Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #1 Skrevet 15. oktober 2012 Hun sier hun har stive ledd, stiv nakke og mye vondt i hode. MEN, hun trener annenhver ag, er super sosial hver eneste "fridag" og hun er med på ALLE fester! Dettte er godt dokumentert på facebook! Hun burde skamme seg!!!!!!
mamma_bergen Skrevet 15. oktober 2012 #2 Skrevet 15. oktober 2012 Det er sunt å trene og man kan være sosial med stive og vonde ledd og muskler. ærlig talt..
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #3 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg blir provosert over folk som skriver med store bokstaver. Du burde skamme deg!!!!!
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #4 Skrevet 15. oktober 2012 Hun sier hun har stive ledd, stiv nakke og mye vondt i hode. MEN, hun trener annenhver ag, er super sosial hver eneste "fridag" og hun er med på ALLE fester! Dettte er godt dokumentert på facebook! Hun burde skamme seg!!!!!! Så lite du tydeligvis vet om muskel og skjelettplager Hva tror du skjer hvis man IKKE beveger seg og man har stive muskler/ledd? Hvis du klarer å svare på det, så har du bestått.
*SommerFrisk* Skrevet 15. oktober 2012 #6 Skrevet 15. oktober 2012 æsj! Slike menneskerprovoserer meg også, langt inn i beinmargen! Jeg blir faktisk kvalm
Kliko Skrevet 15. oktober 2012 #7 Skrevet 15. oktober 2012 Det kan faktisk hende at hun er nødt til å trene for å ikke stivne. De som f.eks. har leddgjikt er avhengig av å trene mye om de ikke vil bli helt stive. Det at hun er med på alt er også noe hun må vurdere. Kan jo hende hun klarer å være med på en fest eller to, selv med stiv nakke Tror du skal bry deg med deg og ditt jeg. Ikke hennes.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. oktober 2012 #8 Skrevet 15. oktober 2012 Nå burde man vel absolutt trene om man sliter med ledd og muskler. De jeg kjenner som gjør det, blir beordret til trening av lege.
Himmel og hav Skrevet 15. oktober 2012 #9 Skrevet 15. oktober 2012 Om hun ikke hadde trent så hadde hun kanskje vært 100% ufør. Hadde det passet fruens bilde av uføre bedre?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #10 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg er 50% ufør og trener annenhver dag. Dette gjør at jeg faktisk kan fungere i 50% jobb. I tillegg er jeg av og til sosial i helgene, og man kan nok finne et eller annet festebilde av meg på facebook. Burde jeg skamme meg også da eller?
Gjest sandyBay1 Skrevet 15. oktober 2012 #11 Skrevet 15. oktober 2012 OG hva er problemet at hun er 50 % ufør? Plager det deg? Får du vondt noe sted? Og kan faktisk hende at hun har flere diagnoser som du ikke vet om!
*SommerFrisk* Skrevet 15. oktober 2012 #12 Skrevet 15. oktober 2012 Hun sier hun har stive ledd, stiv nakke og mye vondt i hode. MEN, hun trener annenhver ag, er super sosial hver eneste "fridag" og hun er med på ALLE fester! Dettte er godt dokumentert på facebook! Hun burde skamme seg!!!!!! Så lite du tydeligvis vet om muskel og skjelettplager Hva tror du skjer hvis man IKKE beveger seg og man har stive muskler/ledd? Hvis du klarer å svare på det, så har du bestått. J Det er sunt å trene og man kan være sosial med stive og vonde ledd og muskler. ærlig talt.. Ja men da blir poenget at man søker ikke om UFøRETRYGD, men man søker en NY jobb, som kanskje egner seg litt mer ift de utfordringene hun med den sykdommen faktisk har. JEg kan ikke bare bestemme meg i en alder av 25 år, for at nå vil jeg uføretrygdes, selvom jeg har mer enn godt nok grunnlag til å gjøre det, MEN, det handler litt om holdninger også. Helt sikker på at det finnes mange som syns det er greit å jobbe 50% .
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #13 Skrevet 15. oktober 2012 Om man kan trene + er supersosial, så kan man vel jobbe mer enn 50 prosent. En eller annen jobb burde man kunne klare veø?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. oktober 2012 #14 Skrevet 15. oktober 2012 Om man kan trene + er supersosial, så kan man vel jobbe mer enn 50 prosent. En eller annen jobb burde man kunne klare veø? Men det er da ikke sikkert man hadde kunnet trent det som faktisk er nødvendig om man hadde jobbet fullt. Venninna mi er 100% sykmeldt for tiden pga flere diagnoser, og hun Må til fysioterapeut i minst 3 timer hver dag for i det hele tatt å fungere. Etter det skal hun greie å ta seg av sitt barn. Noe mer får hun ikke til i hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #15 Skrevet 15. oktober 2012 Merkelig hvordan man blir halshogget her inne dersom man hinter til at noen kankje snylter litt på staten.... Tør ikke annet enn å være anonym nå når jeg skal si at jeg også synes slike tilfeller er vanvittig provoserende.
Toocute Skrevet 15. oktober 2012 #16 Skrevet 15. oktober 2012 Trenger ikke å være så slitsomt å feste og være sosialt. Kommer ann på hvordan en anstrenger seg. Fins nok av folk som gjør.det. Men det blir litt rart vist hun er en som hopper å danser på bordene og slår seg til alle vinklene løs.hele kvelden. Mange sitter jo bare ned å snakker. Hun har sikkert sine grunner som blandt annet det. Trenger jo ikke akkurat låse seg inne 50% bare fordi en er ufør 50%.
Gjest meg mamma? Skrevet 15. oktober 2012 #17 Skrevet 15. oktober 2012 Hun sier hun har stive ledd, stiv nakke og mye vondt i hode. MEN, hun trener annenhver ag, er super sosial hver eneste "fridag" og hun er med på ALLE fester! Dettte er godt dokumentert på facebook! Hun burde skamme seg!!!!!! Det er vel derfor hun trener annenhver da, for å ikke stivne i leddene
☆☆☆ Skrevet 15. oktober 2012 #18 Skrevet 15. oktober 2012 Høyres fornuftig ut å trene regelmessig når ein har problem med ledda. Det som provoserer meg er folk som meinar uføre bør isolere seg og ikkje ha eit så fullverdig liv som mulig. Eg kjenner fleire heilt eller delvis uføre, dei har to ting felles; ein ser dei sjeldan når dei er på sitt dårlegaste. Då ligg dei heime i senga/sofaen. Og dei kjenner veldig på at folk meinar dei skal skamme seg. Nokon endar opp med å gjere det også...
Turtelduen Skrevet 15. oktober 2012 #19 Skrevet 15. oktober 2012 Hun sier hun har stive ledd, stiv nakke og mye vondt i hode. MEN, hun trener annenhver ag, er super sosial hver eneste "fridag" og hun er med på ALLE fester! Dettte er godt dokumentert på facebook! Hun burde skamme seg!!!!!! Jeg kjenner flere som er 50-100% uføre, og de fungerer i hverdagen. Det som er mye der er at de skal fungere i hverdagen ETTER jobb, og det er der mange sliter. En skal fungere slik normalt, at en kan ha et normalt liv etter arbeid. Hvis en ikke kan det (de fleste har nok da prøvd lenge å fungere etter en jobb over lengre tid) så blir en sykmeldt osv... Du kjenner jo ikke hennes smerter, hun er flink om hun er så aktiv da. Trening er jo uansett aldri feil. Jeg har kjent samme frustrasjon som deg over visse som virker for friske til å være ufør, men jeg kjenner dem ikke 24 timer i døgnet. Så det har jeg ingenting med. Jeg vet de sliter noe, så jeg kan bare forestille meg hvor mye de sliter i virkeligheten.... Bak våre rygger
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. oktober 2012 #20 Skrevet 15. oktober 2012 Hun sier hun har stive ledd, stiv nakke og mye vondt i hode. MEN, hun trener annenhver ag, er super sosial hver eneste "fridag" og hun er med på ALLE fester! Dettte er godt dokumentert på facebook! Hun burde skamme seg!!!!!! Så lite du tydeligvis vet om muskel og skjelettplager Hva tror du skjer hvis man IKKE beveger seg og man har stive muskler/ledd? Hvis du klarer å svare på det, så har du bestått. J Det er sunt å trene og man kan være sosial med stive og vonde ledd og muskler. ærlig talt.. Ja men da blir poenget at man søker ikke om UFøRETRYGD, men man søker en NY jobb, som kanskje egner seg litt mer ift de utfordringene hun med den sykdommen faktisk har. JEg kan ikke bare bestemme meg i en alder av 25 år, for at nå vil jeg uføretrygdes, selvom jeg har mer enn godt nok grunnlag til å gjøre det, MEN, det handler litt om holdninger også. Helt sikker på at det finnes mange som syns det er greit å jobbe 50% . Det gårpå økonomi også vet du...
Mamsen<3 Skrevet 15. oktober 2012 #21 Skrevet 15. oktober 2012 Folk som dømmer andre etter sykdom/diagnoser og jobb situasjon er utrolig uvitene. Hvem har råd til å gå fra 100% stilling til 50% stilling helt uten videre? Man kan ikke alltid bare søke en stilling på 50% om man ikke har råd til å ha 50% lønn. Om man ikke klarer å jobbe 100%, men ikke har råd til å ha 50% lønn. Hva skal man da gjøre? Takke seg selv? Skjerpe seg og bite tenna sammen å bare gjøre det? Da endre det med full uføre til slutt. er det bedre enn å trene annen hverdag, slippe stiv nakke og evt kunne jobbe 50% og samtidig ha en sosialt liv? Skal alle med kroniske diagnoser, ha et kjipt liv? gå på jobb 100% komme hjem, sove slappe av og legge seg. Ikke være med andre mennesker, ikke få seg familie osv? Og dette med å kunne jobbe mer enn 50%, ja noen kan det, men det er ikke alltid en selv som bestemmer hvor mye man kan jobbe. Alle vedtak NAV har, har visse bestemmelser og regler. Som for eksempel Arbeidsavklarings vedtak, så kan man ikke jobbe mer enn 50-60%, for da mister man den hjelpen man kan få fra NAV.
Gjest Heartbroken Skrevet 15. oktober 2012 #22 Skrevet 15. oktober 2012 Jeg tror du kan slappe helt av, hi. Om hun ikke er syk nok får hun heller ikke uføretrygd. Ikke noe du trenger å bekymre deg for, altså. Min venninne klarer bare å jobbe annenhver dag hvis hun trener de dagene hun har 'fri' (hos fysioterapeut). Hvis hun ikke trener, kan hun ikke jobbe i det hele - hadde det vært mer akseptabelt for deg?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #23 Skrevet 15. oktober 2012 Herliget, kan ikke folk skjønne at alle er forskjellige?? Jeg driver selv å utredes for en leddgikt-lignende sykdom og har fått klar beskjed om å trene flere ganger i uken sånn at kroppen min ikke skal stivne. Jobbet som vikar (par ganger i uken i snitt) og hadde masse smerter hver dag.. nå har jeg ikke jobbet på noen måneder og føler meg kjempefin (i forhold til da)! Jeg prøver å finne en ny type jobb, men det er ingen garanti for at jeg greier noe annet eller det å jobbe fullt, og jeg vet at mange som har den sykdommen jeg utredes for, ofte blir 50 % ufør. Det å feste og å være sosial har aldri plaget leddene mine heller, men sliten kan jeg fort bli. For ps, det er ikke bare leddene det går utover, man har gjerne perioder hvor man blir sliten og slapp.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #24 Skrevet 15. oktober 2012 Om man kan trene + er supersosial, så kan man vel jobbe mer enn 50 prosent. En eller annen jobb burde man kunne klare veø? Men det er da ikke sikkert man hadde kunnet trent det som faktisk er nødvendig om man hadde jobbet fullt. Venninna mi er 100% sykmeldt for tiden pga flere diagnoser, og hun Må til fysioterapeut i minst 3 timer hver dag for i det hele tatt å fungere. Etter det skal hun greie å ta seg av sitt barn. Noe mer får hun ikke til i hverdagen. Når det gjelder sånne som HI, så unner jeg de å havne i en sånn situasjon selv, hvor de må stå skolerett for NAV, de må kjempe seg tilbake til ett liv som halvt grønnsak etter alvorlig sykdom eller skade. Først da kan de kanskje sette seg inn i hvordan det er å være så syk at man må uføre seg helt eller delvis.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2012 #25 Skrevet 15. oktober 2012 Er det meg du snakker om HI ? Jeg trener annenhver dag, stive ledd, vond nakke, muskelsmerter m.m. Et par diagnoser gjør at man noen ganger trenger trening for å kunne fungere, ellers stivner man til de grader :/ Om jeg evt er sosial hver eneste dag, så har nok noen smertestillende medikamenter hjulpet meg ut dørene.. Mange har sykdommer og diagnoser som gjør dem arbeidsuføre til en viss grad, å det er langt i fra alle man kan se det på utvendig. Trist men slik er det, og vi kan desverre ikke noe for det. Så pass på deg selv HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå