Gå til innhold

Hva er det kjipeste/rareste/særeste du har blitt servert som gjest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke akkurat enn "bunn tre" liste, men igår opplevde jeg noe jeg må si jeg er over middels ekkelt og veldig, veldig spesielt!

Jeg var på besøk hos ei venninne som har en vanntank på kjøkkenet, ikke en som er koblet til vannkran/ledning men en sånn med tank som man fyller opp - som det finnes i enkelte kjøpesenter og skoler.

Jeg drikker lite brus/saft og holder meg stort sett til vann og ba om det også denne gangen. Syns derimot det smakte rart av vannet og stusset over det. Da jeg gikk gjennom kjøkkenet for å komme til toaletter så jeg vanntanken stå der i all sin prakt og den var jammen GRØNN på innsiden!!!! Så ut som ett akvarie som har stått i leeenge uten å bli vasket! Som akvariet i Nemo! Pjuuuk...

Det ble brus resten av kvelden for min del altså! Jeg burde selvfølgelig kommentert det, men fikk meg ikke til det... Neste gang forsyner jeg meg selv med vann fra springen ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Fy,da tror jeg at jeg hadde spydd!

Tror ikke jeg har blitt servert noe rart, sært eller ekkelt, men har opplevd å ikke bli servert noe som helst... Til tross for at besøket var avtalt i god tid...

Skrevet

Vi var på middag hos svigermor for noen år siden, og fikk servert ertesuppe. Både mannen og jeg syntes at den smakte litt rart, så det ble med en porsjon. Den avgjørelsen var vi glade for da svigermor seinere skrøt av at dette var slutten av den ertesuppa vi hadde hatt som nattmat i et jubileum for 6 år siden! Ting holder seg ikke evig i fryseboksen...

Skrevet

Så ekkelt. :s

Har et par venninner som elsker å kokkelere og finne på nye retter, men de er ikke flinke i det hele tatt. Nudler med cornflakes, spaghetti med fiskeboller, Vårruller med harde pinnekjerner og cornflakes.

Kaker med alt mulig dritt i.

Samboeren min lagde en gang en god gammeldags bløtkake med gele mellom lagene og masse krem. Den var kvalmende, men klarte jo ikke å si noe til han da. :P Var i begynnelsen av forholdet.

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Vi var på middag hos svigermor for noen år siden, og fikk servert ertesuppe. Både mannen og jeg syntes at den smakte litt rart, så det ble med en porsjon. Den avgjørelsen var vi glade for da svigermor seinere skrøt av at dette var slutten av den ertesuppa vi hadde hatt som nattmat i et jubileum for 6 år siden! Ting holder seg ikke evig i fryseboksen...

Å fysj!! Da hadde jeg fått hetta :/

Skrevet

Haha, ææææsj :D

Var på familiemiddag hos min tante. Selv om hun vet at jeg ikke spiser kjøtt nå på tiende året så "glemmer" hun det alltid. Like overrasket hver gang. Virker som det er for å lage problemer, men jeg blåser i det. Kan godt spise tilbehøret jeg. Men denne gangen var det kjøtt i alt. Til det latterlige liksom.

Stek, poteter stekt i baconfett, saus med kjøttbuljong, rosenkål med bacon osv. Jeg sa det gikk helt greit og at for meg er ikke mat det viktigste ved en familiemiddag, men samværet.

Tanten min fikk en sur nedovermunn før hun trampet ut på kjøkkenet, fant en pakke med flatbrød, smalt den foran meg på bordet og satt seg. Koselig med familiemiddag liksom :D

Skrevet

Eks svigerforeldre var ikke akkurat noe flink på kjøkkenet.

En jul vi var der fikk vi servert noe som skulle være kålrotstappe.

Den var så ufyselig både på konsistens og smak, at ihvertfall jeg måtte skylle den ned med noen gode slurker vin.

Den var seig som akkurat som tykt slim og hadde en farge som ikke minnet særlig om kålrotstappe, blir nesten kvalm bare ved å skrive om det.

Skrevet

Fikk servert verdens fæleste Kvæfjordkake. Turte ikke si noe så tvang den i meg, fikk høre noen dager etterpå at hun som har laget den hadde greid å blande salt-og sukkerboksene sine og sukkerboksene bestod derfor av 50% salt :S Hun lurte veldig på hvordan jeg hadde fått i meg det kakestykket, hehe.

Skrevet

Eks svigerforeldre var ikke akkurat noe flink på kjøkkenet.

En jul vi var der fikk vi servert noe som skulle være kålrotstappe.

Den var så ufyselig både på konsistens og smak, at ihvertfall jeg måtte skylle den ned med noen gode slurker vin.

Den var seig som akkurat som tykt slim og hadde en farge som ikke minnet særlig om kålrotstappe, blir nesten kvalm bare ved å skrive om det.

De hadde sikkert ikke fjernet den voksen utenpå. Learned that the hard way.... Smakte helt forjævlig selv om det bare var litt igjen.

Skrevet

Pommes frites stekt i stekepanne, servert med en eller annen tomatsaus fra glass over. Sammen med dette ble det servert frossenpizza, også varmet i panne. Dette hos en godt voksen dame, (eks svigermor) som hadde stekovn, men null peiling på matlaging.

Skrevet
Eks svigerforeldre var ikke akkurat noe flink på kjøkkenet. En jul vi var der fikk vi servert noe som skulle være kålrotstappe. Den var så ufyselig både på konsistens og smak, at ihvertfall jeg måtte skylle den ned med noen gode slurker vin. Den var seig som akkurat som tykt slim og hadde en farge som ikke minnet særlig om kålrotstappe, blir nesten kvalm bare ved å skrive om det.
De hadde sikkert ikke fjernet den voksen utenpå. Learned that the hard way.... Smakte helt forjævlig selv om det bare var litt igjen.

aha, det der har jeg ikke tenkt på engang, men mulig det var det som var årsaken. Godt var det ihvertfall ikke;-)

Skrevet

Haha, huff!! Ikke bare jeg som har hatt sære opplevelser skjønner jeg. Mye rart der ute :P jeg har pratet om vannet til samboeren min i "hele dag", kommer rett og slett ikke over det!! Hvem er det som ikke vasker sånne ting a? Og hvert fall når det er grodd igjen av alger... *ruller med øynene* :P

Skrevet

åherreminhatt og dere bare spiste det!

Håper for all del skyld at når jeg blir gammel og skral i hukommelsen og servererer dårlig mat til gjestene at de har vett og si fra om det!

Tenk så pinlig for verten å finne det ut etterpå, og vite at alle satt og tvang det i seg og nå sitter hjemme og ler av meg og drikker sprit for harde livet for å unngå magasjau .... :( Hadde blitt kjempetrist jeg.

Kunne heller ledd det bort og finni fram noen rundtstykker, ingen som dør av å ikke få middag.

Skrevet

Jeg kommer ikke på noe jeg har fått servert her i Norge som var fælt. Av de andre svarene her er jeg veeldig glad jeg har sluppet unna ekkel og utgått mat.

Men da jeg var i Ghana fikk vi servert en lokal rett. Selvfølgelig er matkulturen der helt annerledes, men vi fikk litt hetta da vi spiste tofu som vi dyppet i en nyydelig gryte - etter hvert som vi kom nedover i gryta så jeg hele krabber med skall, kyllingresten i form av fjær, knokler og hode, hele fisk der øynene fløt rundt hodet i tynne "tråder".

Det var utrolig godt, men da jeg fikk se hva som var i gryta ble jeg litt dårlig...

Hadde vært kjekt å vite hva retten het, dog - og laget den slik jeg vil spise den:)

Skrevet

Jeg fikk servert spaghetti i stekepanne blandet med brødrester, selleri, noe hvite klumper (soyamelk), rar krydderblading og egg....idag....klarte å smake på det. Heldigvis sa svigermor selv at d smakte litt rart idag, ikke helt som det pleier, huff.

Skrevet

Fikk servert vafler hos en gammel dame. Viste seg etterpå at hun hadde laget røra i vaskefatet hun vasket seg nedentil i. Så da lærte jeg som nyutdannet sykepleier at jeg ikke tar imot mat av pasienter, hehe..

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Fikk servert vafler hos en gammel dame. Viste seg etterpå at hun hadde laget røra i vaskefatet hun vasket seg nedentil i. Så da lærte jeg som nyutdannet sykepleier at jeg ikke tar imot mat av pasienter, hehe..

:S:S:S

Skrevet

Litt spesielt føltes det faktisk å bli servert makrell i tomat på toast som forrett. I en middag som skulle vise utlendinger det norskeste av det norske - og da er vel makrellen forsåvidt innafor, men likevel...

Skrevet

Var første vi lærte :P takk høflig nei og smil pent når du gjør det :)

Skrevet

Var første vi lærte :P takk høflig nei og smil pent når du gjør det :)

Ja det gjorde vel egentlig vi og, men glemte det nok da jeg så de nydelige vaflene. Damen virket jo helt klar og orientert, huset var spotless så virket trygt. Lærte et par ting den dagen ja ;)

Skrevet

kan ikke huske jeg har blitt servert noe ekkelt,og ikke krever jeg servering når jeg er borte heller,fornøyd med en "svartkopp" kaffe.

meeen en gang i et 30årslag ble vi servert wienerpølse i lompe og potetsalat,kanskje ikke så vanlig..

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg har ikke spist så mye dårlig eller rar mat hos andre, men jeg har faktisk servert dårlig mat :(

Det var bursdagsselskap og jeg hadde kjøpt marsipankake på konditori.

Vi hadde barnebord og voksenbord og barna fikk kaka først. De små tok hvert sitt bit og ville ikke ha mer, men eldste søskenbarnet var høflig og veloppdratt og spiste opp hele kakestykket sitt.

Da kaken kom til voksenbordet oppdaget vi at det var fullt av mugg i kaken :( kremen var i tillegg sur.

Min svigerinne sa at vi ikke måtte si det til han som hadde spist hele stykket sitt, og den dag i dag vet han ikke at tante holdt på å forgifte han :P

Skal love at jeg ikke var særlig blid da jeg troppet opp på konditoriet dagen etter og smalt kaken i disken.

Fikk gavekort på 2-3 kaker for tort og svie husker jeg :)

Skrevet

Pizza med grønnskablanding fra fysedisken på. Typen erter, gulerøtter og blomkål. Ble ikke så veldig mett :P

Når jeg er hos mine besteforeldre sjekker jeg alltid diskret holdbarhetsdatoen. Det er rart hvor småspist de eldre blir, men hamstrer allikevel mat som om de fortsatt var en storfamilie.

Skrevet

Jeg fikk servert spaghetti i stekepanne blandet med brødrester, selleri, noe hvite klumper (soyamelk), rar krydderblading og egg....idag....klarte å smake på det. Heldigvis sa svigermor selv at d smakte litt rart idag, ikke helt som det pleier, huff.

. Ja det var jo en ny kombinasjon:) ha ha
Skrevet

jeg glemmer ALDRI de vafflene jeg fikk servert...

De smakte noe anderledes og spesielt, men vi tenkte ikke mer over det...

Før det kom frem at de var laget på morsmelk,.....

(Frossen vel og merke,som mannen i huset vi var i hadde tatt opp i mangel på melk... hans andre halvdel stormet til fryseren for å se om han snakket sant, noe han desverre gjore....)

Etter dette har ikke jeg spist vaffler.....!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...