C.L.H85 Skrevet 2. oktober 2012 #26 Skrevet 2. oktober 2012 Off det er vel egentlig en del, men det som virkelig irriterer meg er foreldre som kler ungene sine "sexy" og lar dem sminke seg i en alder av 4... "For det er jo så søtt!!".. Tenker tydeligvis ikke over hva slags signaler de sender barna sine. Tenker at det er sånne folk som ville ha sendt ungene sine på skjønnhets konkurranser for barn, ala Amerikanske "Todlers & Tiaras". Ellers så står overutdannede og arrogante mennesker høyt på listen.. Folk som brifer med utdannelsen sin og som ikke eier sosial intelligens. Siterer teoretikere i nesten hver eneste samtale.. blæh! "WOW så flink du er til å pugge liksom, skal jeg slikke deg hardt i rompa nå?"
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #28 Skrevet 2. oktober 2012 Veldig skeptisk mot visse type innvandrere og spesielt muslimer. Kjenner jeg blir mer og mer irritert over kravene disse menneskene våger å slenge ut.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #29 Skrevet 2. oktober 2012 Off det er vel egentlig en del, men det som virkelig irriterer meg er foreldre som kler ungene sine "sexy" og lar dem sminke seg i en alder av 4... "For det er jo så søtt!!".. Tenker tydeligvis ikke over hva slags signaler de sender barna sine. Tenker at det er sånne folk som ville ha sendt ungene sine på skjønnhets konkurranser for barn, ala Amerikanske "Todlers & Tiaras". Ellers så står overutdannede og arrogante mennesker høyt på listen.. Folk som brifer med utdannelsen sin og som ikke eier sosial intelligens. Siterer teoretikere i nesten hver eneste samtale.. blæh! "WOW så flink du er til å pugge liksom, skal jeg slikke deg hardt i rompa nå?" Så du mener at jeg som lar ungen prøve min lipgloss og neglelakk fordi hun er nysgjerrig (hjemme) sender ut feil signaler? Det er dere voksne som tillegger sminke seksuelle egenskaper. Min datter vil bare prøve noe av det mamma har i veska fordi hun er nysgjerrig. Og ja, jeg lar henne gå i barnehagen med neglelakk på, og ingen anser det som sexy.
C.L.H85 Skrevet 2. oktober 2012 #30 Skrevet 2. oktober 2012 Off det er vel egentlig en del, men det som virkelig irriterer meg er foreldre som kler ungene sine "sexy" og lar dem sminke seg i en alder av 4... "For det er jo så søtt!!".. Tenker tydeligvis ikke over hva slags signaler de sender barna sine. Tenker at det er sånne folk som ville ha sendt ungene sine på skjønnhets konkurranser for barn, ala Amerikanske "Todlers & Tiaras". Ellers så står overutdannede og arrogante mennesker høyt på listen.. Folk som brifer med utdannelsen sin og som ikke eier sosial intelligens. Siterer teoretikere i nesten hver eneste samtale.. blæh! "WOW så flink du er til å pugge liksom, skal jeg slikke deg hardt i rompa nå?" Så du mener at jeg som lar ungen prøve min lipgloss og neglelakk fordi hun er nysgjerrig (hjemme) sender ut feil signaler? Det er dere voksne som tillegger sminke seksuelle egenskaper. Min datter vil bare prøve noe av det mamma har i veska fordi hun er nysgjerrig. Og ja, jeg lar henne gå i barnehagen med neglelakk på, og ingen anser det som sexy. Jeg snakker ikke om vanlig nysgjerrighet... Men når ungene får gå med lebestift og mascara i bhg synes jeg det er drøyt. Og da tenker jeg ikke bare på "sexy" signaler, men at vi på en måte sier at ja man blir mye penere med sminke... Det kommer i tenårene fort nok.. Synes de skal være barn så lenge de kan og ikke ha et voksent skjønnhetsideal. Husker selv at jeg ville ha på meg sminke når jeg begynte i 1 klasse, men da pleide mamma å si at det var for gamle damer som ikke hadde så pen hud lengre.. Slo meg til ro med det. Tenker ikke på unger som har litt sliten neglelakk og klistreøredobber...
C.L.H85 Skrevet 2. oktober 2012 #31 Skrevet 2. oktober 2012 Off det er vel egentlig en del, men det som virkelig irriterer meg er foreldre som kler ungene sine "sexy" og lar dem sminke seg i en alder av 4... "For det er jo så søtt!!".. Tenker tydeligvis ikke over hva slags signaler de sender barna sine. Tenker at det er sånne folk som ville ha sendt ungene sine på skjønnhets konkurranser for barn, ala Amerikanske "Todlers & Tiaras". Ellers så står overutdannede og arrogante mennesker høyt på listen.. Folk som brifer med utdannelsen sin og som ikke eier sosial intelligens. Siterer teoretikere i nesten hver eneste samtale.. blæh! "WOW så flink du er til å pugge liksom, skal jeg slikke deg hardt i rompa nå?" Så du mener at jeg som lar ungen prøve min lipgloss og neglelakk fordi hun er nysgjerrig (hjemme) sender ut feil signaler? Det er dere voksne som tillegger sminke seksuelle egenskaper. Min datter vil bare prøve noe av det mamma har i veska fordi hun er nysgjerrig. Og ja, jeg lar henne gå i barnehagen med neglelakk på, og ingen anser det som sexy. Dessuten trenger du ikke forklare deg for meg.... Det er dessverre en fordom jeg har, fordi det ville jeg aldri gjort selv.. Det er jo det, det spørres om her..
valkyrien Skrevet 2. oktober 2012 #32 Skrevet 2. oktober 2012 Religiøse ekstremister, uavhengig av hvilken religion. Feminister, i kategorien Kvinnegruppen Ottar. Folk med veskehund. Homofile skruller (vanlige homofile har jeg ingen problemer med).
Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 2. oktober 2012 #33 Skrevet 2. oktober 2012 Hva eeeer det med alle dere som har fordommer mot disse rosabloggerene med veskehund da?? De kan jo være verdens snilleste fordi om
4Hjerter Skrevet 2. oktober 2012 #34 Skrevet 2. oktober 2012 Har fordommer mot ; -gravide som røyker og/eller drikker( helt blåst!?!) -Late folk som åpent skryter av at de går på nav og egentlig ikke feiler noenting.. Flotte vellferdsordninger om man kan å utnytte systemet! -De som skryter av utdannelsen sin, men egentlig ikke fungerer i arbeidslivet pga manglene sosial inteligens eller praktisk sans! -Ansatte som ikke klarer å tilpasse seg å forstå at de BARE er ansatt!! (Ja jeg er sjef,og eier selv om jeg er ung og ikke har masse utdannelse) Sånne ansatte passer ofte inn under flere av punktene over.... Arg!!!!
Iiiiik Skrevet 2. oktober 2012 #35 Skrevet 2. oktober 2012 Men er ikke fordommer noe menneskelig da? Så vidt jeg kan se, ramser de fleste av dere opp grupper mennesker dere ikke liker. Det er vel ikke en fordom i seg selv å ikke like enkelte grupper? Jeg mener at fordommer er å tillegge noen en rekke (eller få) egenskaper uten at man har tilstrekkelig kunnskap om enkeltmennesket til å faktisk gjøre den vurderingen. Jeg har mange fordommer, men er heldigvis stadig flinkere til å sjekke ut om jeg faktisk har rett når jeg bestemmer meg for hvordan noen "er" etter kun å ha hørt en liten flik av virkeligheten.
Loglady Skrevet 2. oktober 2012 #36 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har sagt det før, men sier det igjen: Jeg har fordommer mot folk som mangler metasyn. Forøvrig slår det meg at flere her har misforstått begrepet "fordom".
Mandalas Skrevet 2. oktober 2012 #37 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har fordommer mot folk som bor i blokk, folk som bryr seg veldig mye om utseendet (manikyr, silikon, operasjoner, glitter og glam), mot veldig overvektige som tilsynelatende spiser mye "dritt".
Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 2. oktober 2012 #38 Skrevet 2. oktober 2012 Folk som bor i blokk? Hjelpes...
Loglady Skrevet 2. oktober 2012 #40 Skrevet 2. oktober 2012 Kan vi ta en debatt på "hva er fordommer"?
Cat.68 Skrevet 2. oktober 2012 #41 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg trur faktisk ikke jeg har noen særlig med fordommer egentlig?? Eller jo kanskje jeg tenker nok mitt om single menn i øvre middelalderen som reiser til Thailand eller russland for å finne seg koner. Vet jo at mange av de mennene er gode menn med en god vilje. Men alle triste historier har nok hjulpet på at jeg har en fordom mot dette.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #42 Skrevet 2. oktober 2012 Unge ressurssvake alenemødre som lever på staten, og som aldri har hatt en jobb. Og som ofte ender opp som trebarnsmor i 22-årsalderen med tre forskjellige barnefedre..
☆☆☆ Skrevet 2. oktober 2012 #43 Skrevet 2. oktober 2012 Kan vi ta en debatt på "hva er fordommer"? Trur nesten vi må ta til takke med DIB-definisjonen, og då har eg fordommar mot trangsynte mennesker, mot dei som røyker i nærvær av barn (i eller utanfor magen, prioritert rekkefølgje) og mange andre grupper eg ikkje gidd å ramse opp..
Frøken Ubesluttsom Skrevet 2. oktober 2012 #44 Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Jeg har generelt lite fordommer. Men noe jeg fordømmer er mennesker med urettmessige fordommer mot andre mennesker. (de fleste fordommer som går på mennesketyper, personlighet etc er urettmessige.) Endret 2. oktober 2012 av Scania
Gjest Vicky Pollard Skrevet 2. oktober 2012 #45 Skrevet 2. oktober 2012 Kjenner jeg har fordommer mot folk som ikke vet hva fordommer er....
Iiiiik Skrevet 2. oktober 2012 #46 Skrevet 2. oktober 2012 Fordommer er en konsekvens av manglende kunnskap. Og av menneskers begrensede evne til å forholde seg til kompleksitet. En forsvarmekanisme som forenkler ens verdensbilde og dermed gjør det enklere å tro at man forstår.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #47 Skrevet 2. oktober 2012 Hva er fordommer da Vicky? Gi oss en god defenisjon nå..
Mandalas Skrevet 2. oktober 2012 #48 Skrevet 2. oktober 2012 Folk som bor i blokk? Hjelpes... Jeg vet. Det verste er at jeg bor i en liten leilighet selv, så jeg mener ikke at man skal ha stort, fancy hus. Men akkurat i sånne store blokkområder tror jeg det er mye rart!
Mandalas Skrevet 2. oktober 2012 #49 Skrevet 2. oktober 2012 Merker at jeg også vil ha en definisjon på fordommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå