt det lekreste av det lekre.

Og så flere kjoler

Olabukser setter jeg på lista ja. Og hverdagskjoler hadde vært kult, går alt for lite i det. Undertøy er den ene tingen jeg faktisk er litt god til å kjøpe (merkelig nok), er ellers ikke glad i shopping... Og skostørrelsen er dessverre den samme, så der trenger jeg ikke noe.

Skrevet

Klassisk smak er kanskje ikke helt meg, jeg er ikke så veldig damete.

Jeg ville prioritert en bra olabukse

En svart litt pen bukse også, gjerne med rette ben

Noen topper med farge på

En svart, mørk grå eller brun blazer

Kule støvletter

Og så noen skjørt, her blir jeg kanskje ikke klassisk nok:

http://www.nicolaquilter.com/products-page/skirts

Eller en kjole fra Mette Møller

http://www.mettemoller.no/NO/Products.aspx

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

En blazer med snitt til din kropp er greit å ha.

Jeans med smale ben, mørke til litt fint, lysere (men ikke lyse!) til hverdags.

Et sigarettskjørt

Bluser til fint

Fin kjole!! Så moro med ny garderobe! Zara har mye bra =)

mørke jeans:

http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/no/en/zara-W2012/271007/825837/SUPER%20SLIM%20RAW%20DENIM%20JEANS

blazer

http://www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/no/en/zara-W2012/269184/954044/FANTASY%20FABRIC%20BLAZER%20WITH%20ZIPS

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med kvaliteten på klær fra Zara, så det ville skygget unna.

Skrevet

Sats på en butikk hvor klærne lages for å passe sammen. Noa Noa, feks, jeg er dødsmisunnelig.

Skrevet

Takker for ideer! Blazer må jeg sette på lista. Og Mette Møller tror jeg er her i byen, så det kan jeg dra og myse på. Zara kommer ikke før til neste år...

Skrevet

Sats på en butikk hvor klærne lages for å passe sammen. Noa Noa, feks, jeg er dødsmisunnelig.

He, he, hvordan ante jeg at du kom til å foreslå Noa Noa ;)

Skrevet

Ville prioritert plagg som blir mye brukt, altså hverdagsklær/jobbklær fremfor festantrekk.

Ettersom det er årstiden for det nå, ville jeg ha kjøpt meg en høst/vinter-jakke/kåpe.

Deretter flere topper/bluser/gensere som egner seg til jobbruk.

Skrevet (endret)

Så god mann du har :D

Vet ikke hvor glad du er i farger og slikt, men jeg har forelsket meg heeelt i Desigual sine klær. De koster litt, men kjøp på nett så får du de til en grei pris. Boozt.com har greie priser.

Fantastisk passform, god kvalitet, unike trykk og farger og fantastiske klær til alle anledninger - hverdag som fest. I alle fall i mine øyne ;) Handlet på salg der nå (boozt altså) og fikk tre kjoler til 600 kr stykket. Så det ligger i det prisområdet der. Eneste du må huske på når du bestiller fra Desigual er å gå opp en str i forhold til hva du vanligvis bruker. De er nemlig småååååå i str.

Redigerer inn en link, så du kan se hva jeg snakker om ;)

http://www.boozt.com/no/no/desigual

Enda en red: ser nå at du kanskje er på jakt etter basisklær ja, da er kanskje ikke desigual stedet å starte ;) Det er her jeg går bananas når jeg akkurat har fått lønn - eller i alle fall kommer til å gjøre så fort jeg får lønn ;)

Endret av Mentha
Skrevet

Jo da, det blir mest hverdag. Men en kjole til julebordet må jeg jo ha :)

Desigual var fargerikt. Jeg hadde nok trengt å sprita meg opp litt ja, kjører ofte safe og det går liksom i sort, grått og beige... Men dette er ikke tiden for å handle på nett. Er ikke helt kjent med min nye størrelse ennå, så klærne må prøves! Fikk jo sjokk i undertøysforetningen nylig, trodde ikke det fantes bh i så små strl jeg...

Skrevet

He, he, hvordan ante jeg at du kom til å foreslå Noa Noa ;)

Begynner man å bli ørlite forutsigbar her? Ai ai!

Gjest sug lut
Skrevet

Vet ikke hvor glad du er i farger og slikt, men jeg har forelsket meg heeelt i Desigual sine klær. De koster litt, men kjøp på nett så får du de til en grei pris. Boozt.com har greie priser.

Fantastisk passform, god kvalitet, unike trykk og farger og fantastiske klær til alle anledninger - hverdag som fest. I alle fall i mine øyne ;) Handlet på salg der nå (boozt altså) og fikk tre kjoler til 600 kr stykket. Så det ligger i det prisområdet der. Eneste du må huske på når du bestiller fra Desigual er å gå opp en str i forhold til hva du vanligvis bruker. De er nemlig småååååå i str.

Enda en red: ser nå at du kanskje er på jakt etter basisklær ja, da er kanskje ikke desigual stedet å starte ;) Det er her jeg går bananas når jeg akkurat har fått lønn - eller i alle fall kommer til å gjøre så fort jeg får lønn ;)

Desigual er lekkert - takk for tips om å gjøre det på nett! (Selv om jeg ikke kommer til å ha noen penger noen sinne noen gang i dette liv mer amen.)
Gjest amandine
Skrevet

Du blomstre! Gratulerer med å ha blitt voksen! Er det ikke stas?? I anledning en ny kropp som man kanskje ikke kjenner så godt kan det faktisk være ok å leie inn konsulenthjelp. Som ser ting du ikke ser selv. Det har de feks på et stort senter i nærheten av deg, tror jeg.

Selv blir jeg svett bare jeg tenker på prøverom....

Skrevet

Du blomstre! Gratulerer med å ha blitt voksen! Er det ikke stas?? I anledning en ny kropp som man kanskje ikke kjenner så godt kan det faktisk være ok å leie inn konsulenthjelp. Som ser ting du ikke ser selv. Det har de feks på et stort senter i nærheten av deg, tror jeg.

Tusen takk amandine! Alternativet er jo ikke særlig fristende, og jeg var jo faktisk nære (huff). Så det er kjempestas!!

Nå har jeg latt meg lese, at tross vektendring så skal man fremdeles ha samme kropsfassong. Så jeg bør kle samme snitt som før, i teorien altså... Men kanskje man skulle koste på seg en konsulent gitt, tror de har slike på Madla. Jeg blir også veldig svett av prøverom nemlig! Hm, henner de reklamerer med gratislørdager, jeg fåt holde øya åpne.

Gjest amandine
Skrevet

Tusen takk amandine! Alternativet er jo ikke særlig fristende, og jeg var jo faktisk nære (huff). Så det er kjempestas!!

Nå har jeg latt meg lese, at tross vektendring så skal man fremdeles ha samme kropsfassong. Så jeg bør kle samme snitt som før, i teorien altså... Men kanskje man skulle koste på seg en konsulent gitt, tror de har slike på Madla. Jeg blir også veldig svett av prøverom nemlig! Hm, henner de reklamerer med gratislørdager, jeg fåt holde øya åpne.

Det er faktisk dødskult, dritgøy og kjempestas å bli voksen! Og tenk så heldige vi er som ser det og legger merke til det!

Det er en greie jeg messer litt mye på om dagen, synes jeg,det er alt for mange som synes det er urtrist å bli eldre. De går jo glipp av essensen i det hele! Nyt de dagene du har! Og hipp hurra for at man har dem!

Gjest sug lut
Skrevet

http://www.nicolaqui...cts-page/skirts

Jeg vil ha alle de skjørtene der.

De var dødskule.

Jeg også. Du kan ha de korteste, som er bare lekre ungfolen, så kan jeg ha noen midi og noen lange.
Skrevet

http://www.nicolaqui...cts-page/skirts

Jeg vil ha alle de skjørtene der.

De var dødskule.

Jeg også. Du kan ha de korteste, som er bare lekre ungfolen, så kan jeg ha noen midi og noen lange.

ønsker meg knelangt med telefonstolper!

Gjest pupp and go
Skrevet

Grattis med voksenliv, grattis med ny kropp og grattis med snart ny garderobe:) Så fantastisk!

Hvor i verden befinner dette Madla seg? Lurer på å ta en tur dersom muligheten skulle by seg (her består basisgarderoben av en såkalt ventebukse, ditto tights, utgulpa og utvaska gensere og pølseskinnt-skjorter). Tenk å handle med proffhjelp da, nesten som egen stylist:)

Skrevet

Desigual er lekkert - takk for tips om å gjøre det på nett! (Selv om jeg ikke kommer til å ha noen penger noen sinne noen gang i dette liv mer amen.)

Da er man i det minste blakk og lykkelig og fantastisk kledd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...