Berta_78 Skrevet 8. oktober 2012 #26 Skrevet 8. oktober 2012 Gud hjelpe, de er ikke spedalske. Det finnes ingenting som tyder på at et barnehagebarn tar skade av å tilbringe tid med en person som har tatt en røyk, så en tyggis og vasket hendene. Mange av de ansatte i barnehagen der mine barn går røyker. De er skjønne, omsorgsfulle mennesker som jeg er evig takknemmelig for hvordan de behandler barna mine. At de har en kjip uvane er dumt, men så lenge de ikke røyker foran barna, er det oss helt uvedkommende. Giftstoffer i klærne? Come on.. Jeg røyker forresten ikke selv, og er veldig glad for at fandenskapet er på vei ut.
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. oktober 2012 #27 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. For meg blir dette for hysterisk. På grensen til latterlig. Du om det. Jeg har jobbet i barnehager hvor mange røyket og nå den røykfrie barnehagen. Det er klare fordeler med en røykfri barnehage. Selvsagt er det klare fordeler med en røykfri barnehage! Det er BARE fordeler med å være røykfri.. Men jeg tror ikke barna tar skade av at ansatte/familiemedlemmer er i nærheten av dem innen en halv time etter å ha tatt seg en røyk. At det lukter aldeles forferdelig er en helt annen sak, men det kan da umulig være farligere enn å la barna puste når de beveger seg utendørs i trafikken? Da må jeg bare spørre, hvordan ville du knyttet deg til en omsorgsperson som du ikke syntes luktet godt eller direkte stygt? I tillegg så går det utrolig mye utover effektiviteten på avdelingen. La oss si at det er tre ansatte på en avdeling, de har alle krav på en røykepause før og etter lunsj som de bruker omtrent ti minutter på, samt lunsjpausen da. Til sammen i løpet av dagen så blir det en hel time som de stjeler fra barna. Serdu at røykingen kan virke inn på utrolig mange områder? Det erikke bare luften det er snakk om.. Pause har man krav på (og BøR benytte seg av) enten man røyker eller ikke. HVA man gjør i pausen sin mener jeg ingen har noe med. Noen har røykeånde i 10 minutter, andre har hvitløksånde hele dagen. Jeg tror ikke noen av delene er viktige i barns tilknytning. Du skriver at røykingen kan virke inn på utrolig mange områder. Dette var to av dem. Og luften ute kan vi legge til. Det blir tre. Hva er utrolig mange? Og hvor mye skal man la dem virke inn? Det lukter ikke bare av ånden, men av hele mennesket. Og jo, enkelte stinker hele dagen. Å få mat av en som stinker røyk er jo ikke så behagelig. En liten knøtt som blir matet med brødskive av en røykstinkende hånd. Å få kos eller trøst , å bli kledd på, å bli lest for, å få hjelp av en som stinker røyk kan jo nevnes. Ja, stort sett alle situasjoner som innebærer nærkontakt og samspillet barn -voksen blir jo ikke særlig gode og kan miste den gode kvaliteten som tiden i barnehagen skal inneholde. Det er ikke snakk om "å la dem virke inn", men å faktisk se hvor stor innvirkning det har. F.eks når barnet sier: " æsj, du stinker" og velger bevisst en annen voksen for å få hjelp. Hva skal man si da? "Nei, du får ikke lov å velge, du må være hos den voksne selv om du syns hn er ubehagelig"? Ikke akkurat barns medvirkning...
NormaJean Skrevet 8. oktober 2012 #28 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. Jeg jobber i en røykfri barnehage og takk og lov for det Jeg mener ikke å virke kranglete, men mener du at ingen som røyker bør være i nærheten av barn rett etter de har røyket? Tenker da f.eks på besteforeldre som har besøk av dere og går ut og tar seg en røyk selv om dere er der o.l? Lurer bare fordi jeg dessverre røyker selv Jeg mener INGEN! Ingen som røyker skal i nærheten av mitt barn. Har familiemedlemmer som ikke har møtt barna mine (3 og 6 år) fordi de røyker. Tøyser du? Du får det til å høres ut som om røykere er hardbarka heroinister som setter skudd rett i øyeeplet foran ungene dine....
Silverfox Skrevet 8. oktober 2012 #29 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. For meg blir dette for hysterisk. På grensen til latterlig. Du om det. Jeg har jobbet i barnehager hvor mange røyket og nå den røykfrie barnehagen. Det er klare fordeler med en røykfri barnehage. Selvsagt er det klare fordeler med en røykfri barnehage! Det er BARE fordeler med å være røykfri.. Men jeg tror ikke barna tar skade av at ansatte/familiemedlemmer er i nærheten av dem innen en halv time etter å ha tatt seg en røyk. At det lukter aldeles forferdelig er en helt annen sak, men det kan da umulig være farligere enn å la barna puste når de beveger seg utendørs i trafikken? Da må jeg bare spørre, hvordan ville du knyttet deg til en omsorgsperson som du ikke syntes luktet godt eller direkte stygt? I tillegg så går det utrolig mye utover effektiviteten på avdelingen. La oss si at det er tre ansatte på en avdeling, de har alle krav på en røykepause før og etter lunsj som de bruker omtrent ti minutter på, samt lunsjpausen da. Til sammen i løpet av dagen så blir det en hel time som de stjeler fra barna. Serdu at røykingen kan virke inn på utrolig mange områder? Det erikke bare luften det er snakk om.. Pause har man krav på (og BøR benytte seg av) enten man røyker eller ikke. HVA man gjør i pausen sin mener jeg ingen har noe med. Noen har røykeånde i 10 minutter, andre har hvitløksånde hele dagen. Jeg tror ikke noen av delene er viktige i barns tilknytning. Du skriver at røykingen kan virke inn på utrolig mange områder. Dette var to av dem. Og luften ute kan vi legge til. Det blir tre. Hva er utrolig mange? Og hvor mye skal man la dem virke inn? Det lukter ikke bare av ånden, men av hele mennesket. Og jo, enkelte stinker hele dagen. å få mat av en som stinker røyk er jo ikke så behagelig. En liten knøtt som blir matet med brødskive av en røykstinkende hånd. å få kos eller trøst , å bli kledd på, å bli lest for, å få hjelp av en som stinker røyk kan jo nevnes. Ja, stort sett alle situasjoner som innebærer nærkontakt og samspillet barn -voksen blir jo ikke særlig gode og kan miste den gode kvaliteten som tiden i barnehagen skal inneholde. Det er ikke snakk om "å la dem virke inn", men å faktisk se hvor stor innvirkning det har. F.eks når barnet sier: " æsj, du stinker" og velger bevisst en annen voksen for å få hjelp. Hva skal man si da? "Nei, du får ikke lov å velge, du må være hos den voksne selv om du syns hn er ubehagelig"? Ikke akkurat barns medvirkning... Jeg skjønner hvor du vil, jeg bare tror ikke at det er et så voldsomt stort problem som du skal ha det til. Jeg kjenner mange som røyker, og ja, de stinker i det de kommer inn fra å ha tatt seg en røyk. Men det er absolutt ikke slik at man mister alle hygieniske hensyn i det man begynner å røyke... Man kan være røyker og likevel inneha evnen til å vaske hender etter en røyk eller før behandling av mat, på lik linje med en ikkerøyker. Enkelte røykere stinker hele dagen. Enkelte ikkerøykere stinker hele dagen. Jeg røyke ikke lenger, sluttet for et år siden og er veldig glad for det. Men i min "røykekarriere" har jeg ALDRI opplevd at noen, barn eller voksne, har sagt til meg: "æsj, du stinker, deg vil jeg ikke ha noe med å gjøre". Aldri. Og flere av de jeg omgås er absolutt ikke redde for å si hva de mener...
Silverfox Skrevet 8. oktober 2012 #30 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. Jeg jobber i en røykfri barnehage og takk og lov for det Jeg mener ikke å virke kranglete, men mener du at ingen som røyker bør være i nærheten av barn rett etter de har røyket? Tenker da f.eks på besteforeldre som har besøk av dere og går ut og tar seg en røyk selv om dere er der o.l? Lurer bare fordi jeg dessverre røyker selv Jeg mener INGEN! Ingen som røyker skal i nærheten av mitt barn. Har familiemedlemmer som ikke har møtt barna mine (3 og 6 år) fordi de røyker. Tøyser du? Du får det til å høres ut som om røykere er hardbarka heroinister som setter skudd rett i øyeeplet foran ungene dine.... De er jo det! Og i tillegg spiser de små barn til middag.
Sandana94 Skrevet 8. oktober 2012 #31 Skrevet 8. oktober 2012 Har ei venninne som jobber i bhg, og som røyker. Ingen som har sagt noe, men hun føler selv på det, så hun har skaffet seg slik "pinnerøyk", altså en slags penn som hun tar et trekk av og får i seg nikotin, uten den skadelige røyken. Det kommer visstnok en slags "røyk" ut, men det er bare vanndamp(?). Vanskelig å forklare, og jeg har ikke sett eller hørt om den selv, men om den funker slik hun skal ha det til, så er det jo genialt det er noe flere barnehagetanter (blir jeg skutt siden jeg skrev det?) eller lærere som røyker burde vurdert i arbeidstida!
Ladybird2014 Skrevet 8. oktober 2012 #32 Skrevet 8. oktober 2012 Idioti på sitt beste! Vask huset, lek med ungene eller gå dere en tur. Toskediskusjon. Hva ansatte gjør i PAUSEN sin, tilbaketrukket fra ungene, er ikke deres eller min sak. Punktum.
Gjest Miryks Skrevet 8. oktober 2012 #33 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg mener INGEN! Ingen som røyker skal i nærheten av mitt barn. Har familiemedlemmer som ikke har møtt barna mine (3 og 6 år) fordi de røyker. Jaha? Hva gjør du når du og ungene er på bytur? Vil gjette på at en tredjedel av alle dere går forbi/oppholder dere rundt på kafè røyker. Er ikke røyk jeg lukter her, men hysteri..
pedagogine Skrevet 8. oktober 2012 #34 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. For meg blir dette for hysterisk. På grensen til latterlig. Du om det. Jeg har jobbet i barnehager hvor mange røyket og nå den røykfrie barnehagen. Det er klare fordeler med en røykfri barnehage. Selvsagt er det klare fordeler med en røykfri barnehage! Det er BARE fordeler med å være røykfri.. Men jeg tror ikke barna tar skade av at ansatte/familiemedlemmer er i nærheten av dem innen en halv time etter å ha tatt seg en røyk. At det lukter aldeles forferdelig er en helt annen sak, men det kan da umulig være farligere enn å la barna puste når de beveger seg utendørs i trafikken? Da må jeg bare spørre, hvordan ville du knyttet deg til en omsorgsperson som du ikke syntes luktet godt eller direkte stygt? I tillegg så går det utrolig mye utover effektiviteten på avdelingen. La oss si at det er tre ansatte på en avdeling, de har alle krav på en røykepause før og etter lunsj som de bruker omtrent ti minutter på, samt lunsjpausen da. Til sammen i løpet av dagen så blir det en hel time som de stjeler fra barna. Serdu at røykingen kan virke inn på utrolig mange områder? Det erikke bare luften det er snakk om.. Jeg har jobbet i og vært innom en del barnehager. Aldri har jeg vært i en barnehage hvor de ansatte har krav på to røykepauser i løpet av en dag. Røyke gjør man i lunsjen, har aldri vært borti noe annet.
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. oktober 2012 #35 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg skjønner hvor du vil, jeg bare tror ikke at det er et så voldsomt stort problem som du skal ha det til. Jeg kjenner mange som røyker, og ja, de stinker i det de kommer inn fra å ha tatt seg en røyk. Men det er absolutt ikke slik at man mister alle hygieniske hensyn i det man begynner å røyke... Man kan være røyker og likevel inneha evnen til å vaske hender etter en røyk eller før behandling av mat, på lik linje med en ikkerøyker. Enkelte røykere stinker hele dagen. Enkelte ikkerøykere stinker hele dagen. Jeg røyke ikke lenger, sluttet for et år siden og er veldig glad for det. Men i min "røykekarriere" har jeg ALDRI opplevd at noen, barn eller voksne, har sagt til meg: "æsj, du stinker, deg vil jeg ikke ha noe med å gjøre". Aldri. Og flere av de jeg omgås er absolutt ikke redde for å si hva de mener... Og jeg tror det har større innvirkning enn hva mange velger å se fordi de setter sine egne ønsker og behov før barnas. Jeg syns enkelt og greit at barna, unge og pleietrengende skal få slippe dette. Uansett om det er på grunn av lukt, astma, allergi, hygiene eller giftstoffer...
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. oktober 2012 #36 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har jobbet i og vært innom en del barnehager. Aldri har jeg vært i en barnehage hvor de ansatte har krav på to røykepauser i løpet av en dag. Røyke gjør man i lunsjen, har aldri vært borti noe annet. Og jeg har vært innom en del barnehager med nokså liberale regler rundt røykepauser, især der styrer røyker selv.
pedagogine Skrevet 8. oktober 2012 #38 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har jobbet i og vært innom en del barnehager. Aldri har jeg vært i en barnehage hvor de ansatte har krav på to røykepauser i løpet av en dag. Røyke gjør man i lunsjen, har aldri vært borti noe annet. Og jeg har vært innom en del barnehager med nokså liberale regler rundt røykepauser, især der styrer røyker selv. Liberale regler er ikke det samme som å ha krav på to 10-minutters røykepauser. Forstår forresten ikke hvordan de har tid til det. Slik jeg opplever bhg-hverdagen er det mer enn nok å ta seg til og nok av barn som har krav på¨å bli sett, om man ikke skal bevilge seg ekstra pauser, uavhengig av årsak.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #39 Skrevet 8. oktober 2012 Åh herre. HÅper dere hysterisk ikke bor i storby, for dere vet vel at eksose er verre enn røyk?
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #40 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg hater dårlig ånde, svettelukt og fremfor alt sterk parfyme. Skal jeg forby mennesker med slike dufter å slutte i skolen til barna mine? Allvorlig, om noen røyker i pausen spiller vel ingen rolle med mindre barna har astma/allergi.
marsve Skrevet 9. oktober 2012 #41 Skrevet 9. oktober 2012 Ja du og du... Her må barna nektes å møte mennesker som røyker, eller som har katt og hund (tenk på allergenene), og de som lukter hvitløk, og alle som ikke er av norsk opprinnelse og lukter naturlig sur melk sånn som oss etniske nordmenn.. jeg pleier ikke la mine barn være i nærheten av mennesker som har det støvete hjemme, røyker, onanerer, spiser hvitløk, drikker alkohol eller som kjører noe annet en el-bil. Og ikke får de være ute heller. Eller inne. Pleier stenge de inne i et sterilt rom. Med kun pedagogiske treleker. Seriøst, hva faen er gærent med folk????
Miamimom Skrevet 9. oktober 2012 #42 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg tenker at de har lov til å gjøre hva de vil i pausen sin, men vi har et par godt voksne i vår bhg som stinker rullings. Hadde jeg kunnet velge hadde det sikkert vært fint å slippe den lukta..men,what can you do? Det er mye som irriterer meg mer.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #43 Skrevet 9. oktober 2012 Det synes jeg ingenting om. Folk som røyker får ikke være i nærheten av barnet mitt pga alle giftstoffene som sitter i klærne. I tillegg lukter det helt grusomt. Barn i barnehage skal ikke utsettes for tobakksrøyk i tiden de er i barnehagen. Det er helt forferdelig å tenke på at de ansatte i barnehagen setter egne behov fremfor å skape et røykfritt miljø for barna. Mine barn går i en røykfri barnehage, og jeg hadde aldri godtatt at noen ansatte røyker i pausen sin. Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. Jeg jobber i en røykfri barnehage og takk og lov for det Jeg mener ikke å virke kranglete, men mener du at ingen som røyker bør være i nærheten av barn rett etter de har røyket? Tenker da f.eks på besteforeldre som har besøk av dere og går ut og tar seg en røyk selv om dere er der o.l? Lurer bare fordi jeg dessverre røyker selv Jeg mener INGEN! Ingen som røyker skal i nærheten av mitt barn. Har familiemedlemmer som ikke har møtt barna mine (3 og 6 år) fordi de røyker. Det synes jeg ingenting om. Folk som røyker får ikke være i nærheten av barnet mitt pga alle giftstoffene som sitter i klærne. I tillegg lukter det helt grusomt. Barn i barnehage skal ikke utsettes for tobakksrøyk i tiden de er i barnehagen. Det er helt forferdelig å tenke på at de ansatte i barnehagen setter egne behov fremfor å skape et røykfritt miljø for barna. Mine barn går i en røykfri barnehage, og jeg hadde aldri godtatt at noen ansatte røyker i pausen sin. Shit, dere må jo være foreldrene fra helvete i den bhg dere har barna deres. For de snakker om sånne som dere vet dere? Ikke mye pent som blir sagt blant de ansatte om sånne gnålette surmaga kjerringer som dere.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #44 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg skjønner hvor du vil, jeg bare tror ikke at det er et så voldsomt stort problem som du skal ha det til. Jeg kjenner mange som røyker, og ja, de stinker i det de kommer inn fra å ha tatt seg en røyk. Men det er absolutt ikke slik at man mister alle hygieniske hensyn i det man begynner å røyke... Man kan være røyker og likevel inneha evnen til å vaske hender etter en røyk eller før behandling av mat, på lik linje med en ikkerøyker. Enkelte røykere stinker hele dagen. Enkelte ikkerøykere stinker hele dagen. Jeg røyke ikke lenger, sluttet for et år siden og er veldig glad for det. Men i min "røykekarriere" har jeg ALDRI opplevd at noen, barn eller voksne, har sagt til meg: "æsj, du stinker, deg vil jeg ikke ha noe med å gjøre". Aldri. Og flere av de jeg omgås er absolutt ikke redde for å si hva de mener... Og jeg tror det har større innvirkning enn hva mange velger å se fordi de setter sine egne ønsker og behov før barnas. Jeg syns enkelt og greit at barna, unge og pleietrengende skal få slippe dette. Uansett om det er på grunn av lukt, astma, allergi, hygiene eller giftstoffer... Så fordi man er på jobb så skal man utslette seg selv totalt slik at man passer best mulig inn i mamma hysteriet ditt? Har du på barna dine maske når de er ute på trafikkerte steder også? For du vet vel at eksos er like farlig som tobakks røyk?
Major HotLips Houlihan Skrevet 9. oktober 2012 #45 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg skjønner hvor du vil, jeg bare tror ikke at det er et så voldsomt stort problem som du skal ha det til. Jeg kjenner mange som røyker, og ja, de stinker i det de kommer inn fra å ha tatt seg en røyk. Men det er absolutt ikke slik at man mister alle hygieniske hensyn i det man begynner å røyke... Man kan være røyker og likevel inneha evnen til å vaske hender etter en røyk eller før behandling av mat, på lik linje med en ikkerøyker. Enkelte røykere stinker hele dagen. Enkelte ikkerøykere stinker hele dagen. Jeg røyke ikke lenger, sluttet for et år siden og er veldig glad for det. Men i min "røykekarriere" har jeg ALDRI opplevd at noen, barn eller voksne, har sagt til meg: "æsj, du stinker, deg vil jeg ikke ha noe med å gjøre". Aldri. Og flere av de jeg omgås er absolutt ikke redde for å si hva de mener... Og jeg tror det har større innvirkning enn hva mange velger å se fordi de setter sine egne ønsker og behov før barnas. Jeg syns enkelt og greit at barna, unge og pleietrengende skal få slippe dette. Uansett om det er på grunn av lukt, astma, allergi, hygiene eller giftstoffer... Så fordi man er på jobb så skal man utslette seg selv totalt slik at man passer best mulig inn i mamma hysteriet ditt? Har du på barna dine maske når de er ute på trafikkerte steder også? For du vet vel at eksos er like farlig som tobakks røyk? For et latterlig og usaklig svar. Hvis du virkelig mener at man utsletter seg selv ved å ikke inhalere gift i 7.5 time 5 dager i uka så ja det er det jeg mener. Og det er ikke et mammahysteri. Jeg er pedagogisk leder i en barnehage og det er ut i fra det perspektivet jeg diskuterer.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2012 #46 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg skjønner hvor du vil, jeg bare tror ikke at det er et så voldsomt stort problem som du skal ha det til. Jeg kjenner mange som røyker, og ja, de stinker i det de kommer inn fra å ha tatt seg en røyk. Men det er absolutt ikke slik at man mister alle hygieniske hensyn i det man begynner å røyke... Man kan være røyker og likevel inneha evnen til å vaske hender etter en røyk eller før behandling av mat, på lik linje med en ikkerøyker. Enkelte røykere stinker hele dagen. Enkelte ikkerøykere stinker hele dagen. Jeg røyke ikke lenger, sluttet for et år siden og er veldig glad for det. Men i min "røykekarriere" har jeg ALDRI opplevd at noen, barn eller voksne, har sagt til meg: "æsj, du stinker, deg vil jeg ikke ha noe med å gjøre". Aldri. Og flere av de jeg omgås er absolutt ikke redde for å si hva de mener... Og jeg tror det har større innvirkning enn hva mange velger å se fordi de setter sine egne ønsker og behov før barnas. Jeg syns enkelt og greit at barna, unge og pleietrengende skal få slippe dette. Uansett om det er på grunn av lukt, astma, allergi, hygiene eller giftstoffer... Så fordi man er på jobb så skal man utslette seg selv totalt slik at man passer best mulig inn i mamma hysteriet ditt? Har du på barna dine maske når de er ute på trafikkerte steder også? For du vet vel at eksos er like farlig som tobakks røyk? For et latterlig og usaklig svar. Hvis du virkelig mener at man utsletter seg selv ved å ikke inhalere gift i 7.5 time 5 dager i uka så ja det er det jeg mener. Og det er ikke et mammahysteri. Jeg er pedagogisk leder i en barnehage og det er ut i fra det perspektivet jeg diskuterer. Er jo ikke snakk om å røyke i 7,5 time da, og du sier at jeg er usaklig!!! Det handler o bare om at folk må få lov til å gjøre hva de ønsker når de har pause fra jobben sin. Og det med eksos, det gadf du ikke kommentere eller? Ikke utviklet noe hysteri i forhold til dette enda??
Silverfox Skrevet 9. oktober 2012 #47 Skrevet 9. oktober 2012 For et latterlig og usaklig svar. Hvis du virkelig mener at man utsletter seg selv ved å ikke inhalere gift i 7.5 time 5 dager i uka så ja det er det jeg mener. Og det er ikke et mammahysteri. Jeg er pedagogisk leder i en barnehage og det er ut i fra det perspektivet jeg diskuterer. Har egentlig bestemt meg for å holde kjeft, fordi det nytter jo ikke å diskutere, MEN: Det at man er pedagogisk leder i en barnehage betyr ikke at man er garantert å ha vettet i behold..
Major HotLips Houlihan Skrevet 9. oktober 2012 #48 Skrevet 9. oktober 2012 For et latterlig og usaklig svar. Hvis du virkelig mener at man utsletter seg selv ved å ikke inhalere gift i 7.5 time 5 dager i uka så ja det er det jeg mener. Og det er ikke et mammahysteri. Jeg er pedagogisk leder i en barnehage og det er ut i fra det perspektivet jeg diskuterer. Har egentlig bestemt meg for å holde kjeft, fordi det nytter jo ikke å diskutere, MEN: Det at man er pedagogisk leder i en barnehage betyr ikke at man er garantert å ha vettet i behold.. Hvis du nå insinuere at jeg har mistet vette kun fordi jeg har en mening om røyking på arbeidsplassen, så passer det bedre at du gjør det du først hadde tenkt til, å holde kjeft.
Major HotLips Houlihan Skrevet 9. oktober 2012 #49 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg skjønner hvor du vil, jeg bare tror ikke at det er et så voldsomt stort problem som du skal ha det til. Jeg kjenner mange som røyker, og ja, de stinker i det de kommer inn fra å ha tatt seg en røyk. Men det er absolutt ikke slik at man mister alle hygieniske hensyn i det man begynner å røyke... Man kan være røyker og likevel inneha evnen til å vaske hender etter en røyk eller før behandling av mat, på lik linje med en ikkerøyker. Enkelte røykere stinker hele dagen. Enkelte ikkerøykere stinker hele dagen. Jeg røyke ikke lenger, sluttet for et år siden og er veldig glad for det. Men i min "røykekarriere" har jeg ALDRI opplevd at noen, barn eller voksne, har sagt til meg: "æsj, du stinker, deg vil jeg ikke ha noe med å gjøre". Aldri. Og flere av de jeg omgås er absolutt ikke redde for å si hva de mener... Og jeg tror det har større innvirkning enn hva mange velger å se fordi de setter sine egne ønsker og behov før barnas. Jeg syns enkelt og greit at barna, unge og pleietrengende skal få slippe dette. Uansett om det er på grunn av lukt, astma, allergi, hygiene eller giftstoffer... Så fordi man er på jobb så skal man utslette seg selv totalt slik at man passer best mulig inn i mamma hysteriet ditt? Har du på barna dine maske når de er ute på trafikkerte steder også? For du vet vel at eksos er like farlig som tobakks røyk? For et latterlig og usaklig svar. Hvis du virkelig mener at man utsletter seg selv ved å ikke inhalere gift i 7.5 time 5 dager i uka så ja det er det jeg mener. Og det er ikke et mammahysteri. Jeg er pedagogisk leder i en barnehage og det er ut i fra det perspektivet jeg diskuterer. Er jo ikke snakk om å røyke i 7,5 time da, og du sier at jeg er usaklig!!! Det handler o bare om at folk må få lov til å gjøre hva de ønsker når de har pause fra jobben sin. Og det med eksos, det gadf du ikke kommentere eller? Ikke utviklet noe hysteri i forhold til dette enda?? Det var heller ikke det jeg mente, men her skal jo alt blåses ut av alle proporsjoner så det øret hører vel ikke du på. Og nei, jeg syns ikke folk skal kunne gjøre hva de vil i pausen sin. Man skal opptre profesjonelt i sitt arbeide og ta hensyn til sine omgivelser, og syns ikke jeg at røyklukt passer inn i bildet. Nei, jeg er ikke hysterisk i forhold til eksos, ei heller røyking. Men så oppholder ikke vi oss, hverken i barnehagen eller hjemme, langs sterkt trafikkerte veier. Fornøyd?
Silverfox Skrevet 9. oktober 2012 #50 Skrevet 9. oktober 2012 For et latterlig og usaklig svar. Hvis du virkelig mener at man utsletter seg selv ved å ikke inhalere gift i 7.5 time 5 dager i uka så ja det er det jeg mener. Og det er ikke et mammahysteri. Jeg er pedagogisk leder i en barnehage og det er ut i fra det perspektivet jeg diskuterer. Har egentlig bestemt meg for å holde kjeft, fordi det nytter jo ikke å diskutere, MEN: Det at man er pedagogisk leder i en barnehage betyr ikke at man er garantert å ha vettet i behold.. Hvis du nå insinuere at jeg har mistet vette kun fordi jeg har en mening om røyking på arbeidsplassen, så passer det bedre at du gjør det du først hadde tenkt til, å holde kjeft. Det ville aldri falle meg inn å si at noen har mistet vettet fordi de har en mening om røyking på arbeidsplassen. Det er når du snakker om at barn/ansatte inhalerer giftstoffer 7,5 timer, 5 dager i uka fordi noen tar en røyk i pausen sin jeg begynner å lure litt. Det blir så innmari usaklig, lizzm. Sånn, da skal jeg være stille. Tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå