Gå til innhold

Hva tenker dere om dette...? (Nyhetssak)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må si meg litt enig med innlegget over. Det skal være mulig å diskutere uten å få slengt kommentarer på person tilbake.

Man kan være uenige, det er helt greit, men hold dere på matten. Dere gjør ikke "deres side" en tjeneste ved å oppføre dere slik.

Vi skjønner jo at det er du som har støttet ditt eget innlegg her, siden personangrepet du mener å se må skyldes at du har lest feil eller liknende.

"Dere" skjønner det ja? Fint for deg. Det må være fint i din verden, hvor alle mener det samme, og de som ikke gjør det automatisk er dårlige mennesker som ingen noensinne vil støtte.

?

Det er jo lett å forstå at du støtter deg selv når personangrepet befinner seg i et helt annet innlegg enn det jeg skrev...!

Ellers setter ikke jeg heller veldig stor pris på å få slike tolkninger om hva som må mitt verdensbilde tredd ned over hodet..

Så andre mennesker kan ikke lese tråden, redigere sitatet, og lignende?

Ikke sykepleieren som får gjennomgå, men må innrømme at jeg blir sjokkert selv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Og hvor i alle dager er det du ser personangrep?

At møtet om etikk har gått meg hus forbi, at folk får grøsninger av meg, at jeg sikkert ikke er den skarpeste kniven i skuffen +++

Skremmende at slike mennesker har barn, for en oppdragelse de barna får.

Jeg skrev at jeg får frysninger når jeg leser hva du skriver og mener. Om du får det til å bli personangrep tror jeg du må slå opp ordet og lese hva det egentlig betyr.

At man også får inntrykk av at du mangler empati har heller ikke noe med personangrep å gjøre, men er et resultat av hvordan du fremstår utfra hva du mener og hvordan du ordlegger deg.

Om du ikke tåler motargumenter bør du kanskje holde deg borte fra diskusjoner?

Tåler motargumenter, det ønsker jeg velkommen, men negative utsagn om meg som person og mine meninger er ikke noe som hører hjemme i en voksen debatt.

Men at du skriver at det er skummelt at 'vi' har barn er helt ok og hører hjemme i en voksen debatt?

Nei, men det er skrevet i desperasjon og sinne, ikke fordi noen har en annen mening enn meg.

Ok, så da er det liksom greit? Du tror ikke det kan såre å få kastet mot seg at set er synd på barna våre? Det skal vi tåle fordi du blir lei deg av motargumenter?

Jeg syns du snakker veldig imot deg selv her.

Skrevet (endret)

At møtet om etikk har gått meg hus forbi, at folk får grøsninger av meg, at jeg sikkert ikke er den skarpeste kniven i skuffen +++

Er enig i at mye av det du skriver ville kalles personangrep og er å langt gå over streken ja, men jeg svarte direkte på ditt innlegg, og har ikke sett det.

å si at etikkkurset kanskje gikk deg hus forbi synes jeg ikke er så alvorlig.

Forstår at dere sikkert gjør deres beste, er stresset og har kronisk dårlig samvittighet for hva dere burde, skulle, måtte.. Men jeg mener likevel at det viktig å anerkjenne og forstå at det er ment å være en del av pasientarbeidet, og ikke fraskrive seg ansvar og medmenneskelighet her.

Det er jeg helt enig i. Vi gjør så godt vi kan, og det er provoserende at folk ikke ser det, men snakker om hvor "giddaløse" vi er, når de fleste av oss jobber rumpa av oss.

Sykehuset har lagt seg langflate, så det burde være en ikke-sak.

Det var ikke det at det du sa var så ille, men alt sammenlagt. Jeg føler meg bare helt uglesett nå, og melder meg ut av "diskusjonen".

Jeg er ikke et dårlig menneske, jeg ble sykepleier for å hjelpe mennesker nettopp fordi jeg har veldig mye empati og forståelse.

JEG syntes hun oppførte seg dårlig, etter alt som ble gjort for henne. Det har jeg lov til å mene uten at det gjør meg til et dårlig menneske.

Jeg forstår hva du mener og vet dere gjør en kjempejobb ut fra de vanskelige forholdene dere ofte jobber under, men synes det også er godt å høre at sykehuset har lagt seg langflate. Skjønner likevel også godt morens reaksjon, hun må ha vært veldig redd og håper sikkert på å forhindre at andre opplever det samme med å gå ut i media.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Jeg skrev at jeg får frysninger når jeg leser hva du skriver og mener. Om du får det til å bli personangrep tror jeg du må slå opp ordet og lese hva det egentlig betyr.

At man også får inntrykk av at du mangler empati har heller ikke noe med personangrep å gjøre, men er et resultat av hvordan du fremstår utfra hva du mener og hvordan du ordlegger deg.

Tåler motargumenter, det ønsker jeg velkommen, men negative utsagn om meg som person og mine meninger er ikke noe som hører hjemme i en voksen debatt.

Men at du skriver at det er skummelt at 'vi' har barn er helt ok og hører hjemme i en voksen debatt?

Nei, men det er skrevet i desperasjon og sinne, ikke fordi noen har en annen mening enn meg.

Ok, så da er det liksom greit? Du tror ikke det kan såre å få kastet mot seg at set er synd på barna våre? Det skal vi tåle fordi du blir lei deg av motargumenter?

Det er feil å oppdra barn til at det er greit å slenge dritt til de med andre meninger. Det føler jeg er like motbydelig som å oppdra dem til å slenge dritt til de med annen hudfarge.

Men jeg orker ikke mer av dette. Jeg blir helt deprimert.

Det er ikke første gangen du jager folk unna, så du må være stolt.

Gratulerer...!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Det er feil å oppdra barn til at det er greit å slenge dritt til de med andre meninger. Det føler jeg er like motbydelig som å oppdra dem til å slenge dritt til de med annen hudfarge.

Men jeg orker ikke mer av dette. Jeg blir helt deprimert.

Det er ikke første gangen du jager folk unna, så du må være stolt.

Gratulerer...!

Men personangrep driver du ikke med...

Skrevet

Må si meg litt enig med innlegget over. Det skal være mulig å diskutere uten å få slengt kommentarer på person tilbake.

Man kan være uenige, det er helt greit, men hold dere på matten. Dere gjør ikke "deres side" en tjeneste ved å oppføre dere slik.

Vi skjønner jo at det er du som har støttet ditt eget innlegg her, siden personangrepet du mener å se må skyldes at du har lest feil eller liknende.

"Dere" skjønner det ja? Fint for deg. Det må være fint i din verden, hvor alle mener det samme, og de som ikke gjør det automatisk er dårlige mennesker som ingen noensinne vil støtte.

?

Det er jo lett å forstå at du støtter deg selv når personangrepet befinner seg i et helt annet innlegg enn det jeg skrev...!

Ellers setter ikke jeg heller veldig stor pris på å få slike tolkninger om hva som må mitt verdensbilde tredd ned over hodet..

Hva snakker du om?

Poenget er anklager om personangrep som ikke finnes i innlegget mitt. Og jeg svarte direkte på sykepleierens innlegg, slik at det ikke var noe som var redigert bort.

Skrevet

?

Hva snakker du om?

Poenget er anklager om personangrep som ikke finnes i innlegget mitt. Og jeg svarte direkte på sykepleierens innlegg, slik at det ikke var noe som var redigert bort.

Jeg tror ikke jeg forstår deg. Jeg skrev at jeg var enig i at det var personangrep, men uten noen form for sitetring. Leste bare igjennom tråden. Mener ikke at DU kom med personangrep.

Skrevet

Dama har ikke klaget på den fantastiske "gratis" behandlingen hun har fått her, hun klager på det hun ikke har fått som hun har krav på.

Hvor kjapt mener dere hun skal kunne lære seg språket? og hvem blir vel ikke desperat i en slik situasjon som hun ble satt i?

komme her å slenge med leppa om at hun er utakknemmlig for at hun fikk gratis fødsel osv... helt utrolig.. Det er nok en grunn til at dama er asylsøker her i landet, og det er ikke dermed sagt at hun skal sitte å være så jævla takknemmlig for alt hun får (som hun har krav på) og dermed ikke kan være negativ til ting hun ikke får som hun har krav på. i allefall ikke når det er snakk om slike alvorlige tilfeller som det er her.

Skrevet

Dama har ikke klaget på den fantastiske "gratis" behandlingen hun har fått her, hun klager på det hun ikke har fått som hun har krav på.

Hvor kjapt mener dere hun skal kunne lære seg språket? og hvem blir vel ikke desperat i en slik situasjon som hun ble satt i?

komme her å slenge med leppa om at hun er utakknemmlig for at hun fikk gratis fødsel osv... helt utrolig.. Det er nok en grunn til at dama er asylsøker her i landet, og det er ikke dermed sagt at hun skal sitte å være så jævla takknemmlig for alt hun får (som hun har krav på) og dermed ikke kan være negativ til ting hun ikke får som hun har krav på. i allefall ikke når det er snakk om slike alvorlige tilfeller som det er her.

Som hun har "krav" på?

Tuller du?

Skrevet (endret)

Som hun har "krav" på?

Tuller du?

Hvorfor skulle hun tulle? Alle mennesker uansett kjønn og hudfarge skal ha like rettigheter. Og jeg er glad for at jeg lever i et land hvor det er slik.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Som hun har "krav" på?

Tuller du?

Hvorfor skulle hun tulle? Alle mennesker uansett kjønn og hudfarge skal ha like rettigheter i lik situasjon her i landet.

Mennesker har ikke krav på noe i et land de ikke er statsborgere av. Kan si mye, men KRAV? Herregud.

Skrevet

Som hun har "krav" på?

Tuller du?

Hvorfor skulle hun tulle? Alle mennesker uansett kjønn og hudfarge skal ha like rettigheter i lik situasjon her i landet.

Mennesker har ikke krav på noe i et land de ikke er statsborgere av. Kan si mye, men KRAV? Herregud.

Nå er det da et faktum at de faktisk har det, uansett hvor mange som mener at det ikke burde ha vært slik.

Hvorfor i alle dager tror du at man ikke har krav på ulik hjelp når man ikke har statsborgerskap?

Skrevet

Som hun har "krav" på?

Tuller du?

Nå er det da et faktum at de faktisk har det, uansett hvor mange som mener at det ikke burde ha vært slik.

Hvorfor i alle dager tror du at man ikke har krav på ulik hjelp når man ikke har statsborgerskap?

Man har ingen tilknytning til landet. Man betaler ikke skatt.

Da har man heller ingen rett til å kreve.

At folk har rettigheter er fint, men at man skal KREVE blir for meg helt feil. Det gjelder alle.

Skrevet (endret)

Som hun har "krav" på?

Tuller du?

Man har ingen tilknytning til landet. Man betaler ikke skatt.

Da har man heller ingen rett til å kreve.

At folk har rettigheter er fint, men at man skal KREVE blir for meg helt feil. Det gjelder alle.

Du kan mene hva du vil, men det du sier stemmer ikke. En rettighet er noe som det følger naturlig av begrepet at kan kreves av den som har den.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Jeg er sikker på at hun er veldig fornøyd med hjelpen hun har fått og for at barnet ble reddet. Men når hun våknet opp og ikke visste hvor barnet var ble hun nok forferdelig redd.

Det er slett ikke sikkert at det er hun som har gått til media, men de som fant fram til henne(noen andre tipset, rykter ol)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg syns det er helt utrolig at hun sitter å klager, etter å fått gratis livsreddende behandling for både seg selv og barnet.

Det er faktisk hennes ansvar å lære språket i landet hun kommer til.

Ja for guds skyld HI, hun burde heeeelt klart lære seg Norsk, det tar jo bare 3 dager det... Eller...

Håper du innser at du virker noe snever her, dama var fersk asylsøker!

Tenk om det var du som hadde ligget der i 5 dager uten å vite hvor ungen din var, og når du enderlig får snakke med noen som kan ditt språk, så får du ikke bare vite at ungen er flyttet til et annet sykehus, men at den hadde pustevansker ved fødselen! Hun har faktisk loven på sin side her, hun har KRAV på tolk, når hun ikke har lært språket enda.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Du aner ikke omstendighetene. Du aner ikke hva som skjedde

eller hva vi gjorde.

VI gjorde ikke forberedelser ja. VI gjorde ikke ting riktig.

Alltid har VI skylden.

Men ikke om de er litt mørke i huden. Det er den sanne rasismen.

Snakk om idioti. DERE valgte å ta den ferien mens du var gravid, DERE tok den risikoen. Om dere sjekket om forsikringen deres dekket en fødsel, og det som kan komme med det, så VALGTE dere fortsatt å dra på ferien, om dere ikke gjorde det, og bare annså dere som forsikret, så er det virkerlig DERES feil da også.

Det er ikke slik at man får alt servert fordi man er mørk i huden, tror du bør se nermere på det store bildet her. Utleninger som er mørke i huden kommer til Norge som ASYLSøKERE! Med andre ord, landet dems er ikke trygt å bo i lenger, de rømmer fra krig, mord, overgrep og voldtekt!

I Somalia har de noe som kalles for gerillia, disse krigerne reiser fra landsby til landsby, de plyndrer dem for det de har, voldtar alt av kvinner og jenter (helt ned i 8 års alderen!) og alle guttene blir tatt med videre, for å bli krigere for dem!

Det er latterlig at du mener at bare fordi dere ble urettferdig behandlet, så hadde dere det værre enn denne kvinnen, og asylsøkere generelt.

I denne saken er det snakk om LOV BRUDD, hun hadde rett til tolk, og det da fra de ansatte oppfattet at kvinnen ikke forsto dem, og likevel tok det dem da 9 dager å anskaffe en!

Skrevet

Så fordi hun er asylsøker bør hun være takknemlig for den hjelpen hun ikke fikk? Skulle likt å se norske mødres reaksjon om de hadde fått samme behandling i utlandet. Empati må være et svært ukjent ord for deg!!!

Sa jeg det?

Jeg syntes det er provoserende at hun får X antall kroner gratis, betalt av skattebetalere, for så å klage i ettertid.

Hadde jeg vært i et annet land og fått god medisinsk behandling hadde jeg ikke løpt ut i media etterpå for å klage på noe annet. Det er å spytte på dem som har vært snille nok til:

1: Betale for kalaset

2: Reddet barnet hennes.

Hold deg for god for personangrep, er du grei. Noe annet blir bare så ufattelig patetisk når man diskuterer.

hva mister du ved at hun får hjelp? Er du så smålig at du ikke kan tilgodese noen skattekroner til å hjelpe noen som ikke er så heldige at de er født i verdens rikeste land? Det var det jeg mente med min påstand; virker ikke som om du har evnen til å sette seg inn i andres situasjon og utgangspunkt. Hun er da sannsynligvis takknemlig for at hun fikk føde gratis på et norsk sykehus, men jeg skjønner hennes fortvilelse over at det tok 5 dager før noen kunne fortelle hva som hadde skjedd med barnet hennes. Hun kommer fra et fattig land i krig, kan ikke språket, er høyst sannsylig redd for den nye situasjonen ect. om du ikke kan se det, ja så mangler du empati i normal forstand!
Skrevet

Du aner ikke omstendighetene. Du aner ikke hva som skjedde

eller hva vi gjorde.

VI gjorde ikke forberedelser ja. VI gjorde ikke ting riktig.

Alltid har VI skylden.

Men ikke om de er litt mørke i huden. Det er den sanne rasismen.

Snakk om idioti. DERE valgte å ta den ferien mens du var gravid, DERE tok den risikoen. Om dere sjekket om forsikringen deres dekket en fødsel, og det som kan komme med det, så VALGTE dere fortsatt å dra på ferien, om dere ikke gjorde det, og bare annså dere som forsikret, så er det virkerlig DERES feil da også.

Det er ikke slik at man får alt servert fordi man er mørk i huden, tror du bør se nermere på det store bildet her. Utleninger som er mørke i huden kommer til Norge som ASYLSøKERE! Med andre ord, landet dems er ikke trygt å bo i lenger, de rømmer fra krig, mord, overgrep og voldtekt!

I Somalia har de noe som kalles for gerillia, disse krigerne reiser fra landsby til landsby, de plyndrer dem for det de har, voldtar alt av kvinner og jenter (helt ned i 8 års alderen!) og alle guttene blir tatt med videre, for å bli krigere for dem!

Det er latterlig at du mener at bare fordi dere ble urettferdig behandlet, så hadde dere det værre enn denne kvinnen, og asylsøkere generelt.

I denne saken er det snakk om LOV BRUDD, hun hadde rett til tolk, og det da fra de ansatte oppfattet at kvinnen ikke forsto dem, og likevel tok det dem da 9 dager å anskaffe en!

Vi var ikke på ferie. Som sagt, dere aner ikke omstendighetene eller hvorfor ting ikke blir dekket. Alt jeg ville frem til at i den store verden fungerer ting veldig annerledes enn i vesle Norge, og det er tåpelig å klage over mangel på tolk, når det finnes større problemer.

Men takk for at du påpeker idiotien. Voksent.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vi var ikke på ferie. Som sagt, dere aner ikke omstendighetene eller hvorfor ting ikke blir dekket. Alt jeg ville frem til at i den store verden fungerer ting veldig annerledes enn i vesle Norge, og det er tåpelig å klage over mangel på tolk, når det finnes større problemer.

Får du roe deg altså.. Dere opplevde en bedritenhet, ja, det er kjipt. Men forskjellen ligger i at Norge har et godt lovverk (Derfor han hun rett til å klage på mangel av tolk i 9 dager!) Desuten, så er helsevesenet her i norge godt i det tilfellet pga skattebetalingen, noe det er få land som har.

Ja, jeg mener derfor det er idiotisk av deg å sammenligne, for det er vesentlige forskjeller der ute i verdenen og her til lands. Om du mener det er lite voksent å gjøre, så får det være din sak..

Skrevet

Jeg syns det er helt utrolig at hun sitter å klager, etter å fått gratis livsreddende behandling for både seg selv og barnet.

Haha, typisk dib svar. Uff av meg altså....(ristepåhodetsmilefjes)

Skrevet

Haha, typisk dib svar. Uff av meg altså....(ristepåhodetsmilefjes)

Skrevet

Får du roe deg altså.. Dere opplevde en bedritenhet, ja, det er kjipt. Men forskjellen ligger i at Norge har et godt lovverk (Derfor han hun rett til å klage på mangel av tolk i 9 dager!) Desuten, så er helsevesenet her i norge godt i det tilfellet pga skattebetalingen, noe det er få land som har.

Ja, jeg mener derfor det er idiotisk av deg å sammenligne, for det er vesentlige forskjeller der ute i verdenen og her til lands. Om du mener det er lite voksent å gjøre, så får det være din sak..

Jeg er helt enig i at hun burde fått tolk tidligere, men 9 dager var det ikke. Hun var på sykhuset i 4 dager uten at det virker som om det hendte så mye. Den fjerde dagen skjedde keisersnittet og dagen etter det fikk hun vite hva som hadde handt.

Så vidt jeg forstår hadde sykhuset også et par samtaler med kvinnen med tolk, men desverre ikke slik at hun forsto hva som foregikk. Slik jeg forstår det er det heller ikke kvinnen selv som har klaget men andre mennesker som har hørt hva som hendte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...