Gå til innhold

Gravid mot mannens vilje......


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har bare en ting å si - Nemesis!

 

Dette vil du måtte betale dyrt for. Får bare håpe at barna dine slipper å betale prisen for din ondskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i alle negative svar du får, du vet jo hvor sure og meggete flesteparten av damene her inne er. Det ser man på omtrent hver eneste tråd som er opprettet her inne.

 

Skjønner deg godt jeg. På tide ungen din får et søsken, og jammen er det på tide mannen blir pappa snart også om han elsker småunger.

 

Vil bare si masse lykke til, gratulerer med graviditen.

Kunne funnet på å gjort akkuratt det samme selv. Jepp, så egoistisk er jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolleri, trollera... Og når trollet i tillegg skriver støtteinnleggene selv, da blir det for dumt.

 

Ja, når noen ikke har samme mening som deg kengumamma, da må det være et troll altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i alle negative svar du får, du vet jo hvor sure og meggete flesteparten av damene her inne er. Det ser man på omtrent hver eneste tråd som er opprettet her inne. Skjønner deg godt jeg. På tide ungen din får et søsken, og jammen er det på tide mannen blir pappa snart også om han elsker småunger. Vil bare si masse lykke til, gratulerer med graviditen. Kunne funnet på å gjort akkuratt det samme selv. Jepp, så egoistisk er jeg:)

 

Stakkars menn som kommer ut for sånne tåper som dere!

 

Syns du virkelig at det er ok å lure og lyge til den personen du deler livet ditt med? Da regner jeg med at det er ok at mannen din er utro mot deg og tar opp mye lån uten å gi deg beskjed også?

 

Mangelen på tillit må jo gå begge veier vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, noen menn blir ikke klare før den biologiske klokka til dama har passert rugetiden. Det blir da vanskelig å bli gravid og noen ganger går det ikke. Har sett dette flere ganger. Skjønner du stresset for at det skulle skje med deg, men det kunne jo tenkt seg at han hadde snudd om han hadde visst din bastante mening om saken.

 

Her var det motsatt, jeg ville ikke ha en til enda på en stund, men mannen ville så han var vel ikke så forsiktig som han sa han var. Begges ansvar så klart, men jeg ble gravid. Har jo forsonet meg med tanken nå, men kom litt som et sjokk uansett. Er glad for det nå og det tror jeg mannen din også vil bli om du forteller ham det.

 

Så si det til han, han vil ikke tvinge deg til abort likevel. For du hadde vel ikke holdt sammen med en mann som hadde vært sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, noen menn blir ikke klare før den biologiske klokka til dama har passert rugetiden. Det blir da vanskelig å bli gravid og noen ganger går det ikke. Har sett dette flere ganger. Skjønner du stresset for at det skulle skje med deg, men det kunne jo tenkt seg at han hadde snudd om han hadde visst din bastante mening om saken. Her var det motsatt, jeg ville ikke ha en til enda på en stund, men mannen ville så han var vel ikke så forsiktig som han sa han var. Begges ansvar så klart, men jeg ble gravid. Har jo forsonet meg med tanken nå, men kom litt som et sjokk uansett. Er glad for det nå og det tror jeg mannen din også vil bli om du forteller ham det. Så si det til han, han vil ikke tvinge deg til abort likevel. For du hadde vel ikke holdt sammen med en mann som hadde vært sånn.

 

"Du hadde vel ikke holdt sammen med en mann som hadde vært sånn".... Så du mener at det er verre å presse noen til abort enn det HI har gjort mot mannen sin?

 

I min verden er det ca like store svik begge deler.

 

Og du, mannen din var ikke så forsiktig som han sa han var??? Du vet hvordan barn blir laget, gjør du ikke? Om han ikke brukte kondom og du heller ikke brukte noe, hjelper det ikke hvor "forsiktig" man er, vet du. Det skal bare èn bitteliten sædcelle til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår virkelig din mann som ønsker seg jobb og egen bolig før han blir far, hvorfor ikke vente til det var på plass? Synes det er fornuftig av din mann å tenke slik. Hvorfor tar du bare hensyn til deg selv? Skjønner du ikke hvor stort tillitsbrudd dette er?

Du burde skamme deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_
Nei, noen menn blir ikke klare før den biologiske klokka til dama har passert rugetiden. Det blir da vanskelig å bli gravid og noen ganger går det ikke. Har sett dette flere ganger. Skjønner du stresset for at det skulle skje med deg, men det kunne jo tenkt seg at han hadde snudd om han hadde visst din bastante mening om saken. Her var det motsatt, jeg ville ikke ha en til enda på en stund, men mannen ville så han var vel ikke så forsiktig som han sa han var. Begges ansvar så klart, men jeg ble gravid. Har jo forsonet meg med tanken nå, men kom litt som et sjokk uansett. Er glad for det nå og det tror jeg mannen din også vil bli om du forteller ham det. Så si det til han, han vil ikke tvinge deg til abort likevel. For du hadde vel ikke holdt sammen med en mann som hadde vært sånn.
"Du hadde vel ikke holdt sammen med en mann som hadde vært sånn".... Så du mener at det er verre å presse noen til abort enn det HI har gjort mot mannen sin? I min verden er det ca like store svik begge deler. Og du, mannen din var ikke så forsiktig som han sa han var??? Du vet hvordan barn blir laget, gjør du ikke? Om han ikke brukte kondom og du heller ikke brukte noe, hjelper det ikke hvor "forsiktig" man er, vet du. Det skal bare èn bitteliten sædcelle til :)

 

Signerer. At folk i 2012 ikke vet at hoppe-av-i-svingen kan resultere i barn, uansett om mannen kommer eller ikke, anser jeg som urovekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI: Du får la være å lese alle trådene med negativitet...... Du hadde vel kanskje heller ikke forventet deg så mye mer av disse hønene som sitter og kakler her? Skjønner deg godt. Når mannen ikke vil være med på å lage en plan, men allikevel sier seg villig til å ha et barn en gang i fremtiden, ja da er det bare å kjøre på synes jeg, da. Han visste jo også at du hadde hatt spiralen i 5 år der. Og allikevel tok han sjansen. Det sier vel litt..... Lykke til, HI! Og gratulerer :)
Er det ikke mulig i 2012 og få ny spiral etter 5 år når den gamle slutter og funke?????? Syns dette er forkastelig gjort mot mannen din, han vill ha jobb og bolig før barn.

Men hvorfor i all verden skulle jeg sette inn ny spiral når jeg har kjempelyst på barn? Jeg har jo heller aldri sagt til mannen at jeg skal sette inn ny spiral. Han har heller aldri nevnt at han mener jeg burde gjøre det. Egentlig har han vel aldri tenkt så mye på prevensjon, og hadde ikke visst hva jeg hadde brukt om ikke jeg fortalte han det når vi hadde vært sammen et par år...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår virkelig din mann som ønsker seg jobb og egen bolig før han blir far, hvorfor ikke vente til det var på plass? Synes det er fornuftig av din mann å tenke slik. Hvorfor tar du bare hensyn til deg selv? Skjønner du ikke hvor stort tillitsbrudd dette er? Du burde skamme deg!!

 

Hvorfor ikke vente til dette var på plass? Fordi dette er laangt fram i tid! Vi er ikke i nærheten av å ha sjanse til å kjøpe hus ennå! Tror ikke vi kan kjøpe noe hus de første 5 årene iallfall...! Og at han skal ha fulltidsjobb er også langt fram i tid, da han studerer og har to deltidsjobber ved siden av, og det kommer antakeligvis til å fortsette noen år til..

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken
Jeg forstår virkelig din mann som ønsker seg jobb og egen bolig før han blir far, hvorfor ikke vente til det var på plass? Synes det er fornuftig av din mann å tenke slik. Hvorfor tar du bare hensyn til deg selv? Skjønner du ikke hvor stort tillitsbrudd dette er? Du burde skamme deg!!
Hvorfor ikke vente til dette var på plass? Fordi dette er laangt fram i tid! Vi er ikke i nærheten av å ha sjanse til å kjøpe hus ennå! Tror ikke vi kan kjøpe noe hus de første 5 årene iallfall...! Og at han skal ha fulltidsjobb er også langt fram i tid, da han studerer og har to deltidsjobber ved siden av, og det kommer antakeligvis til å fortsette noen år til.. HI

 

Og du ser ikke fornuften i å ha jobb og hus på plass før dere utvider familien?

 

Leser du ikke om alle de som er i en fortvilet økonomisk situasjon her inne pga dårlig planlegging?

 

å få et barn er så mye mer enn å få en nusselig liten baby du kan kose og stelle med - det tror jeg faktisk ikke du har tenkt så mye over.

 

Nå er poenget at du alt har tatt et valg for dere begge, og det må du leve med. Om du forteller mannen hva du har gjort eller ikke, må bli opp til deg, men du spør hva vi syns og et overveldende flertall mener det er ussel gjort av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke mannen din ha barn, og du ønsker det sterkt, så gir du ham for eksempel 6 måneder, og så går du fra ham hvis han fortsatt ikke vil. Og prøver å finne en som har samme behov og drømmer som deg. Istedet for å prakke på en mann en unge han ikke vil ha ved å lyve om at du går på prevensjon. Jeg synes ikke du skal bli i et forhold der mannen har helt andre ønsker og fremtidsplaner enn deg, og han bør ikke hindre deg i ditt ønske om å få flere barn og søsken til barn du har fra før. Men det må du ta med en ny mann, ikke med den mannen du har nå som er imot egne barn.

 

Men tingen er jo at han jo ikke er imot egne barn! Han har jo fortalt tidligere at da han var yngre, planla han å få barn da han var 4 år yngre enn han er nå. Og at han jo aldri har sagt noe annet enn at han vil ha barn mens vi snakket om dette før vi giftet oss og flyttet sammen. Så plutselig ombestemmer han seg. Og jeg har ventet og ventet og snakket og snakket.. Men uansett hvor mye jeg venter og snakker, kommer jeg ingen vei. Han vil jo ikke engang snakke med meg om det!

Jeg er enig i at det er litt slemt gjort. Men er vel ikke enig i at det er like ille som dere mener.

Og jeg gjør det jo pga jeg kjenner mannen min, og tror han vil bli glad og er ganske sikker på at han ikke kommer til å gå fra meg!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår virkelig din mann som ønsker seg jobb og egen bolig før han blir far, hvorfor ikke vente til det var på plass? Synes det er fornuftig av din mann å tenke slik. Hvorfor tar du bare hensyn til deg selv? Skjønner du ikke hvor stort tillitsbrudd dette er? Du burde skamme deg!!
Hvorfor ikke vente til dette var på plass? Fordi dette er laangt fram i tid! Vi er ikke i nærheten av å ha sjanse til å kjøpe hus ennå! Tror ikke vi kan kjøpe noe hus de første 5 årene iallfall...! Og at han skal ha fulltidsjobb er også langt fram i tid, da han studerer og har to deltidsjobber ved siden av, og det kommer antakeligvis til å fortsette noen år til.. HI
Og du ser ikke fornuften i å ha jobb og hus på plass før dere utvider familien? Leser du ikke om alle de som er i en fortvilet økonomisk situasjon her inne pga dårlig planlegging? å få et barn er så mye mer enn å få en nusselig liten baby du kan kose og stelle med - det tror jeg faktisk ikke du har tenkt så mye over. Nå er poenget at du alt har tatt et valg for dere begge, og det må du leve med. Om du forteller mannen hva du har gjort eller ikke, må bli opp til deg, men du spør hva vi syns og et overveldende flertall mener det er ussel gjort av deg!

 

Vel, hvem har sagt at vi kommer til å komme i en fortvilet økonomisk situasjon? Jeg har fast jobb med god lønn og med deltidsjobben han har i tillegg klarer vi oss godt! Og det er jo ikke akkurat slik at alle må kjøpe hus før de får barn?? Folk som leier bolig får jo også barn!!? Selvsagt hadde det vært greit å hatt alt slik på plass, men om vi skal vente 5, kanskje 10 år på dette kommer vi garantert ikke til å være gift lengre!

Jeg har en sønn fra før. Jeg VET at det ikke er bare kos og stell. Hadde det bare vært kos og stell jeg hadde ønsket, hadde jeg skaffet meg en hund!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Førstvil jeg si at jeg overhodet ikke støtter dine handlinger! :(

 

Når det er sagt så har du allerede tatt avgjørelsen for dere og et lite barn er på vei. Jeg synes du skal være ærlig, skulle jo helst ønske du viste litt anger da..., og håper mannen din blir glad for å bli pappa. Barnet ditt har ikke bedt om å bli unfanget på en slik måte. Håper derfor at dette går seg til.

 

Skulle derimot ønske at du hadde luftet dette for noen som sto deg nærme FØR du valgte å bli gravid, men....

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbroken
Jeg forstår virkelig din mann som ønsker seg jobb og egen bolig før han blir far, hvorfor ikke vente til det var på plass? Synes det er fornuftig av din mann å tenke slik. Hvorfor tar du bare hensyn til deg selv? Skjønner du ikke hvor stort tillitsbrudd dette er? Du burde skamme deg!!
Hvorfor ikke vente til dette var på plass? Fordi dette er laangt fram i tid! Vi er ikke i nærheten av å ha sjanse til å kjøpe hus ennå! Tror ikke vi kan kjøpe noe hus de første 5 årene iallfall...! Og at han skal ha fulltidsjobb er også langt fram i tid, da han studerer og har to deltidsjobber ved siden av, og det kommer antakeligvis til å fortsette noen år til.. HI
Og du ser ikke fornuften i å ha jobb og hus på plass før dere utvider familien? Leser du ikke om alle de som er i en fortvilet økonomisk situasjon her inne pga dårlig planlegging? å få et barn er så mye mer enn å få en nusselig liten baby du kan kose og stelle med - det tror jeg faktisk ikke du har tenkt så mye over. Nå er poenget at du alt har tatt et valg for dere begge, og det må du leve med. Om du forteller mannen hva du har gjort eller ikke, må bli opp til deg, men du spør hva vi syns og et overveldende flertall mener det er ussel gjort av deg!
Vel, hvem har sagt at vi kommer til å komme i en fortvilet økonomisk situasjon? Jeg har fast jobb med god lønn og med deltidsjobben han har i tillegg klarer vi oss godt! Og det er jo ikke akkurat slik at alle må kjøpe hus før de får barn?? Folk som leier bolig får jo også barn!!? Selvsagt hadde det vært greit å hatt alt slik på plass, men om vi skal vente 5, kanskje 10 år på dette kommer vi garantert ikke til å være gift lengre! Jeg har en sønn fra før. Jeg VET at det ikke er bare kos og stell. Hadde det bare vært kos og stell jeg hadde ønsket, hadde jeg skaffet meg en hund! HI

 

Det er helt tydelig at du syns du har handlet helt riktig i denne situasjonen. Så jeg må bare få spør om hvorfor du lagde et innlegg her inne om dette? Du avviser all kritikk og har mer eller mindre gode forklaringer på din forkastelige oppførsel. Hvorfor har du behov for å høre hva andre mener når du er så trygg på at du har handlet riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i alle negative svar du får, du vet jo hvor sure og meggete flesteparten av damene her inne er. Det ser man på omtrent hver eneste tråd som er opprettet her inne. Skjønner deg godt jeg. På tide ungen din får et søsken, og jammen er det på tide mannen blir pappa snart også om han elsker småunger. Vil bare si masse lykke til, gratulerer med graviditen. Kunne funnet på å gjort akkuratt det samme selv. Jepp, så egoistisk er jeg:)
Stakkars menn som kommer ut for sånne tåper som dere! Syns du virkelig at det er ok å lure og lyge til den personen du deler livet ditt med? Da regner jeg med at det er ok at mannen din er utro mot deg og tar opp mye lån uten å gi deg beskjed også? Mangelen på tillit må jo gå begge veier vel?

 

Nå var det kanskje litt dumt av meg å skrive "kunne funnet på å gjort akkuratt det samme selv" (selv om det er det jeg tenker) i og med at jeg heldigvis ikke har en mann og heller aldri kommer til å få det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i alle negative svar du får, du vet jo hvor sure og meggete flesteparten av damene her inne er. Det ser man på omtrent hver eneste tråd som er opprettet her inne. Skjønner deg godt jeg. På tide ungen din får et søsken, og jammen er det på tide mannen blir pappa snart også om han elsker småunger. Vil bare si masse lykke til, gratulerer med graviditen. Kunne funnet på å gjort akkuratt det samme selv. Jepp, så egoistisk er jeg:)
Stakkars menn som kommer ut for sånne tåper som dere! Syns du virkelig at det er ok å lure og lyge til den personen du deler livet ditt med? Da regner jeg med at det er ok at mannen din er utro mot deg og tar opp mye lån uten å gi deg beskjed også? Mangelen på tillit må jo gå begge veier vel?
Nå var det kanskje litt dumt av meg å skrive "kunne funnet på å gjort akkuratt det samme selv" (selv om det er det jeg tenker) i og med at jeg heldigvis ikke har en mann og heller aldri kommer til å få det:)

 

Og det tror jeg verdens menn skal være takknemlige for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tatt et valg, fordi det var utrolig viktig for deg. Da synes jeg du må være helt ærlig overfor mannen din, og satse på tilgivelse tross alt. Du må egentlig bare ta de konsekvensene det evt får. Da var det jo faktisk viktigere for deg med et barn til, enn at mannen kanskje går fra deg. Ihvertfall synes jeg du må være ærlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har prøvd å snakke med mannen, og at han ikke sier noe om det eller ikke vil snakke om temaet. Men har du virkelig satt deg ned med han og sagt at "dette er noe vi må snakke om, for det er veldig viktig for meg"? Det virker jo ikke sånn, for da burde du ha fått en grunn til at han ikke vil, og forhåpentligvis en forståelse som stikker dypere enn dine egoistiske ønsker. Jeg forstår ikke at mangel på kommunikasjon og en skråsikkerhet om at "siden han elsker barn så blir han sikkert glad" kan rettferdiggjøre å påtvinge noen en foreldrerolle de ikke har bedt om, når han tydeligvis har gjort det klart at han ikke er klar for å bli pappa enda. Du har jo skjønt at han ikke vil enda - du skriver det jo selv!

 

Men for det ufødte barnets del, så håper jeg du har rett. Synes bare så innmari synd på mannen din som ikke engang fikk lov til å velge å bli pappa.

Endret av Mentha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har prøvd å snakke med mannen, og at han ikke sier noe om det eller ikke vil snakke om temaet. Men har du virkelig satt deg ned med han og sagt at "dette er noe vi må snakke om, for det er veldig viktig for meg"? Det virker jo ikke sånn, for da burde du ha fått en grunn til at han ikke vil, og forhåpentligvis en forståelse som stikker dypere enn dine egoistiske ønsker. Jeg forstår ikke at mangel på kommunikasjon og en skråsikkerhet om at "siden han elsker barn så blir han sikkert glad" kan rettferdiggjøre å påtvinge noen en foreldrerolle de ikke har bedt om, når han tydeligvis har gjort det klart at han ikke er klar for å bli pappa enda. Du har jo skjønt at han ikke vil enda - du skriver det jo selv! Men for det ufødte barnets del, så håper jeg du har rett. Synes bare så innmari synd på mannen din som ikke engang fikk lov til å velge å bli pappa.

 

Hab har jo valgt å ha sex, så han har jo valgt det litt.

 

HI; Jeg var i din situasjon for et år siden. Samboern min ville ikke ha barn og jeg ville. Er 36 år, så jeg kan ikke velge lengre.

Det ble til at han flyttet ut. Det var jeg som eide huset og bilen. økonomisk har jeg det greit.

Idag er jeg gravid med hjelp av en dansk klinikk og donor. Så det finnes andre løsninger, enn å gå bak ryggen på mannen din. Et forhold handler tross alt om tilitt til hvarandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hab har jo valgt å ha sex, så han har jo valgt det litt.

 

Når han er lurt til å tro at kona bruker prevensjon så regner jeg med at han tenker at sex er safe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hab har jo valgt å ha sex, så han har jo valgt det litt.
Når han er lurt til å tro at kona bruker prevensjon så regner jeg med at han tenker at sex er safe.

Men det er jo nettopp det som er litt av poenget mitt og noe av grunnen til at jeg ikke har så dårlig samvittighet! At jeg hadde hatt spiralen såpass lenge at den muligens ikke hadde vært sikker så mye lengre uansett! Og det har jeg jo sagt til han. At den varer i 5 år og at jeg har hatt den inne i 5 år! Så jeg tenker jo at det kunne jo skjedd snart uansett... Jeg bare hjalp til litt.....

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, noen menn blir ikke klare før den biologiske klokka til dama har passert rugetiden. Det blir da vanskelig å bli gravid og noen ganger går det ikke. Har sett dette flere ganger. Skjønner du stresset for at det skulle skje med deg, men det kunne jo tenkt seg at han hadde snudd om han hadde visst din bastante mening om saken. Her var det motsatt, jeg ville ikke ha en til enda på en stund, men mannen ville så han var vel ikke så forsiktig som han sa han var. Begges ansvar så klart, men jeg ble gravid. Har jo forsonet meg med tanken nå, men kom litt som et sjokk uansett. Er glad for det nå og det tror jeg mannen din også vil bli om du forteller ham det. Så si det til han, han vil ikke tvinge deg til abort likevel. For du hadde vel ikke holdt sammen med en mann som hadde vært sånn.
"Du hadde vel ikke holdt sammen med en mann som hadde vært sånn".... Så du mener at det er verre å presse noen til abort enn det HI har gjort mot mannen sin? I min verden er det ca like store svik begge deler. Og du, mannen din var ikke så forsiktig som han sa han var??? Du vet hvordan barn blir laget, gjør du ikke? Om han ikke brukte kondom og du heller ikke brukte noe, hjelper det ikke hvor "forsiktig" man er, vet du. Det skal bare èn bitteliten sædcelle til :)

 

Så hva om mannen bruker kondom med enten stikker hull i den eller er uforsiktig med den? Nei, dobbeltmoralen lenge leve. KUN DAMER som kan lure mennene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...