Gjest Heartbroken Skrevet 7. oktober 2012 #26 Skrevet 7. oktober 2012 Ja, jeg skjønner jo såklart at han blir skuffet. Men samtidig synes jeg det blir helt feil at jeg ikke skal ha noe å si når han legger det fram som en overraskelse. Jeg hadde jo virkelig ikke lyst, og jeg hadde aldri sagt ja hvis han hadde spurt om jeg ville. h.i. Trur du misforstår omgrepet overrasking. Heile poenget er at du ikkje er blitt spurt. Du kan gjere som du gjorde og avlyse overraskinga, men då har du sagt frå deg moglegheiten til at mannen tek romantiske initiativ i lang tid. Det er utruleg sårt når overraskinga blir avlyst på denne måten fordi ein ikkje sendte søknad først.. Skjønner selvfølgelig hva konseptet overraskelse går ut på. Det jeg etterlyser er da heller ikke at han spør på forhånd, da ville det selvfølgelig ikke vært noen overraskelse, som du påpeker. Det jeg etterlyser er en mulighet til å takke nei, altså til å ha noe å si om hva vi skal gjøre denne lørdagskvelden. Hvis det er sånn at det ikke er "lov" å si nei til en overraskelse, så mister jeg jo denne muligheten. Da er det i praksis den som kommer med overraskelsen som får full bestemmelsesrett. Selvsagt kan du takke nei. Du gjorde jo akkurat det? Men da må du forvente at mannen din ble skuffet og lei seg og ikke være overrasket over at kvelden ble stusselig.
hit og dit Skrevet 7. oktober 2012 #27 Skrevet 7. oktober 2012 Enig med heartbroken: du er fri til å si nei, men må da også ta konsekvensene av det. Samboeren din er fri til å reagere på at du avslo. Jeg hadde også blitt skuffet om jeg hadde opplevd det samme, og hadde nok ikke stelt i stand noe til en annen helg. Snacks og vin foran kjærestekveld er en stusselig prioritering. Hadde blitt veldig såret om mannen valgte det foran en kveld med meg, akkurat som samboeren din ble.
3 er nok! Skrevet 7. oktober 2012 #28 Skrevet 7. oktober 2012 Ja, jeg skjønner jo såklart at han blir skuffet. Men samtidig synes jeg det blir helt feil at jeg ikke skal ha noe å si når han legger det fram som en overraskelse. Jeg hadde jo virkelig ikke lyst, og jeg hadde aldri sagt ja hvis han hadde spurt om jeg ville. h.i. Jeg kom borti liker knappen på telefonen min helt uten å mene det. Og jeg får ikke u-likt innlegget... Jeg hadde reagert med å være like sur og fortere som mannen din ble. Om ikke mer!
Vanillaf@ce Skrevet 7. oktober 2012 #29 Skrevet 7. oktober 2012 Kan ikke si annet enn du var skikkelig, skikkelig kjip. Jeg hadde ikke gidda å arrangere noe slikt igjen for deg igjen (hvertfall ikke på lang lang tid!). Skjønner ikke at du lot en slik sjanse gå fra deg. Har dere problemer i forholdet eller er det noe ekstraordinært (type dødsfall etc) som har hendt i livet ditt i det siste? For hvis ikke så er du bare kjip som ikke gav det en sjanse engang.
JØBEN Skrevet 7. oktober 2012 #30 Skrevet 7. oktober 2012 Alle har rett til å si nei når det er noe en ikke har lyst til å være med på. Han skulle tenkt på deg slik at du også kunne få være med å bestemme? Men tenkte du på han slik at han fikk være med å bestemme da? Det var jo ikke han som bestemte hva dere skulle gjøre. Han gikk med på at du bestemte at dere skulle sitte på sofaen. Tenk deg om neste gang noen kommer med en overraskelse. Hva hadde du gjort om det var din venninne, søster, mor som ville overrasket deg? Hadde du såret de også? Tror ikke det? Men mannen er liksom greit, for han burde jo ikke foreslått noe som ikke du kunne være med å bestemme... Er du alltid like kjip?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #31 Skrevet 7. oktober 2012 Ja, jeg skjønner jo såklart at han blir skuffet. Men samtidig synes jeg det blir helt feil at jeg ikke skal ha noe å si når han legger det fram som en overraskelse. Jeg hadde jo virkelig ikke lyst, og jeg hadde aldri sagt ja hvis han hadde spurt om jeg ville. h.i. Trur du misforstår omgrepet overrasking. Heile poenget er at du ikkje er blitt spurt. Du kan gjere som du gjorde og avlyse overraskinga, men då har du sagt frå deg moglegheiten til at mannen tek romantiske initiativ i lang tid. Det er utruleg sårt når overraskinga blir avlyst på denne måten fordi ein ikkje sendte søknad først.. Skjønner selvfølgelig hva konseptet overraskelse går ut på. Det jeg etterlyser er da heller ikke at han spør på forhånd, da ville det selvfølgelig ikke vært noen overraskelse, som du påpeker. Det jeg etterlyser er en mulighet til å takke nei, altså til å ha noe å si om hva vi skal gjøre denne lørdagskvelden. Hvis det er sånn at det ikke er "lov" å si nei til en overraskelse, så mister jeg jo denne muligheten. Da er det i praksis den som kommer med overraskelsen som får full bestemmelsesrett. Selvsagt kan du takke nei. Du gjorde jo akkurat det? Men da må du forvente at mannen din ble skuffet og lei seg og ikke være overrasket over at kvelden ble stusselig. Ja, men det dere ser ut til å være enige om, er jo at man IKKE kan si nei til et sånn forslag når det kommer i form av en overraskelse. Eller: Man KAN si nei, men det er en forferdelig kjip ting å gjøre. Da har man jo i praksis ikke noe man skulle ha sagt da. Og jeg skjønner jo at han blir skuffet, det skriver jeg jo også. h.i.
Himmel og hav Skrevet 7. oktober 2012 #32 Skrevet 7. oktober 2012 Man høster det man sår. Overraskelser som kommer fra hjertet som den mannen din kom med i går skal man tenke seg grundig om før man avslår, for det å avslå fører mere med seg enn at det ikke ble en kveld ute i går. Det gjør noe med stemningen, forholdet og ihvertfall hvilke koselige og romantiske ting han ønsker å gjøre for deg/ dere. Det blir som å forkaste en gave, og det skal fryktelig gode grunner til å si nei. "Har mer lyst på vin og sofakrok" er ikke en god grunn. Jeg hadde blitt dypt såra om jeg hadde planlagt en hyggelig kveld, skaffet barnevakt og ordnet alt, for at mannen min så heller ville sitte og sløve i sofaen med vin og snacks. Heldigvis kommer det ikke til å skje! Jeg hadde nok brukt lang tid på å komme over det.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #33 Skrevet 7. oktober 2012 Guri meg...snakker meg om vanskelig kjerring. En kveld er det snakk om og mannen ordner og styrer for at dere skal ha det kjekt...og du vil heller sitte hjemme med en flaske vin som din beste venn. Tipper det forholdet går dukken snart.
soleia Skrevet 7. oktober 2012 #34 Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Vil tru at om du først kom deg over dørstokken, så hadde du hatt det 100 gonger kjekkare enn når du no sat i sofakroken med ei flaske vin og ein såra og vonbroten mann i naborommet. Skjønar ikkje at du ikkje forsto at dette ville såre mannen din veldig, men det verkar som du berre tenkte på deg sjølv denne gongen. No har du jo gjort det overflødig, men du kunne heller teke opp med han eit par dagar seinar at du ikkje er typen som taklar så godt overraskingar. Det er ei ærleg sak. Endret 7. oktober 2012 av soleia
Gjest Heartbroken Skrevet 7. oktober 2012 #35 Skrevet 7. oktober 2012 Ja, det er stor enighet om at man ikke bør si nei til en velment overraskelse. Faktisk veldig, veldig sjelden jeg har lest en tråd hvor svarene er så samstemte! Du spør om du var kjip, og faktisk 100 % svarer at det var du. Kanskje noe å ta med seg? Til tross for svarene på spørsmålet DU stiller, viser du veldig liten vilje til å innrømme at du reagerte dårlig i går - er det en vanlig måte for deg å reagere på når du ikke har full kontroll på regien?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #36 Skrevet 7. oktober 2012 Guri meg...snakker meg om vanskelig kjerring. En kveld er det snakk om og mannen ordner og styrer for at dere skal ha det kjekt...og du vil heller sitte hjemme med en flaske vin som din beste venn. Tipper det forholdet går dukken snart. Signerer. Hvem i all verden heller drikker en hel vinflaske alene når man har samboer hjemme da? Skjønner hvis man går ut med venninner og drikker på byen, men å sitte i sofaen alene og drikke? Mens den andre sitter på dataen? Da har man et alkoholproblem mener nå jeg... Et glass er greit, men en flaske? Har du avklart med mannen at han måtte passe barna i dag tidlig siden du drakk deg full og skulle ha hangover dagen etterpå? Forstår overhode ikke folk som foretrekker å sitte og se på TV alene istedet for kvalitetstid med kjæresten...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #37 Skrevet 7. oktober 2012 Her har du dummet seg ut.. Du var skikkelig, skikkelig, SKIKKELIG kjip.. Jeg er også en person som hater endringer i planene mine, så på en måte kan jeg sette meg inn i den første følelsen du fikk, av at pokker, nå gikk den deilige sofakvelden i vasken. MEN Så...hadde der gått opp for meg hva mannen hadde gjort, hvilken innsats han hadde lagt ned for MIN skyld. Jeg hadde smilt, kysset ham og takket for initiativet. Tatt en dusj og vært takknemlig for at jeg har en slik mann. Jeg har vært i en lignende situasjon tidligere, veldig lik egentlig. Jeg ble selvfølgelig med, og gjett om vi koste oss. Vi var på kino. Filmen var ganske dårlig, slik den ofte er når han velger, hehe, men vi var ute og spiste og fikk pratet og kost oss sammen som kjærester. Her må du ta innover deg hvor kjip du har vært. Dersom dette er vanlig oppførsel fra seg, så må jeg innrømme at jeg syns synd på mannen din. Mulig jeg får feil inntrykk, men inntrykket jeg sitter igjen med er av en kvinne som skal ha kontroll på alt, bestemme det meste og overkjører mannen sin, i tillegg til å ha store problemer med å innse egne feil og tabber.. Dersom dette stemmer, så må du jobbe med deg selv om du ønsker et godt forhold videre..
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #38 Skrevet 7. oktober 2012 Forøvrig, så må jeg si.. Du hadde også bestemt hva lørdagskvelden skulle brukes til, uten å snakke eller avklare med mannen noe som helst. Du hadde helt bestemte planer for hva DU skulle gjøre, og så var det ikke så nøye med han.. Og så er du snurt for at han la planer for dere SAMMEN?? #37
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. oktober 2012 #39 Skrevet 7. oktober 2012 1-0 til mannen din HI...synes du var rimelig kjip nå altså.
Hybelkanina Skrevet 7. oktober 2012 #40 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg synes dette var kjipt ovenfor mannen din. Fikk ordentlig vondt av ham nå. Men jo, skal man prøve å se det i et annet lys så burde han kanskje kjenne deg godt nok til å vite at du er en lite impulsiv, gretten sofagris og at dette ville falle i dårlig jord.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #41 Skrevet 7. oktober 2012 Får være kjerringa mot strømmen jeg da. Jeg skjønner godt poenget til HI her. Hvis det er sånn at man er kjempekjip om man sier nei til en overraskelse, så blir det jo en "universalnøkkel" til å alltid få viljen sin. La oss si at mannen din har lyst til å dra på et monstertruckshow, men han vet at du synes at det er megateit, og at du aldri ville blitt med. Da kan han bare fikse barnevakt og kjøpe billetter til et slikt show uten å si noe, og så overraske deg med det. Siden du ikke har lyst til å være kjip, føler du at du må si ja, og vips så har han fått det som han vil.
Gjest Heartbroken Skrevet 7. oktober 2012 #42 Skrevet 7. oktober 2012 Får være kjerringa mot strømmen jeg da. Jeg skjønner godt poenget til HI her. Hvis det er sånn at man er kjempekjip om man sier nei til en overraskelse, så blir det jo en "universalnøkkel" til å alltid få viljen sin. La oss si at mannen din har lyst til å dra på et monstertruckshow, men han vet at du synes at det er megateit, og at du aldri ville blitt med. Da kan han bare fikse barnevakt og kjøpe billetter til et slikt show uten å si noe, og så overraske deg med det. Siden du ikke har lyst til å være kjip, føler du at du må si ja, og vips så har han fått det som han vil. Det er klart at man kan sette ting på spissen som du gjør her. Men fakta i HI's innlegg var at mannen hadde planlagt noe de aller fleste kvinner hadde satt pris på, i motsetning til et monstertruckshow - du ser det, ikke sant? Klart man kan takke nei til overraskelser, noe HI tydelig benyttet seg av, men da kan man ikke komme og først være snurt over at mannen "furter" og så kanskje senere klage over manglende oppmerksomhet fra mannen. Noen ganger syns jeg gode intensjoner bør belønnes, selv om man innerst inne hadde sett for seg noe annet.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 7. oktober 2012 #43 Skrevet 7. oktober 2012 Mannen din tok initiativ til å være kjærester igjen, du avslo det. Den dagen man ikke selv ønsker gjøre noe for forholdet er det på vei nedover tenker nå jeg. Ofte er man i en rutine og man trenger et dytt for å komme seg ut. Mannen din ga dere begge et slikt dytt med super romantisk overrraskelse. Du ville ikke det. Og det kan faktisk ødelegge mye i deres forhold at du sa nei. Du sa ikke bare nei til å gå ut, men du sa på en måte nei til dere. Jeg hadde blitt så skuffet om jeg hadde hatt en kjæreste som droppet kvalitetstid med meg i en ellers rutinepreget hverdag for joggis, sofa og vin.. Hadde sikkert blit vin om du hadde dratt ut også! Jeg tror nok dette tok forholdet deres litt tilbake altså.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 7. oktober 2012 #44 Skrevet 7. oktober 2012 Her kommer mannen din med en overraskelse, har planlagt en hel kveld for bare dere to, ut og spise og kose dere, også sier du NEI! Vil heller sitte i sofaen og glo på tv, vel det kan du vel gjøre hverdag. For en fantastisk mann som finner på noe sånt, han ville sikkert bare ha kvalitetstid med sin kjære(deg) Skjønner godt han ble sur og skuffet, det hadde jeg også blitt! Skjerpings!
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #45 Skrevet 7. oktober 2012 Dette forholdet kommer ikke til å vare så mye lengre, sann mine ord.
Gjest yrild Skrevet 7. oktober 2012 #46 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis man ønsker seg positive overraskelser i hverdagen tror jeg nok det er viktig å være positiv når det kommer en... Jeg synes du var kjip! For en fin gest av mannen din å ordne alt og så er du prippen fordi det passer ikke så godt i kveld...?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #47 Skrevet 7. oktober 2012 Hvis man ønsker seg positive overraskelser i hverdagen tror jeg nok det er viktig å være positiv når det kommer en... Jeg synes du var kjip! For en fin gest av mannen din å ordne alt og så er du prippen fordi det passer ikke så godt i kveld...? Hva mener du med at hun er prippen? Merkelig ord å bruke i denne sammenhengen.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #48 Skrevet 7. oktober 2012 Guri meg...snakker meg om vanskelig kjerring. En kveld er det snakk om og mannen ordner og styrer for at dere skal ha det kjekt...og du vil heller sitte hjemme med en flaske vin som din beste venn. Tipper det forholdet går dukken snart. Signerer. Hvem i all verden heller drikker en hel vinflaske alene når man har samboer hjemme da? Skjønner hvis man går ut med venninner og drikker på byen, men å sitte i sofaen alene og drikke? Mens den andre sitter på dataen? Da har man et alkoholproblem mener nå jeg... Et glass er greit, men en flaske? Har du avklart med mannen at han måtte passe barna i dag tidlig siden du drakk deg full og skulle ha hangover dagen etterpå? Forstår overhode ikke folk som foretrekker å sitte og se på TV alene istedet for kvalitetstid med kjæresten... å hallo! Alkoholproblem fordi hun kjøper inn en flaske vin til lørdagskvelden? Tror du ikke hun hadde tenkt at de skulle kose seg med den sammen? Hun skriver ingen ting om at hun satte seg til å pimpe hele flaska alene da han satte seg med dataen. Man er dessuten faktisk nødt til å kjøpe en flaske, selv om man bare har tenkt å drikke et glass eller to, de selger ikke vin glassvis på polet. De fleste tåler forresten en flaske helt fint. Jeg blir i hvert fall ikke full av én flaske vin. Ikke får jeg hangover dagen etter heller.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #49 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg hater overraskelser, så jeg forstår deg, HI. Samtidig ville jeg aldri gjort det samme som du gjorde. Jeg ville gått ut, prøvd å hygge meg, og heller nevnt for mannen min at jeg setter pris på det hvis han gir beskjed noen dager i forveien neste gang.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2012 #50 Skrevet 7. oktober 2012 Nei, man må ikke bli glad for overraskelser. Er selv ikke noe glad i sånne overraskelser, og særlig hvis jeg hadde planlagt og gledet meg til noe annet, så jeg skjønner reaksjonen. Men du bør vel si til mannen, sån at han vet at du ikke liker det, og dere heller kan avtale å gjøre noe en annen gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå