Gå til innhold

5 kr på konto:-(

Anbefalte innlegg

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Dere med buffer kontoer, hva skal dere med dem egentlig? Siden man aldri kan bruke av dem hvis behovet skulle dukke opp, fordi da har man planlagt dårlig?
Har du ikke skjønt det? En bufferkonto er god å ha i tilfelle f.eks vaskemaskinen ryker, tannlege eller bilen må på verksted...

Men så er det jo som jeg sier her, når du da må tømme buffer kontoen pga slike utgifter, og man ikke har mer enn 500-1000 i mnd å sette inn, så tar det tid å få opp igjen summen på en buffer konto..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle er forskjellige... Og alle møter utfordringer der man ikke har all verdens å rutte med. Jeg feks har møtt veggen, men prøver så godt jeg kan å få endene til å møtes.. ungene har klær, mat og alt de trenger. Kunne selvfølgelig kunne jeg ønske jeg kunne gi dem mer... Men slik er ting per i dag.

Så at Hi har lite penger akkurat nå så betyr det ikke at hun er en dårlig mor, eller er uansvarlig. For viss hun er det kan jeg med hånden på hjertet di at jeg er ikke noe bedre.. for jeg går hver måned omtrent i minus, jeg kan ikke kjøpe noe jeg har lyst på fordi jeg kun ønsker det, men må tenke om jeg har råd til det og det på butikken. Kanskje i fremtiden kan jeg også unne meg goder.

Skrevet

Er det en ting jeg har lært meg å overse, så er det folk som prater negativt om andres økonomi. Har kjent såå mange rike som ikke er bra foreldre, og de som har mindre som er verdens beste foreldre. OG har kjent såå mange som har hatt flust med penger, så mistet ALT; og når de da sitter der, etter å ha pratet dritt om andre og deres økonomi i alle år, så er det INGEN som vil hjelpe de. Dårlig råd er noe som kan skje ALLE, så prøv å TENK før du prater!!

Skrevet

Dere som ikke har buffer...var da svært så dere måtte forsvare dere selv, da...

Skrevet
Dere som ikke har buffer...var da svært så dere måtte forsvare dere selv, da...

Jeg HAR buffer, men det er jo bare flaks som gjør at jeg ikke har fått behov for å bruke av den enda. Og hvis noe skjer så jeg får behov for det, så kan jeg jo tydeligvis ikke bruke av den likevel, for da er jeg uansvarlig?

Kan jo like godt sløse den bort med en gang da. :P

Skrevet

kan jo tydeligvis ikke skrive noe her utenom og bli dømt så det holder...blir faktisk skikkelig lei meg av dette...ett eget forum for slikt hadde kanskje vært en ide?intil det takk for meg

hi

Skrevet
Herregud, folk. Og dere har ansvar for barn? Har dere ikke kontroll over egen økonomi siden dere er sååå blakke flere dager før lønning?

Haha - det er jeg også! Alltid.

Men kan kanskje ikke sammenlignes - jeg hamstrer på ulike sparekontoer som en skikkelig onkel skrue.... lettere å styre forbruket til et minimum med liiite på kortet sitt - og alltid litt blakk :-)

Skrevet

Herregud, så mange sure svar! Er dere helt seriøs om at dere mener folk er dårlige foreldre som har lite på kontoen på slutten av måneden?? Selv om barna har alt de trenger av klær, mat, oppfølging og kjærlighet? Så er det virkelig at man har litt lite på slutten av måneden som utgjør at man er en dårlig forelder?

Skrevet

Jøsses til mange bedrevitende kjeftesmeller da :) Stadig blakk før lønn begge to vi. Synn på ungene våre da? De har alt de trenger og mer til! Vi pusser opp gammalt hus vi, der går ALT tilovers. For å slippe så mye lån :) Har vel inn 1,2 mill pr år ca og da er jeg i halv stilling... Er jo heller ikke slik at vi ikke kan få tak i penger på 5 minutter om det skulle være behov :) Hehehehe, mye rare folk som liker bry seg med alle andre!

Skrevet
Ekstremt dårlig planlegging!!! å skylde på NAV var dagens lavmål....

Du har tydeligvis ikke vært borti nav du. Så ikke snakk om det du ikke vet om. Jeg har hatt buffer hele tiden mens jeg har hatt barn, så noe på bilen og borte var den.. Syns folk skal tenke litt før de dømmer andre

Skrevet (endret)

Jeg ser noen til enhver tid har 10000kr på BRUKSKONTO?! WOW! Hehe, anser meg og mannen til å ha god økonomisk sans, vi setter av beløp hver mnd til lån, regninger og litt sparing. Vi har helt gjennomsnittlige lønninger, men har ALDRI hatt 10000kr til enhver tid på brukskonto!

Hadde jeg hatt så mye penger, hadde jeg nok prioritert å betale raskere ned på lånet.

Er forøvrig også blakk rett før lønn. Det er vel i grunn et tegn på god planlegging? Hadde jo vært mye verre og vært blakk rett etter lønn;)

Endret av Tyra79
Skrevet
Jeg ser noen til enhver tid har 10000kr på BRUKSKONTO?! WOW! Hehe, anser meg og mannen til å ha god økonomisk sans, vi setter av beløp hver mnd til lån, regninger og litt sparing. Vi har helt gjennomsnittlige lønninger, men har ALDRI hatt 10000kr til enhver tid på brukskonto! Hadde jeg hatt så mye penger, hadde jeg nok prioritert å betale raskere ned på lånet. Er forøvrig også blakk rett før lønn. Det er vel i grunn et tegn på god planlegging? Hadde jo vært mye verre og vært blakk rett etter lønn;)

Godt sagt!!! :D

Skrevet

Når en hel familie lever på en lønn da den ene mistet jobben og ikke har krav på noe fra nav og man har lån. Husleie bil regninger og sitter igjen med 4000 etterpå som skal gå til mat for alle og ting til baby. Ja da er man blakk i slutten av mnd. Ingen kan dømme for er ikke alltid man har valgt dette selv. Gå ut og spise og kjøpe nye klær etc og kino er ikke en selvfølge for alle. Så lenge barnet har Det den trenger. Ikke døm andre. Vær heller glad om du har god økonomi og ikke klage

Skrevet

Har alle de søte snille som skulle hjelpe hun som ikke hadde råd til nye klær og sko tatt ferie herfra?? Snakk om motsetninger på samme sted.. Og til dere som mener hun med 5 kr på konto er uforsvarlig.. les den tråden nevnt over, kanskje dere lærer noe nytt i dag? Som å ha forståelse for andre og ikke ha fordommer? Selv om en har dårlig råd, så trenger man ikke å være dårlige foreldre.

Skrevet

Så det var her de havnet de surmaga kjerringene som holder seg borte fra gi-bort-klær-tråden :) Jeg visste nok at dere var her ;)

Så hyggelig det må være å kunne sitte og kritisere andre for deres valg og livssituasjon :) Regner med at dere får et lite løft i selvfølelsen av å kunne føle dere litt bedre enn noen hvertfall? For mennesker som har så lite empati og forståelse for andres situasjon har som regel ganske stusselige liv selv og trenger å tråkke på andre for å hevde seg selv.

Skrevet

Her har vi til enhver tid 10000 i madrassen i tilfelle kriser. Noe annet hadde vært fullstendig uansvarlig!

Skrevet

Hehe, mange rare svar her :P Vi har selv en buffer på 10.000 kr, pluss at både jeg og mannen har hver sin sparekonto. Er sjelden blakk før lønning, det samme gjelder mannen. Betaler ned 10.000 EKSTRA (frivillig) på lånet hver mnd i tillegg til dette. Selv om vi er heldige å ha god økonomi så betyr ikke det at vi blir bedre foreldre enn f.eks søsteren min som ofte er blakk. Barna hennes får mat og klær, og tar ingen skade av morens dårlige inntekt. Mine barn kommer ikke til å bli overøst av leker osv selv om vi tjener godt, så selv med vidt forskjellige inntekter har hennes barn det like bra som mine vil få det.

Kjenner "rike" foreldre som ikke gir barna nok omsorg og kjærlighet, og fattige som gir barna flust av kjærlighet og nok mat og nødvendige ting. Tenk dere om før dere dømmer. En buffer er ikke det viktigste i et barns liv.

Skrevet

Jeg syns det er ikke farlig å være blakk rett før lønning så lenge man har det man trenger i hus, så lenge regningene er betalt og det er nok mat.

Håper dog at man har kredittkort i tilfelle det er ekte krise, f.eks. barn skader seg og man må til legevakta og betale medisiner.

Skrevet

Andre skal ikke være så sikre i uttalelser og blande seg inn i andres økonomi. Herregud!

Skrevet

Går vel ikke på egnete eller ikke egnete foreldre om man er tom for penger før lønn. Det kan skje den beste. Godt for de som slipper det og synd at det skjer for noen.

Skrevet
Herregud, folk. Og dere har ansvar for barn? Har dere ikke kontroll over egen økonomi siden dere er sååå blakke flere dager før lønning?
Har kontroll her hvertfall.. Men av og til kommer det utgifter man ikke regner med, og har kun en intekt, da jeg ikke var i jobb enda, før vi fikk ungene.. Men vi har det vi trenger nå, og kommer inn 21 000 på kontoen til samboeren på mandag, neste mnd kommer første utbetalingen min, den er på ca 25 000

Får dere inn 21 og 25 tusen hver mnd og klarer å gå i null...?

Skrevet

Hjelpes! Hørtes ikke noe stas ut å ha så lite penger på konto! Mener ikke å gni det inn, men tror ikke jeg var så blakk da jeg var student engang...

Hvordan disponerer dere inntekta deres til neste lønning når dere sitter igjen med 5 kr og det er flere dager igjen til lønn?? (Mener ikke å være kjip, men er rett og slett nysgjerrig..)

Skrevet

Her var det mange prinsesser som aldri har opplevd å ha trang økonomi ja.... Har dere virkelig så dårlig fantasi at dere ikke klarer å forestille dere noen annen grunn til at man ikke har bufferkonto eller tom konto på slutten av måneden?? Så sitter dere her og fordømmer folk; Det burde dere holde dere for god for å gjøre før dere har gått i dems sko!

Skrevet
Har kontroll her hvertfall.. Men av og til kommer det utgifter man ikke regner med, og har kun en intekt, da jeg ikke var i jobb enda, før vi fikk ungene.. Men vi har det vi trenger nå, og kommer inn 21 000 på kontoen til samboeren på mandag, neste mnd kommer første utbetalingen min, den er på ca 25 000
Får dere inn 21 og 25 tusen hver mnd og klarer å gå i null...?

Vi får inn 23000 og 20000 og klarer fint å gå i null. men da er det satt inn sparing til alle i familien også da. men ikke snakk om store summer. det er jo forskjellig hva vi har i utgifter her inne. ikke alle er like heldige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...