Gå til innhold

Hva er din og mannen din sin årslønn?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg: 350.000

Mannen:ca 450.000

Skrevet

Jeg tjener 425.000

Mannen min tjener nesten 3 mill i året

Skrevet

Jeg ca 400 000

Mannen ca 1 mill.

Skrevet

Jeg: 440 000,- (nyutdannet i høst)

Mannen : 600 000,-

Skrevet

Jeg tjener 425.000

Av ren nysgjerighet, hva jobber man som om man tjener 3 millioner i året?

Skrevet

Jeg: 423.400 (lønnstrinn 51 i staten)

Mannen: 510.000 (lektor)

Skrevet

Jeg tjener 425.000

Av ren nysgjerighet, hva jobber man som om man tjener 3 millioner i året?

Eiendomsmegler, driver eget firma sammen med en annen mann. Stort meglerbyrå.

Skrevet

Han som er eier av eiendomsfirma, er det snakk om firmaets overskudd eller tar han så mye ut i lønn? Jeg synes det er helt uhørt at noen skal tjene så mye penger på at andre selger husene sine :-(

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jeg: Litt over 400.000

Mannen: 650.000

Han skiftet til en dårligere betalt jobb for å kunne være mer sammen med barna- DET er mannen sin det <3

Skrevet

Jeg (sekretær): 416.000,-

Mannen (journalist): Ca 550.000,-

Skrevet

Han som er eier av eiendomsfirma, er det snakk om firmaets overskudd eller tar han så mye ut i lønn? Jeg synes det er helt uhørt at noen skal tjene så mye penger på at andre selger husene sine :-(

Hvorfor i all verden er det uhørt? Dummeste jeg har hørt noen sinne. Det er vel greit at folk tjener penger på noe de helt tydelig gjør bra? Typisk Ola-Nordmann-tankegang.

Skrevet

Jeg (spesialsykepleier i dagstilling): 457 000

Han (driftskonsisjonær med mastergrad): 730 000

Skrevet

Hvorfor i all verden er det uhørt? Dummeste jeg har hørt noen sinne. Det er vel greit at folk tjener penger på noe de helt tydelig gjør bra? Typisk Ola-Nordmann-tankegang.

Noe jeg syns er latterlig er at kirurger tjener rundt 1 million i året på å operere hardt skadde babyer, barn og voksne mens de jobber 70 timers uker (inkl netter, helger, julaften osv) mens andre tjener det samme på meningsløse kontorjobber hvor de kun jobber dagtid og har max 50 timers uker.

Skrevet

Jeg synes det er merkelig at de som tjener mest i samfunnet er de som bidrar med salgsbistand. Det er ikke verdiskapende, verken økonomisk eller samfunnsmessig. Du har jammen ikke hørt mye dumt i ditt liv hvis dette er det dummeste du har hørt noen sinne. Det er helt greit å være uenig, det regnet jeg med at en del ville være.

Jeg synes uansett at det er rart at en eiendomsmegler skal ha så godt betalt, mer enn statministeren? Mer enn legen som redder liv? Mer enn folk med masse utdanning? Og altså - etter mine vurderinger uten å skape noe for noen.

Skrevet

jeg: 725 000

der er ingen mann :-/

Skrevet

Jeg: 710 000

Mannen: 750 000 - 900 000 (avhengig av bonusutbetaling)

Skrevet

Du glemmer at han er en grunder med enormt ansvar, hva er poenget med at det er en økonomisk drevet jobb?! har ingenting å si spør du meg, mannen har klart dette med egne krefter ++ tror ikke du eller jeg aner alt det arbeidet som ligger bak, det er nok vel fortjent! driver selv butikk i en kjent kjede, dvs med deres hjelp og at de tar større del av kaka enn jeg får! Men jeg slipper å alltid ha alt hengende over meg, jeg deler ansvaret m.m! vel fortjente penger for hans innsats!

Jeg synes det er merkelig at de som tjener mest i samfunnet er de som bidrar med salgsbistand. Det er ikke verdiskapende, verken økonomisk eller samfunnsmessig. Du har jammen ikke hørt mye dumt i ditt liv hvis dette er det dummeste du har hørt noen sinne. Det er helt greit å være uenig, det regnet jeg med at en del ville være.

Jeg synes uansett at det er rart at en eiendomsmegler skal ha så godt betalt, mer enn statministeren? Mer enn legen som redder liv? Mer enn folk med masse utdanning? Og altså - etter mine vurderinger uten å skape noe for noen.

Skrevet

Hvordan i all verden kan du påstå at en bedrift som åpenbart er så suksessfull at den ene av to eiere tjener så mye som litt over 3 mill ikke er verdiskapende økonomisk og samfunnsmessig? Det sier meg at du vet fint lite om hvordan samfunnsøkonomi faktisk fungerer. Dette betyr at to personer driver en bedrift som omsetter for mange penger ila et år, som genererer arbeidsgiveravgifter og skatter, og ikke minst arbeidsplasser. Dette er noe som det norske samfunnet faktisk drar nytte av (tro det eller ei). De fleste her inne er jo veldig opptatte av å fortelle at staten jo forvalter "våre penger", som jo er skatter folk betaler. Vel, gjett hva? Denne personen betaler garantert mer i skatt enn du. Dette er en naturlig konsekvens av helt vanlige etterspørsel/tilbyder-prinsipper. Hadde det ikke vært etterspørsel etter de tjenestene som denne personen tilbyr, så hadde heller ikke bredriften hans vært så inntektsgivende.

Og hvor i all verden får du det fra at denne personen ikke har masse utdanning?? Du vet absolutt ingenting om denne personen, og for alt du vet kan han ha utdannelse innenfor mange områder.

I tillegg blir det utrolig søkt å sammenligne inntekten til en person i en privat bedrift med en lege som jobber på et statlig sykehus. Staten skal IKKE være lønnsledende. Dette er et viktig prinsipp som jeg selv støtter. Og for ordens skyld: Jeg jobber selv i staten og tjener dritt. Hadde jeg skaffet meg en jobb i privat næringsliv hadde jeg kunnet tjene minst 1,5 gang hva jeg tjener nå, og det mener jeg er helt riktig.

Og ja, du har helt rett. Det ER helt latterlig at statsministeren tjener så lite. Han burde tjene mye mer (selv om jeg mistenker at det ikke er det du mener _egentlig_), men igjen: Han har en statlig stilling, og staten har selv proklamert at de ikke skal være lønnsledende. Derav har det nettopp vært bråk rundt lederen som gikk av i Entra Eiendom nylig. Feks.

Jeg synes du bør sette deg litt mer inn i hvordan samfunnsøkonomien faktisk virker jeg.

Skrevet

Noe jeg syns er latterlig er at kirurger tjener rundt 1 million i året på å operere hardt skadde babyer, barn og voksne mens de jobber 70 timers uker (inkl netter, helger, julaften osv) mens andre tjener det samme på meningsløse kontorjobber hvor de kun jobber dagtid og har max 50 timers uker.

Hvor i all verden får du det fra at en person som tjener rundt 3 mill i året på en "meningsløs kontorjobb", som du kaller det, jobber max 50 timer i uka?

Det som er hårreisende med det du sier, er at en kirurg jobber 70 timers uker. JEG vil helst bli operert av en person som er uthvilt takk.

Skrevet

Jeg: ca 480.000 (sykepleier m/mastergrad, dagstilling)

Han: Ca 200.000 (ufør)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...