Gjest Miryks Skrevet 21. september 2012 #26 Skrevet 21. september 2012 Her har de en regel eg syns er tull: Ungene har to regler: 1: rekke opp hånda 2: ikke avbryte når noen snakker Synes du dette er tull? å rekke opp hånda har jo "alltid" vært i skolen. Og å ikke avbryte noen som snakker er normal folkeskikk som alle burde lære seg!
Gjest amandine Skrevet 21. september 2012 #27 Skrevet 21. september 2012 Stort sett er vel ikke dette helt sprø regler, selv om det kanskje er litt strengt. Bare for moro skyld, FAU er Foreldrerådets Arbeidsutvalg, som det er forkortelse for, og ikke FOU, som feks er forkortelse for Forskning og Utdanning. Uansett tror jeg jeg vil råde deg til å roe litt ned i svingene, du oppfattes iallefall av meg som om du har piggene ute, og den holdningen kommer du ikke langt med i det lange løp. Her er det faktisk mennesker som ditt barns skolefremtid avhenger av om du kan samarbeide med, både lærere, foreldre og de andre barna, og da lønner det seg sjelden å starte med å skjelle dem ut.. Hvis dette er ditt første skolebarn har du heller ikke erfaring nok til å uttale deg ennå. Se det an litt før du fyrer løs!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #28 Skrevet 21. september 2012 Mange steder er det ikke lov og sykle før etter sykkelprøve i 4.klasse. Og legge "bånd" på hvem som skal inviteres i bursdager, er for og forhindre at noen aldri er med blant de "få utvalgte" som blir bedt. JHvis barna får be noen på sin bursdag, hvem skalhodle styr på hvem som har vært på bursdag eller ikke? Det er ikke noe problem hvis alle blri bedt av noen, men det hender seg, desverre, at noen ALDRI blir bedt...Ikke at de er helt ensom og venneløs, de er bare ikke blant "topp5 eller 6" hos noen, ergo, heller ikke bedt på bursdager... Hva hadde du sagt om et skoleår var gått og DITT barn aldri var blitt bedt på en eneste bursdag??? Litt sent og ta tak i ting da? Og og slå sammen tre og tre barn sine bursdager,- genialt. Hos oss gjør vi det slik selv da, ikke bestemt av skolen. Men når vi i klassen til eldste har hatt 8 bursdager frem til forrige helg, siden skolestart, så sier det at det er behov for og slå sammen dagene. (altså, et er blitt bestem i løpet av de siste 2 ukene at vi må bli flinkere til og samarbeide om bursdager) Hva barn har i matpakken er foreldres ansvar, og vi bør vite best der (Selv om det desverre ikke alltid er sånn). LEksehjelp er det, men forelder skal signere for at leksene er GåTT GJENNOM sammen med barnet. Og det gis "ekstranøtter" beregnet som lekser til de som blir ferdig på leksehjelp. Synes ikke reglene var så ille jeg,- det med bursdager var genialt..Har jo brukt en liten formue på bursdagsgavelager og fornadret masse planer for at barna skal komme seg på bursdager..Barna synes tross alt det er kjempestas og være i selskap til klassekompier, derfor prioriteres det foran mine og min manns planer..Iallefall ofte. Jeg VET hvorfor det blir innført slike regler. "alle er klar over at flere bryter de";- men disse reglene gjør at de aller fleste følger de,- ergo risikerer man ikke at barn holdes utenfor i bursdager, at barn holdes hjemme fra selskap for foreldre ikke har råd til 30 gaver a 50-100kroner, eller HOLDE selskap alene for 30-40 barn....osvovsKom og kritiser akkurat DISSE reglene den dag et barn du er veldig glad i aldri får komme i bursdagsselskap...ELler har du en ide for hvordan man kan unngå at det skjer? Mange av "reglene" er ok i seg selv, som retningslinjer, men ikke som abselutte regler. å invitere alle i en gruppe er jeg helt enig i, men ikke at det skal være forbud mot å invitere hele klassen eller at det skal være pålakt å feire i gymsalen. Trippelbursdager der skolen har bestemt hvem som skal feire sammen går jeg heller ikke med på. Sykkelreglen er i utgangspunktet ok. Barn er ikke modne for å sykle alene i trafikken før omtrent i 5. klasse, men at de ikke skal ha lov til å sykle sammen med foreldrene er sprøtt. HI Men da er vi egentlig enig:) ALtså be alle jentene i "rød-gruppa" eller alle (både gutte og jenter) i den gruppa. Da begrenser antall bursdager seg også,- og man trenger ikke "Må ha selskap sammen":...Men hos oss begynte alle og be alle på bursdager (altså "brøt" skoelregelen),ergo innførte vi en "regel" oss foreldre mellom at vi må prøve og feire flere sammen. Gutter OG jenter. Det er "bare 30 elever) men dog...I starten av 4. lå det an til 29 bursdager, pluss ens eget barn sin bursdag.... TIl du her lenger oppe som emnte det var sykt og ikke ha bursdag hjemme for lillebroren hadde det,- og familien var så stor at man ikke ville ferie med fullta v ukjente...Det er snakk om "barnebursdagen"....Som regel har man en familiebursdag og en barnebursdag....
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #29 Skrevet 21. september 2012 Mange steder er det ikke lov og sykle før etter sykkelprøve i 4.klasse. Og legge "bånd" på hvem som skal inviteres i bursdager, er for og forhindre at noen aldri er med blant de "få utvalgte" som blir bedt. JHvis barna får be noen på sin bursdag, hvem skalhodle styr på hvem som har vært på bursdag eller ikke? Det er ikke noe problem hvis alle blri bedt av noen, men det hender seg, desverre, at noen ALDRI blir bedt...Ikke at de er helt ensom og venneløs, de er bare ikke blant "topp5 eller 6" hos noen, ergo, heller ikke bedt på bursdager... Hva hadde du sagt om et skoleår var gått og DITT barn aldri var blitt bedt på en eneste bursdag??? Litt sent og ta tak i ting da? Og og slå sammen tre og tre barn sine bursdager,- genialt. Hos oss gjør vi det slik selv da, ikke bestemt av skolen. Men når vi i klassen til eldste har hatt 8 bursdager frem til forrige helg, siden skolestart, så sier det at det er behov for og slå sammen dagene. (altså, et er blitt bestem i løpet av de siste 2 ukene at vi må bli flinkere til og samarbeide om bursdager) Hva barn har i matpakken er foreldres ansvar, og vi bør vite best der (Selv om det desverre ikke alltid er sånn). LEksehjelp er det, men forelder skal signere for at leksene er GåTT GJENNOM sammen med barnet. Og det gis "ekstranøtter" beregnet som lekser til de som blir ferdig på leksehjelp. Synes ikke reglene var så ille jeg,- det med bursdager var genialt..Har jo brukt en liten formue på bursdagsgavelager og fornadret masse planer for at barna skal komme seg på bursdager..Barna synes tross alt det er kjempestas og være i selskap til klassekompier, derfor prioriteres det foran mine og min manns planer..Iallefall ofte. Jeg VET hvorfor det blir innført slike regler. "alle er klar over at flere bryter de";- men disse reglene gjør at de aller fleste følger de,- ergo risikerer man ikke at barn holdes utenfor i bursdager, at barn holdes hjemme fra selskap for foreldre ikke har råd til 30 gaver a 50-100kroner, eller HOLDE selskap alene for 30-40 barn....osvovsKom og kritiser akkurat DISSE reglene den dag et barn du er veldig glad i aldri får komme i bursdagsselskap...ELler har du en ide for hvordan man kan unngå at det skjer? Mange av "reglene" er ok i seg selv, som retningslinjer, men ikke som abselutte regler. å invitere alle i en gruppe er jeg helt enig i, men ikke at det skal være forbud mot å invitere hele klassen eller at det skal være pålakt å feire i gymsalen. Trippelbursdager der skolen har bestemt hvem som skal feire sammen går jeg heller ikke med på. Sykkelreglen er i utgangspunktet ok. Barn er ikke modne for å sykle alene i trafikken før omtrent i 5. klasse, men at de ikke skal ha lov til å sykle sammen med foreldrene er sprøtt. HI Men da er vi egentlig enig:) ALtså be alle jentene i "rød-gruppa" eller alle (både gutte og jenter) i den gruppa. Da begrenser antall bursdager seg også,- og man trenger ikke "Må ha selskap sammen":...Men hos oss begynte alle og be alle på bursdager (altså "brøt" skoelregelen),ergo innførte vi en "regel" oss foreldre mellom at vi må prøve og feire flere sammen. Gutter OG jenter. Det er "bare 30 elever) men dog...I starten av 4. lå det an til 29 bursdager, pluss ens eget barn sin bursdag.... TIl du her lenger oppe som emnte det var sykt og ikke ha bursdag hjemme for lillebroren hadde det,- og familien var så stor at man ikke ville ferie med fullta v ukjente...Det er snakk om "barnebursdagen"....Som regel har man en familiebursdag og en barnebursdag.... Men skolen til HI sier at barnet ikke får lov å FEIRE bursdag hjemme. Uansett hvem han/hun inviterer, om det er familie eller venner. Og nei, vi har verken råd, tid eller overskudd (er gravid og dårlig) til å ha familiebursdag og barnebursdag på 2 forskjellige dager. Vi tar barnebursdag først, og familiebursdag på samme plass noen timer senere. Hadde vi MåTTE feire barnebursdagen andre steder enn hjemme, med dobbel servering, rydding osv, så hadde vi ikke hatt mulighet til å ha familiebursdag etterpå.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #30 Skrevet 21. september 2012 Mange av disse tingene er jo gode forslag og kunne vært greie retningslinjer, men at det skal være absolutte regler hadde fått alle mine pigger ut også. Sønnen min har bursdag i januar, det samme har ikke mindre enn 4 andre gutter i klassen. Så for å slippe å ha en bursdag i uka og vel så det i januar har vi slått disse selskapene sammen. Helt genialt, vi har vært 5 sett med foreldre som har arrangert sammen og delt på kostnaden, vi har bl.a hatt det i gymsalen på skolen. Men et år ville den ene av guttene har bursdag hjemme og da var det selvfølgelig helt greit (de er 9 år nå). Hele forskjellen er jo å legge frem forslag på utfordringer som kommer i løpet av et skoleår og å tvinge frem løsninger som ikke alle er enige i. At det ikke er lov å sykle før 5.klasse og at det er viktig at alle inkluderes i barneselskapene de første par årene på skolen er vel alle enige i, men ellers må jo folk få bestemme selv hva ungene skal spise, hvem det skal feire bursdag sammen med og hvor osv.
Gjest Miryks Skrevet 21. september 2012 #31 Skrevet 21. september 2012 Savner nesten skoletiden jeg, selv om jeg ble mobbet fra 1. til 10. klasse. Vi bestemte selv om vi ville gå hjem sammen med andre eller alene, vi fikk sykle fra 5.klasse, vi bestemte selv hvem vi ville be i bursdagen, hva vi ville ha på matpakken. Ja, det var litt surt å bli bedt i 4 av 10 bursdager i løpet av året, men sånn er det bare. Vi kan ikke tvinge unger til å gå overens. Om jeg hadde blitt tvunget til å be de som mobba meg i klassen, så hadde min bursdagsfeiring blitt miserabel. Jeg er for å blir kvitt mobbing, så klart, men det å sette så strenge rammer for ungene kan sette dem i veldig vanskelige situasjoner. Ungene kan like godt lære seg først som sist at ikke alle kommer overens og at det er faktisk helt greit, så lenge alle oppfører seg. Hadde dette vært min skole, ville jeg skrevet et saklig brev hvor jeg hadde sagt akkurat hva jeg synes om disse reglene, og hvilke regler jeg/vi ikke kom til å overholde.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #32 Skrevet 21. september 2012 Så frekt! En del som virker fornuftig, men problemet er at skolen ikke kan bestemme, kun oppfordre og appelere på foreldrenes fornuft og godvilje. Ellers vil jeg si at diskusjonen hadde jeg tatt med en gang, avsatt tid eller ei. å forsøke å kvele en diskusjon ved å ikke tillate er en uting og det hadde jeg sagt ifra. Jeg synes at lærere burde konsentrere seg på sin primære oppgave, nemlig lære barna lese, skrive og regne, istedet for å prøve å få alle til å bli A4 etter deres ideal.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #33 Skrevet 21. september 2012 Jeg hadde reagert ganske så kraftig om skolen her hadde kommet med slike regler. Og jeg er vel den som igrunn ikke orker å engasjere meg så mye i reglene de har på skolen men det har jo litt med at de er ganske så greie. Noen er litt rare, men det er ikke i nærheten av disse reglene. Dill dall har ungene mine i matboksen sin og det kommer jeg aldri til å slutte med. Det er en grunn til at de har mye dill dall i matboksen sin, så skal de bare få lov til å ha brødskiver i matboksen sin så trenger de ikke å ha med seg mat siden de ikke kommer til å spise det. Siden jeg har småspiste barn, får de med seg forskjellig dill dall i matboksen som en bonus for å spise skivene. (ikke kjeks og andre usunne ting, men frukt og grønt i mange forskjellige varianter.) Det med å dele ut bursdagsinvitasjoner er forsåvit helt greit, men det at bursdagen må feires i gymsalen og må feires med 2 andre hadde for meg vært helt uakseptabelt. Skolen har ingenting med hvordan ungene feirer sin egen bursdag på sin egen fritid. To av barna mine feirer ofte sammen med veninner, men dette gjør vi siden de har bursdag så tett og ungene ønsker å feire sammen. Hadde ikke ungene villet det selv så hadde vi ikke gjort det, og har en av de lyst til å feire alene nestegang så er det helt greit, vi må bare snakke litt sammen så vi ikke har bursdag på samme dag. Men syns det er veldig rart om ingen på det foreldremøte satte seg opp mot dette. Når skolen går inn og blander seg i kosthold og ungenes fritid så går de over sin egen grense. Hos oss så oppfordrer skolen til ett sundt kosthold, men de kan ikke kreve hva ungene skal ha i nisteboksen sin. Godt er ikke lov på skolen, det er jo ganske innlysende.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #34 Skrevet 21. september 2012 Ikke lov å sykle sammen med foreldre før 5 kl? Så hvis bilen er på reperasjon. Så ma man ta bena fatt, selv om man har sykler og sykkelvogn og samtidig skal levere i barnehage? Hvis man bor sentralt- ikke har bil, men satser på frisk luft og aktivitet? IKKE LOV?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #35 Skrevet 21. september 2012 Jeg må bare få kommentere det med å sykle til skolen. Ser det er mange som har misforstått det. H.I skriver jo at barna ikke får lov å sykle med foreldrene en gang. Ærlig talt det er jo helt bak mål. Jeg og mitt barn i 2.klasse har syklet sammen hver dag til skolen siden hun startet i 1.klasse. Såklart ikke på vinteren eller ekstremt regnfulle dager. Men sammen med meg får hun jo sykle.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #36 Skrevet 21. september 2012 Denne skolen SKAPER faktisk misunnelse, sjalusi og unger som er totalt uforberedt for livet. For det finnes urettferdighet, forskjellsbehandling osv i virkeligheten. Det er slik at hvis man har rikere foreldre så kan man få finere og dyrere sykkel. Hvis man har foreldre som er gourmetkokker så kan man få skikkelig avansert og velsmakende matpakke. Og så videre. Skal ALLE barna spise kjip mat bare fordi enkelte foreldre ikke gidder å smøre annet enn brødskive? Jeg prøver å lære ungene at de ikke må se på andre og sammenligne seg med dem hele tiden. Forklarte guttungen at han ikke får spill med 12-års grense på når han er 8, selv om hans 7 år gamle kompis får lov. Fordi JEG som mor synes at slike grenser er fint å overholde, og at det er viktig. Jeg prøver å lære barna at de ikke kan få ny iPad, siste skrik av mobil, sykkel til 8000 kroner, ikke fordi vi ikke har råd, men fordi det ikke er nødvendig med svindyre ting hele tiden. Selv om enkelte av deres venner får alt de peker på. Jeg forklarer at de Må legge seg kl 20, selv om deres venner legger seg kl 22. For å være uthvilt til skole og barnehage og fungere i hverdagen. Det blir noen sure miner ja, men det er en del av noe som heter barneoppdragelse. Hvis man eliminerer alle forskjellsbehandlingsfaktorer istedet for å oppdra, så har man feilet.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. september 2012 #37 Skrevet 21. september 2012 Jeg må bare få kommentere det med å sykle til skolen. Ser det er mange som har misforstått det. H.I skriver jo at barna ikke får lov å sykle med foreldrene en gang. Ærlig talt det er jo helt bak mål. Jeg og mitt barn i 2.klasse har syklet sammen hver dag til skolen siden hun startet i 1.klasse. Såklart ikke på vinteren eller ekstremt regnfulle dager. Men sammen med meg får hun jo sykle. Ikke noe rart unger blir fetere og fetere når SKOLEN pålegger foreldre å kjøre ungene istedet for å sykle med dem til skolen, før viss alder.
Gjest Miryks Skrevet 21. september 2012 #38 Skrevet 21. september 2012 Ikke noe rart unger blir fetere og fetere når SKOLEN pålegger foreldre å kjøre ungene istedet for å sykle med dem til skolen, før viss alder. True story... Kanskje hele skolen styres av en overhysterisk mor?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #39 Skrevet 21. september 2012 Norge ligger på 22. plass blant industrielle land når det gjelder skole. Så kanskje de burde fokusere mer på utdanningsopplegg, karakterer, læring og slikt istedet for å følge med hvem man inviterer til bursdag og hva man har på maten????? Skam!
Gjest Antarctica Skrevet 21. september 2012 #40 Skrevet 21. september 2012 Vi har vært på foreldremøte. Jeg sitter igjen med bakoversveis og piggene ute. De har så mange regler på ting jeg mener de ikke bør bry seg med. (1. klasse) -Det skal ikke være dil i batboksene, fortrinnsvis bare brødskiver med pålegg (misunnelse) -Barna får ikke lov til å gå hjem selv, uansett hvor kort og enkel vei de har (uretferdig) -Alle skal være med i gå grupper der en forelder følger barna hver dag. -FOU skal ikke blande seg i noe som har med undervisning eller skoletiden å gjøre, kun for sossiale ting utenom skoletid (liste over hva som skal arrangeres utdelt) -Det er ikke tillat å dele ut fødselsdagsinvitasjoner på skolen eller SFO. Maillister skal ikke distribueres. Invitasjoner skal derfor enten sendes i posten eller legges i postkassene. -Alle fødselsdager skal feires i skolens gymsal som leies av skolen. Ingen skal feire fødselsdager i eget hjem eller andre lokaler. -Jentene skal invitere alle jentene i klassen eller på trinnet. Guttene alle guttene. -3 og 3 jenter eller gutter skal feire sammen (liste delt ut) for å få færre feiringer. Det skal ikke inviteres noen fra andre trinn eller av motsatt kjønn. -Alle skal gi bare en gave i hvert selskap. Liste over hvem som skal gi til hvem ble delt ut. -Ingen får sykle til skolen selv om det er sammen med foreldre, før i 5. klasse. -Skolen er pålakt å tilby leksehjelp, men skolen oppfordret til ikke å benytte tilbudet. Det var enda noen ting som jeg ikke husker. Jeg ble helt matt. Er det like mye regler andre steder? Denne skolen har åpenbart hatt et problem med mobbing, og siden de ikke makter å ta tak i det i skoletida, legger de en masse slagplaner som skal vippe det hele tilbake på foreldrene. De har null og nix å gjøre med hva dere driver med i fritida, hvem som feirer hvilke bursdager og hva dere gir til hvem. Skolen "vår" har innført at dersom du deler ut invitasjoner på skolen, må du be enten alle i klassen eller alle guttene/jentene. Det er for at ikke noen skal føle seg utenfor. Det syns jeg er helt greit, skolen kan bestemme hva som skal skje på deres område. Men om du sender invitasjoner i posten, kan du selvsagt velge gjestelista sjøl.
Mia_73 Skrevet 21. september 2012 #41 Skrevet 21. september 2012 Stort sett er vel ikke dette helt sprø regler, selv om det kanskje er litt strengt. Bare for moro skyld, FAU er Foreldrerådets Arbeidsutvalg, som det er forkortelse for, og ikke FOU, som feks er forkortelse for Forskning og Utdanning. Uansett tror jeg jeg vil råde deg til å roe litt ned i svingene, du oppfattes iallefall av meg som om du har piggene ute, og den holdningen kommer du ikke langt med i det lange løp. Her er det faktisk mennesker som ditt barns skolefremtid avhenger av om du kan samarbeide med, både lærere, foreldre og de andre barna, og da lønner det seg sjelden å starte med å skjelle dem ut.. Hvis dette er ditt første skolebarn har du heller ikke erfaring nok til å uttale deg ennå. Se det an litt før du fyrer løs! Du mener vel ikke at man ikke skal motsette seg "regler" man synes er idiotiske av den grunn at man er redd for konsekvenser? Du virker som utmerket materiale å leve i en diktatur med den innstillingen. Jeg er rimelig sikker at flere andre foreldre hadde samme oppfatning, men ikke alle tør å si fra, så hvorfor ikke være den som sier ifra først? Fatter ikke at voksne folk godtar bare fordi en såkalt autoritet sier noe. For dem som ikke er så konfronterende er det enkleste å bare ignoere de "reglene" man ikke liker.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #42 Skrevet 21. september 2012 Så vidt jeg forstår er det overhodet ikke læreren som setter disse reglene men foreldrene. Det er foreldrerepresentantene som ha snekret sammen disse reglene i håp om å bli kvitt problemer med mobbing o.l. Du får sørge for å bli foreldrerepresentant neste år, så får du være med å lage reglene. Men uansett hvordan dette blir lagt frem er det jo ikke påtvungne regler, dere velger jo selv om dere følger FAU sine forslag eller ikke.
Twintipp og himmelblå Skrevet 21. september 2012 #43 Skrevet 21. september 2012 Typisk dette paternalistiske landet!! Helt hinsides, og jeg hadde konskvent ikke tatt hensyn til det. Her sykles det heller ikke før 5 klasse, og jeg kommer til å be alle guttene i klassen, samt også andre som arvingen selv ønsker. Her er det alltid noe attåt i matboksen. Jeg er enda traumatisert av den svette osten hver dag gjennom hele grunnskolen.
Turtelduen Skrevet 21. september 2012 #44 Skrevet 21. september 2012 Her har de en regel eg syns er tull: Ungene har to regler: 1: rekke opp hånda 2: ikke avbryte når noen snakker Synes du dette er tull? å rekke opp hånda har jo "alltid" vært i skolen. Og å ikke avbryte noen som snakker er normal folkeskikk som alle burde lære seg! Nei! Jeg syns det som jeg skriver nedenfor er tull! Det med at skolen krever at vi gir barna en konsekvens hjemme også!!! Er du gal, ungene skal da oppføre seg på skolen...
Gjest Miryks Skrevet 21. september 2012 #45 Skrevet 21. september 2012 Jeg er enda traumatisert av den svette osten hver dag gjennom hele grunnskolen. ...jeg fikk brekninger bare av å lese det.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #46 Skrevet 21. september 2012 Jeg må bare få kommentere det med å sykle til skolen. Ser det er mange som har misforstått det. H.I skriver jo at barna ikke får lov å sykle med foreldrene en gang. Ærlig talt det er jo helt bak mål. Jeg og mitt barn i 2.klasse har syklet sammen hver dag til skolen siden hun startet i 1.klasse. Såklart ikke på vinteren eller ekstremt regnfulle dager. Men sammen med meg får hun jo sykle. Ikke noe rart unger blir fetere og fetere når SKOLEN pålegger foreldre å kjøre ungene istedet for å sykle med dem til skolen, før viss alder. Skolen pålegger ikke foreldrene å kjøre. De sier det skal dannes gågrupper der foreldrene følger barna til skolen, per fot, på omgang.
Turtelduen Skrevet 21. september 2012 #47 Skrevet 21. september 2012 Dette: Det jeg reagerte på er dette: "Barnet får et brev med hjem som dere som foresatte skal skrive under på."Dere som foreldre skal forklare barnet deres hva for konsekvens det skal få i hjemmet."
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #48 Skrevet 21. september 2012 Så vidt jeg forstår er det overhodet ikke læreren som setter disse reglene men foreldrene. Det er foreldrerepresentantene som ha snekret sammen disse reglene i håp om å bli kvitt problemer med mobbing o.l. Du får sørge for å bli foreldrerepresentant neste år, så får du være med å lage reglene. Men uansett hvordan dette blir lagt frem er det jo ikke påtvungne regler, dere velger jo selv om dere følger FAU sine forslag eller ikke. Nei, det er ikke foreldrerepresentantene som har laget reglene. De ble valgt på samme foreldremøte. Reglene ble presantert av lærergruppen som skolens opplegg. Foreldrerepresentantene fikk bare en liste over hvilke oppgaver de skulle ta seg av gjennom året.
Gjest Miryks Skrevet 21. september 2012 #49 Skrevet 21. september 2012 Dette: Det jeg reagerte på er dette: "Barnet får et brev med hjem som dere som foresatte skal skrive under på."Dere som foreldre skal forklare barnet deres hva for konsekvens det skal få i hjemmet." Aha, da beklager jeg Slik du hadde skrevet, så trodde jeg du mente at det å rekke opp hender var teit, og å avbryte andre mens de snakket er greit
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #50 Skrevet 21. september 2012 Så vidt jeg forstår er det overhodet ikke læreren som setter disse reglene men foreldrene. Det er foreldrerepresentantene som ha snekret sammen disse reglene i håp om å bli kvitt problemer med mobbing o.l. Du får sørge for å bli foreldrerepresentant neste år, så får du være med å lage reglene. Men uansett hvordan dette blir lagt frem er det jo ikke påtvungne regler, dere velger jo selv om dere følger FAU sine forslag eller ikke. Nei, det er ikke foreldrerepresentantene som har laget reglene. De ble valgt på samme foreldremøte. Reglene ble presantert av lærergruppen som skolens opplegg. Foreldrerepresentantene fikk bare en liste over hvilke oppgaver de skulle ta seg av gjennom året. #48 var HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå