Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #51 Skrevet 5. oktober 2012 Så fordi hun er asylsøker bør hun være takknemlig for den hjelpen hun ikke fikk? Skulle likt å se norske mødres reaksjon om de hadde fått samme behandling i utlandet. Empati må være et svært ukjent ord for deg!!! Sa jeg det? Jeg syntes det er provoserende at hun får X antall kroner gratis, betalt av skattebetalere, for så å klage i ettertid. Hadde jeg vært i et annet land og fått god medisinsk behandling hadde jeg ikke løpt ut i media etterpå for å klage på noe annet. Det er å spytte på dem som har vært snille nok til: 1: Betale for kalaset 2: Reddet barnet hennes. Hold deg for god for personangrep, er du grei. Noe annet blir bare så ufattelig patetisk når man diskuterer.
Fru Blåbær Skrevet 5. oktober 2012 #52 Skrevet 5. oktober 2012 Så fordi hun er asylsøker bør hun være takknemlig for den hjelpen hun ikke fikk? Skulle likt å se norske mødres reaksjon om de hadde fått samme behandling i utlandet. Empati må være et svært ukjent ord for deg!!! Sa jeg det? Jeg syntes det er provoserende at hun får X antall kroner gratis, betalt av skattebetalere, for så å klage i ettertid. Hadde jeg vært i et annet land og fått god medisinsk behandling hadde jeg ikke løpt ut i media etterpå for å klage på noe annet. Det er å spytte på dem som har vært snille nok til: 1: Betale for kalaset 2: Reddet barnet hennes. Hold deg for god for personangrep, er du grei. Noe annet blir bare så ufattelig patetisk når man diskuterer. Det går da an å ha to tanker i hodet samtidig. Jeg tviler ikke på at hun er glad for at barnet overlevde og at hun var heldig som fikk barnet i Norge. Men det må likevel ha vært helt forferdelig å ligge der og ikke vite hvor barnet var. Visste hun i det hele tatt at barnet levde?
Gjest Heartbroken Skrevet 5. oktober 2012 #53 Skrevet 5. oktober 2012 Så fordi hun er asylsøker bør hun være takknemlig for den hjelpen hun ikke fikk? Skulle likt å se norske mødres reaksjon om de hadde fått samme behandling i utlandet. Empati må være et svært ukjent ord for deg!!! Sa jeg det? Jeg syntes det er provoserende at hun får X antall kroner gratis, betalt av skattebetalere, for så å klage i ettertid. Hadde jeg vært i et annet land og fått god medisinsk behandling hadde jeg ikke løpt ut i media etterpå for å klage på noe annet. Det er å spytte på dem som har vært snille nok til: 1: Betale for kalaset 2: Reddet barnet hennes. Hold deg for god for personangrep, er du grei. Noe annet blir bare så ufattelig patetisk når man diskuterer. Du har et skremmende syn på menneskeverdet! Jeg får faktisk frysninger når jeg leser det du skriver...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #54 Skrevet 5. oktober 2012 Så fordi hun er asylsøker bør hun være takknemlig for den hjelpen hun ikke fikk? Skulle likt å se norske mødres reaksjon om de hadde fått samme behandling i utlandet. Empati må være et svært ukjent ord for deg!!! Sa jeg det? Jeg syntes det er provoserende at hun får X antall kroner gratis, betalt av skattebetalere, for så å klage i ettertid. Hadde jeg vært i et annet land og fått god medisinsk behandling hadde jeg ikke løpt ut i media etterpå for å klage på noe annet. Det er å spytte på dem som har vært snille nok til: 1: Betale for kalaset 2: Reddet barnet hennes. Hold deg for god for personangrep, er du grei. Noe annet blir bare så ufattelig patetisk når man diskuterer. Du har et skremmende syn på menneskeverdet! Jeg får faktisk frysninger når jeg leser det du skriver... Jeg får frysninger selv når jeg ser hvor naive enkelte er. Men det er vel en grunn til at Norge ligger på topp på steder hvor kriminelle osv vil slå seg ned.
Fru Blåbær Skrevet 5. oktober 2012 #55 Skrevet 5. oktober 2012 Så fordi hun er asylsøker bør hun være takknemlig for den hjelpen hun ikke fikk? Skulle likt å se norske mødres reaksjon om de hadde fått samme behandling i utlandet. Empati må være et svært ukjent ord for deg!!! Sa jeg det? Jeg syntes det er provoserende at hun får X antall kroner gratis, betalt av skattebetalere, for så å klage i ettertid. Hadde jeg vært i et annet land og fått god medisinsk behandling hadde jeg ikke løpt ut i media etterpå for å klage på noe annet. Det er å spytte på dem som har vært snille nok til: 1: Betale for kalaset 2: Reddet barnet hennes. Hold deg for god for personangrep, er du grei. Noe annet blir bare så ufattelig patetisk når man diskuterer. Du har et skremmende syn på menneskeverdet! Jeg får faktisk frysninger når jeg leser det du skriver... Jeg får frysninger selv når jeg ser hvor naive enkelte er. Men det er vel en grunn til at Norge ligger på topp på steder hvor kriminelle osv vil slå seg ned. På hvilken måte vil tilgang på tolk på sykehusene påvirke kriminalstatistikken?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #56 Skrevet 5. oktober 2012 På hvilken måte vil tilgang på tolk på sykehusene påvirke kriminalstatistikken? Er ikke det som er saken. Selvfølgelig skal det være tolk på sykehus. Selvfølgelig skal ikke slikt forekomme. Men å motta og motta, for så å klage i media er respektløst.
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2012 #57 Skrevet 5. oktober 2012 På hvilken måte vil tilgang på tolk på sykehusene påvirke kriminalstatistikken? Er ikke det som er saken. Selvfølgelig skal det være tolk på sykehus. Selvfølgelig skal ikke slikt forekomme. Men å motta og motta, for så å klage i media er respektløst. No var det vel akkurat det som var saken?
Fru Blåbær Skrevet 5. oktober 2012 #58 Skrevet 5. oktober 2012 På hvilken måte vil tilgang på tolk på sykehusene påvirke kriminalstatistikken? Er ikke det som er saken. Selvfølgelig skal det være tolk på sykehus. Selvfølgelig skal ikke slikt forekomme. Men å motta og motta, for så å klage i media er respektløst. Når man må vente såpass lenge for å få vite hvor barnet er etter et keisersnitt så må det være lov til å påpeke at informasjonen var utilstrekkelig. Jeg opplever ikke dette som en sytesak.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. oktober 2012 #59 Skrevet 5. oktober 2012 Hahaaa skulle så gjerne sett dere som kritiserer i samme situasjon! Dere har båret på et barn i ni måneder, våkner opp til en tom mage og får ingen informasjon på fem dager? Er dere ikke riktig med? Det er jo helt forferdelig at sykehuset ikke klarer å få fingeren ut tidligere! Det er sånt som ikke skal skje, uansett om dama er norsk, asylsøker eller bare på ferie! Det er rett og slett uakseptabelt! Og som sykepleier vet jeg at hadde jeg virkelig ikke hatt fem minutter til å ta noen telefoner og prøve å få tak i tolk, så hadde jeg villig brukt av lunsjen min til det. Ellers hadde jeg gått hjem og følt at jeg hadde gjort en skikkelig dårlig jobb.
Virginia. Skrevet 5. oktober 2012 #60 Skrevet 5. oktober 2012 For en grusom situasjon for denne dama. Hadde jeg vært på vakt og dama kunne lese hadde jeg i det minste gitt henne informasjon ved å bruke google oversetter og printet det ut til henne. Jeg er sykepleier og jeg kan love deg at man ikke har tid til å dille rundt på nettet på jobb! Vi gjør det vi skal gjøre, slik er det. For noe tøv. Sett deg inn i hva som er arbeidsområdene deres på ny, det inkluderer både papirarbeide, administrasjon, respektfull omsorg og kommunikasjon! I et slikt tilfelle ringer man noen som kan tolke over telefon.
Mrs. Bouquet Skrevet 5. oktober 2012 #61 Skrevet 5. oktober 2012 For en grusom situasjon for denne dama. Hadde jeg vært på vakt og dama kunne lese hadde jeg i det minste gitt henne informasjon ved å bruke google oversetter og printet det ut til henne. Jeg er sykepleier og jeg kan love deg at man ikke har tid til å dille rundt på nettet på jobb! Vi gjør det vi skal gjøre, slik er det. For noe tøv. Sett deg inn i hva som er arbeidsområdene deres på ny, det inkluderer både papirarbeide, administrasjon, respektfull omsorg og kommunikasjon! I et slikt tilfelle ringer man noen som kan tolke over telefon. Man har også hatt grundig opplæring i etikk. Men det kan jo være det har gått denne sykepleieren hus forbi.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #62 Skrevet 5. oktober 2012 For en grusom situasjon for denne dama. Hadde jeg vært på vakt og dama kunne lese hadde jeg i det minste gitt henne informasjon ved å bruke google oversetter og printet det ut til henne. Jeg er sykepleier og jeg kan love deg at man ikke har tid til å dille rundt på nettet på jobb! Vi gjør det vi skal gjøre, slik er det. For noe tøv. Sett deg inn i hva som er arbeidsområdene deres på ny, det inkluderer både papirarbeide, administrasjon, respektfull omsorg og kommunikasjon! I et slikt tilfelle ringer man noen som kan tolke over telefon. Man har også hatt grundig opplæring i etikk. Men det kan jo være det har gått denne sykepleieren hus forbi. Dobbeltmoralen lenge leve. Hvor er menneskeverdet deres når det gjelder å diskutere med de med andre meninger? å synke så dypt at man tyr til personangrep er bare patetisk.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #63 Skrevet 5. oktober 2012 Må si meg litt enig med innlegget over. Det skal være mulig å diskutere uten å få slengt kommentarer på person tilbake. Man kan være uenige, det er helt greit, men hold dere på matten. Dere gjør ikke "deres side" en tjeneste ved å oppføre dere slik.
Virginia. Skrevet 5. oktober 2012 #64 Skrevet 5. oktober 2012 For en grusom situasjon for denne dama. Hadde jeg vært på vakt og dama kunne lese hadde jeg i det minste gitt henne informasjon ved å bruke google oversetter og printet det ut til henne. Jeg er sykepleier og jeg kan love deg at man ikke har tid til å dille rundt på nettet på jobb! Vi gjør det vi skal gjøre, slik er det. For noe tøv. Sett deg inn i hva som er arbeidsområdene deres på ny, det inkluderer både papirarbeide, administrasjon, respektfull omsorg og kommunikasjon! I et slikt tilfelle ringer man noen som kan tolke over telefon. Man har også hatt grundig opplæring i etikk. Men det kan jo være det har gått denne sykepleieren hus forbi. Dobbeltmoralen lenge leve. Hvor er menneskeverdet deres når det gjelder å diskutere med de med andre meninger? å synke så dypt at man tyr til personangrep er bare patetisk. Og hvor i alle dager er det du ser personangrep?
Virginia. Skrevet 5. oktober 2012 #65 Skrevet 5. oktober 2012 Må si meg litt enig med innlegget over. Det skal være mulig å diskutere uten å få slengt kommentarer på person tilbake. Man kan være uenige, det er helt greit, men hold dere på matten. Dere gjør ikke "deres side" en tjeneste ved å oppføre dere slik. Vi skjønner jo at det er du som har støttet ditt eget innlegg her, siden personangrepet du mener å se må skyldes at du har lest feil eller liknende.
Studine mevik Skrevet 5. oktober 2012 #66 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg syns det er helt utrolig at hun sitter å klager, etter å fått gratis livsreddende behandling for både seg selv og barnet. Det er faktisk hennes ansvar å lære språket i landet hun kommer til. Gikk du glipp av informasjonen i teksten hvor det stod at hun nylig hadde søkt asyl, dermed nylig kommet til landet. Hvor rakst forventer du at folk skal lære seg språket? Det er klart at de burde klart å skaffe tolk tidligere. Tenk så grusomt å være nybakt mor, men ikke ane om barnet er i livet eller hvor det er i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #67 Skrevet 5. oktober 2012 Og hvor i alle dager er det du ser personangrep? At møtet om etikk har gått meg hus forbi, at folk får grøsninger av meg, at jeg sikkert ikke er den skarpeste kniven i skuffen +++ Skremmende at slike mennesker har barn, for en oppdragelse de barna får.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #68 Skrevet 5. oktober 2012 Må si meg litt enig med innlegget over. Det skal være mulig å diskutere uten å få slengt kommentarer på person tilbake. Man kan være uenige, det er helt greit, men hold dere på matten. Dere gjør ikke "deres side" en tjeneste ved å oppføre dere slik. Vi skjønner jo at det er du som har støttet ditt eget innlegg her, siden personangrepet du mener å se må skyldes at du har lest feil eller liknende. "Dere" skjønner det ja? Fint for deg. Det må være fint i din verden, hvor alle mener det samme, og de som ikke gjør det automatisk er dårlige mennesker som ingen noensinne vil støtte.
Gjest Heartbroken Skrevet 5. oktober 2012 #69 Skrevet 5. oktober 2012 Og hvor i alle dager er det du ser personangrep? At møtet om etikk har gått meg hus forbi, at folk får grøsninger av meg, at jeg sikkert ikke er den skarpeste kniven i skuffen +++ Skremmende at slike mennesker har barn, for en oppdragelse de barna får. Jeg skrev at jeg får frysninger når jeg leser hva du skriver og mener. Om du får det til å bli personangrep tror jeg du må slå opp ordet og lese hva det egentlig betyr. At man også får inntrykk av at du mangler empati har heller ikke noe med personangrep å gjøre, men er et resultat av hvordan du fremstår utfra hva du mener og hvordan du ordlegger deg. Om du ikke tåler motargumenter bør du kanskje holde deg borte fra diskusjoner?
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #70 Skrevet 5. oktober 2012 Og hvor i alle dager er det du ser personangrep? At møtet om etikk har gått meg hus forbi, at folk får grøsninger av meg, at jeg sikkert ikke er den skarpeste kniven i skuffen +++ Skremmende at slike mennesker har barn, for en oppdragelse de barna får. Jeg skrev at jeg får frysninger når jeg leser hva du skriver og mener. Om du får det til å bli personangrep tror jeg du må slå opp ordet og lese hva det egentlig betyr. At man også får inntrykk av at du mangler empati har heller ikke noe med personangrep å gjøre, men er et resultat av hvordan du fremstår utfra hva du mener og hvordan du ordlegger deg. Om du ikke tåler motargumenter bør du kanskje holde deg borte fra diskusjoner? Tåler motargumenter, det ønsker jeg velkommen, men negative utsagn om meg som person og mine meninger er ikke noe som hører hjemme i en voksen debatt.
Gjest Heartbroken Skrevet 5. oktober 2012 #71 Skrevet 5. oktober 2012 Og hvor i alle dager er det du ser personangrep? At møtet om etikk har gått meg hus forbi, at folk får grøsninger av meg, at jeg sikkert ikke er den skarpeste kniven i skuffen +++ Skremmende at slike mennesker har barn, for en oppdragelse de barna får. Jeg skrev at jeg får frysninger når jeg leser hva du skriver og mener. Om du får det til å bli personangrep tror jeg du må slå opp ordet og lese hva det egentlig betyr. At man også får inntrykk av at du mangler empati har heller ikke noe med personangrep å gjøre, men er et resultat av hvordan du fremstår utfra hva du mener og hvordan du ordlegger deg. Om du ikke tåler motargumenter bør du kanskje holde deg borte fra diskusjoner? Tåler motargumenter, det ønsker jeg velkommen, men negative utsagn om meg som person og mine meninger er ikke noe som hører hjemme i en voksen debatt. Men at du skriver at det er skummelt at 'vi' har barn er helt ok og hører hjemme i en voksen debatt?
Virginia. Skrevet 5. oktober 2012 #72 Skrevet 5. oktober 2012 Og hvor i alle dager er det du ser personangrep? At møtet om etikk har gått meg hus forbi, at folk får grøsninger av meg, at jeg sikkert ikke er den skarpeste kniven i skuffen +++ Skremmende at slike mennesker har barn, for en oppdragelse de barna får. Er enig i at mye av det du skriver ville kalles personangrep og er å langt gå over streken ja, men jeg svarte direkte på ditt innlegg, og har ikke sett det. å si at etikkkurset kanskje gikk deg hus forbi synes jeg ikke er så alvorlig. Forstår at dere sikkert gjør deres beste, er stresset og har kronisk dårlig samvittighet for hva dere burde, skulle, måtte.. Men jeg mener likevel at det viktig å anerkjenne og forstå at det er ment å være en del av pasientarbeidet, og ikke fraskrive seg ansvar og medmenneskelighet her.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #73 Skrevet 5. oktober 2012 Og hvor i alle dager er det du ser personangrep? At møtet om etikk har gått meg hus forbi, at folk får grøsninger av meg, at jeg sikkert ikke er den skarpeste kniven i skuffen +++ Skremmende at slike mennesker har barn, for en oppdragelse de barna får. Jeg skrev at jeg får frysninger når jeg leser hva du skriver og mener. Om du får det til å bli personangrep tror jeg du må slå opp ordet og lese hva det egentlig betyr. At man også får inntrykk av at du mangler empati har heller ikke noe med personangrep å gjøre, men er et resultat av hvordan du fremstår utfra hva du mener og hvordan du ordlegger deg. Om du ikke tåler motargumenter bør du kanskje holde deg borte fra diskusjoner? Tåler motargumenter, det ønsker jeg velkommen, men negative utsagn om meg som person og mine meninger er ikke noe som hører hjemme i en voksen debatt. Men at du skriver at det er skummelt at 'vi' har barn er helt ok og hører hjemme i en voksen debatt? Nei, men det er skrevet i desperasjon og sinne, ikke fordi noen har en annen mening enn meg.
Virginia. Skrevet 5. oktober 2012 #74 Skrevet 5. oktober 2012 Må si meg litt enig med innlegget over. Det skal være mulig å diskutere uten å få slengt kommentarer på person tilbake. Man kan være uenige, det er helt greit, men hold dere på matten. Dere gjør ikke "deres side" en tjeneste ved å oppføre dere slik. Vi skjønner jo at det er du som har støttet ditt eget innlegg her, siden personangrepet du mener å se må skyldes at du har lest feil eller liknende. "Dere" skjønner det ja? Fint for deg. Det må være fint i din verden, hvor alle mener det samme, og de som ikke gjør det automatisk er dårlige mennesker som ingen noensinne vil støtte. ? Det er jo lett å forstå at du støtter deg selv når personangrepet befinner seg i et helt annet innlegg enn det jeg skrev...! Ellers setter ikke jeg heller veldig stor pris på å få slike tolkninger om hva som må mitt verdensbilde tredd ned over hodet..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #75 Skrevet 5. oktober 2012 Og hvor i alle dager er det du ser personangrep? At møtet om etikk har gått meg hus forbi, at folk får grøsninger av meg, at jeg sikkert ikke er den skarpeste kniven i skuffen +++ Skremmende at slike mennesker har barn, for en oppdragelse de barna får. Er enig i at mye av det du skriver ville kalles personangrep og er å langt gå over streken ja, men jeg svarte direkte på ditt innlegg, og har ikke sett det. å si at etikkkurset kanskje gikk deg hus forbi synes jeg ikke er så alvorlig. Forstår at dere sikkert gjør deres beste, er stresset og har kronisk dårlig samvittighet for hva dere burde, skulle, måtte.. Men jeg mener likevel at det viktig å anerkjenne og forstå at det er ment å være en del av pasientarbeidet, og ikke fraskrive seg ansvar og medmenneskelighet her. Det er jeg helt enig i. Vi gjør så godt vi kan, og det er provoserende at folk ikke ser det, men snakker om hvor "giddaløse" vi er, når de fleste av oss jobber rumpa av oss. Sykehuset har lagt seg langflate, så det burde være en ikke-sak. Det var ikke det at det du sa var så ille, men alt sammenlagt. Jeg føler meg bare helt uglesett nå, og melder meg ut av "diskusjonen". Jeg er ikke et dårlig menneske, jeg ble sykepleier for å hjelpe mennesker nettopp fordi jeg har veldig mye empati og forståelse. JEG syntes hun oppførte seg dårlig, etter alt som ble gjort for henne. Det har jeg lov til å mene uten at det gjør meg til et dårlig menneske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå