Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #1 Skrevet 8. oktober 2012 Hva syntes dere om ansatte i bhg/skole som røyker i pausen sin?
Silverfox Skrevet 8. oktober 2012 #2 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg synes de skal få gjøre akkurat som de vil i pausen sin så lenge de ikke gjør det foran barna. Vil heller ikke at noen skal diktere hva jeg kan gjøre i pausen MIN.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 8. oktober 2012 #3 Skrevet 8. oktober 2012 Så lenge de ikke damper oppå barna så er det vel ikke et problem? Om de går litt borti veien så må de da få ta seg en røyk i sin egen matpause? Unger tar jo ikke akkurat skade av å SE voksne røyke??
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. oktober 2012 #4 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. Jeg jobber i en røykfri barnehage og takk og lov for det
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #5 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg jobber selv i bhg og er en av de som går ut for å ta en røyk i pausen min. jeg lurte siden at jeg så i en annen røyketråd at det var ei som sa at en som røyker ikke får holde eller ta i ungen 30 min etter siste røyk. HI
Gjest 5 andre Skrevet 8. oktober 2012 #6 Skrevet 8. oktober 2012 ikke noe problem så lenge det ikke skjer på barnehagens/skolens område - og selvfølgelig ute av syne for barna. De ansatte er rollemodeller for barna, og bør derfor ikke ses. Det må finnes måte på hva foreldre kan diktere, og jeg er antirøyker.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 8. oktober 2012 #7 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. Jeg jobber i en røykfri barnehage og takk og lov for det Jeg mener ikke å virke kranglete, men mener du at ingen som røyker bør være i nærheten av barn rett etter de har røyket? Tenker da f.eks på besteforeldre som har besøk av dere og går ut og tar seg en røyk selv om dere er der o.l? Lurer bare fordi jeg dessverre røyker selv
Silverfox Skrevet 8. oktober 2012 #8 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. For meg blir dette for hysterisk. På grensen til latterlig.
Musemorbr / Skrevet 8. oktober 2012 #9 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg husker så godt da jeg møtte min farmor på gata og hun klemte meg like etter å ha stumpet røyken. Fem minutter senere blir jeg spurt om jeg har begynnt å røyke, for det luktet røyk av meg. Som ikkerøyker merker jeg også fort hvem som røyker, også om de ikke har gjort det på lenge. Egentlig forstår jeg godt om de ikke liker at barnehagen har ansatte som røyker. Det er tross alt mange giftstoffer som henger igjen i røykeres tøy, men også mye som er i huden deres. Samtidig kan man ikke gjøre noe. Et sted går grensen for hvor mye vi skal kunne diskriminere røykerene.
GlemMegEi Skrevet 8. oktober 2012 #10 Skrevet 8. oktober 2012 om de røyker i pausen sin bestemmer de jo selv,men bør skje utenfor området.når det er sagt så har jeg inntrykk av at de fleste skoler og barnehager er røykfrie,altså,de får ikke røyke i arb.tiden.
Cruella De Vil Skrevet 8. oktober 2012 #11 Skrevet 8. oktober 2012 Greit for meg så lenge de bare røyker i pausene sine og ikke røyker åpenlyst foran barna.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #12 Skrevet 8. oktober 2012 Det synes jeg ingenting om. Folk som røyker får ikke være i nærheten av barnet mitt pga alle giftstoffene som sitter i klærne. I tillegg lukter det helt grusomt. Barn i barnehage skal ikke utsettes for tobakksrøyk i tiden de er i barnehagen. Det er helt forferdelig å tenke på at de ansatte i barnehagen setter egne behov fremfor å skape et røykfritt miljø for barna. Mine barn går i en røykfri barnehage, og jeg hadde aldri godtatt at noen ansatte røyker i pausen sin.
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. oktober 2012 #13 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. Jeg jobber i en røykfri barnehage og takk og lov for det Jeg mener ikke å virke kranglete, men mener du at ingen som røyker bør være i nærheten av barn rett etter de har røyket? Tenker da f.eks på besteforeldre som har besøk av dere og går ut og tar seg en røyk selv om dere er der o.l? Lurer bare fordi jeg dessverre røyker selv Jeg mener at arbeidsplasser som barnehage, skole, sykehjem o.l. bør være røykfrie, dette er ene og alene en fordel både for mennesket som røyker, de rundt og arbeidsplassen. Hva folk velger på privat basis får være opp til dem, men når man er på jobb og skal være profesjonell så blir det noe helt annet.
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. oktober 2012 #14 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. For meg blir dette for hysterisk. På grensen til latterlig. Du om det. Jeg har jobbet i barnehager hvor mange røyket og nå den røykfrie barnehagen. Det er klare fordeler med en røykfri barnehage.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #15 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. Jeg jobber i en røykfri barnehage og takk og lov for det Jeg mener ikke å virke kranglete, men mener du at ingen som røyker bør være i nærheten av barn rett etter de har røyket? Tenker da f.eks på besteforeldre som har besøk av dere og går ut og tar seg en røyk selv om dere er der o.l? Lurer bare fordi jeg dessverre røyker selv Jeg mener INGEN! Ingen som røyker skal i nærheten av mitt barn. Har familiemedlemmer som ikke har møtt barna mine (3 og 6 år) fordi de røyker.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #16 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har jobbet i en "røykfri" barnehage. Jeg skriver "røykfri" fordi vi røyket allikevel. Gjemte oss godt bort og røyket der foreldrene ikke kunne se oss.Skulle jo være røykfritt, men siden til og med lederen røyka så ble det ikke til det..
prettyfishy Skrevet 8. oktober 2012 #17 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. Jeg jobber i en røykfri barnehage og takk og lov for det Jeg mener ikke å virke kranglete, men mener du at ingen som røyker bør være i nærheten av barn rett etter de har røyket? Tenker da f.eks på besteforeldre som har besøk av dere og går ut og tar seg en røyk selv om dere er der o.l? Lurer bare fordi jeg dessverre røyker selv Jeg mener INGEN! Ingen som røyker skal i nærheten av mitt barn. Har familiemedlemmer som ikke har møtt barna mine (3 og 6 år) fordi de røyker. Temmelig hysterisk med andre ord.
Silverfox Skrevet 8. oktober 2012 #18 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. For meg blir dette for hysterisk. På grensen til latterlig. Du om det. Jeg har jobbet i barnehager hvor mange røyket og nå den røykfrie barnehagen. Det er klare fordeler med en røykfri barnehage. Selvsagt er det klare fordeler med en røykfri barnehage! Det er BARE fordeler med å være røykfri.. Men jeg tror ikke barna tar skade av at ansatte/familiemedlemmer er i nærheten av dem innen en halv time etter å ha tatt seg en røyk. At det lukter aldeles forferdelig er en helt annen sak, men det kan da umulig være farligere enn å la barna puste når de beveger seg utendørs i trafikken?
*bolla pinnsvin* Skrevet 8. oktober 2012 #19 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg synes man skal slutte med å være så utrolig hysteriske ifht ungene. Så lenge de ikke røyker i nærheten av ungene får man heller tåle at det lukter litt røyk. Røykere er mennesker de også, i tilfelle noen hadde glemt det.
Major HotLips Houlihan Skrevet 8. oktober 2012 #20 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. For meg blir dette for hysterisk. På grensen til latterlig. Du om det. Jeg har jobbet i barnehager hvor mange røyket og nå den røykfrie barnehagen. Det er klare fordeler med en røykfri barnehage. Selvsagt er det klare fordeler med en røykfri barnehage! Det er BARE fordeler med å være røykfri.. Men jeg tror ikke barna tar skade av at ansatte/familiemedlemmer er i nærheten av dem innen en halv time etter å ha tatt seg en røyk. At det lukter aldeles forferdelig er en helt annen sak, men det kan da umulig være farligere enn å la barna puste når de beveger seg utendørs i trafikken? Da må jeg bare spørre, hvordan ville du knyttet deg til en omsorgsperson som du ikke syntes luktet godt eller direkte stygt? I tillegg så går det utrolig mye utover effektiviteten på avdelingen. La oss si at det er tre ansatte på en avdeling, de har alle krav på en røykepause før og etter lunsj som de bruker omtrent ti minutter på, samt lunsjpausen da. Til sammen i løpet av dagen så blir det en hel time som de stjeler fra barna. Serdu at røykingen kan virke inn på utrolig mange områder? Det erikke bare luften det er snakk om..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2012 #21 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg personlig som anti-røyker synes det er ekkelt å tenke på barnehageansatte ,eller ansatte som jobber innenfor helsevesenet generelt ,som røyker pga hygiene. Jeg liker ikke tanken på at en som røyker skal dulle og kose med poden min på en dagelig basis,men det er meg personlig. Jeg vil ikke ha en røykstinkende unge hjem fra barnehagen hver eneste dag. For lukta vil jo smitte over på min unge om denne personen legger sin elsk på poden min. Med det sagt er det ingenting vi kan gjøre med at personer i slike sektorer røyker så lenge de forholder til reglene (er jo selvfølgelig anderledes om ungen er hyperallergisk f.eks). Er bare glad for at røyking er på vei ut
Kortslutning Skrevet 8. oktober 2012 #22 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. Jeg jobber i en røykfri barnehage og takk og lov for det Jeg mener ikke å virke kranglete, men mener du at ingen som røyker bør være i nærheten av barn rett etter de har røyket? Tenker da f.eks på besteforeldre som har besøk av dere og går ut og tar seg en røyk selv om dere er der o.l? Lurer bare fordi jeg dessverre røyker selv Jeg mener INGEN! Ingen som røyker skal i nærheten av mitt barn. Har familiemedlemmer som ikke har møtt barna mine (3 og 6 år) fordi de røyker. Oii, det var temmelig strengt. Synes mest synd i barna dine.. Det er bra å være bevist på hva røyking og passiv røyking fører med seg, men la nå ungene treffe de da, selv om de er røykere.
☆☆☆ Skrevet 8. oktober 2012 #23 Skrevet 8. oktober 2012 Synes ikkje noke om det, men dette er vel ein av dei tinga vi som foreldre ikkje har noko med. Ei ubetalt pause er fritida til den ansatte. Btw, foreldra mine røyker, og sjølv om eg helst såg at dei ikkje tok i bebien på timesvis etter ein røyk nøyer eg meg med å kreve handvask før dei tek i ho. Ein kan ikkje bli heilt hysterisk heller. Svigerforeldre mine har vore røykfrie i ein månad, dei fant ut at dei måtte slutte no som dei er besteforeldre..
Gjøkeredet③ Skrevet 8. oktober 2012 #24 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. Jeg jobber i en røykfri barnehage og takk og lov for det Jeg mener ikke å virke kranglete, men mener du at ingen som røyker bør være i nærheten av barn rett etter de har røyket? Tenker da f.eks på besteforeldre som har besøk av dere og går ut og tar seg en røyk selv om dere er der o.l? Lurer bare fordi jeg dessverre røyker selv Jeg mener INGEN! Ingen som røyker skal i nærheten av mitt barn. Har familiemedlemmer som ikke har møtt barna mine (3 og 6 år) fordi de røyker. Seriøst? Du høres jo riv ruskende gal ut?!
Silverfox Skrevet 8. oktober 2012 #25 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg syns det er en uting. Man utsondrer giftstoffene lenge etter man har røykt og dette må de små få i seg. For meg blir dette for hysterisk. På grensen til latterlig. Du om det. Jeg har jobbet i barnehager hvor mange røyket og nå den røykfrie barnehagen. Det er klare fordeler med en røykfri barnehage. Selvsagt er det klare fordeler med en røykfri barnehage! Det er BARE fordeler med å være røykfri.. Men jeg tror ikke barna tar skade av at ansatte/familiemedlemmer er i nærheten av dem innen en halv time etter å ha tatt seg en røyk. At det lukter aldeles forferdelig er en helt annen sak, men det kan da umulig være farligere enn å la barna puste når de beveger seg utendørs i trafikken? Da må jeg bare spørre, hvordan ville du knyttet deg til en omsorgsperson som du ikke syntes luktet godt eller direkte stygt? I tillegg så går det utrolig mye utover effektiviteten på avdelingen. La oss si at det er tre ansatte på en avdeling, de har alle krav på en røykepause før og etter lunsj som de bruker omtrent ti minutter på, samt lunsjpausen da. Til sammen i løpet av dagen så blir det en hel time som de stjeler fra barna. Serdu at røykingen kan virke inn på utrolig mange områder? Det erikke bare luften det er snakk om.. Pause har man krav på (og BøR benytte seg av) enten man røyker eller ikke. HVA man gjør i pausen sin mener jeg ingen har noe med. Noen har røykeånde i 10 minutter, andre har hvitløksånde hele dagen. Jeg tror ikke noen av delene er viktige i barns tilknytning. Du skriver at røykingen kan virke inn på utrolig mange områder. Dette var to av dem. Og luften ute kan vi legge til. Det blir tre. Hva er utrolig mange? Og hvor mye skal man la dem virke inn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå