Gå til innhold

5 kr på konto:-(

Anbefalte innlegg

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)
Herregud, folk. Og dere har ansvar for barn? Har dere ikke kontroll over egen økonomi siden dere er sååå blakke flere dager før lønning?
Har kontroll her hvertfall.. Men av og til kommer det utgifter man ikke regner med, og har kun en intekt, da jeg ikke var i jobb enda, før vi fikk ungene.. Men vi har det vi trenger nå, og kommer inn 21 000 på kontoen til samboeren på mandag, neste mnd kommer første utbetalingen min, den er på ca 25 000
Får dere inn 21 og 25 tusen hver mnd og klarer å gå i null...?

Nei, han får 21 000, jeg får 25 000 neste mnd, jeg får etterbetalt for to mnd + aktuelle mnd neste mnd. Med andre ord, så får jeg ca 8400 pr mnd.

Endret av <3Barn&Engler<3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke bufferkonto akkurat nå, men har et mastercard med 20 000kr i mulig kreditt, OM jeg skulle gå tom for penger (noe jeg sjeldent gjør). Sier ikke at alle må ha mange tusen på buffer eller mulig kreditt, men jeg hadde ikke likt å visst at jeg ikke hadde NOE tilgang på penger en hel uke feks. Enn om ungen blir syk, man trenger en taxi til legevakten eller whatever.

Skrevet

Selv er jeg nok heldig som har familie som KAN stille opp hvis det er noe, så kanskje jeg er en av disse "prinsessene" jeg da, men i all hovedsak har jeg selv ansvar for min egen økonomi. Nå som jeg er i jobb er jeg aldri helt raka fant, men det er ikke hver måned jeg har tjukt med penger stående igjen på konto like før lønn, men jeg prioriterer ALLTID å ha 1500-2000 kr igjen på kontoen før lønna er inne, bare sånn i tilfelle. Jeg prøver likevel å ha forståelse for at dette kanskje ikke er mulig for alle å få til..

Likevel...programmer som f.eks Luksusfellen viser jo at litt for mange der ute har et ganske rotete og uansvarlig forhold til penger og økonomi- på tross av i utgangspunktet greie inntekter. Det skjønner jeg ikke altså!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...