Kortslutning Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Da tenker jeg ikke på redd for ungene eller redd for å miste jobb etc. Men hva du har litt angst for? Edderkopper, vann, mørkeredd eller lignende. Selv er jeg husredd og mørkeredd
Gjest Utradisjonelt Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Høyder Gå alene i en mørk skog
Chelseafan Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Høres sikker veldig dumt ut,men blir livredd av og se på Det på tv norge, med spøkelser og gjenfred i Grøss og gru
LuksusLiv Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Edderkopper, men er jeg hjemme alene så dreper jeg jo edderkoppen, heller det enn å ikke vite hvor den digre, kjøttetende rakkern befinner seg! Kunne jo havnet under puta mi, for alt jeg vet. Så ingen panikkangst med andre ord. Redd for å være hjemme alene. Liker ikke det. På dagen går det greit, men på natta er det værre. Er nok litt mørkeredd også. Jogger aldri alene i skogen, eller går alene på ski. Pysete, rett og slett.
Gjest -ia- Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg er også mørkeredd (slitsomt i mørketida her nord..), liiiivredd for å fly, redd for at jeg eller noen andre skal spy. Livredd for å bli såra etter å ha blitt dumpa på verst tenkelige vis. Redd for å gråte. Og er litt redd for fødselssmertene som ligger foran meg når som helst. Er i bunn og grunn en liten reddhare ser jeg...
imorgon.. Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 Livredd edderkopper! Ser heller ikke åndenes makt på tv.
Gjest Miryks Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Vanskelig å forklare, men det er enkelte lyder som trigger angsten min. Lave lyder, som f.eks ei klokke som tikker. Får hjertebank, klamme håndflater og stresser meg opp.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 Alle slags insekter og kryp, med unntak av marihøner og maur. Kommer de innendørs er det full panikk. Larver og store edderkopper er verst. Redd for å fly. Livredd, angst. Redd for sykdommer, smitte, bakterier, virus, kanskje litt helseangst? Redd for å gå alene i skogen i mørket Redd for å tråkke på brunsnegler, det er så utrolig udigg, hadde kastet skoene mine om jeg gjorde det.
Honningmelon Skrevet 8. oktober 2012 #9 Skrevet 8. oktober 2012 Edderkopper, eller insekter generelt, spøkelser og bakterier.
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 En god kombo av mørkeredd og husredd som slår til innimellom. Min største frykt er at jeg skal oppdage noen, en fremmed mann, som ser inn gjennom vinduet eller at noe eller noen som skal ta ak i føttene mine fra under senga. Helt irrasjonelt med andre ord
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 8. oktober 2012 #11 Skrevet 8. oktober 2012 Redd for tannlegen, høyder og edderkopper. Og så henger det igjen litt redsel for mørket, men det hindrer meg ikke i noe som helst. De tre over er innimellom litt begrensende.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #12 Skrevet 8. oktober 2012 Livredd for å føde.. Og jeg har termin i morra ;/
2 hjertegull :) Skrevet 8. oktober 2012 #14 Skrevet 8. oktober 2012 Skikkelig araknofobi her :/ Prøver å ikke videreføre angsten! Og så er jeg mørkeredd. To vanndråper i gresset blir fort to dyreøyne, gjerne sinte sådan.. Jeg kan se mye rart i mørket. Og hjertet pumper adrenalinet rundt i kroppen i en helvettes fart... Har prøvd å presse meg noen ganger, men angsten tar overhånd..
CaptainHindsight Skrevet 8. oktober 2012 #15 Skrevet 8. oktober 2012 Bakterier og virus (Da spesielt oppkast) Edderkopper Klovner Mørk-og husredd, men det er ikke en konstant frykt. Ringeklokken (Ja, jeg vet )
Regina Phalange Skrevet 8. oktober 2012 #16 Skrevet 8. oktober 2012 Livredd for edderkopper! Så redd at jeg kunne funnet på å rømme huset til noen kom og fjernet edderkoppen. Er også redd for å se ansikt på vinduet, altså når det er mørkt ute og jeg sitter inne...
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #17 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har fobi for ballonger. Vet det er sært, har ikke hørt om noen andre som har det. Kanskje jeg har en fortrengt traumatisk opplevelse? Har vært redd for de så lenge jeg kan huske i hvert fall. Det går bra så lenge de ligger litt unna og ingen er i nærheten av dem, men hvis noen håndterer de, særlig sånn at de knirker, får jeg helt angst. Må se vekk og holde meg for ørene, er så redd de skal sprekke! Helt ulogisk...
det er berre mordi Skrevet 8. oktober 2012 #18 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg var livredd sprøyter, men jeg ble kurert da jeg var gravid, så nå er det fint lite.
Cat_Woman Skrevet 8. oktober 2012 #20 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har fobi for ballonger. Vet det er sært, har ikke hørt om noen andre som har det. Kanskje jeg har en fortrengt traumatisk opplevelse? Har vært redd for de så lenge jeg kan huske i hvert fall. Det går bra så lenge de ligger litt unna og ingen er i nærheten av dem, men hvis noen håndterer de, særlig sånn at de knirker, får jeg helt angst. Må se vekk og holde meg for ørene, er så redd de skal sprekke! Helt ulogisk... Og i tillegg er jeg redd for alle typer alarmer. Får helt panikk hver gang røykvarsleren går av (selv om jeg vet at det ikke brenner) eller det piper når jeg går ut av en butikk (selv om jeg vet at jeg ikke har stjålet)...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. oktober 2012 #23 Skrevet 8. oktober 2012 Husredd og mørkeredd her også. Er jeg alene hjemme en natt ligger jeg på sofaen med alle lys på og tv på. Utrolig slitsomt. Men jeg har hatt innbrudd mens jeg lå og sov så det er derfor jeg er husredd. Vurderer å prøve hypnose for å bli kvitt det. Etter jeg fikk barn fikk jeg også veldig flyskrekk, men tvang meg selv til å fly og nå går det bedre Er også veldig redd store løse hunder. Enda jeg har selv hatt 4 hunder. Rart.
Pengetreet Skrevet 8. oktober 2012 #24 Skrevet 8. oktober 2012 Er redd for høyder og skumle bakterier
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #25 Skrevet 8. oktober 2012 Det jeg er mest redd for er å måtte være alene (altså singel )resten av livet, Og at jeg blir så dårlig at jeg ikke lengre kan være der for barna mine og de må sendes bort.(jeg går på aap på grunn av smerter og funger langt fra maximalt) Men nå var det ikke slike ting du ville ha så Jeg er redd for å sitte bak rattet på en bil. (aldri hatt en ulykke så er ikke sikker på hvorfor jeg har utviklet angst for dette) Edderkopper over en hvis størrelse, klatre opp stigen opp til loftet (den har gått istykker under meg en gang og jeg ble ganske gul og blå), høyder generelt, kjellere av typen ubebodd (tror det har med faren for edderkopper å gjøre), ellers sliter jeg med sosial angst så jeg er redd at ingen liker meg, redd at folk ser ned på meg og snakker stygt om meg. Heldigvis er dette ikke idag så ille at jeg sliter med å komme ut døra men det gjør at jeg ikke klarer å skaffe venner men kun har bekjente fordi jeg ikke klarer å åpne meg for noen. Stiller gjerne opp for andre og lytter til andres problemer men er for redd for å bli avvist eller for å plage noen om jeg er åpen om hvem jeg er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå