Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Enkelt og greit. Mine barn får ikke. Jeg har fire barn, og gidder verken å handle inn 96 småting, pakke inn 96 småting, eller bruke masse penger på 96 småting som snart går i søpla likevel. Dog, de får kalendere. Lego, polly pocket og lignende, som jeg vet de leker med, og som ikke vil havne bortgjemt i en skuff etter et par dager.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Fordi svigermor lager. Jeg har kjøpt sånne du nevner, men eldste evner ikke å leke med det heller. Men siden broren får så får hun og
Linn2007 Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg lager det fordi jeg alltid ønsket en slik kalender selv da jeg var liten og aldri fikk det....
PintSizedDictator Skrevet 3. oktober 2012 #4 Skrevet 3. oktober 2012 Mine får sjokoladekalender og er fornøyd med det. Det -jeg- ikek forstår er de som gir pakkekalender til 1 åringene sine. I mine øyne er de såpass små at de umulig kan ha noe særlig glede av dette. Har de i det hele tatt forståelse for hva en kalender er når de er 1-2 år?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. oktober 2012 #5 Skrevet 3. oktober 2012 Fordi svigermor lager til dem hvert år. En til hvert av sine 9 barnebarn, det står det respekt av! Ungene elsker dem da, og er like glad for nye sokker som for en liten leke.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. oktober 2012 #6 Skrevet 3. oktober 2012 Mine får sjokoladekalender og er fornøyd med det. Det -jeg- ikek forstår er de som gir pakkekalender til 1 åringene sine. I mine øyne er de såpass små at de umulig kan ha noe særlig glede av dette. Har de i det hele tatt forståelse for hva en kalender er når de er 1-2 år? Nei, egentlig ikke, men når de har eldre søsken så ser de jo hva de eldste får og vil også ha, så våre tre yngste har fått fra de var ca 15-18 mnd gamle.
Musemorbr / Skrevet 3. oktober 2012 #7 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg fikk aldri annet enn kalender til ti kroner med verdens kjedeligste sjokolade i. Joda, jeg kjøper dem fremdeles til meg selv, for det smaker liksom av barndom og jul for meg, men det virker litt stusselig når jeg tenker på hvilke tradisjoner jeg vil ha for gutten min. Jeg ønsket meg alltid pakkekalender, men mamma mente det var for mye styr. Det er ikke for mye styr for meg. Derfor skjemmer jeg bort skatten min i hele desember tenk. Så det så. Det blir sjokolade hver dag, og tilleggspakker hver helg. Man er bare barn i noen ganske få år, og det er bare jul en gang i året. Resten av året kan jeg lære han om andre og viktige verdier, men i desember skal han være bortskjemt.
Mandalas Skrevet 3. oktober 2012 #8 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg kan svare på hvorfor mine ikke får. Det blir isåfall 48 ting slengt rundt, som er gøy i maks noen dager. Syns vi har nok småpjus rundt overalt.
Himmel og hav Skrevet 3. oktober 2012 #9 Skrevet 3. oktober 2012 Mine barn, ungdommer er vel mer korrekt, for pakkekalender fordi det er en hyggelig førjulstradisjon som hverken de eller jeg føler for å gi slipp på. Akkurat som alle de andre tradisjonene vi holder ved like i desember. Jeg skal ærlig innrømme at kalenderpakkene har blitt enklere med åra. Matchboxbiler og samlekort er ikke like spennende når man er i slutten av tenåra, men sjokolade og kinobilletter er kjærkomment
Dunkelranunkel Skrevet 3. oktober 2012 #10 Skrevet 3. oktober 2012 Tror mange av de som lager pakkekalender syns det er utrolig gøy å lage. Som at de gleder seg til å henge opp, samle ting gjennom hele året osv. Jeg syns ikke det er så gøy, så her blir det ikke en pakkekalender i den forstand. Vi teller ned dagene med en vanlig sjokoladekalender også har jeg tenkt til å ha en opplevelsesgave hver helg.
scarecrow2011 Skrevet 3. oktober 2012 #11 Skrevet 3. oktober 2012 Min eldste får fordi jeg synes det er koselig. Hun får hobby gavekalender med putleting vi driver på med sammen. En dag er det noen smykkeperler, en dag noe klippepapir og en lim, naturull etc. så lager vi smykker, lager julekort, naturkuler til å ha på treet etc. Handler på søstrene greene, og de er billige også Minstemann er ikke fullt et år på den tiden, men ser at søsteren får noe, så han får noe småtteri han også, men går mest i kavring etc. Han er i værste tyggeperiode. ( pakker samme dag da..)
*Miss Flua* Skrevet 3. oktober 2012 #12 Skrevet 3. oktober 2012 Min lille blir ett år i desember..så han får ikke i år. Han kommer ikke til å skjønne noe av det allikevel. Får heller se det an neste år. Men han kommer til å få etterhvert! og det er fordi jeg alltid ønsket det selv når jeg var liten. Hadde vel et par ganger og elsket det! Dessuten elsker jeg alt av juleforberedelser, så det koster meg ikke en kalori å kjøpe og pakke inn har til og med pleid å lage til samboeren fordi jeg syns det er så kos
Liljeduft Skrevet 3. oktober 2012 #13 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har laget pakkekalender til stesønnen min i fjor, og han var meget skuffet fordi han har alltid fått legokalender etc. Men så er han bortskjemt og ser ikke verdi i ting. Så i år så har vi bestemt at vi skal gjøre en juleforberedelse hver dag han er på besøk. Jeg kommer til å lage pakkekalender når vi får egne barn (og selvsagt han også hvis han ikke er blitt så stor at han ikke vil ha), fordi det gav meg virkelig julestemning når jeg vokst opp itillegg til alle andre ting som skulle gjøres til jul.
Miamimom Skrevet 3. oktober 2012 #14 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg hadde det selv under oppveksten,og det er et kjært adventsminne som jeg ønsker at mine barn også skal få. Og jeg har ikke ræl i den ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #15 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg er vokst opp med det. Men fikk ikke hver dag. Vi er 4 søsken som da trakk hver fjerde dag Sånn blir det her også. Så det blir ikke 96 småpakker å kjøpe og pakke inn, men 24. Så tenkte jeg å kjøpe sånne 10-kroners sjokolade kalender i tillegg.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 3. oktober 2012 #16 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg lager fordi jeg syns det er stas og jaggu mente ikke 1-åringen i fjor det samme Kommer å lage i år igjen, men jeg har "bare" 1 barn og jeg kan skjønne at det blir mye når man har 3 barn eller flere
Kortslutning Skrevet 3. oktober 2012 #17 Skrevet 3. oktober 2012 Fordi jeg liker å ordne en pakkekalender og synes ikke disse sjokoladekalenderen er noe særlig. Men så har jeg bare en unge da, og skjønner jo at å pakke inn 96 pakker er litt vel tidkrevende.. Men jeg pakker ikke inn bare ting. Hun får leker(gjerne ett sett delt over flere dager), godteri på helg og hun får opplevelser Hun får pepperkakebaking, tur på badeland, tur til lekeland, tur i akebakken etc. Og hun ble mest glad for opplevelsene i fjor, så det var suksess
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. oktober 2012 #18 Skrevet 3. oktober 2012 Fordi jeg ville at det skal være en tradisjon for barna mine. Jeg fikk aldri kalender og syns det var så trist,så jeg lovet meg selv at barna mine skulle få det. jeg syns det er kjempe gøy å lage kalenderen og i år kommer jeg til å bruke max 800 kr for begge guttene. Syns ikke 800 kr er ille for 48 pakker
mylittlecat Skrevet 3. oktober 2012 #19 Skrevet 3. oktober 2012 Er det virkelig så mange som hadde pakkekalendere selv som barn? Da jeg var barn hadde jeg aldri hørt om pakkekalender engang. Trodde det var noe nymotens greier. Vi hadde sjokoladekalendere, både jeg, mine søsken og mine venner
Liljeduft Skrevet 3. oktober 2012 #20 Skrevet 3. oktober 2012 Er det virkelig så mange som hadde pakkekalendere selv som barn? Da jeg var barn hadde jeg aldri hørt om pakkekalender engang. Trodde det var noe nymotens greier. Vi hadde sjokoladekalendere, både jeg, mine søsken og mine venner Sjokoladekalendere er faktisk "nymotens greier" For i tiden så var det jo enten appelsin som man satt i en hel nellik i hver dag frem til jul/eller ta en vekk pr dag og "pakkekalender" men da var det gjerne ting som man trengte; sokker, blyant etc
Gjest SHOC Skrevet 3. oktober 2012 #21 Skrevet 3. oktober 2012 Fordi jeg husker gleden og spenningen fra da jeg selv var barn.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #22 Skrevet 3. oktober 2012 De får det fordi jeg gidder og det blir billigere enn de fleste ferdige kalendere. Vi syns det er hyggelig og det er lett å finne små ting som er morsomme å få.
Glajenta ♥ Skrevet 3. oktober 2012 #23 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg fikk pakkekalender når jeg var liten, det er en utrolig koselig førjulstradisjon som jeg har lyst til å videreføre til mitt barn. Det året hun ble 2 fikk hun lekekjøkken til bursdagen sin i begynnelsen av desember, og i pakkekalenderen det året fikk hun kjøkkenutstyr og lekemat. I fjor fikk hun masse badeskum, såper, hårpynt etc. Ting som vi fikk brukt for. Jeg er stor motstander av å kjøpe alskens skrot som er ubrukelig. Men jeg storkoser meg med kalenderen hennes, tenker faktisk å begynne snart, så blir det ikke stress heller
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 3. oktober 2012 #24 Skrevet 3. oktober 2012 Fordi jeg ville at det skal være en tradisjon for barna mine. Jeg fikk aldri kalender og syns det var så trist,så jeg lovet meg selv at barna mine skulle få det. jeg syns det er kjempe gøy å lage kalenderen og i år kommer jeg til å bruke max 800 kr for begge guttene. Syns ikke 800 kr er ille for 48 pakker Det er grunnen til at jeg også lager, rett og slett fordi jeg hadde så lyst på det selv da jeg var ung
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #25 Skrevet 3. oktober 2012 Enkelt og greit. Mine barn får ikke. Jeg har fire barn, og gidder verken å handle inn 96 småting, pakke inn 96 småting, eller bruke masse penger på 96 småting som snart går i søpla likevel. Dog, de får kalendere. Lego, polly pocket og lignende, som jeg vet de leker med, og som ikke vil havne bortgjemt i en skuff etter et par dager. Jeg lager fordi jeg koser meg med å lage det, syntes det er en fin tradisjon og ungene viser stor glede over den. Jeg hadde en mye eldre storesøster som lagde det til meg noen år når jeg var liten og jeg husker hvor spennende og flott jeg syntes det var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå