Gå til innhold

Ville dere ha meldt dette til Bv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi dette gjelder et nært familiemedlem som jeg har kontakt med daglig. Jeg har sagt klart i fra om at jeg syns det helt feil og at hun ikke skal gjøre noe sånt så jeg ser det. Jeg vet at det ikke skjer ofte og at det ikke skjer mer da barna er 6-7 år nå og dette var noe hun gjorde i 3-4 årsalderen når de var helt umulig.

Hun er en flott mor på alle måter bortsett fra dette.

HI

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

jeg gjorde akkurat det samme da mitt barn va rundt den alderen, hun er nå 6 år, har aldri slått noen eller gjort forsøk på og slå eller lignende. dette er da ikke mishandling. herregud da ble jeg mishandlet mye i min barndom det er bra sikkert:

Ja, du gjorde nok det.
Skrevet

Jeg hadde ikke meldt det til Bv nei. De har viktigere ting å bruke tiden på faktisk.

Men jeg hadde kanskje forklart denne "venninnen" at det finnes andre måter å oppdra barna på uten å være -så- fysisk.

Dere oppfører dere som om dere var feilfrie supermennesker her inne. Kan ikke en mor eller far bryte sammen og ha et svakt øyeblikk uten at politiet eller bv skal tilkalles? Oo

Barna er ikke laget av glass...

Skrevet

Nei, dette synes jeg høres veldig greit ut. Jeg hadde ikke meldt til barnevernet. En klaps på baken eller å ta barna i øret får da aksepteres. Herregud, tenk på deres egne foreldre og deres igjen, det ble da folk av dem også, ikke sant? Da klaps på baken var vanlig, mener jeg.

Jeg slår sønnen min av og til på hånden, f.eks når han komler med komfyren. Han er kun 2 så jeg må være kjapp og bestemt så han ikke brenner seg på den. Og han forstår den klapsen ;)

Nei, det får da ikke aksepteres. Det er forbudt, faktisk. Det er fullt mulig å få greie barn som fungerer godt sammen med andre uten å ty til fysisk avstraffelse. Og det er fullt mulig å passe på at barna ikke skader seg uten å slå. For et paradoks. "Jeg slår ham, så han ikke skal skade seg". ..

At du er den som har rett til å slå, mens han er den som må ta imot, kommer til å gjøre noe med relasjonen deres.

Hva gjør man da, når man står midt i middagen og en vilter 2-åring prøver alt han kan å trykke på knottene på komfyren og prøver å få tak i kasseroller og det som er? Jeg slår ikke hardt, bare et lite klaps. Han kvepper og så tar han lynkjapt bort hånden sin. Man har da virkelig ikke tid til å dulle for mye når det er fare på ferde. Og jeg vil heller klapse et barn på hånden enn at det skal få en kasserolle med varm mat over seg.

Hvis det er komfyren som er problemet skaffer man seg komfyrbeskytter. Da kommer ikke ungen til hverken knotter (som strengt tatt ikke er farlig) eller plater og kjeller. Problem løst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...