Gå til innhold

Må man bli glad for overraskelse, uansett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde jeg kjøpt en flaske vin, noe god snacks og gledet meg til å kose meg med i sofakroken. Tidlig på kvelden ringte det på døra, og så var det nabojenta som sa at hun var der for å sitte barnevakt. Viste seg at mannen min hadde planlagt at vi skulle ut, helt uten å si noe. Vi skulle først på restaurant og så på en konsert.

Saken var bare det at det ikke passet meg i det hele tatt i går kveld. Jeg hadde virkelig ikke lyst til å gå ut. Det endte med at vi sendte nabojenta hjem igjen (med betaling), mens mannen min ble sur og satt med dataen hele kvelden. Skjønner jo såklart at han ble skuffet, han forventet sikkert at jeg skulle bli kjempeglad. Men hvis han hadde foreslått det åpent, "Hva om vi får barnevakt og går ut og koser oss i kveld", så ville jeg jo ha svart at jeg ikke hadde lyst akkurat den dagen, men kanskje neste helg. Synes jo ikke at det blir riktig at jeg skal miste muligheten til å være med å bestemme når han forbereder det som en overraskelse. Når du overrasker noen skal det jo være noe du gjør for dem; det skal ikke være en måte å presse gjennom det man vil uten å måtte ta hensyn til den andre.

Hva synes dere? Burde jeg ha gjort gode miner til slett spill og latt som om jeg ble kjempeglad? Er man forpliktet til å være med når partneren kommer med en slik overraskelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva hadde du følt hvis det var motsatt...?

Skrevet

Vet du, her synes jeg du burde gå gitt det en sjanse. Det kan jo hende at kvelden hadde blitt super, selv om du ikke i utgangspunktet var innstilt på det.

Skrevet

Ville nok latt som eg vart happy, ja.

Skrevet

Stakkars mann..da hadde jeg bitt tenna sammen og endra innstilling og gått ut og hatt en fin kveld med mannen.som regel blir det anderledes med engang enn bare kommer seg over dørstokken hjemme

Skrevet

Bare ikke forvent at han gidder å prøve å komme med en hyggelig overraskelse en annen gang... syns du var utrooolig sær. Her har mannen ordna med alt for en hyggelig kjærestekveld, også vil du heller sitte i soffan alene..jaja..stakkars mann

Skrevet

Selv om jeg var klar for en kveld på sofaen, hadde jeg aldri latt være å gå ut med mannen min hvis han hadde planlagt en slik overraskelse. Det blir somregel kjekt når du først har komt deg ut.

Skrevet

Jeg hadde blitt dritsur, skuffet, lei meg og fryktelig såret om jeg hadde vært mannen din. Og jeg hadde aldri giddet å gjøre noe så koselig for deg igjen.

Skrevet

Ja, jeg skjønner jo såklart at han blir skuffet.

Men samtidig synes jeg det blir helt feil at jeg ikke skal ha noe å si når han legger det fram som en overraskelse. Jeg hadde jo virkelig ikke lyst, og jeg hadde aldri sagt ja hvis han hadde spurt om jeg ville.

h.i.

Skrevet

Men samtidig synes jeg det blir helt feil at jeg ikke skal ha noe å si når han legger det fram som en overraskelse. Jeg hadde jo virkelig ikke lyst, og jeg hadde aldri sagt ja hvis han hadde spurt om jeg ville.

h.i.

Trur du misforstår omgrepet overrasking. Heile poenget er at du ikkje er blitt spurt.

Du kan gjere som du gjorde og avlyse overraskinga, men då har du sagt frå deg moglegheiten til at mannen tek romantiske initiativ i lang tid. Det er utruleg sårt når overraskinga blir avlyst på denne måten fordi ein ikkje sendte søknad først..

Skrevet (endret)

Du har ikke noe du skulle sagt nei, det er det som er greia med en overraskelse vet du vel? Men du har valget mellom å si ja elle nei når overaskelsen først er avslørt. Du valgte å såre mannen din fordi du ikke kunne spare den vinflasken til en annen kveld i stedet. Jeg hadde lett gått ut selv om jeg ikke ville, for jeg vet at etter en dusj, litt pene klær og sminke, så hadde jeg vært supergira på en kjærestekveld ute :) hvor mange dager i uka sitter vi ikke på sofaeb? :)

Synes mannen din høres helt fantastisk ut som ønsker å overraske deg :)

Endret av håpefull<3
Skrevet

Nei, man må ikke bli glad for overraskelse uansett. Så lenge vedkommende kjenner deg klarer de som oftest å overraske med noe mottakeren setter pris på. Her kjenner tydeligvis ikke mannen din deg godt nok. Eller så bommet han denne ene gangen. Jeg syns du kunne vært med på overraskelsen, men sagt at du egentlig ikke var så hypp, og at det ikke er noe du setter så stor pris på.

Skrevet

Jeg er en av de som ikke liker overraskelser, men her burde du ha gjort gode miner til slett spill ingen tvil om det. Så skulle du ha pratet med mannen din om at overraskelser er ikke for alle, noen MÅ vite på forhånd slik at de kan forberede seg.

Håper du ber mannen om unnskyldning og finner på noe slik at han ikke føler seg for dum for det var et flott iniativ som han gjorde fordi han synes du er BEST (og akkurat nå tror han du synes han er verst).

Skrevet

Jeg ville nok bare blitt med og prøvd å ha det gøy selv om jeg ikke hadde så veldig lyst.. Det kunne jo ha blitt kjempegøy og i verste fall så har du i alle fall gitt det en sjanse.. :) jeg hadde blitt lei meg om jeg hadde planlagt noe og samboer hadde nektet, hadde nok gått en god stund før jeg hadde prøvd det igjen.... Selvfølgelig mener jeg ikke at du nødvendigvis skulle gjort det samme for meg, men jeg mener at et forhold består av å gi og ta, og i dette tilfellet hadde jeg gitt meg og blitt med.. Men alle må gjøre det som er rett for dem.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er enig med de andre her. Mannen din hadde gjort en innsats for at dere skulle få en fin kveld og du gjorde ikke gjengjeld.

I et forhold må man gi og ta og det betyr at man noen ganger strekker seg litt ekstra. Så selv om du hadde en forestilling om hvordan kvelden skulle bli, syns jeg du burde satt pris på initiativet han viste for å glede deg og gjøre miner til slett spill. Du skal se at dere hadde fått en flott kveld i stede for den stusselige kvelden du ble årsaken til nå.

Men du har nok sørget for å slippe sånne overraskelser for all ettertid.

Skrevet

h.i.

Trur du misforstår omgrepet overrasking. Heile poenget er at du ikkje er blitt spurt.

Du kan gjere som du gjorde og avlyse overraskinga, men då har du sagt frå deg moglegheiten til at mannen tek romantiske initiativ i lang tid. Det er utruleg sårt når overraskinga blir avlyst på denne måten fordi ein ikkje sendte søknad først..

Skjønner selvfølgelig hva konseptet overraskelse går ut på. Det jeg etterlyser er da heller ikke at han spør på forhånd, da ville det selvfølgelig ikke vært noen overraskelse, som du påpeker.

Det jeg etterlyser er en mulighet til å takke nei, altså til å ha noe å si om hva vi skal gjøre denne lørdagskvelden. Hvis det er sånn at det ikke er "lov" å si nei til en overraskelse, så mister jeg jo denne muligheten. Da er det i praksis den som kommer med overraskelsen som får full bestemmelsesrett.

Skrevet

Hører hva du sier, HI, men likevel hadde jeg definitivt gått ut med mannen min. Hallo? Konsert og greier! Konsertbilletter er ikke akkuret billig heller. Jeg, i likhet med en del andre her, lurer på hvordan du selv hadde reagert hvis mannen din hadde gjort det samme mot deg...?

Skrevet

Nei, man må ikke bli glad for overraskelse uansett. Så lenge vedkommende kjenner deg klarer de som oftest å overraske med noe mottakeren setter pris på. Her kjenner tydeligvis ikke mannen din deg godt nok. Eller så bommet han denne ene gangen. Jeg syns du kunne vært med på overraskelsen, men sagt at du egentlig ikke var så hypp, og at det ikke er noe du setter så stor pris på.

Du mener at jeg skulle blitt med, men at jeg skulle fortalt at jeg ikke ble glad for det? Blir det noe bedre da?

h.i.

Skrevet

Jeg synes utrolig synd på mannen din, og jeg syns du skylder han en unnskyldning. Det var jo en utrolig romantisk overraskelse!

Og det går ann å ta seg sammen. Hadde du gjort det er jeg overbevist om at du kost deg sammen med kjæresten din:)

Synes ikke du skal bli overrasket viss den romantiske og initiativrike mannen din er skuffet og tilbakeholden i dag også. Han må bare være så utrolig skuffet!

Egentlig så tror jeg du vet at du gjorde et dumt valg i går kveld, siden du spør om dette her på forumet. Ikke mange støttende ord fra meg her.

Og igjen: be han om unnskyldning!

Skrevet

Her syns jeg du var veldig kjip

Du kunne blitt med ut og heller tatt det opp i dag at du ikke setter pris på slike overraskelser og vil vite om det på forhånd om han vil planlegge noe for en annen gang

Skrevet

Hører hva du sier, HI, men likevel hadde jeg definitivt gått ut med mannen min. Hallo? Konsert og greier! Konsertbilletter er ikke akkuret billig heller. Jeg, i likhet med en del andre her, lurer på hvordan du selv hadde reagert hvis mannen din hadde gjort det samme mot deg...?

Må nesten nevne at det ikke er snakk om noen stor konsert med forhåndskjøpte billetter her. En liten scene hvor man betaler ved inngang. Han tapte altså ikke noen penger på dette. Hadde det vært en konsert han alt hadde kjøpt billetter til, hadde jeg nok følt meg sterkere forpliktet til å bli med.

h.i.

Skrevet

Hadde det vært omvendt, at jeg skulle overaske min mann og han hadde reagert slik hadde jeg blitt skikkelig lei meg.

Skrevet

Kanskje han er klar over at du aldri ville sagt ja hvis han hadde spurt deg, og dette var hans desperate forsøk på å få deg ut av sofaen.. sitter du litt mye i den sofaen kanskje? Stakkars mann...

Skrevet

Da hadde du jo kunnet være med til middag, og så kunne dere kanskje valgt å droppe konserten, om du da ikke følte for det. Det gjør det faktisk enda mer merkelig å være så kjip som slik du reagerte...

Skrevet

Når man ikke engang blir med sin samboer på det, så sier det sitt om forholdet sier nå jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...