Netti*** Skrevet 20. september 2012 #51 Skrevet 20. september 2012 Vet du ikke at om man får det samme hos mange forskjellige, må man se seg selv i speilet. Kanskje du fremstår som 5 åring. Jeg har kun vært på NAV som arbeidsgiver og for å levere foreldrepenger papirer. Blir møtt som voksen hver gang. Da er det merkelig at "alle andre" behandler meg som en voksen Jeg tar alltid med alt av papirer, svarer på spørsmålene de har og kommer gjerne tilbake om det er noe jeg har glemt. Jeg er forsåvidt ikke den eneste som er meget misfornøyd med NAV her i kommunen. Både jeg og gubben har vært innom hver for oss, og de er like ubehagelige. Flere av mine venninner/kompiser også. Hva vet vel jeg, kanskje de har noe i mot unge folk. Hvilket miljø er det dere tilhører? Må innrømme jeg blir undrende til at både du og gubben og FLERE av deres venninner og kompiser er innom NAV.... Er det normalt at så mange har behov for NAV sine tjenester? Så det var et spørsmål her i går om hva ressurssterk var. Dette er vel hva en ressurssvak familie er. Er jo ingen hemmelighet at like barn leker best. Man omgås gjerne folk med samme sosiale status. Er jo ikke rart at HI blir overrasket over svar her, sa hun sikkert har mye støtte av Navere i sin omgangskrets.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #52 Skrevet 20. september 2012 Vet du ikke at om man får det samme hos mange forskjellige, må man se seg selv i speilet. Kanskje du fremstår som 5 åring. Jeg har kun vært på NAV som arbeidsgiver og for å levere foreldrepenger papirer. Blir møtt som voksen hver gang. Da er det merkelig at "alle andre" behandler meg som en voksen Jeg tar alltid med alt av papirer, svarer på spørsmålene de har og kommer gjerne tilbake om det er noe jeg har glemt. Jeg er forsåvidt ikke den eneste som er meget misfornøyd med NAV her i kommunen. Både jeg og gubben har vært innom hver for oss, og de er like ubehagelige. Flere av mine venninner/kompiser også. Hva vet vel jeg, kanskje de har noe i mot unge folk. Hvilket miljø er det dere tilhører? Må innrømme jeg blir undrende til at både du og gubben og FLERE av deres venninner og kompiser er innom NAV.... Er det normalt at så mange har behov for NAV sine tjenester? Så det var et spørsmål her i går om hva ressurssterk var. Dette er vel hva en ressurssvak familie er. Er jo ingen hemmelighet at like barn leker best. Man omgås gjerne folk med samme sosiale status. Er jo ikke rart at HI blir overrasket over svar her, sa hun sikkert har mye støtte av Navere i sin omgangskrets. Litt for lett å avskrive HI eller andre som kjenner flere som har hatt behov for tjenester fra nav.... herlighet så trangsynte noen her inne er!! La oss f.eks. si at "x" har en utdannelse, har jobbet fullt, mister jobben pga nedbemanning og bor i et område hvor det er svært vanskelig å få jobb. La oss da si at partneren til "x" en kort periode for noen år siden var arbeidsledig fordi bedriften ble nedlagt og det tok noen måneder før han fikk ny jobb. Si så at mor til "x" fikk en yrkesskade for noen år siden. Si så at bestevenninnen til "x" trengte akutthjelp fra nav fordi mannen stakk av og hadde brukt opp alt av verdier for å bruke på ny dame. Si så at en kompis av partneren til "x" ble slått ned på byen av uprovosert vold og sliter for å komme tilbake til en halvveis normal hverdag etter store hodeskader. Flere andre av "x" sine venninner søker vanlige persmisjonspenger ifm fødsel og permisjon. Og kanskje kjenner til og med "x" en person som har falt helt utenfor en periode pga psykiske problemer etter fysisk mishandling som barn. Kusinen til partneren til "x" ble kanskje påkjørt av en fyllekjører da hun luftet hunden, og trenger støtte siden hun ikke lenger kan bruke sin høyskoleutdanning pga fysiske begrensninger. Need I go on?? ALLE disse vil ha hatt kontakt med nav-systemet, men av vidt forskjellige årsaker. Det trenger ikke være tegn på at man er ressurssvak selv om man tilfeldigvis trenger navs tjenester eller kjenner flere som har trengt det en periode! Makan til korttenkte naive damer - skjerp dere!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå