Gå til innhold

Hvem og hva har du fordommer mot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ekstremister av alle slag, pedofile, barnemishandlere, foreldre som utnytter sine egne barn (uansett måte!!), dyremishandlere, dyrehatere, folk som ser ned på andre uten høyere utdanning.

Folk som ser ned på alenemødre/aleneforeldre, innvandrere som kler småungene sine i hijab og "lakener", menn som kjøper sex, trygdemisbrukere...

Ja sikkert mye mere også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fordommer mot damer som skriver på nettforum om hvor udugelige, late og egoistiske mennene deres er. Ta tak i eget liv, kvinne!!!

Mot Frp-velgere som kjøper lettvinte utsagn som nei til innvandring og ja til bedre sykehus uten å sette seg inn i hva som virkelig ville skjedd om Siv og co kom til makten.

Mennesker med tatoveringer - det er alltid bare harry, aldri pent!

Mennesker som klager på NAV, på staten, på Statsministeren og på været.

Skrevet

Hver gang det dukker opp en tråd her inne som går på fordommer, irriterer jeg meg over at ingen ser ut til å vite hva fordommer ER. Alle ramser bare opp folk de ikke liker eller ser ned på.

Fordommer er når man forhåndsdømmer noen ut fra noen bestemte egenskaper, uten at man egentlig vet hvordan de er. Eksempel på en fordom jeg har:

Fordom mot de som stemmer FrP - den går ut på at jeg automatisk tror at de ikke vet hva de stemmer på.

See?

Ikke noe vits å ramse opp hvem man har fordommer mot, uten å samtidig legge til hvilke ting man tillegger mennesker ut fra den begrensa informasjonen man har om dem.

Skrevet

Mine fordommer er veldig ofte tett knyttet opp mot geografi. Har fordommer mot folk fra Jessheim/Skedsmokorset/Lørenskog, og også mot Vestkantfolk og Solliefestere. Likeså bibelbeltetboere.

Har også fordommer mot røykere, de som spiser mcDonalds-mat og Pepsi max'ere, hockeytilhengere, NAV-klienter (de som ikke er selvsagte), og voksne folk med dårlig språk.

Guri, skikkelig fordomsfull jeg, kunne sikkert fortsatt i det evige... VET jeg er veldig "flink" til å generalisere...

Skrevet

Etter å ha lest her inne i noen år har jeg innsett at jeg har fordommer mot DIB-brukere :)

Skrevet

Mannen min har fordommer mot strengt religiøse mennesker, fordi han tror de skjuler noe, at de er skinnhellige. Han blir også skeptisk til mennesker som framstår som perfekte, fordi han tror de skjuler mye grums.

Selv har jeg fordommer mot folk som er veldig bastante og ser svart-hvitt på alt. Tenker at disse menneskene er upplyste, og forenkler verden slik at de skal forstå ting bedre. Unngår sånne mennesker så godt jeg kan.

Skrevet
Etter å ha lest her inne i noen år har jeg innsett at jeg har fordommer mot DIB-brukere :)

Ja, på seg selv kjenner man andre ;)

Skrevet
Ja, på seg selv kjenner man andre ;)

Nei, nei, nei... Jeg er jo selvsagt mye bedre enn den gjengse DIB-bruker ;)

Skrevet

Navere, overvektige og røykere.

Skrevet

Har ikke fordommer. Ikke som jeg vet om.

Er selvfølgelig uenig i enkelte meninger i f.eks. religioner, politikk og menneskesyn, men jeg dømmer ikke menneskene som ser ting fra en annen vinkel enn meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...