Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #26 Skrevet 22. september 2012 Jeg har vært syk i en periode der jeg gikk på sykemelding 100%.Fikk avslag fra nav og de nektet meg sykepenger. Legen sluttet å skrive sykemelding etter at nav har gitt meg avslag.Han mente at dette var ikke nødvendig siden de har gitt avslag.Mistet da jobben min,siden det ikke var gyldig sykemelding. nav har ikke begrunnet avslaget og har heller ikke sendt meg noe skriftlig begrunnelse.De har rett og slette ikke begrunnelse på avslaget. jeg har klaget videre og nå har det gått ca 9 mnd uten at de har ferdig behandlet dette.Det ble bare utsatt og utsatt flere ganger istedenfor å behandles,har jeg fått vite. Det er snakk om en sykdomsperiode på 5 mnd der jeg virkelig var syk.Noen som vet hvor jeg kan henvende meg?Kan jeg kreve erstatning?For det er snakk om tap av masse penger,noe som førte til andre problemer.Psyken ble forverret og jeg har mistet en baby pga.stress.Har jeg rett til fri rettshjelp nå som jeg ikke har noe inntekt?har ikke hatt inntekt på 9 mnd.Hva vil dere anbefale meg?Setter pris på masse svar. Kan jeg spørre hva diagnosen var? Og om du har hatt dialog med arbeidsgiver om hvor mye du klarer å jobbe og om det finnes noe de kan gjøre med tanke på tilrettelegging? Jeg vil påstå at du burde ha konsultert med enda en lege når NAV ikke godtok sykemeldingen. Og legen din må vel uansett vite hva årsaken til avslaget er? Dersom du faktisk har vært syk, så er det veldig underlig at legen din ikke har fortsatt å sykemelde deg, og at NAV ikke godtar dette. Jeg ville ha kontaktet en trygderettsadvokat som gir fri rettshjelp, og tatt dette videre.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #27 Skrevet 22. september 2012 det første som slo meg var at legen hadde sykmeldt deg med en diagnose som ikke gir rett til sykepenger. jeg jobber på legekontor og vi fikk tlf fra nav ang en pas. som var sykmeldt pga mobbing på arb.plassen. det ga ingen rett til utbetaling. usikker på hvilke andre diagnoser dette gjelder, men kan det være årsaken? klaget du på¨vedtaket til nav... har jo krav på å¨vite årsaken til avslag. Mobbing er ingen diagnose. Men reaksjoner og sykdommer som følge av mobbing er det helt klart. NAV har nok enten noen inkompetente ansatte på området, eller har rett og slett "prøvd" seg. http://amv.legehandb...gg-1-11568.html
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #28 Skrevet 22. september 2012 det første som slo meg var at legen hadde sykmeldt deg med en diagnose som ikke gir rett til sykepenger. jeg jobber på legekontor og vi fikk tlf fra nav ang en pas. som var sykmeldt pga mobbing på arb.plassen. det ga ingen rett til utbetaling. usikker på hvilke andre diagnoser dette gjelder, men kan det være årsaken? klaget du på¨vedtaket til nav... har jo krav på å¨vite årsaken til avslag. Mobbing er ingen diagnose. Men reaksjoner og sykdommer som følge av mobbing er det helt klart. NAV har nok enten noen inkompetente ansatte på området, eller har rett og slett "prøvd" seg. http://amv.legehandb...gg-1-11568.html Om legen har skrevet "mobbing på arbeidsplassen" som årsak til sykemeldingen, så er ikke det noe som git rett til sykepenger, og det har ingenting med inkompetanse eller ansatte som "prøver seg" å gjøre. Om legen mener at pasienten lider av depresjon eller søvnmangel fordi vedkommende blir mobbet, så må legen sykemelde med dette som diagnose. Dette skal legen vite.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #29 Skrevet 22. september 2012 Trenger litt mer info for å kunne hjelpe: 1. Hvilken diagnose brukte legen som grunnlag for sykemelding (kode). 2. Kan du referere ordrett fra avslaget, samtidig som du anonymiserer?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #30 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips. Det må jo da tydeligvis komme helt an på hva legen ser på som gyldig grunn?! Jeg ble sykemeldt i underkant av 3 måneder pga helt syke arbeidskonflikter på jobb etc. Psykiske tilstander kvalifiserer jo for sykemelding. Ved abort får man rutinemessig 3 dager sykmelding på sykehuset. Man fungerer ikke i jobb når man blør fra alle retninger, må gå med bleie og går på sterke smertestillende.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #31 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips. Det må jo da tydeligvis komme helt an på hva legen ser på som gyldig grunn?! Jeg ble sykemeldt i underkant av 3 måneder pga helt syke arbeidskonflikter på jobb etc. Psykiske tilstander kvalifiserer jo for sykemelding. Nei, nav har sine egne retningslinjer for hva de regner som sykdom. Arbeidskonflikten i seg selv vil ikke være nok til at man får verken sykepenger eller sykemelding. Sykdommer kan jo selvfølgelig utløses av miljøet man lever i, men da har man jo en referanse i diagnosesystemet. Dette kan du lese om på nav sine sider. Diagnosesystemet for leger er da det samme som NAV bruker. Det er dessuten ikke nødvendigvis slik at psykiske sykdommer er noe latent som "utløses" av miljøet man lever i, en ser ofte at miljøet en lever i og traumatiske opplevelser kan skape sykdommer, dog vil disse ofte være midlertidige og pasienten bli frisk etter kortere eller lengre tid.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #32 Skrevet 22. september 2012 det første som slo meg var at legen hadde sykmeldt deg med en diagnose som ikke gir rett til sykepenger. jeg jobber på legekontor og vi fikk tlf fra nav ang en pas. som var sykmeldt pga mobbing på arb.plassen. det ga ingen rett til utbetaling. usikker på hvilke andre diagnoser dette gjelder, men kan det være årsaken? klaget du på¨vedtaket til nav... har jo krav på å¨vite årsaken til avslag. Mobbing er ingen diagnose. Men reaksjoner og sykdommer som følge av mobbing er det helt klart. NAV har nok enten noen inkompetente ansatte på området, eller har rett og slett "prøvd" seg. http://amv.legehandb...gg-1-11568.html Om legen har skrevet "mobbing på arbeidsplassen" som årsak til sykemeldingen, så er ikke det noe som git rett til sykepenger, og det har ingenting med inkompetanse eller ansatte som "prøver seg" å gjøre. Om legen mener at pasienten lider av depresjon eller søvnmangel fordi vedkommende blir mobbet, så må legen sykemelde med dette som diagnose. Dette skal legen vite. Sett deg litt inn i dette! Legen kan ikke ha skrevet "mobbing" som sykemeldingskode, da denne ikke finnes i diagnosesystemet! Han/ hun kan derimot f.eks. ha satt depresjon som diagnose, og tilleggsoppslyst at årsaken antas å være mobbing, og dette er i såfall helt gyldig sykemeldingsgrunn og ikke grunnlag fra NAV for å nekte sykepenger.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #33 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips. Det må jo da tydeligvis komme helt an på hva legen ser på som gyldig grunn?! Jeg ble sykemeldt i underkant av 3 måneder pga helt syke arbeidskonflikter på jobb etc. Psykiske tilstander kvalifiserer jo for sykemelding. Ved abort får man rutinemessig 3 dager sykmelding på sykehuset. Man fungerer ikke i jobb når man blør fra alle retninger, må gå med bleie og går på sterke smertestillende. Stemmer. I NAV's veileder står det dessuten at abort kommer under "andre kvalifiserte sykemeldingsgrunner" enn rent medisinske. årsaken er nok at inngrepet ikke anses medisinsk nødvendig i seg selv, men heller ikke kosmetisk.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #34 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips. Det må jo da tydeligvis komme helt an på hva legen ser på som gyldig grunn?! Jeg ble sykemeldt i underkant av 3 måneder pga helt syke arbeidskonflikter på jobb etc. Psykiske tilstander kvalifiserer jo for sykemelding. Ved abort får man rutinemessig 3 dager sykmelding på sykehuset. Man fungerer ikke i jobb når man blør fra alle retninger, må gå med bleie og går på sterke smertestillende. Stemmer. I NAV's veileder står det dessuten at abort kommer under "andre kvalifiserte sykemeldingsgrunner" enn rent medisinske. årsaken er nok at inngrepet ikke anses medisinsk nødvendig i seg selv, men heller ikke kosmetisk. Blir bestandig forbløffet over at folk skriver her på DiB og later som de er proffe på området, når de i virkeligheten ikke har peiling Mente selvfølgelig anonym som skrev at abort ikke kvalifiserer til sykmeldingsgrunn.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. september 2012 #35 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips. Det må jo da tydeligvis komme helt an på hva legen ser på som gyldig grunn?! Jeg ble sykemeldt i underkant av 3 måneder pga helt syke arbeidskonflikter på jobb etc. Psykiske tilstander kvalifiserer jo for sykemelding. Nei, nav har sine egne retningslinjer for hva de regner som sykdom. Arbeidskonflikten i seg selv vil ikke være nok til at man får verken sykepenger eller sykemelding. Sykdommer kan jo selvfølgelig utløses av miljøet man lever i, men da har man jo en referanse i diagnosesystemet. Dette kan du lese om på nav sine sider. Diagnosesystemet for leger er da det samme som NAV bruker. Det er dessuten ikke nødvendigvis slik at psykiske sykdommer er noe latent som "utløses" av miljøet man lever i, en ser ofte at miljøet en lever i og traumatiske opplevelser kan skape sykdommer, dog vil disse ofte være midlertidige og pasienten bli frisk etter kortere eller lengre tid. Arbeidskonflikt eller abort er i alle tilfeller ikke en diagnose i ICD-10, men en grunn for tungsinn som de fleste forstår, og som det er naturlig for mange å gå til legen med som forklaring på hvorfor man har det tungt. Det er imidlertid ikke tilrådelig å nevne dette som bakenforliggende årsak til sykemelding for noen som helst som skal ha med nav å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #36 Skrevet 22. september 2012 det første som slo meg var at legen hadde sykmeldt deg med en diagnose som ikke gir rett til sykepenger. jeg jobber på legekontor og vi fikk tlf fra nav ang en pas. som var sykmeldt pga mobbing på arb.plassen. det ga ingen rett til utbetaling. usikker på hvilke andre diagnoser dette gjelder, men kan det være årsaken? klaget du på¨vedtaket til nav... har jo krav på å¨vite årsaken til avslag. Mobbing er ingen diagnose. Men reaksjoner og sykdommer som følge av mobbing er det helt klart. NAV har nok enten noen inkompetente ansatte på området, eller har rett og slett "prøvd" seg. http://amv.legehandb...gg-1-11568.html Om legen har skrevet "mobbing på arbeidsplassen" som årsak til sykemeldingen, så er ikke det noe som git rett til sykepenger, og det har ingenting med inkompetanse eller ansatte som "prøver seg" å gjøre. Om legen mener at pasienten lider av depresjon eller søvnmangel fordi vedkommende blir mobbet, så må legen sykemelde med dette som diagnose. Dette skal legen vite. Sett deg litt inn i dette! Legen kan ikke ha skrevet "mobbing" som sykemeldingskode, da denne ikke finnes i diagnosesystemet! Han/ hun kan derimot f.eks. ha satt depresjon som diagnose, og tilleggsoppslyst at årsaken antas å være mobbing, og dette er i såfall helt gyldig sykemeldingsgrunn og ikke grunnlag fra NAV for å nekte sykepenger. jeg var vel litt rask i formuleringen, viste ikke at det var så mange flisespikkere her, men det er en diagnose ja som heter konflikter på arbeidsplassen. det var den jeg mente. vet ikke om det har noe som helst med hi å gjøre. var bare ett eksempel jeg hadde fra vårt legekontor som ikke ga pasienten rett til sykepenger selv om hun var sykmeldt. og som svar til de som mener nav ikke hadde noe innsyn i diagnose før etter 16 dager så stemmer heller ikke det. sykmeldingen består av 4 deler: A,B,C og D. del A sender legen direkte til nav,den dagen du blir sykmeldt og der står diagnosen.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. september 2012 #37 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips. Det må jo da tydeligvis komme helt an på hva legen ser på som gyldig grunn?! Jeg ble sykemeldt i underkant av 3 måneder pga helt syke arbeidskonflikter på jobb etc. Psykiske tilstander kvalifiserer jo for sykemelding. Nei, nav har sine egne retningslinjer for hva de regner som sykdom. Arbeidskonflikten i seg selv vil ikke være nok til at man får verken sykepenger eller sykemelding. Sykdommer kan jo selvfølgelig utløses av miljøet man lever i, men da har man jo en referanse i diagnosesystemet. Dette kan du lese om på nav sine sider. Diagnosesystemet for leger er da det samme som NAV bruker. Det er dessuten ikke nødvendigvis slik at psykiske sykdommer er noe latent som "utløses" av miljøet man lever i, en ser ofte at miljøet en lever i og traumatiske opplevelser kan skape sykdommer, dog vil disse ofte være midlertidige og pasienten bli frisk etter kortere eller lengre tid. Men du forstår vel at dersom man er disponert for å utvikle f eks depresjon, vil særdeles stressende omgivelser kunne være utslagsgivende i forhold til et sykdomsutbrudd? Herregud, menneske, hvor entydig og forklarende skal man måtte være?
Gjest Vicky Pollard Skrevet 22. september 2012 #38 Skrevet 22. september 2012 Er vel den inkompetente legen din du bør saksøke. Står ikke diagnosen i icd10 er det vel strengt tatt ingen diagnose. Har du ingen diagnose får du heller ikke sykepenger...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #39 Skrevet 22. september 2012 Skal du klage på legen , så ringer du pasientombudet. Er du organisert, kan du jo høre med forbundet om de kan gi deg noen råd om hvordan du angriper nav saken. Er du ikke organisert, kan du ringe jussbuss.no Det er gratis. Siste utvei, og det er den som alltid virker, det er ¨å gå til avisene med det.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #40 Skrevet 22. september 2012 det første som slo meg var at legen hadde sykmeldt deg med en diagnose som ikke gir rett til sykepenger. jeg jobber på legekontor og vi fikk tlf fra nav ang en pas. som var sykmeldt pga mobbing på arb.plassen. det ga ingen rett til utbetaling. usikker på hvilke andre diagnoser dette gjelder, men kan det være årsaken? klaget du på¨vedtaket til nav... har jo krav på å¨vite årsaken til avslag. Mobbing er ingen diagnose. Men reaksjoner og sykdommer som følge av mobbing er det helt klart. NAV har nok enten noen inkompetente ansatte på området, eller har rett og slett "prøvd" seg. http://amv.legehandb...gg-1-11568.html Om legen har skrevet "mobbing på arbeidsplassen" som årsak til sykemeldingen, så er ikke det noe som git rett til sykepenger, og det har ingenting med inkompetanse eller ansatte som "prøver seg" å gjøre. Om legen mener at pasienten lider av depresjon eller søvnmangel fordi vedkommende blir mobbet, så må legen sykemelde med dette som diagnose. Dette skal legen vite. Sett deg litt inn i dette! Legen kan ikke ha skrevet "mobbing" som sykemeldingskode, da denne ikke finnes i diagnosesystemet! Han/ hun kan derimot f.eks. ha satt depresjon som diagnose, og tilleggsoppslyst at årsaken antas å være mobbing, og dette er i såfall helt gyldig sykemeldingsgrunn og ikke grunnlag fra NAV for å nekte sykepenger. jeg var vel litt rask i formuleringen, viste ikke at det var så mange flisespikkere her, men det er en diagnose ja som heter konflikter på arbeidsplassen. det var den jeg mente. vet ikke om det har noe som helst med hi å gjøre. var bare ett eksempel jeg hadde fra vårt legekontor som ikke ga pasienten rett til sykepenger selv om hun var sykmeldt. og som svar til de som mener nav ikke hadde noe innsyn i diagnose før etter 16 dager så stemmer heller ikke det. sykmeldingen består av 4 deler: A,B,C og D. del A sender legen direkte til nav,den dagen du blir sykmeldt og der står diagnosen. De NAV-asatte vil ikke kunne se diagnosen. Del A sendes til HELFO, pengesekken i systemet.
Gjest Vicky Pollard Skrevet 22. september 2012 #41 Skrevet 22. september 2012 det første som slo meg var at legen hadde sykmeldt deg med en diagnose som ikke gir rett til sykepenger. jeg jobber på legekontor og vi fikk tlf fra nav ang en pas. som var sykmeldt pga mobbing på arb.plassen. det ga ingen rett til utbetaling. usikker på hvilke andre diagnoser dette gjelder, men kan det være årsaken? klaget du på¨vedtaket til nav... har jo krav på å¨vite årsaken til avslag. Mobbing er ingen diagnose. Men reaksjoner og sykdommer som følge av mobbing er det helt klart. NAV har nok enten noen inkompetente ansatte på området, eller har rett og slett "prøvd" seg. http://amv.legehandb...gg-1-11568.html Om legen har skrevet "mobbing på arbeidsplassen" som årsak til sykemeldingen, så er ikke det noe som git rett til sykepenger, og det har ingenting med inkompetanse eller ansatte som "prøver seg" å gjøre. Om legen mener at pasienten lider av depresjon eller søvnmangel fordi vedkommende blir mobbet, så må legen sykemelde med dette som diagnose. Dette skal legen vite. Sett deg litt inn i dette! Legen kan ikke ha skrevet "mobbing" som sykemeldingskode, da denne ikke finnes i diagnosesystemet! Han/ hun kan derimot f.eks. ha satt depresjon som diagnose, og tilleggsoppslyst at årsaken antas å være mobbing, og dette er i såfall helt gyldig sykemeldingsgrunn og ikke grunnlag fra NAV for å nekte sykepenger. jeg var vel litt rask i formuleringen, viste ikke at det var så mange flisespikkere her, men det er en diagnose ja som heter konflikter på arbeidsplassen. det var den jeg mente. vet ikke om det har noe som helst med hi å gjøre. var bare ett eksempel jeg hadde fra vårt legekontor som ikke ga pasienten rett til sykepenger selv om hun var sykmeldt. og som svar til de som mener nav ikke hadde noe innsyn i diagnose før etter 16 dager så stemmer heller ikke det. sykmeldingen består av 4 deler: A,B,C og D. del A sender legen direkte til nav,den dagen du blir sykmeldt og der står diagnosen. De NAV-asatte vil ikke kunne se diagnosen. Del A sendes til HELFO, pengesekken i systemet. A- delen er jo selve sykemeldingen, hva i heiteste har Helfo med den å gjøre? Helfo har jo ikke noe å gjøre med noen av sykmeldingsdelene. Har vi vært i hagen og plukket sopp i kveld kanskje??
Vilde2012 Skrevet 22. september 2012 #42 Skrevet 22. september 2012 Er det ikke legen din du bør saksøke? Du må jo få sykemelding uansett, så må avslaget fra Nav komme i 2. rekke. Har ikke lest hele tråden, men synes det hele høres veldig merkelig ut. Har du lest reglene for å motta sykepenger i forhold til hvor lenge du må ha jobbet osv?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #43 Skrevet 22. september 2012 det første som slo meg var at legen hadde sykmeldt deg med en diagnose som ikke gir rett til sykepenger. jeg jobber på legekontor og vi fikk tlf fra nav ang en pas. som var sykmeldt pga mobbing på arb.plassen. det ga ingen rett til utbetaling. usikker på hvilke andre diagnoser dette gjelder, men kan det være årsaken? klaget du på¨vedtaket til nav... har jo krav på å¨vite årsaken til avslag. Mobbing er ingen diagnose. Men reaksjoner og sykdommer som følge av mobbing er det helt klart. NAV har nok enten noen inkompetente ansatte på området, eller har rett og slett "prøvd" seg. http://amv.legehandb...gg-1-11568.html Om legen har skrevet "mobbing på arbeidsplassen" som årsak til sykemeldingen, så er ikke det noe som git rett til sykepenger, og det har ingenting med inkompetanse eller ansatte som "prøver seg" å gjøre. Om legen mener at pasienten lider av depresjon eller søvnmangel fordi vedkommende blir mobbet, så må legen sykemelde med dette som diagnose. Dette skal legen vite. Sett deg litt inn i dette! Legen kan ikke ha skrevet "mobbing" som sykemeldingskode, da denne ikke finnes i diagnosesystemet! Han/ hun kan derimot f.eks. ha satt depresjon som diagnose, og tilleggsoppslyst at årsaken antas å være mobbing, og dette er i såfall helt gyldig sykemeldingsgrunn og ikke grunnlag fra NAV for å nekte sykepenger. jeg var vel litt rask i formuleringen, viste ikke at det var så mange flisespikkere her, men det er en diagnose ja som heter konflikter på arbeidsplassen. det var den jeg mente. vet ikke om det har noe som helst med hi å gjøre. var bare ett eksempel jeg hadde fra vårt legekontor som ikke ga pasienten rett til sykepenger selv om hun var sykmeldt. og som svar til de som mener nav ikke hadde noe innsyn i diagnose før etter 16 dager så stemmer heller ikke det. sykmeldingen består av 4 deler: A,B,C og D. del A sender legen direkte til nav,den dagen du blir sykmeldt og der står diagnosen. De NAV-asatte vil ikke kunne se diagnosen. Del A sendes til HELFO, pengesekken i systemet. A- delen er jo selve sykemeldingen, hva i heiteste har Helfo med den å gjøre? Helfo har jo ikke noe å gjøre med noen av sykmeldingsdelene. Har vi vært i hagen og plukket sopp i kveld kanskje?? Oh, the sarcasm...
marsgutt 2013 Skrevet 22. september 2012 #44 Skrevet 22. september 2012 er du sikker på at du hadde krav på sykepenger? hvor lenge hadde du jobbet der du jobbet. sykmelding skulle legen fortsatt og skrive ut uansett. så der har han gjort en feil. du har krav på fri rettshjelp hvis inntekten din er under en vis sum, husker ikke summen n men det kan du google så finner du det nok. nav har vell 3 uker på seg til og behandle en klage. akkurat som vi har 3 uker på og svare på et vedtak. ring vær dag. dra ditt og mas. ikke gi opp.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #45 Skrevet 22. september 2012 Trenger litt mer info for å kunne hjelpe: 1. Hvilken diagnose brukte legen som grunnlag for sykemelding (kode). 2. Kan du referere ordrett fra avslaget, samtidig som du anonymiserer? Diagnosen var depresjon INA.Har ikke brev om avslag.noe jeg aldri fikk.hi
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #46 Skrevet 22. september 2012 Jeg har vært syk i en periode der jeg gikk på sykemelding 100%.Fikk avslag fra nav og de nektet meg sykepenger. Legen sluttet å skrive sykemelding etter at nav har gitt meg avslag.Han mente at dette var ikke nødvendig siden de har gitt avslag.Mistet da jobben min,siden det ikke var gyldig sykemelding. nav har ikke begrunnet avslaget og har heller ikke sendt meg noe skriftlig begrunnelse.De har rett og slette ikke begrunnelse på avslaget. jeg har klaget videre og nå har det gått ca 9 mnd uten at de har ferdig behandlet dette.Det ble bare utsatt og utsatt flere ganger istedenfor å behandles,har jeg fått vite. Det er snakk om en sykdomsperiode på 5 mnd der jeg virkelig var syk.Noen som vet hvor jeg kan henvende meg?Kan jeg kreve erstatning?For det er snakk om tap av masse penger,noe som førte til andre problemer.Psyken ble forverret og jeg har mistet en baby pga.stress.Har jeg rett til fri rettshjelp nå som jeg ikke har noe inntekt?har ikke hatt inntekt på 9 mnd.Hva vil dere anbefale meg?Setter pris på masse svar. Kan jeg spørre hva diagnosen var? Og om du har hatt dialog med arbeidsgiver om hvor mye du klarer å jobbe og om det finnes noe de kan gjøre med tanke på tilrettelegging? Jeg vil påstå at du burde ha konsultert med enda en lege når NAV ikke godtok sykemeldingen. Og legen din må vel uansett vite hva årsaken til avslaget er? Dersom du faktisk har vært syk, så er det veldig underlig at legen din ikke har fortsatt å sykemelde deg, og at NAV ikke godtar dette. Jeg ville ha kontaktet en trygderettsadvokat som gir fri rettshjelp, og tatt dette videre. Diagnosen var depresjon.Legen sluttet å skrive sykemelding.Han mente at det ikke var noe vits siden jeg fikk avslag.Han sa at det hjelper ikke med idere sykemelding når jeg fikk avslag først.Han har aldri vært villig til å hjelpe og tror at han ble glad han slapp å skrive sykemelding til meg.Har hatt uflaks i hele veien,jeg da :(Pluss at jeg mistet en baby i uke 21 pga disse økonomiske problemene
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #47 Skrevet 22. september 2012 da kan vi legge diskusjonen om diagnosen død, depresjon er en helt reel sykmeldingsgrunn som skal gi rett til sykepenger. har du vært mye sykemeldt før slik at du ikke hadde rett på mer og at det istede skulle vært søkt om arbeidsavklaringspenger? hvor lenge hadde du hatt den jobben du ble sykmeldt fra og sendte arb.giver inn inntektsopplysninger til nav? sykepenger skal dekke for tapt arb.inntekt, syns synd på deg, er håpløst å være syk og samtidig måtte sloss mot ett slik system. prøv å finn krefter til å komme i møte med en saksbehandler på mandag så du kan få informasjon om noe du kan søke om nå iallefall. dagpenger,sosialstønad, bostøtte.....
Mamma_til_2 Skrevet 22. september 2012 #48 Skrevet 22. september 2012 Ta kontakt med en advokat innen fri rettshjelp, så noen skrive ett nr en plass i tråden, og når du prater med han/ hun så tar du opp saken med legen din og, han burde ikke være lege! du kan prøve og komme i kontakt med fylkeslegen, det er sjefen over din lege ( men tror det er best din aventuelle advokat gjør dette), og ikke prat med nav el lege direkte bare du ,etter at du har skaffet advokat , alt må gå gjennon han/henne! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #49 Skrevet 22. september 2012 da kan vi legge diskusjonen om diagnosen død, depresjon er en helt reel sykmeldingsgrunn som skal gi rett til sykepenger. har du vært mye sykemeldt før slik at du ikke hadde rett på mer og at det istede skulle vært søkt om arbeidsavklaringspenger? hvor lenge hadde du hatt den jobben du ble sykmeldt fra og sendte arb.giver inn inntektsopplysninger til nav? sykepenger skal dekke for tapt arb.inntekt, syns synd på deg, er håpløst å være syk og samtidig måtte sloss mot ett slik system. prøv å finn krefter til å komme i møte med en saksbehandler på mandag så du kan få informasjon om noe du kan søke om nå iallefall. dagpenger,sosialstønad, bostøtte..... Neida,har ikke hatt mye fravær.Var ansatt i ca 8 mnd.Alle nødvendige papirer er levert inn.har nå søkt om dagpenger og venter på svar.Er sliten av alt dette,men samtidig ønsker jeg at de skal rette opp denne feilen.Neida,skal aldri gi opp..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #50 Skrevet 22. september 2012 Ta kontakt med en advokat innen fri rettshjelp, så noen skrive ett nr en plass i tråden, og når du prater med han/ hun så tar du opp saken med legen din og, han burde ikke være lege! du kan prøve og komme i kontakt med fylkeslegen, det er sjefen over din lege ( men tror det er best din aventuelle advokat gjør dette), og ikke prat med nav el lege direkte bare du ,etter at du har skaffet advokat , alt må gå gjennon han/henne! Lykke til. Ja,det skal jeg gjøre.Tusen takk for gode råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå