Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 godt det kommer inn noe neste uke.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 (endret) Huffda :-/ Her har jeg 0,75 kr, samboeren har 2,34 kr. Heldigvis får han penger på mandag.. Har levd på 170 kr denne uka.. Er glad jeg har det med å "hamstre" når butikkene har litt salg.. Endret 22. september 2012 av <3Barn&Engler<3
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 samme her,handler og inn stort når det er tilbud.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Og det er eneste konto? Kanskje prioritere annerledes
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #5 Skrevet 22. september 2012 Skjønner ikke at det er mulig og la kontoen synke så lavt med barn i hus!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #6 Skrevet 22. september 2012 Herregud, folk. Og dere har ansvar for barn? Har dere ikke kontroll over egen økonomi siden dere er sååå blakke flere dager før lønning?
Chelseafan Skrevet 22. september 2012 #7 Skrevet 22. september 2012 har ca 100 men har mat og drikke og får penger på mandagen
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #8 Skrevet 22. september 2012 Hadde vørt flau over å ha så rotete økonomi. Med barn i hus setter man opp budsjett og bruker penger jevnt utover.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 22. september 2012 #9 Skrevet 22. september 2012 Herregud, folk. Og dere har ansvar for barn? Har dere ikke kontroll over egen økonomi siden dere er sååå blakke flere dager før lønning? Har kontroll her hvertfall.. Men av og til kommer det utgifter man ikke regner med, og har kun en intekt, da jeg ikke var i jobb enda, før vi fikk ungene.. Men vi har det vi trenger nå, og kommer inn 21 000 på kontoen til samboeren på mandag, neste mnd kommer første utbetalingen min, den er på ca 25 000
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #10 Skrevet 22. september 2012 Kommer utgifter man ikke regner med skjer de fleste.ndt er derfor man har en buffer konto til uforutsette utgifter!! Så vil ikke påstå du har stålkontroll...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #11 Skrevet 22. september 2012 Kan ikke svare for de andre, men vi har ikke noe buffer og det er fordi vi prioriterer å betale ned gjeld først.. Ungene mangler ingenting, verken av mat, klær eller leker, selv om vi noen mnd er blakke rett før ny lønning kommer. Patetisk å komme med så negative kommentarer bare fordi ikke alle har flust av penger i bakhånd.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 22. september 2012 #12 Skrevet 22. september 2012 Kommer utgifter man ikke regner med skjer de fleste.ndt er derfor man har en buffer konto til uforutsette utgifter!! Så vil ikke påstå du har stålkontroll... Ikke alle har råd til å sette store summer på en buffer konto hele tiden, vi setter inn det vi kan, men med en lønning, og utgift på 18 000 på bilen i sommer, og nye 10 000 nå, så sier det jo sitt.. Vi har bufferkonto, men siden det kun har vært en inntekt til nå, fordi NAV har klusset med sitt, så måtte vi tømme buffer kontoen isommer og nå. Siden dere ikke kjenner vår inntekt, utgift og liv generelt, så ser jeg ikke hvordan dere kan sitte på deres høye hest og dømme..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #13 Skrevet 22. september 2012 Ekstremt dårlig planlegging!!! Å skylde på NAV var dagens lavmål....
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #15 Skrevet 22. september 2012 oi, her var det mange sure folk. hva med de som ikke har mer penger og derfor ikke får prioritert annerledes?? Jeg + mitt barn på 18 mnd har 3800,- i mnd som skal gå til mat, husholdningsart, bleier, bensin, tlf regning, shampo osv.. det er det jeg har igjen etter at husleie, strøm og forsikringer er betalt..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #16 Skrevet 22. september 2012 Dere med buffer kontoer, hva skal dere med dem egentlig? Siden man aldri kan bruke av dem hvis behovet skulle dukke opp, fordi da har man planlagt dårlig?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #17 Skrevet 22. september 2012 Her prioriteres det nedbetaling av gjeld. Men har likevel en bufferkonto som inneholder 5000 kr. Skulle gjerne sett det var mer penger på den, men det går ikke nå da vi har endel gjeld og nedbetale.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #18 Skrevet 22. september 2012 Lett å kritisere, for de som har rike foreldre, arvet, og masse penger i bakhånd. Så lenge barna ikke sulter og har det de trenger, så lider de ingen nød. Ikke døm noen før du vet hvordan det er ! Har en venninne som alltid sa:" Skjønner IKKE hvordan folk klarer å bli blakke..bla bla bla"; og nå sitter hun der selv, og ingen har sympati med henne. Det kan skje alle!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 22. september 2012 #19 Skrevet 22. september 2012 Ekstremt dårlig planlegging!!! å skylde på NAV var dagens lavmål.... Når NAV bruker 5 mnd på å rote bort papirer, legge saken på vent osv, så blir jeg oppgitt jeg ja.. OG når de enderlig får behandlet saken, så får jeg ikke etterbetalt noe, jeg får penger for denne mnd bare.. Så jo, denne gangen blir jeg sint på NAV..
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #20 Skrevet 22. september 2012 Dere med buffer kontoer, hva skal dere med dem egentlig? Siden man aldri kan bruke av dem hvis behovet skulle dukke opp, fordi da har man planlagt dårlig? Har du ikke skjønt det? En bufferkonto er god å ha i tilfelle f.eks vaskemaskinen ryker, tannlege eller bilen må på verksted...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #21 Skrevet 22. september 2012 Ekstremt dårlig planlegging!!! å skylde på NAV var dagens lavmål.... Når NAV bruker 5 mnd på å rote bort papirer, legge saken på vent osv, så blir jeg oppgitt jeg ja.. OG når de enderlig får behandlet saken, så får jeg ikke etterbetalt noe, jeg får penger for denne mnd bare.. Så jo, denne gangen blir jeg sint på NAV.. Helt enig med deg! Folk som ikke har opplevd det vet ikke hvordan det er. Samme skjedde med meg. Er akkurat som om man ikke skulle fått lønn på 5 mnd jeg, hvor lett hadde det vært for folk????
Edelweis Skrevet 22. september 2012 #22 Skrevet 22. september 2012 Herregud, jeg blir helt stum av noen av svarene. er man ikke skikket som mor fordi man ikke har en bufferkonto på over 10 000 kr? vi har også bare akkurat med penger like før ny lønning kommer, og jeg orker ikke unnskylde meg for det. vi har penger til, regninger, lån mat, klær og andre ting vi måtte trenge. det går tross alt 7000 kr i mnd bare på bhg og sfo. 16000 i lån, og som andre har vi også studiegjeld, strøm, telefon, tv, internett, kommunale utg som skal betales. vi har 43 000 inn i mnd, det er ikke en dårlig inntekt, men det meste går jo ut igjen også. så spar meg!
Siljemor90 Skrevet 22. september 2012 #23 Skrevet 22. september 2012 Det er ikke så lett å spare når man ikke har noe å spare av! Just sayin...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 22. september 2012 #24 Skrevet 22. september 2012 Desuten, ungene våre får alt de trenger av mat og klær, de får leker som passer til alderen dems, sko, vogn poser osv.. Vi har mat nok til ukene, betaler husleie og faste utgifter, at bilen streiker, er en uforutsett utgift, og bufferkontoen blir tømt, om det i deres øyne gjør oss til dårlige foreldre, så får det være deres sak.
Edelweis Skrevet 22. september 2012 #25 Skrevet 22. september 2012 Dere med buffer kontoer, hva skal dere med dem egentlig? Siden man aldri kan bruke av dem hvis behovet skulle dukke opp, fordi da har man planlagt dårlig? Har du ikke skjønt det? En bufferkonto er god å ha i tilfelle f.eks vaskemaskinen ryker, tannlege eller bilen må på verksted... tror hun har skjønnt det, men lenger oppe her sier <3barneengler<3 her at bilen måtte på verksted, slik at bufferen er tømt, og beskjed om at hun hadde planlagt dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå