Gå til innhold

Gravid mot mannens vilje......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei, noen menn blir ikke klare før den biologiske klokka til dama har passert rugetiden. Det blir da vanskelig å bli gravid og noen ganger går det ikke. Har sett dette flere ganger. Skjønner du stresset for at det skulle skje med deg, men det kunne jo tenkt seg at han hadde snudd om han hadde visst din bastante mening om saken. Her var det motsatt, jeg ville ikke ha en til enda på en stund, men mannen ville så han var vel ikke så forsiktig som han sa han var. Begges ansvar så klart, men jeg ble gravid. Har jo forsonet meg med tanken nå, men kom litt som et sjokk uansett. Er glad for det nå og det tror jeg mannen din også vil bli om du forteller ham det. Så si det til han, han vil ikke tvinge deg til abort likevel. For du hadde vel ikke holdt sammen med en mann som hadde vært sånn.
"Du hadde vel ikke holdt sammen med en mann som hadde vært sånn".... Så du mener at det er verre å presse noen til abort enn det HI har gjort mot mannen sin? I min verden er det ca like store svik begge deler. Og du, mannen din var ikke så forsiktig som han sa han var??? Du vet hvordan barn blir laget, gjør du ikke? Om han ikke brukte kondom og du heller ikke brukte noe, hjelper det ikke hvor "forsiktig" man er, vet du. Det skal bare èn bitteliten sædcelle til :)
Signerer. At folk i 2012 ikke vet at hoppe-av-i-svingen kan resultere i barn, uansett om mannen kommer eller ikke, anser jeg som urovekkende.

 

Brukte faktisk kondom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blås i alle negative svar du får, du vet jo hvor sure og meggete flesteparten av damene her inne er. Det ser man på omtrent hver eneste tråd som er opprettet her inne. Skjønner deg godt jeg. På tide ungen din får et søsken, og jammen er det på tide mannen blir pappa snart også om han elsker småunger. Vil bare si masse lykke til, gratulerer med graviditen. Kunne funnet på å gjort akkuratt det samme selv. Jepp, så egoistisk er jeg:)
Stakkars menn som kommer ut for sånne tåper som dere! Syns du virkelig at det er ok å lure og lyge til den personen du deler livet ditt med? Da regner jeg med at det er ok at mannen din er utro mot deg og tar opp mye lån uten å gi deg beskjed også? Mangelen på tillit må jo gå begge veier vel?
Nå var det kanskje litt dumt av meg å skrive "kunne funnet på å gjort akkuratt det samme selv" (selv om det er det jeg tenker) i og med at jeg heldigvis ikke har en mann og heller aldri kommer til å få det:)
Og det tror jeg verdens menn skal være takknemlige for!

 

Næh... Tror du det altså??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjonka
Hab har jo valgt å ha sex, så han har jo valgt det litt.
Når han er lurt til å tro at kona bruker prevensjon så regner jeg med at han tenker at sex er safe.
Men det er jo nettopp det som er litt av poenget mitt og noe av grunnen til at jeg ikke har så dårlig samvittighet! At jeg hadde hatt spiralen såpass lenge at den muligens ikke hadde vært sikker så mye lengre uansett! Og det har jeg jo sagt til han. At den varer i 5 år og at jeg har hatt den inne i 5 år! Så jeg tenker jo at det kunne jo skjedd snart uansett... Jeg bare hjalp til litt..... HI

 

Hjalp til?

 

Du tok en avgjørelse og fjernet spiralen uten å si noe. Det er en alvorlig fortielse for den vil nå ha en innvirkning på hele resten av livet til denne mannen.

 

Slutt å kalle det "hjelpe til". Slutt å pjatte om at spiralen "muligens ikke hadde vært sikker lenger". Du ble ikke gravid med spiral, så det er faktisk ikke et tema. Du lurte mannen din, det er det som er greia.

 

Du må da i det minste kunne være ærlig nok til å innrømme det overfor deg selv. Du lurte ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vri og vrenge på fakta alt du vil, og prøve å overbevise deg selv om at du var i din fulle rett i det du gjorde, men jeg tror at du vet veldig godt at du har gjort noe forkastelig.

 

Hvordan du kan orke å leve med det du har gjort, er mer enn jeg forstår, og jeg får vondt i hjertet av den lille spiren i magen din som er blitt laget under falske forutsetninger.

 

Jeg må også få spør om hvorfor du lager en tråd om dette når du helt klart ikke tar til deg noe av kritikken du får? Hvorfor svarer du ikke på dette, HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor jeg lager en tråd? Pga jeg syns det er greit å høre andres meninger. Selv om jeg har mine meninger betyr det ikke at det ikke er interessant å høre andres...

En annen ting jeg kanskje kan legge til er at en av grunnene til at jeg er ganske sikker på at han ikke kommer til å forlate meg er at vi giftet oss i en katolsk kirke. Der er det ikke mulig å skille seg, så vi kommer uansett til alltid å være gift der. Han har også sagt flere ganger at om forholdet kommer til å ta slutt så kommer det til å være pga jeg gjør det slutt og ikke motsatt...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Hab har jo valgt å ha sex, så han har jo valgt det litt.
Når han er lurt til å tro at kona bruker prevensjon så regner jeg med at han tenker at sex er safe.
Men det er jo nettopp det som er litt av poenget mitt og noe av grunnen til at jeg ikke har så dårlig samvittighet! At jeg hadde hatt spiralen såpass lenge at den muligens ikke hadde vært sikker så mye lengre uansett! Og det har jeg jo sagt til han. At den varer i 5 år og at jeg har hatt den inne i 5 år! Så jeg tenker jo at det kunne jo skjedd snart uansett... Jeg bare hjalp til litt..... HI
Hjalp til? Du tok en avgjørelse og fjernet spiralen uten å si noe. Det er en alvorlig fortielse for den vil nå ha en innvirkning på hele resten av livet til denne mannen. Slutt å kalle det "hjelpe til". Slutt å pjatte om at spiralen "muligens ikke hadde vært sikker lenger". Du ble ikke gravid med spiral, så det er faktisk ikke et tema. Du lurte mannen din, det er det som er greia. Du må da i det minste kunne være ærlig nok til å innrømme det overfor deg selv. Du lurte ham.

 

Signerer deg fullt og helt, Filifjonka!

 

HI, nå må du gi deg! Du VET argumentene dine er tynne!

 

Dessuten, selv om mannen din har fått vite at spiralen ikke er like virksom etter 5 år, tror du virkelig en mann har full oversikt over akkurat NåR det har gått 5 år, eller tror du han kanskje forventer at du har kontroll på dette selv? At siden du vet han ikke vil ha barn så regner han med at du setter inn ny når dette 5.året er omme?

Og ikke bare det, i dette tilfellet er det ikke snakk om prevensjon som svikter, men prevensjon som IKKE BLIR BRUKT med hensikt å lure den andre parten! Er et hav av forskjell på dette!

 

Bare det at han unnlater å snakke om det, burde gitt deg en tydelig indikasjon på at han IKKE ønsker seg barn, så uansett hvordan du vrir og vender på dette så virker du bare latterlig nå med disse "hjalp bare til", "ikke like sikker etter 5 år"- argumentene dine. Du vet jævlig godt hva du har gjort mot han. Men det er vel dette du må si til deg selv for å klare å leve med valget ditt.........?.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at HI holder seg unna fordi hun føler seg litt som avskåret oksekjøtt i et haibasseng. Tror hun har tatt poenget nå. Faktum er at fosteret eksisterer og at det i alle fall er svært ønsket av sin mor. Om forholdet tåler dette gjenstår å se, men det er litt skrekkelig å skulle kreve av en vordende mor at hun skal angre på spiren i magen. Snakk med ham, du HI. Fortell ham at du har gjort noe helt utrolig hodeløst, at du har trampet på ham men at du i din forskruddhet har ment godt. Spør om han kan tenke på om han kan tilgi deg og se om dere kan klare å få det til å funke. La ham være rasende, og gå stille i dørene en stund. Har du superflaks, vil han etterhvert venne seg til tanken og glede seg. Har du uflaks, blir du alenemor til to. Men barnet vil jo like fullt ha en mor som elsker det. På sikt løser dette seg på den ene eller andre måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg lager en tråd? Pga jeg syns det er greit å høre andres meninger. Selv om jeg har mine meninger betyr det ikke at det ikke er interessant å høre andres... En annen ting jeg kanskje kan legge til er at en av grunnene til at jeg er ganske sikker på at han ikke kommer til å forlate meg er at vi giftet oss i en katolsk kirke. Der er det ikke mulig å skille seg, så vi kommer uansett til alltid å være gift der. Han har også sagt flere ganger at om forholdet kommer til å ta slutt så kommer det til å være pga jeg gjør det slutt og ikke motsatt... HI

 

Så du er helt komfortabel med å lure mannen din på denne måten?

 

Fordi dere er gift katolsk og han har sagt at han ikke kommer til å forlate deg kan du tillate deg alt? Gjelder dette andre svik også? Som utroskap eller økonomisk utroskap?

 

Jeg klarer faktisk ikke å bestemme meg om du er ond, eller bare ufattelig dum....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg lager en tråd? Pga jeg syns det er greit å høre andres meninger. Selv om jeg har mine meninger betyr det ikke at det ikke er interessant å høre andres... En annen ting jeg kanskje kan legge til er at en av grunnene til at jeg er ganske sikker på at han ikke kommer til å forlate meg er at vi giftet oss i en katolsk kirke. Der er det ikke mulig å skille seg, så vi kommer uansett til alltid å være gift der. Han har også sagt flere ganger at om forholdet kommer til å ta slutt så kommer det til å være pga jeg gjør det slutt og ikke motsatt... HI

 

*Kremt* Er du ikke helt på nett, hi?

 

I Norge er man ikke tvunget til å være gift, selv ikke de som gifter seg i katolske kirker. Det blir sett på som en synd med skilsmisse, men ingen umulighet.

 

Og det kaaaan være mannen din ser litt annerledes på det å be om skilsmisse når han finner ut hva du har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du rasjonaliserer på et syltynt grunnlag, HI. Bare fordi spiralen er gammel så er det greit? Og husk på, det er ikke bare mannen din du ikke tar hensyn til i denne saken. Tenk på den lille som kommer til verden under slike uvisse omstendigheter, ene og alene pga. din egoisme. Likevel så håper jeg det ordner seg til det beste for dere, for barnas skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg lager en tråd? Pga jeg syns det er greit å høre andres meninger. Selv om jeg har mine meninger betyr det ikke at det ikke er interessant å høre andres... En annen ting jeg kanskje kan legge til er at en av grunnene til at jeg er ganske sikker på at han ikke kommer til å forlate meg er at vi giftet oss i en katolsk kirke. Der er det ikke mulig å skille seg, så vi kommer uansett til alltid å være gift der. Han har også sagt flere ganger at om forholdet kommer til å ta slutt så kommer det til å være pga jeg gjør det slutt og ikke motsatt... HI

 

*Kremt* Er du ikke helt på nett, hi?

 

I Norge er man ikke tvunget til å være gift, selv ikke de som gifter seg i katolske kirker. Det blir sett på som en synd med skilsmisse, men ingen umulighet.

 

Og det kaaaan være mannen din ser litt annerledes på det å be om skilsmisse når han finner ut hva du har gjort.

Er du helt på nett? Eller bare snakker du om noe du ikke vet så mye om? Det er mulig å sende papirer til folkeregisteret og bli skilt der, men i den katolske kirken vil vi fremdeles stå som gift. Dette snakket presten masse om i de samtalene vi måtte i før vi giftet oss..

Hadde jeg trodd han hadde sett på det annerledes hadde jeg jo aldri gjort dette. Det var som sagt ikke bare et innfall, men noe jeg har tenkt på lenge...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moralens vokter er ofte de som har dobbelt moral. Etter å ha lest denne tråden ser jeg det klart, HI.

 

Mannen lurte meg, men det er tydelig min feil for jeg er dame.

 

Nå er jeg høygravid, og jeg finnes ikke sur lenger. En person er større enn sine feile beslutninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du røper deg selv med svarene dine, HI.

 

Dette er helt tydelig en trolletråd, og dette er absolutt først gang jeg skriver dette her inne, fordi ingen kan være så blåst som HI og faktisk klare å skaffe seg en mann.

 

Så nå har du dessverre trukket det for langt, men det var gøy så lenge det var litt troverdig.

 

God trolling - en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralens vokter er ofte de som har dobbelt moral. Etter å ha lest denne tråden ser jeg det klart, HI. Mannen lurte meg, men det er tydelig min feil for jeg er dame. Nå er jeg høygravid, og jeg finnes ikke sur lenger. En person er større enn sine feile beslutninger.

 

Atte.....hæh??

 

HVA er det du snakker om?

 

Hvordan kan en mann lure deg til å bli gravid? Påstå at han har funnet usynlige kondomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg lager en tråd? Pga jeg syns det er greit å høre andres meninger. Selv om jeg har mine meninger betyr det ikke at det ikke er interessant å høre andres... En annen ting jeg kanskje kan legge til er at en av grunnene til at jeg er ganske sikker på at han ikke kommer til å forlate meg er at vi giftet oss i en katolsk kirke. Der er det ikke mulig å skille seg, så vi kommer uansett til alltid å være gift der. Han har også sagt flere ganger at om forholdet kommer til å ta slutt så kommer det til å være pga jeg gjør det slutt og ikke motsatt... HI
*Kremt* Er du ikke helt på nett, hi? I Norge er man ikke tvunget til å være gift, selv ikke de som gifter seg i katolske kirker. Det blir sett på som en synd med skilsmisse, men ingen umulighet. Og det kaaaan være mannen din ser litt annerledes på det å be om skilsmisse når han finner ut hva du har gjort.
Er du helt på nett? Eller bare snakker du om noe du ikke vet så mye om? Det er mulig å sende papirer til folkeregisteret og bli skilt der, men i den katolske kirken vil vi fremdeles stå som gift. Dette snakket presten masse om i de samtalene vi måtte i før vi giftet oss.. Hadde jeg trodd han hadde sett på det annerledes hadde jeg jo aldri gjort dette. Det var som sagt ikke bare et innfall, men noe jeg har tenkt på lenge... HI

 

Desto verre, du kan ikke engang påberope deg at du var sinnsyk i gjerningsøyeblikket. Dette sviket var godt planlagt.

 

Og jo da, jeg er mer på nett enn deg. Selv om man fortsatt står gift i den katolske kirke, så blir man Offisielt skilt. Man kan til og med bli skilt ved dom. Men greit nok, han kan gifte seg med hvem han vil, for pr definisjon er han ikke lenger gift med deg, og så får du sitte å klamre deg til at dere ihvertfall er gift i den katolske kirke. (noe som ikke praktiseres her. Enten er man gift, eller så er man separert eller skilt. Sånn er den norske loven).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralens vokter er ofte de som har dobbelt moral. Etter å ha lest denne tråden ser jeg det klart, HI. Mannen lurte meg, men det er tydelig min feil for jeg er dame. Nå er jeg høygravid, og jeg finnes ikke sur lenger. En person er større enn sine feile beslutninger.
Atte.....hæh?? HVA er det du snakker om? Hvordan kan en mann lure deg til å bli gravid? Påstå at han har funnet usynlige kondomer?

 

å gud så smart du er! Kan du ikke tenke litt selv da? Hallo, er det mulig! En mann kan altså ikke si han har sterilisert seg? Eller være uforsiktig med kondomen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralens vokter er ofte de som har dobbelt moral. Etter å ha lest denne tråden ser jeg det klart, HI. Mannen lurte meg, men det er tydelig min feil for jeg er dame. Nå er jeg høygravid, og jeg finnes ikke sur lenger. En person er større enn sine feile beslutninger.
Atte.....hæh?? HVA er det du snakker om? Hvordan kan en mann lure deg til å bli gravid? Påstå at han har funnet usynlige kondomer?
å gud så smart du er! Kan du ikke tenke litt selv da? Hallo, er det mulig! En mann kan altså ikke si han har sterilisert seg? Eller være uforsiktig med kondomen?

 

Joda, det med sterilisering skjønner jeg - og det er et svik på lik linje med HI.

 

Men hvordan er man uforsiktig med en kondom? Setter den bare halvveis på?? Jeg spør fordi jeg lurer, ikke for å være frekk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi fastslo ganske tidlig i tråden at hi skylder IQ, så la oss bare la tvilen komme henne til gode og legge denne tråden død nå, ok?

 

Lykke til hi, håper mannen tilgir deg og at dere kommer dere igjennom sviktet ditt, det gjør jeg virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi fastslo ganske tidlig i tråden at hi skylder IQ, så la oss bare la tvilen komme henne til gode og legge denne tråden død nå, ok? Lykke til hi, håper mannen tilgir deg og at dere kommer dere igjennom sviktet ditt, det gjør jeg virkelig.

 

Men det er jo gøy å diskutere med henne da, og se hvordan hun ror seg lenger og lenger utpå med hvert svar hun kommer med.

 

Til nå har hun opplyst at mannen egentlig elsker barn og kommer til å bli glad for sviket hennes, han kommer aldri til å gå fra henne og selv om de blir skilt ved Norsk Lov så er de fremdeles gift i den katolske kirkens øyne, så da er alt greit :) For ikke å glemme at hun EGENTLIG ikke har gjort noe galt - hun har bare hjulpet til litt.....hihi.....

 

Det er jo rene komikveld her nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralens vokter er ofte de som har dobbelt moral. Etter å ha lest denne tråden ser jeg det klart, HI. Mannen lurte meg, men det er tydelig min feil for jeg er dame. Nå er jeg høygravid, og jeg finnes ikke sur lenger. En person er større enn sine feile beslutninger.
Atte.....hæh?? HVA er det du snakker om? Hvordan kan en mann lure deg til å bli gravid? Påstå at han har funnet usynlige kondomer?
å gud så smart du er! Kan du ikke tenke litt selv da? Hallo, er det mulig! En mann kan altså ikke si han har sterilisert seg? Eller være uforsiktig med kondomen?
Joda, det med sterilisering skjønner jeg - og det er et svik på lik linje med HI. Men hvordan er man uforsiktig med en kondom? Setter den bare halvveis på?? Jeg spør fordi jeg lurer, ikke for å være frekk :P

 

Uforsiktig når man tar den ut slik at det kommer sædceller ut av kondomen og inn i kvinnen feks. Eller rifte opp kondomen med negel og håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi fastslo ganske tidlig i tråden at hi skylder IQ, så la oss bare la tvilen komme henne til gode og legge denne tråden død nå, ok? Lykke til hi, håper mannen tilgir deg og at dere kommer dere igjennom sviktet ditt, det gjør jeg virkelig.
Men det er jo gøy å diskutere med henne da, og se hvordan hun ror seg lenger og lenger utpå med hvert svar hun kommer med. Til nå har hun opplyst at mannen egentlig elsker barn og kommer til å bli glad for sviket hennes, han kommer aldri til å gå fra henne og selv om de blir skilt ved Norsk Lov så er de fremdeles gift i den katolske kirkens øyne, så da er alt greit :) For ikke å glemme at hun EGENTLIG ikke har gjort noe galt - hun har bare hjulpet til litt.....hihi..... Det er jo rene komikveld her nå :)

 

Bare en ting: Er ikke den katolske kirke imot prevansjon til å begynne med? Mener å ha hørt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Tror vi fastslo ganske tidlig i tråden at hi skylder IQ, så la oss bare la tvilen komme henne til gode og legge denne tråden død nå, ok? Lykke til hi, håper mannen tilgir deg og at dere kommer dere igjennom sviktet ditt, det gjør jeg virkelig.
Men det er jo gøy å diskutere med henne da, og se hvordan hun ror seg lenger og lenger utpå med hvert svar hun kommer med. Til nå har hun opplyst at mannen egentlig elsker barn og kommer til å bli glad for sviket hennes, han kommer aldri til å gå fra henne og selv om de blir skilt ved Norsk Lov så er de fremdeles gift i den katolske kirkens øyne, så da er alt greit :) For ikke å glemme at hun EGENTLIG ikke har gjort noe galt - hun har bare hjulpet til litt.....hihi..... Det er jo rene komikveld her nå :)

 

 

Hehe, jaja da får jeg sette meg til rette, da sHa_popcorn.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte om denne tråden til samboer nettopp.. Eneste reaksjon var: "drittkjerring.. Detta e ei skikkelig drittkjerring det. Hadde bedt henne ryke og reise" :P

 

Så da har du en manns mening også siden du er så interessert i alles meninger som du sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...