4Hjerter Skrevet 21. oktober 2012 #51 Skrevet 21. oktober 2012 Ull er helt supert! Hele familien bruker det mye, så om vinteren har vi egen vaskekurv med ull-altså ikke noe stress,bare milo;-) Men er enig med flere over at ull kan bli varmt. Særlig når barna begynner på skolen. Begge mine skolebarn blir svette av å gå med tynne ullundertøy +f.eks olabukse.. ..og på skolen kan man ikke forlange at barna skal få hjelp til å bytte klær hver gang de skal inn eller ut. De går som regel til skolen med bomullstights/langermet t-shirte og tyne ullsokker og en tykk ulljakke over, som de selv klarer og ta av og på når det er utetid. å la barna være utemange timer i 20 minus- i bomull, høres veldig kaldt ut.... Fårstår at noen må gjøre det anderledes pga eksem... men å si at det er for dyrt!?! Tør påstå at det bare er prioriteringer;-)
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2012 #52 Skrevet 21. oktober 2012 Jeg vet nå ikke jeg. Så lenge barnet ikke klør av det tror jeg at ull er best på kalde dager. Det blir litt feil å overføre at en klør selv på at barna ikke kan bruke ull. Var nettopp ute med jenta mi, hun hadde ulltrøye, ullongs, ullfleece og tynn parkdress. Vått i gresett og hun krabbet lrundt og klatret i en time. Siden ull faktisk holder seg varmt selv om det blir fuktig så er det i hvert fall betryggende for meg at hun har ull under dressen, dette også når hun er i barenhagen og de voksne ikke hele veien kan sjekke at barna er tørre, Noen ganger mister de sko, det kommer vått oppover leggen osv.
❤lille stjerne❤ Skrevet 21. oktober 2012 #53 Skrevet 21. oktober 2012 Helt enig i at det er mye mas og litt "mote" med ull. Det virker jo nesten som om barn ikke kan overleve en tur ut uten ull fra innerst til ytterst og man skulle nesten tro det var polekspedisjon de skulle på. Men samtidig så er jeg enig i at ull har veldig gode egenskaper og etter at jeg fikk barn og oppdaget dette så har jeg kjøpt ull til både jenta mi og til meg selv. Holder meg varmere med ull innerst. Men det betyr jo ikke at hele lønna må brukes på nøstebarn og at det eneste som duger fra slutten av august og til 17.mai er ull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå