Gå til innhold

når tenker du å få barn nr 2?


Eli8

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt! Mellom meg og min bror er det 6 år, og vi har hatt det beste forholdet i historien, for han fikk være storebror og ikke lekekamerat. Og han passet på meg, og trillet turer med meg og hjalp mamma. Så det å si at det ikke er noe vits i å få ny unge fordi det ville bli mer enn år mellom, det ble bare dumt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillen er 16 måneder og vi har akkurat begynt prövingen. :) Er helt sikker på at det blir slitsomt, men syns dröyt 2 år mellom höres passe ut. Jeg syns liksom flere her at baby-tiden var litt kjedelig, mye morsommere nå da vi leke og tulle! :) Så vil helst bare få det gjort. Og vil helst rekke barnehagefristen med, hehe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av min mor om at det nesten ikke var vits i å få en ny unge om ikke det var mindre enn 3 år mellom. Da kjente jeg at jeg ble provosert.

 

Uff ja det var veldig klønete sagt. Da hadde jeg også blitt provosert :( Dette er jo noe du og mannen din velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at det er flere kjente nick som er gravide igjen :) (har vært her inne på bli gravid og mistet noen ganger før snuppa kom)

Nå har jeg bare 6(!) uker igjen til termin og gleder meg til lille snupp kommer. Ikke det samme å være gravid denne gangen når man har ei lita ei fra før. Syntes det er fryktelig tungt. Men gleder meg til å få se de to vokse opp ilag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ninairen jeg husker deg godt, tror vi var veldig dårlige begge to..her prøver vi på nr to nå, men jeg kvier meg litt jeg også pga det med kvalmen, huff..hååååper på at det kan bli bedre denne gangen, men skremmende å tenke på hvis det blir som siste, innleggelser osv. Håper alt er bra med deg :)

 

Litt treig å svare, men husker deg også god, zassy :).

Tror jeg har fortreng masse av den tiden med kvalmen.

Så dere prøver på nr to? :) Spennende. Frister ikke med det første her.. Uff, klarer ikke å ta vare på meg selv og datteren vår tror jeg... Selv om det hadde vert greit å blitt "ferdig".

Alt bra med oss:) Der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ninairen ja har testet positivt NÅ i disse dager, herlighet det gikk litt for fort :P og realiteten begynner Å synke inn i meg at kanskje jeg ligger utslÅtt med kvalme snart..Åhhh hÅper jeg slipper det sÅ ille denne gangen, særlig med tanke pÅ vesla, mÅ jo ta meg av henne ogsÅ. SÅ i juni er det forhÅpentligvis to smÅ her hjemme..sÅ rart! :) Skjønner godt at du vil vente litt mer, hadde jo egentlig tenkt Å ikke fÅ flere vi en laaang stund etter forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelp, kom bort i 'rapporter' tasten når jeg skulle svare (skriver fra mobilen)..

Men GRATULERER så masse, og masse lykke til :)

Håper du slipper å bli såååå dårlig som sist.

Her går d ikkje ennå siden samboeren min jobber på sjøen 4-4, har ikke sjangs å ta vare på jenta vår viss jeg blir like dårlig :S Selv om det frister med en til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) skjønner det godt da, man må jo være fornuftig oppi det hele også, det jeg tenker mest på er om denne graviditeten vil gå mye ut over snuppa vi har fra før..med tanke på hvis jeg blir sengeliggende. Nei huff! Har bestemt meg at denne gangen skal jeg holde meg oppe uansett hva!!! :P Er jo bare i uke 4 så dette er så ferskt som det kan gå an! Husker sist ble jeg dårlig på dagen 6 uker.. krysse fingrene! :) Håper det går bare bra med både deg og jenta videre også, morsomt å se igjen "kjenninger" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :)

jeg gikk på phenegan (eller noe sånt, blå tabletter) for å kunne overleve nesten hele svangerskapet. Fikk de i uke 12 på UL. Viss jeg blir like dårlig vil jeg "kreve" de før.

Tenker også at jeg MÅ klare å holde meg mer oppegående enn sist.

Men føler også at jeg må jobbe litt før jeg eventuel blir dårlig osv.

Ikke et lett valg dette ;p

Veldig kjekt å se igjen kjente ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er 12 mnd nå og jeg går å tenker på om jeg skal bli gravid nå, eller vente ett år.....

 

Ooooh... Decisions, decisions....

 

På FOR siden har jeg:

Har vel bestemt at vi ønsker en til uansett

Koselig å ha to tette

Blir ferdig med bleiestadiet kjapt

Er over 35 år så kan ikke vente veldig lenge heller

 

På IMOT siden:

Skulle gjerne hatt ett godt år på jobben før jeg blir gravid igjen...

 

Hmmmmm..... :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi venter nr to nå. Samme termin som med nr 1. Ikke helt planlagt at de skulle få helt lik termin men men:D Spent på åssen dette går. Har ei litt oppmerksomhets syk jente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini er 12 mnd nå og jeg går å tenker på om jeg skal bli gravid nå, eller vente ett år.....

 

Ooooh... Decisions, decisions....

 

På FOR siden har jeg:

Har vel bestemt at vi ønsker en til uansett

Koselig å ha to tette

Blir ferdig med bleiestadiet kjapt

Er over 35 år så kan ikke vente veldig lenge heller

 

På IMOT siden:

Skulle gjerne hatt ett godt år på jobben før jeg blir gravid igjen...

 

Hmmmmm..... :)

 

Blir du veldig dårlig i svangerskapene dine, slik at du må være sykemeldt store deler av tiden? Hvis ikke så trenger du jo ikke å være så lenge borte fra jobben ;) Jeg skal ta 4-5 mnd i permisjon, så overtar pappaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk beskjed av min mor om at det nesten ikke var vits i å få en ny unge om ikke det var mindre enn 3 år mellom. Da kjente jeg at jeg ble provosert. For vi har tenkt å kanskje vente litt til vår datter er litt større, så hun kan være mer enn storesøster enn en lekekamerat. Og det passer for oss, som det står tidligere i tråden. To tette kunne jeg aldri tenkt meg. Jeg kjenner at ting går lettere nå og at jeg kunne tenkt meg en til, men økonomien er litt vanskelig. Så tror vi må vente noen år og finne en bedre situasjon først. Selvom jeg gjerne ville hatt ny baby...
Det er da bare tull. Min søster har fire år mellom sine tre og de har massevis av glede av hverandre. De var nettopp på besøk hos oss og de leker sammen alle tre når de er på ferier. Hjemme er det jo ofte slik at man er med jevnaldrende uansett om det er to eller fem år mellom søsken. ... Selv har jeg søsken som er åtte og tolv år eldre enn meg, og ja jeg hadde ikke så mye glede av dem i barndommen, men som voksne er vi likeverdige og jeg har et veldig godt forhold til dem. Jeg hadde nok av venner å leke med når jeg vokste opp, jeg kjente aldri noe savn etter jevnaldrende søsken, i ferien tok min far seg masse av meg og gjorde kjekke ting med meg, pluss at vi dro plasser der jeg kunne bli kjent med og leke med andre barn. Og der vi hadde hytte var det flere jevnaldrende barn jeg kunne leke med, det var aldri noe stort savn for meg.

Selv synes jeg det er nok med ett bleiebarn om gangen, og jeg kjenner at jeg ikke synes jeg har kapasitet til å følge opp to så små barn på en gang. Og da mener jeg at jeg gjør det som er best for det barnet jeg har nå, og det som forhåpentligvis kommer om noen år. Så får de heller leve med at de har noen år mellom seg.

Endret av Mafan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vi bare kjørte på siden vi brukte så lang tid på å bli gravide første gangen, i tilfelle det skulle ta like lang tid andre gang. Det gjorde det ikke! Jeg er 29 uker på veg og lillegutt blir straks 17 mnd. Han var veldig snill og rolig som baby så jeg så ikke så mørkt på det. Han er jo enda veldig snill, selvsagt, men har blitt enormt aktiv den siste tiden, så jeg ville ha løyet om jeg påsto at det ikke var slitsomt å gå så gravid med en liten aktiv en. Men det var jo forventet, jeg har gjort det med vilje. Det blir sikkert en strevsom tid i starten med 2 gutter med 19,5 mnd mellomrom, men så får de sikkert mye glede av hverandre etter hvert (sier de som har gjort det før). Nytter jo ikke å være negativ heller.... fnis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi igang igjen. Mistet en i august. Er 8+6 i dag. Termin i slutten av juli. Da er snuppa 25 mnd.

Var på ultralyd i dag. Så fint å se:-) dette er 8 gangen jeg er gravid. Mistet 5 ganger før jenta vår. De gangene jeg har mistet har jeg mistet tidligere enn jeg er nå. Så vi håper det går veien nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter til jeg har klart å overbevist meg selv om jeg at ikke får alvorlig fødselsdepresjon med neste barn og :P

Så DET kan dessverre bli lenge til hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på 1 år og er 10 uker på vei med nr. 2. Blir 19-20 mnd mellom de. Var planlagt, men hadde ikke regnet med at det skulle skje på første forsøk. ;) har vært veldig trøtt de siste ukene og lille har vært mye syk etter at hun begynte i bhg, men gleder meg veldig til energien kommer tilbake. Siden lille begynte i bhg nå satser jeg på at hun holder seg frisk til neste høst mens jeg er hjemme med den nye. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bestemte oss for noen mnd siden at fordi klokka tikker ganske fort, så det er vel bare å hive seg rundt.

Nå er det sjekking av eggløsningsdager, og symptomjakt hver mnd. Blir litt som en hobby, dette :) Thi hi..

 

Førstemann har akkurat fylt 16 mnd og da er det sikkert greit å få en til snart. Lurer litt på hvordan jeg skal orke en graviditet og ikke minst fødsel (grøss) en gang til, men det går vel det også..

 

Er vel inne i 4. prøveperiode nå. Det tok ganske lang tid sist, men jeg håper kroppen "husker" hva den skal gjøre denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver nå! Har en på halvannet, og har egentlig prøvd en stund, men mistet flere dessverre. Nå mistenker jeg at jeg er gravid igjen, men det er litt for tidlig å teste. Tenkte å vente til julaften, for å se om vi får verdens beste julegave! Men kan jo også bli en skikkelig skuffelse, så kanskje jeg venter til 1.dag...

 

Vi vil ha to tette fordi jeg ikke er så ung lengre, og vil bli ferdig med de slitsomme første år med bleier osv raskt. Men grugleder oss, synes det har vært forferdelig slitsomt m nr 1, men hun har hatt reflux, slitt voldsomt med søvn, så har et lite håp om at nr 2 er litt greiere....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sååå lyst å prøve igjen, mini ble ett år for et par uker sida. Men samboeren har sagt vi skal prøve til neste år, så håper det blir 2 år mellom dem :) eller 2 år og noen mnd så vi får en tidlig på året istedenfor så seint på året. Men det er ikke så lett å planlegge fant jeg ut av med førstemann hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprella er straks 16 mnd, og jeg er 9 uker på vei. Det blir akkurat 23 mnd mellom om dette barnet kommer til termin, men fødte 2 uker før sist og regner med det blir omtrent det samme nå.

Lykke til alle gravide og prøvere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har en på 1 år og er 10 uker på vei med nr. 2. Blir 19-20 mnd mellom de. Var planlagt, men hadde ikke regnet med at det skulle skje på første forsøk. ;) har vært veldig trøtt de siste ukene og lille har vært mye syk etter at hun begynte i bhg, men gleder meg veldig til energien kommer tilbake. Siden lille begynte i bhg nå satser jeg på at hun holder seg frisk til neste høst mens jeg er hjemme med den nye. ;)

 

Jada.... Må vel egentlig arrestere meg selv her litt. Nr. 2 er på vei, men ul rett før jul viste at også nr.3 er på vei. Her blir det eneggede tvillinger i juni/juli istedenfor bare en. Haha, visste ikke om jeg skulle le eller grine da gyn fortalte det, men sjokket har lagt seg. Vi går på med godt mot inn i et høyrisikosvangerskap med hyppige kontroller på sykehuset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI skjønner godt at du ikke visste om du skulle le eller grine, jeg hadde nok begynt å grine, hihi, men supert at dere er ved godt mot, to små skatter dette blir nok bra når sjokket har lagt seg ;) Kom det heeelt uforberedt? Har dere tvillinger i slekta? Håper alt går bra med dere alle videre :) lykke til og gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...