Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 30. august 2012 #51 Skrevet 30. august 2012 Altså, jeg er egentlig ikke så veldig interessert i å kommentere saken noe mer. Ser rett og slett ikke poenget. Vi har alle våre grenser for hva som er greit. Det jeg gjør er ikke farlig og datteren min forstår godt, selv i en alder av tre, at den strekningen er den eneste hun får kjøre usikret. Alle gjør vi sikkert ting med barna som andre vil rynke på nesen av. Det betyr ikke at vi er dårlige mødre, bare at vi har ulike oppfatninger om hva man kan og ikke kan gjøre. Forresten, må bare komme med en kommentar til. Jeg er faktisk en sånn mamma som er nazi med at man må sitte bakovervendt, ha det setet som er best i test, osv. Men akkurat dette ser jeg ikke på som farlig praksis, rett og slett. Det ere forsovidt greit at det ikke er en farlig praksis. Jeg er enig med deg i at du ikke risikerer livet hennes altså, men for min del er signaleffekten du utviser langt værre.. Det går ikke på hva hun skjønner eller ikke, men at du gir et inntrykk av at du kan bestemme deg for å ikke følge en lov, fordi du anser den som mindre viktig, eller at det ikke er livstruende å bryte den. Jeg syns at den type praksis er uheldig ovenfor ungene. Joda, det ER ikke lov å sitte uten sete, men denne korte veien går det greit lille venn, det er ikke farlig. Litt dobbeltmoralsk den gangen man forsøker å håndheve en annen regel eller lov, som ungen da gjerne prøver å tøye. Neeeei, denne loven/regelen må vi følge, det er kun mamma som kan bestemme når vi skal bryte en lov.. Ja, du skjønner.. Jeg syns du er en dårlig rollemodell når du velger å gjøre det. Men ikke at du er en dårlig mor. Du trenger heller ikke å være enig med meg, men du kan jo vite om at det antagelig finnes flere som vil tenke som meg.. å være forelder er jo dobbeltmoral all the way! Det er uendelige mengder ting vi gjør som vi sier at ungene ikke skal gjøre, eller i alle fall ønsker at de ikke skal gjøre. Vi kjører for fort, baksnakker andre, mange har pult rundt, nasket i butikk da de var yngre, osv, osv. Om flere tenker som deg bryr jeg meg ikke om. Jeg er trygg i rollen som mor og hva andre måtte mene om min oppdragelse er jeg ikke bekymret for. Barna mine er veloppdragne og høflige og jeg er rimelig sikker på at omgivelsene mine ser på meg som en oppegående og ressurssterk mor. Joda, men jeg regner med de færreste puler rundt mens barna ser på, nasker i butikk mens barna er med eller baksnakker andre foran ungene.. I så fall ville jeg syns at de også var dårlige rollemodeller for ungene sine, i enda større grad en deg såklart. Men du ser vel forskjellen på dine eksempler og det du gjør? De færreste forteller ungene som sine seksuelle erobringer og hvordan de utfordret lovverket i ungdommen. Det du gjør er å tillate barnet å bryte loven.. Men men.. Du gjør som du vil, jeg kommer bare med en konstuktiv tilbakemelding på hva jeg syns om det du gjør. Jeg hadde i det minste blitt veldig flau om jeg blir stoppet av politiet og fikk tilsnakk (evt bot) i barnas gehør. Og det gjelder forøvrig også dersom jeg skulle få fartsbot foran barna.
*bolla pinnsvin* Skrevet 30. august 2012 #52 Skrevet 30. august 2012 Altså, jeg er egentlig ikke så veldig interessert i å kommentere saken noe mer. Ser rett og slett ikke poenget. Vi har alle våre grenser for hva som er greit. Det jeg gjør er ikke farlig og datteren min forstår godt, selv i en alder av tre, at den strekningen er den eneste hun får kjøre usikret. Alle gjør vi sikkert ting med barna som andre vil rynke på nesen av. Det betyr ikke at vi er dårlige mødre, bare at vi har ulike oppfatninger om hva man kan og ikke kan gjøre. Forresten, må bare komme med en kommentar til. Jeg er faktisk en sånn mamma som er nazi med at man må sitte bakovervendt, ha det setet som er best i test, osv. Men akkurat dette ser jeg ikke på som farlig praksis, rett og slett. Det ere forsovidt greit at det ikke er en farlig praksis. Jeg er enig med deg i at du ikke risikerer livet hennes altså, men for min del er signaleffekten du utviser langt værre.. Det går ikke på hva hun skjønner eller ikke, men at du gir et inntrykk av at du kan bestemme deg for å ikke følge en lov, fordi du anser den som mindre viktig, eller at det ikke er livstruende å bryte den. Jeg syns at den type praksis er uheldig ovenfor ungene. Joda, det ER ikke lov å sitte uten sete, men denne korte veien går det greit lille venn, det er ikke farlig. Litt dobbeltmoralsk den gangen man forsøker å håndheve en annen regel eller lov, som ungen da gjerne prøver å tøye. Neeeei, denne loven/regelen må vi følge, det er kun mamma som kan bestemme når vi skal bryte en lov.. Ja, du skjønner.. Jeg syns du er en dårlig rollemodell når du velger å gjøre det. Men ikke at du er en dårlig mor. Du trenger heller ikke å være enig med meg, men du kan jo vite om at det antagelig finnes flere som vil tenke som meg.. å være forelder er jo dobbeltmoral all the way! Det er uendelige mengder ting vi gjør som vi sier at ungene ikke skal gjøre, eller i alle fall ønsker at de ikke skal gjøre. Vi kjører for fort, baksnakker andre, mange har pult rundt, nasket i butikk da de var yngre, osv, osv. Om flere tenker som deg bryr jeg meg ikke om. Jeg er trygg i rollen som mor og hva andre måtte mene om min oppdragelse er jeg ikke bekymret for. Barna mine er veloppdragne og høflige og jeg er rimelig sikker på at omgivelsene mine ser på meg som en oppegående og ressurssterk mor. Joda, men jeg regner med de færreste puler rundt mens barna ser på, nasker i butikk mens barna er med eller baksnakker andre foran ungene.. I så fall ville jeg syns at de også var dårlige rollemodeller for ungene sine, i enda større grad en deg såklart. Men du ser vel forskjellen på dine eksempler og det du gjør? De færreste forteller ungene som sine seksuelle erobringer og hvordan de utfordret lovverket i ungdommen. Det du gjør er å tillate barnet å bryte loven.. Men men.. Du gjør som du vil, jeg kommer bare med en konstuktiv tilbakemelding på hva jeg syns om det du gjør. Jeg hadde i det minste blitt veldig flau om jeg blir stoppet av politiet og fikk tilsnakk (evt bot) i barnas gehør. Og det gjelder forøvrig også dersom jeg skulle få fartsbot foran barna. Dersom det noensinne blir så god politidekning her i landet at det er noen risiko for at politiet står i vår lille blindvei for å ta oss dårlige forbilder i manglende bilbeltebruk i 20 km/t, så skal jeg begynne å bruke belte. Er vi ferdige nå...?
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 30. august 2012 #53 Skrevet 30. august 2012 For min del er vi ferdig for lenge siden.. Mitt liv påvirkes nemlig lite av det du gjør. Jeg er jo bare på et diskusjonsforum for å diskutere, og gjør derfor nettopp det. Om du vil slutte å diskutere med meg, så lever jeg godt med det :-) Dersom politiet får tips fra flere uavhengige personer at dere kjøre usikret med barna i bil (de vet jo ikke hvor langt dere skal nødvendigvis!), så skal du ikke se vekk fra at det nettopp er det som skjer.. Men for all del.. Den tid, den sorg.. Da får jo barna en ny viktig lærdom..Det er først når det er fare for å bli tatt for å bryte loven, at vi trenger å følge den..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #54 Skrevet 30. august 2012 For min del er vi ferdig for lenge siden.. Mitt liv påvirkes nemlig lite av det du gjør. Jeg er jo bare på et diskusjonsforum for å diskutere, og gjør derfor nettopp det. Om du vil slutte å diskutere med meg, så lever jeg godt med det :-) Dersom politiet får tips fra flere uavhengige personer at dere kjøre usikret med barna i bil (de vet jo ikke hvor langt dere skal nødvendigvis!), så skal du ikke se vekk fra at det nettopp er det som skjer.. Men for all del.. Den tid, den sorg.. Da får jo barna en ny viktig lærdom..Det er først når det er fare for å bli tatt for å bryte loven, at vi trenger å følge den.. Applaus! Enig i alle innleggene du har skrevet! Hilsen anonym som har diskutert saken ivrig mot slutten her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå