chiqita Skrevet 14. september 2012 #51 Skrevet 14. september 2012 Haha så mye bra! Eneste jeg kommer på i farta er ex svigermor. Hun kan overhodet ikke lage mat og krydder er i hennes øyner helt bortkastet... Hun har også hele 5 frysere fulle av mat, tør ikke tenke på hvor lenge maten ligger før den blir servert :/ husker jeg skulle være der en hel uke engang, var helt forferdelig. trodde jeg skulle sulte ihjel.. Prøvde å tilby meg å lage middag og sånt, men det fikk jeg ikke lov til. Endte med at jeg kjøpte ett lager av snop, boller o.l som jeg smugspiste på rommet
Miamimom Skrevet 14. september 2012 #52 Skrevet 14. september 2012 Min ekssvigermor laget alltid gryter,som hun kalte det. Det var basert på at man tager hva man haver prinsippet..en boks erter,en boks mais,en boks tomater, og en eller annen posesaus oppi og sped ut med litt vann..spesialiteten var bernaisegryte. Jeg grøsser enda når jeg tenker på det.. Min nåværende svigermor lager vafler og pizza av grov brødmiks,og saus av mel,smør og vann uten krydder av noe slag. Hun er generelt livredd krydder og alt som setter smak,og skylder godt all mat som kjøpes ferdig marinert eller krydret..:-p
Bustehue Skrevet 14. september 2012 #53 Skrevet 14. september 2012 Vi fikk servert kjøttpudding på første juledag.. Det var ingenting i veien med maten altså, den smakte veldig godt. Men syntes likevel det var kjipt og uhøytidelig på en slik dag. Vertinnen la ut om hvor lite opptatt hun var av tradisjoner. Vi er veldig glade i julen og det vet hun. Syntes hun kunne valgt en annen dag å invitere oss på kjøttpudding.. ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. september 2012 #54 Skrevet 14. september 2012 Vi ble bedt ut på middag av et vennepar i adventstiden på buffet, hvor vi endte opp med å måtte betale for oss selv - 350 pr.pers + drikke! ! !
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 14. september 2012 #55 Skrevet 14. september 2012 Husker første gang mormor skulle lage pizza. Hun hadde hørt om denne retten fra Italia, at det var en bunn lagd av deig og så kunne man ha hva man ville på, med ost på toppen. Mormor slo seg løs hun og resultatet ble: Brøddeig med middagsrester på (fiskeboller, pasta, grønnsaker, potet, kjøtt og ja, det meste) toppet med hvitost. Namnam
ma(G)ma med to små :) Skrevet 14. september 2012 #56 Skrevet 14. september 2012 Vi ble bedt ut på middag av et vennepar i adventstiden på buffet, hvor vi endte opp med å måtte betale for oss selv - 350 pr.pers + drikke! ! ! Betaler man ikke alltid for seg selv når man spiser ute sammen med noen? (Med mindre det er foreldre/svigerforeldre e.l.) Jeg tenker ikke at jeg skal betale for vennene våre, selv om jeg spør om de vil bli med ut å spise en kveld. Og det pleier ikke vennene våre å gjøre til oss heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå