Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 Jeg har vært syk i en periode der jeg gikk på sykemelding 100%.Fikk avslag fra nav og de nektet meg sykepenger. Legen sluttet å skrive sykemelding etter at nav har gitt meg avslag.Han mente at dette var ikke nødvendig siden de har gitt avslag.Mistet da jobben min,siden det ikke var gyldig sykemelding. nav har ikke begrunnet avslaget og har heller ikke sendt meg noe skriftlig begrunnelse.De har rett og slette ikke begrunnelse på avslaget. jeg har klaget videre og nå har det gått ca 9 mnd uten at de har ferdig behandlet dette.Det ble bare utsatt og utsatt flere ganger istedenfor å behandles,har jeg fått vite. Det er snakk om en sykdomsperiode på 5 mnd der jeg virkelig var syk.Noen som vet hvor jeg kan henvende meg?Kan jeg kreve erstatning?For det er snakk om tap av masse penger,noe som førte til andre problemer.Psyken ble forverret og jeg har mistet en baby pga.stress.Har jeg rett til fri rettshjelp nå som jeg ikke har noe inntekt?har ikke hatt inntekt på 9 mnd.Hva vil dere anbefale meg?Setter pris på masse svar.
Chelseafan Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 Du kan jo prøve.men vet ikke om du kommer noen vei
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Kontakt jurk i oslo. de gir gratis rettslig bistand til kvinner. har en sak gående mot nav gjennom de selv. ikke det at nav blir kjappere av den grunn men absolutt værdt å prøve
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 det første som slo meg var at legen hadde sykmeldt deg med en diagnose som ikke gir rett til sykepenger. jeg jobber på legekontor og vi fikk tlf fra nav ang en pas. som var sykmeldt pga mobbing på arb.plassen. det ga ingen rett til utbetaling. usikker på hvilke andre diagnoser dette gjelder, men kan det være årsaken? klaget du på¨vedtaket til nav... har jo krav på å¨vite årsaken til avslag.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #5 Skrevet 22. september 2012 Å saksøke noe som "tilhører" staten gir sjelden det resultaten man ønsker.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #6 Skrevet 22. september 2012 det første som slo meg var at legen hadde sykmeldt deg med en diagnose som ikke gir rett til sykepenger. jeg jobber på legekontor og vi fikk tlf fra nav ang en pas. som var sykmeldt pga mobbing på arb.plassen. det ga ingen rett til utbetaling. usikker på hvilke andre diagnoser dette gjelder, men kan det være årsaken? klaget du på¨vedtaket til nav... har jo krav på å¨vite årsaken til avslag. Ja da,har klaget på vedtaket ,men de utsetter klagen,isteden for å behandle den.Jeg hadde psykiske plager.Fikk og fortsatt for psykiatriskhjelp.hi
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #7 Skrevet 22. september 2012 Å saksøke noe som "tilhører" staten gir sjelden det resultaten man ønsker. hvordan skal vi kreve rettighetene vÅre,nÅr ingen andre midler virker da??
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #8 Skrevet 22. september 2012 les rundskrivet om arbeidsuførhet å se om du finner svaret der. diagnosen er sansynligvis grunnen til avslaget. da er det på en måte like mye legen sin feil som navsystemet og reglene der. tviler på at du kommer noen vei med dette nå,særlig siden det har gått så lang tid. fristen er vel 3 uker fra vedtaket er gjort. og sykemeldingene kan ikke forandres etter så lang tid.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. september 2012 #9 Skrevet 22. september 2012 Jeg har vært syk i en periode der jeg gikk på sykemelding 100%.Fikk avslag fra nav og de nektet meg sykepenger. Legen sluttet å skrive sykemelding etter at nav har gitt meg avslag.Han mente at dette var ikke nødvendig siden de har gitt avslag.Mistet da jobben min,siden det ikke var gyldig sykemelding. nav har ikke begrunnet avslaget og har heller ikke sendt meg noe skriftlig begrunnelse.De har rett og slette ikke begrunnelse på avslaget. jeg har klaget videre og nå har det gått ca 9 mnd uten at de har ferdig behandlet dette.Det ble bare utsatt og utsatt flere ganger istedenfor å behandles,har jeg fått vite. Det er snakk om en sykdomsperiode på 5 mnd der jeg virkelig var syk.Noen som vet hvor jeg kan henvende meg?Kan jeg kreve erstatning?For det er snakk om tap av masse penger,noe som førte til andre problemer.Psyken ble forverret og jeg har mistet en baby pga.stress.Har jeg rett til fri rettshjelp nå som jeg ikke har noe inntekt?har ikke hatt inntekt på 9 mnd.Hva vil dere anbefale meg?Setter pris på masse svar. Du skulle aldri gitt deg. Du skulle insistert på å få sykemeldinger. Jeg forstår egentlig ikke hva det er som feiler legen din. Da jeg havnet i samme situasjon som deg, ble legen min forbanna på nav sin overlege som prøvde å overprøve hennes kompetanse, så hun skrev et brev til nav hvor hun inviterte seg selv på et møte hos nav samme med meg. Det fikk fart på sakene.' Du kan prøve å ta det opp igjen med legen din, men det er vanskelig med tilbakedaterte sykemeldinger.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. september 2012 #10 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #11 Skrevet 22. september 2012 Kontakt en advokat. Kanskje forbrukerrådet kan hjelpe deg?? nummert ditt er 03737..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #12 Skrevet 22. september 2012 Du sier du ikke fikk noen forklaring på hvorfor du ikke fikk sykepenger, samtidig skriver du at du fikk vedtak.. Da anbefaler jeg sterkt å sette deg ned og lese vedtaket du fikk for der vil du finne årsaken til avslaget. Alle vedtak skal begrunnes med henvisning til lovtekst og jeg har liten tro på at du overhodet ikke fikk noen slags begrunnelse for avslaget.. Det kan være ikke opptjent rett, diagnose som ikke gir rett til sykepenger etc... Lang saksbehandlingstid er det dessverre på klager, men har du ikke hatt kontakt med nav i denne perioden? Det kan godt hende du kan oppfylle krav til arbeidsavklaringspenger selv om du ikke oppfyller kravene for å få sykepenger. Kontakt ditt nav kontor på mandag og snakk med en saksbehandler...
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. september 2012 #13 Skrevet 22. september 2012 Du sier du ikke fikk noen forklaring på hvorfor du ikke fikk sykepenger, samtidig skriver du at du fikk vedtak.. Da anbefaler jeg sterkt å sette deg ned og lese vedtaket du fikk for der vil du finne årsaken til avslaget. Alle vedtak skal begrunnes med henvisning til lovtekst og jeg har liten tro på at du overhodet ikke fikk noen slags begrunnelse for avslaget.. Det kan være ikke opptjent rett, diagnose som ikke gir rett til sykepenger etc... Lang saksbehandlingstid er det dessverre på klager, men har du ikke hatt kontakt med nav i denne perioden? Det kan godt hende du kan oppfylle krav til arbeidsavklaringspenger selv om du ikke oppfyller kravene for å få sykepenger. Kontakt ditt nav kontor på mandag og snakk med en saksbehandler... Det der er ikke så uvanlig. Jeg fikk også et vedtak ang AAP som ble avslått, uten at det var oppgitt begrunnelse. Jeg har klaget og fått medhold i klagen, men jeg etterlyser fremdeles begrunnelse for det første vedtaket. Ganske hårreisende i grunn ettersom begrunnelse for det første vedtaket er en forutsetning for å kunne skrive en relevant klage. HI: Du burde forresten også bedt om å få saksmappen din. Denne skal inneholde interne skriv mellom saksbehandler og rådgivende overlege. Begrunnelsene for slike vedtaket er langt i fra alltid tuftet på noe som har med medisin å gjøre, og du burde også fremme innvending mot at saksbehandler i nav prioriterer anbefalinger fra en lege som aldri har møtt deg, fremfor fastlegen din som kjenner deg.
beibilykke Skrevet 22. september 2012 #14 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips. Det må jo da tydeligvis komme helt an på hva legen ser på som gyldig grunn?! Jeg ble sykemeldt i underkant av 3 måneder pga helt syke arbeidskonflikter på jobb etc. Psykiske tilstander kvalifiserer jo for sykemelding.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. september 2012 #15 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips. Det må jo da tydeligvis komme helt an på hva legen ser på som gyldig grunn?! Jeg ble sykemeldt i underkant av 3 måneder pga helt syke arbeidskonflikter på jobb etc. Psykiske tilstander kvalifiserer jo for sykemelding. Nei, nav har sine egne retningslinjer for hva de regner som sykdom. Arbeidskonflikten i seg selv vil ikke være nok til at man får verken sykepenger eller sykemelding. Sykdommer kan jo selvfølgelig utløses av miljøet man lever i, men da har man jo en referanse i diagnosesystemet. Dette kan du lese om på nav sine sider.
beibilykke Skrevet 22. september 2012 #16 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips. Det må jo da tydeligvis komme helt an på hva legen ser på som gyldig grunn?! Jeg ble sykemeldt i underkant av 3 måneder pga helt syke arbeidskonflikter på jobb etc. Psykiske tilstander kvalifiserer jo for sykemelding. Nei, nav har sine egne retningslinjer for hva de regner som sykdom. Arbeidskonflikten i seg selv vil ikke være nok til at man får verken sykepenger eller sykemelding. Sykdommer kan jo selvfølgelig utløses av miljøet man lever i, men da har man jo en referanse i diagnosesystemet. Dette kan du lese om på nav sine sider. Har ikke leger taushetsplikt da? I vært fall før det har gått 8 uker så har da NAV ingenting med hvorfor et menneske er sykemeldt.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. september 2012 #17 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips. Det må jo da tydeligvis komme helt an på hva legen ser på som gyldig grunn?! Jeg ble sykemeldt i underkant av 3 måneder pga helt syke arbeidskonflikter på jobb etc. Psykiske tilstander kvalifiserer jo for sykemelding. Nei, nav har sine egne retningslinjer for hva de regner som sykdom. Arbeidskonflikten i seg selv vil ikke være nok til at man får verken sykepenger eller sykemelding. Sykdommer kan jo selvfølgelig utløses av miljøet man lever i, men da har man jo en referanse i diagnosesystemet. Dette kan du lese om på nav sine sider. Har ikke leger taushetsplikt da? I vært fall før det har gått 8 uker så har da NAV ingenting med hvorfor et menneske er sykemeldt. Det er klart at legen ikke kan opplyse nav om noe dersom du ikke har gitt din tillatelse, men nav kan si at kopi av journalen din er en forutsetning for at du kan få innvilget vedtaket ditt.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #18 Skrevet 22. september 2012 Jeg har vært syk i en periode der jeg gikk på sykemelding 100%.Fikk avslag fra nav og de nektet meg sykepenger. Legen sluttet å skrive sykemelding etter at nav har gitt meg avslag.Han mente at dette var ikke nødvendig siden de har gitt avslag.Mistet da jobben min,siden det ikke var gyldig sykemelding. nav har ikke begrunnet avslaget og har heller ikke sendt meg noe skriftlig begrunnelse.De har rett og slette ikke begrunnelse på avslaget. jeg har klaget videre og nå har det gått ca 9 mnd uten at de har ferdig behandlet dette.Det ble bare utsatt og utsatt flere ganger istedenfor å behandles,har jeg fått vite. Det er snakk om en sykdomsperiode på 5 mnd der jeg virkelig var syk.Noen som vet hvor jeg kan henvende meg?Kan jeg kreve erstatning?For det er snakk om tap av masse penger,noe som førte til andre problemer.Psyken ble forverret og jeg har mistet en baby pga.stress.Har jeg rett til fri rettshjelp nå som jeg ikke har noe inntekt?har ikke hatt inntekt på 9 mnd.Hva vil dere anbefale meg?Setter pris på masse svar. Du skulle aldri gitt deg. Du skulle insistert på å få sykemeldinger. Jeg forstår egentlig ikke hva det er som feiler legen din. Da jeg havnet i samme situasjon som deg, ble legen min forbanna på nav sin overlege som prøvde å overprøve hennes kompetanse, så hun skrev et brev til nav hvor hun inviterte seg selv på et møte hos nav samme med meg. Det fikk fart på sakene.' Du kan prøve å ta det opp igjen med legen din, men det er vanskelig med tilbakedaterte sykemeldinger. Jeg har aldri gitt meg.Jeg insisterte flere ganger,men da viste legen meg døra og ba meg slutte med masingen og gå ut
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #19 Skrevet 22. september 2012 Du sier du ikke fikk noen forklaring på hvorfor du ikke fikk sykepenger, samtidig skriver du at du fikk vedtak.. Da anbefaler jeg sterkt å sette deg ned og lese vedtaket du fikk for der vil du finne årsaken til avslaget. Alle vedtak skal begrunnes med henvisning til lovtekst og jeg har liten tro på at du overhodet ikke fikk noen slags begrunnelse for avslaget.. Det kan være ikke opptjent rett, diagnose som ikke gir rett til sykepenger etc... Lang saksbehandlingstid er det dessverre på klager, men har du ikke hatt kontakt med nav i denne perioden? Det kan godt hende du kan oppfylle krav til arbeidsavklaringspenger selv om du ikke oppfyller kravene for å få sykepenger. Kontakt ditt nav kontor på mandag og snakk med en saksbehandler... Jeg fikk ikke et vedtak i posten.Da jeg kontaktet nav ang denne saken,leste han dette avslaget fra dataen.Han sa at det ikke sto noen begrunnelse,men bare at jeg fikk avslag.Så jeg har anket på dette og har ikke hørt noenting enda. Ringte mange ganger.De sa at behandlingstiden er på 6 mnd.Nå har det gått flere måneder,uten noe svar.Fikk vite på fredag at de utsatte denne klagen flere ganger,gang på gang og damen på nav anbefalte meg å gå til en advokat.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #20 Skrevet 22. september 2012 Forresten,da jeg ringte min saksbehandler og ba om en skriftlig begrunnelse,la hun bare på røret og etter dette har hun aldri tatt mine telefoner.Klagde på selve oppførselen hennes skriftlig fra nav sine sider,uten respons dessverre..
Nickey Mouse Skrevet 22. september 2012 #21 Skrevet 22. september 2012 Jeg tror kanskje en klage på legen også hadde vært på sin plass da?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #22 Skrevet 22. september 2012 Jeg tror kanskje en klage på legen også hadde vært på sin plass da? Det tror jeg også på .
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. september 2012 #23 Skrevet 22. september 2012 Jeg har vært syk i en periode der jeg gikk på sykemelding 100%.Fikk avslag fra nav og de nektet meg sykepenger. Legen sluttet å skrive sykemelding etter at nav har gitt meg avslag.Han mente at dette var ikke nødvendig siden de har gitt avslag.Mistet da jobben min,siden det ikke var gyldig sykemelding. nav har ikke begrunnet avslaget og har heller ikke sendt meg noe skriftlig begrunnelse.De har rett og slette ikke begrunnelse på avslaget. jeg har klaget videre og nå har det gått ca 9 mnd uten at de har ferdig behandlet dette.Det ble bare utsatt og utsatt flere ganger istedenfor å behandles,har jeg fått vite. Det er snakk om en sykdomsperiode på 5 mnd der jeg virkelig var syk.Noen som vet hvor jeg kan henvende meg?Kan jeg kreve erstatning?For det er snakk om tap av masse penger,noe som førte til andre problemer.Psyken ble forverret og jeg har mistet en baby pga.stress.Har jeg rett til fri rettshjelp nå som jeg ikke har noe inntekt?har ikke hatt inntekt på 9 mnd.Hva vil dere anbefale meg?Setter pris på masse svar. Du skulle aldri gitt deg. Du skulle insistert på å få sykemeldinger. Jeg forstår egentlig ikke hva det er som feiler legen din. Da jeg havnet i samme situasjon som deg, ble legen min forbanna på nav sin overlege som prøvde å overprøve hennes kompetanse, så hun skrev et brev til nav hvor hun inviterte seg selv på et møte hos nav samme med meg. Det fikk fart på sakene.' Du kan prøve å ta det opp igjen med legen din, men det er vanskelig med tilbakedaterte sykemeldinger. Jeg har aldri gitt meg.Jeg insisterte flere ganger,men da viste legen meg døra og ba meg slutte med masingen og gå ut Da skal du klage på legen din også. Du er blitt kraftig feilinformert og feilbehandlet av hele systemet. Jeg vet dette ikke er lett når du på toppen av det hele er syk, men bytt fastlege og forklar situasjonen. Si at du må ha hjelp med dette. Jeg vet ikke hvordan hierarkiet er innen for dette, men prøv om du kan få rede på hvem som er kontrollorgan for fastlegene og rapporter ham. Jeg skulle nesten ønske jeg kunne gjøre dette for deg, for jeg kjenner jeg blir sint. Hvem i all verden i nav var det som leste opp vedtaksbrevet for deg?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #24 Skrevet 22. september 2012 PS: Begivenheter som abort, arbeidskonflikt og annet som gir en vanskeligstilt livssituasjon, kvalifiserer ikke til sykemelding eller sykepenger. Du må kunne vise til at du har en sykdom som er nedfelt i ICD-10. Bare et tips. Det må jo da tydeligvis komme helt an på hva legen ser på som gyldig grunn?! Jeg ble sykemeldt i underkant av 3 måneder pga helt syke arbeidskonflikter på jobb etc. Psykiske tilstander kvalifiserer jo for sykemelding. Nei, nav har sine egne retningslinjer for hva de regner som sykdom. Arbeidskonflikten i seg selv vil ikke være nok til at man får verken sykepenger eller sykemelding. Sykdommer kan jo selvfølgelig utløses av miljøet man lever i, men da har man jo en referanse i diagnosesystemet. Dette kan du lese om på nav sine sider. Har ikke leger taushetsplikt da? I vært fall før det har gått 8 uker så har da NAV ingenting med hvorfor et menneske er sykemeldt. Selvfølgelig har de det. Etter at arbeidsgiverperioden, 16 dager, er over, så er det NAV som enten utbetaler eller refunderer sykepengene. Sykemeldingene kommer til NAV, og det blir selvsagt vurdert hvorvidt man har krav på sykepenger før man utbetaler.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 22. september 2012 #25 Skrevet 22. september 2012 Forresten,da jeg ringte min saksbehandler og ba om en skriftlig begrunnelse,la hun bare på røret og etter dette har hun aldri tatt mine telefoner.Klagde på selve oppførselen hennes skriftlig fra nav sine sider,uten respons dessverre.. Det gjorde min og Dessuten påsto hun at hun hadde hørt min samboer komme med trusler i bakgrunnen, men det var nok mest ubehagelige spørsmål hun ville komme unna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå