Gå til innhold

Hva er det kjipeste/rareste/særeste du har blitt servert som gjest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang i et selskap ble det servert en forferdelig skuffekake. Den var utrolig salt og ikke god i det hele tatt. de hadde til og med satt den ut allerede ved middagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bestemor pleide å invitere oss til middag, som vi gladelig takket ja til. Maten smakte forsåvidt godt, kjøttet var alltid mørt og godt. Helt til bestemor spurte om maten var god og fortalte at kjøttet hadde lugget i fryseren hennes i 6 år. Synes det er litt vel lang tid å lagre kjøtt...

Skrevet

En gang i et selskap ble det servert en forferdelig skuffekake. Den var utrolig salt og ikke god i det hele tatt. de hadde til og med satt den ut allerede ved middagen.

Hahahaha. Godt forsøk. Jeg fniste litt nå må jeg innrømme

Skrevet

Min avdøde bestemor mente at alt ble bra etter en runde i fryseren. Ingen ting som kom fra fryseren kunne være dårlig. Prøvde å forklare henne at ingenting ble bedre av å fryses, til ingen nytte. Hun fikk seg noen overraskelser opp gjennom, men mente fullt og fast at dette var unntak som bekreftet regelen. Skummelt å spise der, ja...

Skrevet

Da jeg var på språkreise i England, fikk jeg hver dag servert corn flakes med varmt vann. Ble mye mat kjøpt ute på den ferien...

Min svigermor serverer mye rart. Agurksalat med smeltet, størknet smør i. Heller alt vann hun har kokt grønnsaker og poteter i opp i en mugge der det ligger masse hvitløk og så serverer hun dette vannet til middag. Tømmer det aldri helt ut, men fyller på og fyller på. Vi drikker det ikke, kan du si... Alt må sjekkes i forhold til dato og to tredjedeler er gammelt eller muggent. Nå handler vi alltid på vei dit og spiser egen mat mens vi er der.

Skrevet

Kan ikke komme på noe helt forjævlig jeg har blitt servert...Men jeg husker en gang jeg ble bedt på middag en søndag klokken 17.00. Jeg tenkte da at det ville være en typisk søndagsmiddag med noe godt kjøtt eller fisk og kanskje en slump vin til. Det var jo tross alt slik mormor gjorde det;-) Men neida, fikk chips. Kun chips. Hehe.

Skrevet
Fikk servert vafler hos en gammel dame. Viste seg etterpå at hun hadde laget røra i vaskefatet hun vasket seg nedentil i. Så da lærte jeg som nyutdannet sykepleier at jeg ikke tar imot mat av pasienter, hehe..

Fantastisk. Selv ble jeg tilbudt sjokolade hos en dame som nettopp hadde gjort sitt fornødne på gulvteppet i stua. Hun plukket selv sjokoladen opp av konfektesken for å gi den til meg. Tok den pent i mot, takket og kastet den da jeg kom ut døra....æsj!!! men de vet jo ikke bedre og blir lei seg om en ikke tar imot...

Skrevet

Spiste bløtkake med multer i hos pappas gamle onkel. Etter at vi hadde spist sier han plutselig; " ja, kaka var jo god. Man skulle aldri tro bæra var fra 89".. Og han køddet ikke, hehe. Men kaka var faktisk spiselig og men ble syke ;)

Skrevet
Fikk servert vafler hos en gammel dame. Viste seg etterpå at hun hadde laget røra i vaskefatet hun vasket seg nedentil i. Så da lærte jeg som nyutdannet sykepleier at jeg ikke tar imot mat av pasienter, hehe..

Fantastisk. Selv ble jeg tilbudt sjokolade hos en dame som nettopp hadde gjort sitt fornødne på gulvteppet i stua. Hun plukket selv sjokoladen opp av konfektesken for å gi den til meg. Tok den pent i mot, takket og kastet den da jeg kom ut døra....æsj!!! men de vet jo ikke bedre og blir lei seg om en ikke tar imot...

Ja, vi hadde en dame på sykehjemmet jeg jobbet på før som alltid skulle gi oss twist. Problemet var jo at hun allerede hadde spist på de før hun pakket de inn igjen ;) hun prøvde også å gi penger og ble kjempelei seg om vi sa nei, så vi hadde til slutt en boks på pauserommet vi la pengene vi hadde fått i sånn at vi kunne smugle dem tilbake igjen. De pengene rullerte i flere år :)

Skrevet
Potetgull og kylling.
DET er jo faktisk godt! Det var studentmiddag for meg og en kompis i flere år.
Skrevet
Potetgull og kylling.
DET er jo faktisk godt! Det var studentmiddag for meg og en kompis i flere år.

Joa, det er kanskje godt, men dette var myk potetgull, og ikke potetgull fra en nylig åpnet pose, for å si det sånn :P

Skrevet

Min mor har en tendens til å ikke steke kjøtt skikkelig.

De verste tilfellene var en gang da kyllingfileten var rå i midten.

En annen gang serverte hun bl.a hjemmelaget hamburger av kjøttdeig. Min sønn satt og gomlet lenge på en bit og så utilfreds ut, og da ser jeg at hamburgeren er brunet på utsiden, men tvers igjennom rød og rå på innsiden. Da var jeg redd han skulle bli syk, men det er ingen som har blitt alvorlig dårlig enda merkelig nok:)

Skrevet

Verste kaken jeg har spist, og den søteste kaken jeg har blitt servert, er den samboeren min laget til meg på bursdagen en gang i starten av forholdet. Det var samme året som Håkon og Mette Marit giftet seg. Samboeren hadde fått med seg at de dynket bryllupskaken i X antall flasker konjakk. Han ville gjøre sitt beste og kopiere dette. Da jeg kom hjem fra jobb ble jeg servert en bløtkake, pyntet med krem og nektariner, fylt med vaniljekrem og nektariner. Og ikke minst dynket i en halv flaske Bache Gabrielsen konjakk. Den var så sterk at et var bare svigermor som klarte å spise den.

Men jeg ble ekstra forelsket i han den dagen. <3

Skrevet

Svigermor inviterte oss på taco for noen år siden... Kjøttdeig krydret med salt og pepper, ketcup og lomper. Nå har hun lært seg å lage taco og ler godt av denne episoden.

Ellers så ble vi invitert til et vennepar på grilling det var det kjøtt og potetgull, det var bare sært.

Skrevet

Skulle på stor venninnelunsj, og ble forespeilet at verstingene var kjempegod kokk, og hun selv la heller ikke skjul på at dette nok ville bli ekstra stas! Når lunsjen ble servert viste det seg og være spaghetti, med noen brokkolibiter. Altså bare kokt sopps spaghetti, med litt vassen brokkoli. Jeg tenkte jo som så at Jaha, kanskje vi kjører italiensk tema og at pastaen var type primi piatti. Men Neida, de andre jentene begynte etterhvert og klappe seg på magen og kom med kommentarer a la åh, så godt det var, nå er jeg helt stinn!! Og jeg satt der og bare...WHAT?! Til dessert fikk vi noen "fantastiske" tørre muffins. Hurra....

Skrevet

Skulle på stor venninnelunsj, og ble forespeilet at verstingene var kjempegod kokk, og hun selv la heller ikke skjul på at dette nok ville bli ekstra stas! Når lunsjen ble servert viste det seg og være spaghetti, med noen brokkolibiter. Altså bare kokt sopps spaghetti, med litt vassen brokkoli. Jeg tenkte jo som så at Jaha, kanskje vi kjører italiensk tema og at pastaen var type primi piatti. Men Neida, de andre jentene begynte etterhvert og klappe seg på magen og kom med kommentarer a la åh, så godt det var, nå er jeg helt stinn!! Og jeg satt der og bare...WHAT?! Til dessert fikk vi noen "fantastiske" tørre muffins. Hurra....

Huff, det er alltid kjipt når noen skryter evnene sine opp slik og det viser seg å ikke akkurat være så mye å rope hurra for!

Svigerfar er guds gave til kvinnen - lager stort sett all mat der i huset. Jeg aldri smakt tørrere og slintrete kjøtt enn der :P det gjelder å tømme sausebollen og blande godt ;)

Skrevet

Stefaren min regner seg som Jamie Olivier fordi han klarer å steke et lammelår. Det han ikke klarer er å unngå å koke ihjel grønnsakene, potetene eller salte ihjel alt tilbehør. Når han lager saus fra bunnen av dreier det seg egentlig om å ha litt ekstra krydder i en posesaus. Gjerne krydder som overhode ikke burde vært der...

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Kan ikke komme på noe rart jeg har fått servert av andre, men noe jeg selv har laget hehe;)

Første gangen jeg skulle steke hel kalkun.. Herlighet, tok opp kalkunen fra fryseren 2 dager før den skulle stekes, satt den i kjøleskapet som var ekstremt kaldt. Dagen kom og jeg oppdaget at den ikke var skikkelig tint inni :( men uansett så ordnet jeg den og satt den inn i ovnen. Lot den stå litt lenger så jeg sulle være sikker på at den var stekt.. Vel, den var stekt, og kjempe saftig..men smakte forferdelig blod :(( Ingen klarte å spise den ;) flaks at jeg hadde skikkelig tilbehør som waldorfsalat, stuffing (ikke sånn som var inni kalkunen), poteter, saus og rosenkål..ellers er jeg redd for at det hadde blitt bestillingspizza istedet ;)

Skrevet

Spiste noe rart i studentkanttina på UiO i forrige uke.

På menyen sto det grønnsakslasagne, noe jeg har spist før og da var den helt ok. Som vanlig lasagne bare med mer grønnsaker og ikke kjøtt. Det var det ikke denne gangen.

Den var laget av grønnsaker i poser, som ikke var delt opp, bittelitt tomatsaus og pastaplater. "Lasagnen" besto av 90% hele babygulerøtter. Utrolig sært, og ikke godt.

Skrevet

Typen til venninna mi skulle lage pizza til oss, og den var IKKE god. Han hadde skinkebiter, makaroni, mais og ketchup til sauas. Ost hadde han ikke så han hadde en tube baconost over til slutt, blæææ :(

Skrevet

Hahahha her var det mye morsom lesing.

Det værste jeg har fått var en hjemmelagd pizza min mor var kokken. Pizzaen smakte såpe, det nye vaskemiddelet hun hadde brukt for å vaske langpanna med satte kraftig smak på pizzaen. Enda hun hadde skylt godt, men ikke godt nok. (dette var før det var vanlig med bakepapir)

Skrevet

Min kjære svigermor (som jeg er veldig glad i) er en dame som har gått husmorskolen og følger oppskrifter til punkt og prikke. Hun er ikke så bevandret i moderne oppskrifter som spagetti og pizza. Hun serverte en merkelig utgave av spagetti og kjøttsaus: spagetti for seg, stekt kjøttdeig uten krydder for seg og posetomatsaus for seg. Vet ikke hvor hun fikk tak i den tomatsausen, for det var virkelig en levninger fra 80 tallet. Det var jo spiselig, men langt i fra godt. Hun er forresten kjempeflink til å lage lefser og lignende!!! Så jeg spiser all maten hennes med et stort smil!

Skrevet

Farmor har ikke micro, så hun tiner alltid maten i sola ute på verandaen. Og hun har katt for å si det sånn :o.

Også lager hun alltid brun saus ved å steke mel først. Hun utløser ALLTID røykvarsleren i denne prosessen, så dere kan jo tenke dere hvordan sausen smaker.

Jeg har selv prestert å servere bringebær overstrødd med salt. Det smakte ikke videre godt. Og uutvannet pinnekjøtt. Det gikk med noen mugger vann under den middagen!

Skrevet

Jo, også var jeg på finbesøk hos svigerfamilien, og syntes alt smakte så metallisk. Viste seg at de akkurat hadde pusset sølvtøyet! :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...