Gå til innhold

når tenker du å få barn nr 2?


Eli8

Anbefalte innlegg

Krysser fingrene for deg madolynogmuffin, jeg blødde jevnt de 15 første 15 ukene eller noe med Snuppa vår. Så betyr ikke alltid at noe er galt. Men be om en ultralyd sjekk så kan du slappe av. :)

 

Her kommer nestemann i begynnelsen av mars dersom alt går bra. Er 17 uker i dag, og Snuppa er snart 13 måneder.. Blir veldig spennende å se hvordan dette går. Er glad jeg har verdens beste mann som har tatt jenta vår hver natt siden morgen kvalmen begynte. Og det er mange oppvåkninger på han stakkar. Han får sove ekstra i helgene da.

 

Det blir ca 18 mnd mellom mine, og det er 17 måneder mellom meg og søsteren min. Vi er verdens beste venner, så håper jeg kan få to barn som blir så gode venner.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for tips og omsorg jenter :) Har vært til privat ultralyd i dag og vi så et fint lite foster med bankende hjerte og en veldefinert plommesekk <3 Str er også perfekt i fht antatt termindato. Så jeg er kjempe, kjempe, kjempeglad!!! :D Ble 50 % sykemeldt pga blødningene og har "relativt" forbud mot å løfte over 5 kg . Muffin veier vel nesten 14 men kan nok redusere en del på løfting og bæring.

 

Blir 24,5 mnd mellom mine 2. Blir travle tider, men hverken mannen min eller jeg blir yngre uansett. Så blir vi fortere ferdig med bleieskift og nattevåk, godt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker å sette igang å prøve når våren nærmer seg.... lille nå er 17 mnd, så det blir ihvertfall 2,5 - 3 år imellom og det passer perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker litt forskjellig her ser jeg. Vet mange tenker at de skal bli ferdig med småbarnstiden, så det er sikkert jeg som er rar. ;) Men jeg tenker at HVIS jeg skal gjennom babytiden på nytt, med nattevåk og det hele, så er jeg nødt til å ha tid til å hente meg inn igjen først, og evt. få mulighet til å savne det å ha baby.

 

Håper virkelig jeg er en av de som takler større barn bedre, og at jeg ikke bare generelt er håpløs. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker litt forskjellig her ser jeg. Vet mange tenker at de skal bli ferdig med småbarnstiden, så det er sikkert jeg som er rar. ;) Men jeg tenker at HVIS jeg skal gjennom babytiden på nytt, med nattevåk og det hele, så er jeg nødt til å ha tid til å hente meg inn igjen først, og evt. få mulighet til å savne det å ha baby. Håper virkelig jeg er en av de som takler større barn bedre, og at jeg ikke bare generelt er håpløs. :P

 

Forstå meg rett, om Muffin var like krevende nå som når han var liten baby så hadde vi ikke fått flere barn. Men han er en veldig enkel og grei gutt nå, så da bare kjører vi på :) Kan ikke si at jeg savner å ha en baby for Muffin var en baby med lakenskrekk som var konstant grinete og nærhetskrevende, men lengter allerede etter at Cupcake skal bli 7-8 mnd gammel og åle seg rundt, glise stort og sove nettene gjennom <3 Så jeg vil liksom bare dit jeg da, kanskje derfor jeg er litt utålmodig? Kan jo godt hende at Muffin er inne i en legendarisk 2 års trass når nestemann kommer selvfølgelig, men slikt veit man jo aldri :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte prøvinga på nr. 2 da førstemann var bikket året. Det tok visst litt lengre tid før andremann satt, så det endte med å bli akkurat 3 år mellom de to første... :-) Jeg hadde i utgangspunktet ønsket under 2 års aldersforskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer nr to muligens neste uke :) og da blir det 17-18 mnd mellom de. For oss er det helt topp da vi ønsker oss to tette.

Jovisst er det slitsomt å gå gravid med en aktiv 1 åring hjemme her, men han er så grei å ha med å gjøre at det går helt fint :) han var veldig rolig som baby, så er nok derfor vi ville ha en til så raskt.

Synes førstemann ble så stor så fort, så gleder meg veldig til å ha baby igjen :). Det blir helt sikkert tøft og slitsomt, men tror det er verdt det da de vil ha stor glede av hverandre når de blir større.

 

Det er nå jeg har ork,tid og lyst til å vie all min tid til barna. Alt det andre tar jeg senere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte at det sikkert passet greit å bli gravid når datteren vår er ca 2 år. Ho er 1 år nå. Men samboeren min jobber på sjøen og er borte en mnd om gangen. I sist svangerskap hadde jeg ekstremt svangerskapskvalme. Var forferdelig dårlig hele svangerskapet (utenom de siste to mnd).

Jeg lurer virkelig på hvordan dette skal gå når jeg blir gravid igjen.

Dette som holder litt igjen. Ellers hadde jeg gjerne blitt gravid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir kun gravid ved hjelp av Ivf. Frøkner vår er nå 17 1/5 mnd og sku egentlig ha blitt storesøster rundt disse tider. Men jeg mistet tidlig.. (Mistet flere ganger før vi fikk frøkner vår også). Har nå vært på nytt IVF, men vet jo ikke ennå om jeg er gravid. Hvis jeg er gravid så blir det ca 25-26mnd imellom de.. Min samboer har også en unge ifra før som bor her 50%, hun er 9 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira bjeffer!

Vi har 2 år og 3 mnd mellom våre, og det passet perfekt for oss.

Da var eldste blitt såpass stor at hun klarte endel ting selv.

 

Nr 3 kommer aldri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madolyn, gratulerer med en til på vei :) gleder meg til å sette igang for å få nummer to og håper at alt går bra, Men nettopp begynt i ny jobb så tenker at jeg først vil komme litt på plass der før vi starter..... så får vi se hvor lang tid det tar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ninairen jeg husker deg godt, tror vi var veldig dårlige begge to..her prøver vi på nr to nå, men jeg kvier meg litt jeg også pga det med kvalmen, huff..hååååper på at det kan bli bedre denne gangen, men skremmende å tenke på hvis det blir som siste, innleggelser osv. Håper alt er bra med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som prøver på flere barn har dere alle begynt i jobb igjen? Lykke til med prøvingen. :) Her må vi nok vente med å prøve på nr. 3. Jeg har både lyst til å være hjemme med minsten et år til og få et barn til. Men bør opptjene rett til fødselspenger først. Dumt man ikke kan få i både pose og sekk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) fullstendig uplanlagt, men det skjedde allikavel :) blir ca 19 mnd mellom de om allt går fint :)

Vi er glade og gleder oss :) hadde ingen planer å bli gravid no, ville helst ha 3-4 år mellom, men det som har skjedd har skjedd :)

Jeg som endelig har kommt inn i systemet for å finne ut hva som feiler meg, blir satt på vent igjen.....trist, men håper det går somm forrige graviditet, at jeg blir bedre under graviditeten :) :)

 

Skal sprekke nyheten til familien i dag, lurer på hvordan de tar det :P

Svigermor sa til meg for noen uker siden at vi burde vente et par år, og det var jeg forsåvidt enig i...lite visste jeg da at jeg faktisk var gravid.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som prøver på flere barn har dere alle begynt i jobb igjen? Lykke til med prøvingen. :) Her må vi nok vente med å prøve på nr. 3. Jeg har både lyst til å være hjemme med minsten et år til og få et barn til. Men bør opptjene rett til fødselspenger først. Dumt man ikke kan få i både pose og sekk. ;)

 

Jeg begynte i jobb igjen når Muffin var 10,5 mnd gammel og pappaen gikk ut i permisjon. Når pappapermen var over hadde vi dagmamma (luksus! Ei fra barselgruppa)frem til Muffin startet i bhg nå i september, 17 mnd gammel. Nå er jeg 10 uker på vei og har allerede jobbet i 7 mnd, så opptjeningen er i orden :)

 

Men pappaen skal uansett ta størstedelen av den lønnede permisjonen med nestemann (jeg blir hjemme de første 3-4 mnd), så blir jeg etter pappapermen gående hjemme ulønnet i 4-5 mnd til nestemann kan starte i bhg på høsten. Jeg er mer glad i ett-åringer enn babyer for å si det rett ut, hehe :)

 

Planen er å gi Muffin korte bhg-dager i neste permisjonstid så han får rast fra seg og lekt med jevnaldrende mens en rolig spedbarnstid nytes (?) hjemme med amming og nattevåk.

Endret av Madolyn&Muffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ventes nr. 2 i april. Var hjemme med lillegull frem til midten av juli, så hadde kun vært tilbake i jobb i 1 uke da jeg fant ut at jeg var gravid. Akkurat slik jeg hadde drømt om, snakk om flaks! Jeg skal være like lenge hjemme som sist, men jobbe 2-3 måneder midt inne i permisjonen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, her har nr 2 komme for lenge siden. Hun er nå 11 mnd og storesøster nesten et år eldre. Jeg kan i hvertfall si at det ble litt vel tett. Hade begge hjemme frem til august, da startet den eldste i barnehagen. Har vært utrolig slitsomt, men gøy å se hvor glade de er i hverandre nå. Nå var lillesøster helt uplanlagt, men om jeg kunne bestemme ser jeg nå at det hadde vært mye enklere om det var 1,5-2 år forskjell på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er igang med ruginga på nr. 2, 7 uker på vei:) Lillemor er 20 mnd så det blir 2,5 år mellom dem. "Det var på tide" sa legen min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tvillinger og det er ikke aktuelt med fler før de er ihvertfall tre år. Hadde skikkelig uflaks å ble gravid på p-piller når de var seks måneder og måtte ta abort. Jeg er bare et menneske tross alt, og i kjærlighet til de jeg har kunne jeg ikke fullføre det svangerskapet. Var svoren motstander av abort helt til den dagen, men da innså jeg at det ville ende med omsorgssvikt for de to jeg allerede hadde. Smelter helt når jeg ser babyer nå da, så hører jo eggstokkene rasle ;) Men jeg vet hvor tøft det kan være med babyer, og jeg har vel fire ganger så stor sannsynlighet for å få tvillinger igjen også.. heldigvis er jeg ung og har mange fruktbare år igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt går bra, så kommer neste i slutten av mai. Da blir det 2,5 år i mellom dem. Helt perfekt, syns jeg. Tok lang tid med første, men denne gangen gikk det på 2.pp.

:-)

 

Ekstra slitsomt med kvalmen og trøtten denne gangen. Føler at lille her får vel lite oppmerksomhet til tider og det går litt på samvittigheten :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 20 mnd, jeg er 3 mnd på vei :) Ville ikke at det skulle være for lenge imellom. Jeg er sliten og kommer nok til å bli mer sliten, men tenker det er bra for barna når de blir større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testa positivt for noen dager siden, så hvis alt går bra blir Lillemor storesøster i juni neste år. Lillemor er 14 mnd nå, og vil være ca 22,5 mnd når babyen kommer. Er 5 uker på vei nå :)

Har alltid tenkt at ca 2 års mellomrom høres fint ut :) Men skal si det er litt skremmende når ble plutselig ble realitet, og ikke bare en tanke! Men veldig moro også da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid i uke 13, har en på 14 mndr fra før, så blir 1 år og 9 mndr mellom dem. Blir sikkert bra til slutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av min mor om at det nesten ikke var vits i å få en ny unge om ikke det var mindre enn 3 år mellom. Da kjente jeg at jeg ble provosert. For vi har tenkt å kanskje vente litt til vår datter er litt større, så hun kan være mer enn storesøster enn en lekekamerat. Og det passer for oss, som det står tidligere i tråden. To tette kunne jeg aldri tenkt meg. Jeg kjenner at ting går lettere nå og at jeg kunne tenkt meg en til, men økonomien er litt vanskelig. Så tror vi må vente noen år og finne en bedre situasjon først. Selvom jeg gjerne ville hatt ny baby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...