Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #26 Skrevet 8. oktober 2012 - Edderkopper - Ransmenn/innbruddstyver o.l, både generelt og spesielt de med sånn finlandshette!!! - Dyr ute i skogen, f.eks bjørn, ulv, rev, elg.. Aner ikke hvor den frykten har kommet fra (kommet siste to årene), men trosser den angsten ganske ofte da jeg elsker å gå tur i skogen og er omringet av skog her vi bor - Redd for at det skal komme fremmede menn inn på soverommet om natta.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #27 Skrevet 8. oktober 2012 - Edderkopper - Ransmenn/innbruddstyver o.l, både generelt og spesielt de med sånn finlandshette!!! - Dyr ute i skogen, f.eks bjørn, ulv, rev, elg.. Aner ikke hvor den frykten har kommet fra (kommet siste to årene), men trosser den angsten ganske ofte da jeg elsker å gå tur i skogen og er omringet av skog her vi bor - Redd for at det skal komme fremmede menn inn på soverommet om natta.
Mamma4livet Skrevet 8. oktober 2012 #28 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg tør aldri se i speil når det er mørkt/delvis mørkt i rommet. Etter at jeg så filmen "Farlig begjær" med Glenn Close og Michael Douglas på nittitallet der en av scenen inneholdt en ekkel episode med et speil så har jeg siden vært ei stor pyse når det kommer til det å se inn i speil i dunkel belysning...
Gjest Dotto Skrevet 8. oktober 2012 #31 Skrevet 8. oktober 2012 Livredd edderkopper, for å spy, for å få kramper i leggen, for å begynne å gråte forann folk, livredd for at alarmer skal gå, livredd for spøkelser/poltergeist, livredd for folk som går i søvne, livredd tanken på å være i ett stort vann ( der du feks ikke kan se antydninger til land ), og så er jeg livredd for å måtte kjøre når det er tåke ute.. Får fullstendig panikk om jeg kjører kvelden og det plutselig er tykk tåke..
Frøken Ubesluttsom Skrevet 8. oktober 2012 #33 Skrevet 8. oktober 2012 Brann. Har opplevd det tidliger, og det var det grusomste jeg har opplevd. Redd for å oppleve det igjen.
PintSizedDictator Skrevet 8. oktober 2012 #34 Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Veps Jeg begynnerå kaldsvette om en kommer for nær. Kommer den inn i hjemmet mitt i tillegg så må jeg slite mye for å ikke begynne å gråte så ungene ser det Aner ikke hvorfor de skremmer meg sånn...de er jo bittesmå :S Ellers er jeg..vel, ikek akkurat redd men jeg syns det kan være kjempe skummelt å gå opp trapper hvor det er åpent mellom trinnene. Føler at noen skal ta tak i foten min D: Og så Må jeg ha armer og ben innenfor sengekanten!. Helst under dynen også Liker ikke å gå på bekkalokk...det kan jeg takke I.T filmene for. Porseleens dukker vil jeg ikke ha innenfor mitt hjem! Endret 8. oktober 2012 av Miip
PintSizedDictator Skrevet 8. oktober 2012 #35 Skrevet 8. oktober 2012 Liker heller ikke å bade i vann der jeg ikke kan se bunnen. Herre så nevrotisk jeg er.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #36 Skrevet 8. oktober 2012 det verste og teiteste jeg er redd for er ulv og hai.. sjansen er meget liten for at jeg noen gang kommer til å møte denne reddselen i løpet av livet.. eller er jeg heller ikke begeistret for rev.. haha, høres idiotisk ut, men... er heller ikke stor fan av edderkopper, men det har bedret seg betraktlig etter jeg fikk barn (er veldig bevisst på å ikke skremme dem unødvendig og påføre dem mine fobier.. )
Nirgal Skrevet 8. oktober 2012 #37 Skrevet 8. oktober 2012 Ikke redd kanskje men får skikkelig vondt inni meg når det tordner og lyner.. Tørr ikke gå i skogen etter at det er mørkt. og om jeg finner en edderkopp på soverommet må mannen enevende alt som er for å sjekke at det ikke er flere
Magia Skrevet 8. oktober 2012 #38 Skrevet 8. oktober 2012 Ellers er jeg..vel, ikek akkurat redd men jeg syns det kan være kjempe skummelt å gå opp trapper hvor det er åpent mellom trinnene. Føler at noen skal ta tak i foten min D: Hehe. Jeg er også livredd for dette. Det skjedde meg faktisk en gang også! Greit, det var broren min som tilfeldigvis var på vei opp fra kjelleren, og jeg på vei ned i trappa over han, så han fant ut at han skulle skremme meg litt. Jeg ble så skremt at jeg stupte ned trappa med hodet først Jeg er husredd og mørkeredd. Eller, det er riktigere å si at jeg KAN være det, for det er ikke alltid jeg blir redd. Ellers hater jeg kjellere. Det er så ille at jeg nekter å gå ned i kjelleren etter det har blitt mørkt. Kjipt for samboeren min som alltid må hente klesvasken etter mørkets frembrudd. Redd heiser er jeg og. Spesielt om de er små. Har også klaustrofobi i enkelte situasjoner. Utrolig ubehagelig :/
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #39 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er livredd sånne store edderkopper som kommer inn i huset vårt. Små har jeg ingen problemer med, men de store har jeg fått ordentlig angst for. Hater når de sitter på badet og gjemmer seg for så å hoppe frem når jeg kommer inn (det er hvertfall sånn det føles). Hyler like mye hver gang selv om jeg forsøker å roe meg ned, for så å forklare 5 åringen at "de er ikke noe farlig, mamma bare skvatt litt", for så å lukke døra raskt og gå på det andre badet... I tillegg har jeg en fornuftig respekt for høyder Dvs jeg kan godt klatre opp på en stige og feks skru i en lyspære eller male en vegg, men blir det for høyt opp suger det litt i magen uten at jeg får direkte panikk. Så er jeg ikke glad i å ta heis alene eller hvis det er for mange folk i dem, det kom etter at jeg satt fast i en full heis i nesten en time, en det hemmer meg ikke så mye at jeg ikke klarer å ta heis.
TøffiTrynet☠ Skrevet 8. oktober 2012 #40 Skrevet 8. oktober 2012 Høyde. Fly. Tannlegen. Kjøre bil. (Kan sitte på, men kjører ikke selv). Dypt vann. Har også angst for selve angsten. Det å miste kontrollen over kroppen sin, som et angstanfall gjerne medfører. Som hyperventilering, skjelvinger, osv. Der. Der fikk jeg sagt det også. Jeg sliter faktisk med angst, og ingen andre vet det... Men nå vet i hvertfall dere det.
SmellyCat Skrevet 8. oktober 2012 #41 Skrevet 8. oktober 2012 Da tenker jeg ikke på redd for ungene eller redd for å miste jobb etc. Men hva du har litt angst for? Edderkopper, vann, mørkeredd eller lignende. Selv er jeg husredd og mørkeredd Edderkopper av en viss størrelse og veldig trange rom.
SmellyCat Skrevet 8. oktober 2012 #42 Skrevet 8. oktober 2012 Glemte usikrede høyder. Høyder hvor jeg føler meg trygg er ok, men å gå på feks. Prekestolen er utelukket.
Gjest April barn <3 Skrevet 8. oktober 2012 #43 Skrevet 8. oktober 2012 Høyder. Trange rom. Være innestengt (fly,heis o.l) Mørket. Bier og klegg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #44 Skrevet 9. oktober 2012 Sprøyter, spesielt vaksiner. Jeg er livredd de skal forandre meg som person. Jeg vet ikke hvor jeg har fått ideen fra, men klarer ikke å slippe den. Har funnet mange "gode" grunne for å ikke vaksinere meg og barna, sanheten er det ingen som vet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #45 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har fobi for ballonger. Vet det er sært, har ikke hørt om noen andre som har det. Kanskje jeg har en fortrengt traumatisk opplevelse? Har vært redd for de så lenge jeg kan huske i hvert fall. Det går bra så lenge de ligger litt unna og ingen er i nærheten av dem, men hvis noen håndterer de, særlig sånn at de knirker, får jeg helt angst. Må se vekk og holde meg for ørene, er så redd de skal sprekke! Helt ulogisk... Samme her, det er så og si det eneste jeg er redd for. Ballonger.. Har vært det helt siden jeg var liten ifølge foreldrene mine. Har aldri vært mørkeredd, redd for insekter osv..
L-8 Skrevet 9. oktober 2012 #46 Skrevet 9. oktober 2012 Fugler! Og spesielt duer!! Også får jeg en kvelende fornemmelse når det innendørs er så mørkt at jeg ikke kan se hånden foran meg... Ellers kunne jeg gått alene i en mørk skog med edderkopper og slanger rundt meg uten problem. Mest av alt er jeg egentlig redd for at sykdom skal ramme noen av mine nærmeste...
lille_Harepus Skrevet 9. oktober 2012 #47 Skrevet 9. oktober 2012 Redd for å gå inn i låven alene når det er mørkt ute og der inne. Bare en ekkel følelse Prøver å unngå det i det lengste, men må gjøres da vi må inn dit for å hente ved.
Gjest Trulte med to små Skrevet 9. oktober 2012 #48 Skrevet 9. oktober 2012 Mus og flaggermus liker jeg ikke. GRØSS for en kombinasjon mus med vinger! Blærk!
blå2010+rosa2013 Skrevet 9. oktober 2012 #49 Skrevet 9. oktober 2012 Fly Tannlege Husredd og mørkredd men ELSKER skrekkfilmer Veps, er allergisk og løper som en gærning hører jeg en.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #50 Skrevet 9. oktober 2012 Sprøyter, spesielt vaksiner. Jeg er livredd de skal forandre meg som person. Jeg vet ikke hvor jeg har fått ideen fra, men klarer ikke å slippe den. Har funnet mange "gode" grunne for å ikke vaksinere meg og barna, sanheten er det ingen som vet. Du trenger hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå