Gå til innhold

Noen som har angret på et barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På det andre, det tredje? Eller kanskje det aller første?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, vi har 3 tuller som jeg virkelig aldri ville vært foruten! men noen dager tenker jeg at de som bare har 2 barn er heldige..

Skrevet

Vet om en som dro til stork fikk en jente med Downs.Hun sier rett ut at hun angrer.Jenta er syk hele tiden og ut-inn av sykehus.Kommunen hjelper ikke til en dritt.

Skrevet

Men Downs barn klarer seg veldig bra, helt syk mor spør du meg

Skrevet

Oj. Peiling du.

Skrevet

Jeg har noen gang tenkt at jeg burde ventet litt med å få andremann.. få litt mer tid med første og få litt større aldersforskjell.

MEN, jeg ville jo ikke vært uten noen av barna mine heller, så jeg er jo glad for det når alt kommer til alt ;)

Dessuten vet jeg at de kan få stor glede av at det ikke er så mange år i mellom når de blir større, samt at vi blir ferdig med værste trassingen innen samme periode nesten ;)

Skrevet

er ikke alle som klarer seg uten hjelp 24/7.

Skrevet
Oj. Peiling du.

Det har ikke du i alle fall

Skrevet

De fleste jo

Skrevet

Alle downsbarn klarer seg dessverre ikke bra. Mange har tilleggssydommer som gjør hverdagen vond for både liten og stor.

Virkeligheten er dessverre ikke bare Tangerudbakken og lykkelige små barn med "bare" et kromosom for mye...

Skrevet
Alle downsbarn klarer seg dessverre ikke bra. Mange har tilleggssydommer som gjør hverdagen vond for både liten og stor. Virkeligheten er dessverre ikke bare Tangerudbakken og lykkelige små barn med "bare" et kromosom for mye...

Ikke alle,men alle de jeg kjenner og Fetter min klarer seg veldig bra, de er i 20 åra alle sammen

Skrevet

Har peiling du som ikke har barn i det hele tatt?
Skrevet

Ja, noen ganger har jeg angret på at jeg fikk barn. Hadde jeg vist at det var så mye jobb og så mange bekymringer det er å få barn tror jeg jeg hadde tenkt meg om 10 ganger til...

Men,nå har jeg 2 fantatiske barn som jeg elsker høyere enn noe annet og kunne ikke forestilt meg et liv uten de <3

Skrevet

Bryr meg lite hva dere sier, er oppvokst med en, jobbet med flere og vet de fungere godt, dere vet vel ikke så mye heller,så trenger ikke og være frekk

Skrevet
Alle downsbarn klarer seg dessverre ikke bra. Mange har tilleggssydommer som gjør hverdagen vond for både liten og stor. Virkeligheten er dessverre ikke bare Tangerudbakken og lykkelige små barn med "bare" et kromosom for mye...
Ikke alle,men alle de jeg kjenner og Fetter min klarer seg veldig bra, de er i 20 åra alle sammen

så for at du kjenner kansje 5 10 stk som har det og di klarer seg så er det di fleste. sorry altså. men vet du i det hele tatt hvor mye jobb det er med et barn med downs, eller andre sykdommer for den del. at noen mammaer da angrer skjønner jeg. men det betyr ikke at di ikke elsker barnet sitt. når du går og ser barnet ditt slite og kansje ha vondt så tærer det på mamma hjerte. jeg har vært rundt folk med forskjellig type handikap siden jeg ble født, siden min søster har CP. og har sett hvor mye jobb det er. har også sett hvor sterke mennesker er. g hvor smarte noen med downs kan være.

Skrevet

Selv om hun angrer så er dermed sagt at hun ikke elsker barnet sitt og gjør alt hun kan for å være en god mor! Og er du klar over at man kan føle stor sorg over å ha et barn som er anneledes. Og noe av det værste en mor opplever er å se barnet sitt i feks smerter og ikke kan få gjort noe med det. Det kan være ganske tungt å være mor til et sykt barn.

Skrevet
Bryr meg lite hva dere sier, er oppvokst med en, jobbet med flere og vet de fungere godt, dere vet vel ikke så mye heller,så trenger ikke og være frekk

Det at de fleste fungerer godt hjelper vel uansett ikke denne ene mammen med barnet som har masse problemer?

Skrevet

Er ikke jeg som er frekk her altså. Bare fordi du kjenner ett par så betyr det ike alle er sånn.

Skrevet

Aldri angret og nå håper vi på en til :)

Skrevet

Må bare si at jeg har jobbet med mennesker som har downs syndrom og de er vel like forskjellige de som alle andre.. mange fungerer godt ja, men få klarer seg alene i den forstand (og i forhold til "vanlige" barn).. og så følger det ofte med tilleggsproblemer for de som har downs syndrom.

Det er mye glede og latter når man omgås mennesker som har downs og man blir fort glad i dem, men å være forelder til et sånt barn har jeg ingen problemer med å forestille meg at kan være vanskelig!!

Så tror ikke du skal være så kjapt ute med å si at andre ikke har peiling, Swan..

Når det er sagt så synes jeg ikke andre her inne skal si at hun ikke har peiling på noe fordi hun ikke har barn ennå.. jeg har fått med meg at hun jobber i barnehage bl.annet, så litt erfaring må hun jo ha ;)

Men, jeg må også si til det Swan, at du får nok tygget i deg noen av de tingene du skriver her, når du får barnet ditt :) (Er nok også derfor noen reagerer på noe av det du skriver til tider)

Man kan ikke forestille seg hvordan det er før man har fått det i armene og gjerne hatt barnet en stund ;)

Ps: Full forståelse for at foreldre med barn "klager", spesielt om barnet er krevende, men noen går da litt vel langt i forhold til hva de sier. (Det var dagens tale fra meg, nå skal jeg ikke ødelegge hva tråden egentlig handler om mer :P)

Gjest Gullguttene
Skrevet

Det stemmer vel ikke helt. Alle barn (og voksne) med Down Syndrom er ikke "solskinnshistorier". De med Down Syndrom som vi ser rundt omkring i samfunnet er de som stort sett klarer seg bra. Det finnes mange flere...

Skrevet

Jeg er svært glad i mitt barn, men jeg hadde aldri verden blitt gravid dersom jeg hadde visst hvor store plager jeg skulle få og hvor mye helse jeg skulle tape. (og ikke minst hvor mye smerter jeg må leve med).

Skrevet

Neida, og det er helt greit.

Jeg har ikke barn med downs selv, men kjenner flere som har. KLART det er forferdelig slitsomt iblant, og klart det er vanskelig å skulle se for seg resten av livet som "småbarnsmor"... MEN å sitte å fortelle andre at man angrer på barnet, at man angrer fordi barnet er så mye sykt og inn og ut av sykehus osv, er det mest fjerne jeg har hørt!

-I tillegg så er dette er barn som er kjøpt på en klinikk?

Alle VET at det ikke er en selvfølge og få friske barn, hvis man ikke kan ta konsekvensen av å evt få et som ikke er helt "normalt", så bør man kanskje revurdere hele oplegget, og om man i det hele tatt egner seg som forelder, og det mener jeg!

Man kan gjerne føde et friskt barn, men de kan for pokker bli syke de også! og de kan bli sykere enn barn med downs, så jeg trur man skal være litt forsiktig her.

å sitte og fortelle andre at man angrer på barnet sitt, , , , det får meg til spy!

Skrevet
Jeg er svært glad i mitt barn, men jeg hadde aldri verden blitt gravid dersom jeg hadde visst hvor store plager jeg skulle få og hvor mye helse jeg skulle tape. (og ikke minst hvor mye smerter jeg må leve med).

Men klarer du å se gleden i å ha fått et friskt barn og at det kanskje var verdt det likevel? Det gjør nemmelig jeg, og jeg og barnet mitt var nære og stryke med da jeg var gravid. JEg syns det hele har vært verdt det, og er snart 8 mnd'er på vei igjen, sjuk, men takknemlig hvis det viser seg at snuppa i magen er frisk.

Det er vel det det handler om,,, det å bli mor, sette barna foran seg selv.

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde gjort ferdig utdannelse og levd litt mere. Men angrer? Aldri i livet. Jeg elsker barnet mitt mere enn ord kan beskrive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...