Gå til innhold

Må man bli glad for overraskelse, uansett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man ønsker seg positive overraskelser i hverdagen tror jeg nok det er viktig å være positiv når det kommer en...

Jeg synes du var kjip! For en fin gest av mannen din å ordne alt og så er du prippen fordi det passer ikke så godt i kveld...?

Hva mener du med at hun er prippen? Merkelig ord å bruke i denne sammenhengen.

Ja prippen... var helt feil ord :-) tja...gnien er vel mere greia :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt dere som synes det er så romantisk jeg. Det han sier er jo bare "I kveld skal vi gjøre sånn og sånn, samme om du vil det eller ikke." Og så blir han sur når det ikke passer??? Jeg ville jo aldri lagt sånne planer uten å spørre om han hadde lyst først.

Skrevet

Det går faktisk ann og ofre noe for mannen og kjønner at han har gjort dette for og ha det gøy m deg. Går ann og gjøre noe man ikke vil en kveld og late som man ble kjempe glad. Dere kunne fått en fin kveld. Vi klager at manner ikke er romantiske nok. Er kanskje ikke så rart de ikke gidder

Skrevet

Jeg er heller ikke så glad i overraskelser, er ikke så kjapp til å omstille meg når jeg har laget en mental plan.

Allikevel tenker jeg at det var en dårlig vurdering å sende barnevakten hjem. Mannen din hadde planlagt og sikkert også prøvd å tenke på hva som passer for deg. Det koster jo litt forberedelser å finne en konsert, avtale med barnevakt, bestille bord osv. I en slik setting er det ikke så mange andre alternativer enn å smile tappert (hvis man da ikke virkelig blir glad) og være med. Det andre alternativet prøvde du og det funket dårlig. Antar at den deilige lørdagskvelden med sofa og rødvin ikke var like bra som du hadde tenkt.

Når det er sagt, trenger dere kanskje en prat utover denne lørdagskvelden. Finne ut hvor dere står, hva dere er opptatt av for tiden, hvordan dere har det hver for dere og sammen. Hvis du planlegger en lørdagskveld i sofakroken uten å innvie ham i planene, snakker dere kanskje ikke så veldig mye med hverandre? Hvis det å få den rolige kvelden var så viktig for deg, burde du vel ha snakket med ham? Du vil ditt og bare det og ingenting av det han foreslår ville vært greit, er det sånn?

Skrevet

Uansett hva mannen min finner på for å overraske meg, så blir jeg glad, eller jeg later som jeg blir glad.. Viktig å behandle han slik jeg ønsker at han skal behandle meg :) <3

Skrevet

Skjønner ikke helt dere som synes det er så romantisk jeg. Det han sier er jo bare "I kveld skal vi gjøre sånn og sånn, samme om du vil det eller ikke." Og så blir han sur når det ikke passer??? Jeg ville jo aldri lagt sånne planer uten å spørre om han hadde lyst først.

Og hun har lagt planer for at de skal være sofagriser denne kvelden. Uten å si fra til mannen. Er det noe bedre da?

Skrevet

Og hun har lagt planer for at de skal være sofagriser denne kvelden. Uten å si fra til mannen. Er det noe bedre da?

Det er vel antakelig noe som bryter mindre med det de bruker å gjøre, da trenger man heller ikke varsle om det.

Hvis jeg vil ta en uke fri og reise på venninnetur til Kroatia, så er det noe jeg må si fra om og forsikre meg om at passer. Hvis jeg har tenkt å gå på jobb som vanlig i en uke, så er ikke det noe jeg trenger å si fra om.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at man IKKE kan se på det som en romantisk gest når ens kjære:

1: Ordner barnevakt

2: Inviterer på middag og konsert

Det er jo superhyggelig at han har arrangert dett for å glede kjæresten sin. å ikke klare å se at det er romantisk, er merkelig for meg...

Skrevet

Det er vel antakelig noe som bryter mindre med det de bruker å gjøre, da trenger man heller ikke varsle om det.

Hvis jeg vil ta en uke fri og reise på venninnetur til Kroatia, så er det noe jeg må si fra om og forsikre meg om at passer. Hvis jeg har tenkt å gå på jobb som vanlig i en uke, så er ikke det noe jeg trenger å si fra om.

Men ser du ikke at mange forhold dør nettopp på grunn av rutine dag inn og dag ut? hvis man kun skal sitte hjemme i sofaen med vinflaske og hver sin data hver helg, hvor lenge tror du slikt forhold varer?

Skrevet

Nei, man trenger ikke å bli glad for alle overraskelser. Man trenger ikke å bli glad dersom det er overraskelser av en type der du vet at giveren har planlagt det kun for å få viljen sin eller presse deg til å gjøre noe du egentlig ikke ville ha gjort - som å få billett til monstertruckshow, slik noen nevnte, dersom mannen vet at du syns det er noe av det tåpeligste som finnes.

Men overraskelser der giveren, i dette tilfellet mannen, har lagt ned litt arbeid for å faktisk gjøre deg glad, med å ordne kjærestetid og middag på restaurant - ja, da må man bli glad. Nesten uansett. Og det mener jeg. Unntaket er hvis man er blitt syk akkurat da, eller nettopp fått beskjed om noe trist og alvorlig; noen man kjenner har fått kreft, bestemor har fått slag, da vil de fleste forstå at humøret ikke er innstilt på kjærestetid og overraskelser.

Man gir og tar i et forhold, og i dette tilfellet burde du tenkt litt over hva som ville gi deg best uttelling på sikt - å nekte å bli med og sitte i sofaen med vinen din, mens du samtidig innser at du da sårer ham og gjør det til en utrivelig kveld for begge, eller å bite i deg din egen følelse av uff-nei-ikke-akkurat-nå, og stelle deg og faktisk utfordre deg selv til å oppleve noe sammen med kjæresten en kveld. Det kan jo hende det hadde vært koselig, bare du kom deg ut? Ofte er det sånn at det er dørterskelen som er den vanskelige å komme seg over.

Jeg kan levende forestille meg hvordan det hadde vært om det hadde vært motsatt: En kvinne skriver her inne at hun hadde planlagt å overraske mannen sin med middag, hadde ordnet barnevakt og alt, og hadde også tenkt å ta ham med på en konsert - men så ville han heller sitte foran datamaskinen hele kvelden, og hva skal hun gjøre nå? Da tror jeg svarene hadde haglet her om hvilken egoist han var som ikke prioriterte henne foran datamaskinen bare en eneste kveld.

Hvordan hadde du følt deg? Jeg vet at jeg hadde blitt utrolig såret og skuffet og lei meg dersom jeg hadde organisert en koselig kveld som en overraskelse, og mannen så hadde sagt æh, jeg orker ikke, jeg vil heller spille Playstation, for det hadde jeg gledet meg til i kveld.

Du har rett og slett tabbet deg ut. Og det kan skje alle, i løpet av et langt forhold er det ikke sånn at vi alltid tar de klokeste valgene hver gang, dessverre... Men hadde jeg vært deg, hadde jeg gått til mannen og tatt dette opp med ham. Jeg hadde bedt om unnskyldning for å ha vært så utrolig kjip, og sagt at det var feil av meg, og at det ikke betyr at jeg ikke ønsker å ha kjærestetid med ham - men at jeg kanskje ikke er best på overraskelser. Som det er nå, må han føle seg utrolig nedprioritert og lite viktig for deg, og det gjør sjelden noe godt med et forhold. Men det lar seg bøte på med kommunikasjon, så snakk med ham.

Skrevet

Du burde tatt deg sammen og gjort det for mannen din sin del. Når jeg leste hva mannen din hadde planlagt, så tenkte jeg at du er heldig som har en så flott mann. Han skaffet barnevakt og planla en kveld full av hyggelige avents. Jeg syntes (med mindre du hadde en veldig god grunn) at du skulle dratt ut med mannen din.

Nå takket du jo nei, men du, husk at du roser han for det. Nå har neppe mannen din lyst å gjøre noe koselig for deg neste gang? Tror det er ditt tap, desverre.

Skrevet
Jeg kan levende forestille meg hvordan det hadde vært om det hadde vært motsatt: En kvinne skriver her inne at hun hadde planlagt å overraske mannen sin med middag, hadde ordnet barnevakt og alt, og hadde også tenkt å ta ham med på en konsert - men så ville han heller sitte foran datamaskinen hele kvelden, og hva skal hun gjøre nå? Da tror jeg svarene hadde haglet her om hvilken egoist han var som ikke prioriterte henne foran datamaskinen bare en eneste kveld.

Det er jeg jamen ikke sikker på. Skulle ikke forundret meg om mannen i dette tilfellet ville fått langt mere støtte på DiB enn HI har fått i denne tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...