Gå til innhold

Er det noen som har helt friske barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en gutt på 4 år som er født uten øreganger så han hører dårlig og bruker høreapparat. Han har et syndrom men er helt frisk!

Og ei jente på 4 uker som per nå ser ut til å bli helt frisk hun også. :)

Endret av MyrsnipaHarNåEnAvHver!
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei datter som er frisk som en fisk.. Hu er 2 år og kan telle på 1 hånd hvor ofte hu har vært syk..

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Så vidt jeg vet er hun helt frisk og jeg satser på at det forblir slik resten av livet :)

Skrevet (endret)

Jeg har 4 fantastiske flotte og helt friske unger. Ingen allergier engang. Og alle har fulgt vaksinasjonsprogrammet. Svineinfluensavaksinen styrte vi unna.

Endret av Kamelen Klara
Skrevet

Nå er det vel ikke strengt tatt så stort behov å skrive så mange innlegg rundt omkring om man har ett helt frisk barn (Da jeg forstår det slik at du snakker om ikke-friske barn nå i form av forskjellige diagnoser). Det har vel noe med at de som har barn med diagnoser og utfordringer rundt det prøver å finne andre og dele erfaringer og kunnskap med.

Jeg har ett barn med diagnose, men ser på han som frisk (ingen som møter han en dag vil se det). Men samtidig har jeg behov for støtte og hjelp av andre med samme erfaringer/mere erfaringer for at han skal fortsette å leve frisk. Hadde han ikke hatt noe diagnose så hadde jeg heller trolig ikke vært registrert her. Altså det jeg tenker er at prosentandelen vil alltid være høyere representert slike steder som dette og forskjellige diagnoser vil dermed bli mere synlige (på positive og negativ måte).

Når det kommer til vanlige barnesykdommer så stusser jeg mere over barn som ALDRI er syke:) Mulig det er en diagnose om noen år det også:)

Sånn er det vel om alle ting. Jeg kontakter ikke Politi og VG for å fortelle at jeg i dag kjørte helt tryggt og fint fra gardermoen til oslo sentrum uten kø eller ulykker. Men om det hadde kommet en kjørende i motsatt kjørebane og kjørt inn i nabobilen før den hadde fortsatt videre og laget kjedekollisjon så hadde man lest og hørt om det på nyhetene trolig.

Gjest overlord
Skrevet
Reagerer på at diagnoser og sykdom sidestilles. Gutten min har diagnose (autisme), men det er ingen sykdom. Han er FRISK :)

Det blir det samme som å si at schizofreni eller altzheimers ikke er sykdommer. Autisme er en sykdomsdiagnose, det er en nevropsykiatrisk sykdom.

Gjest overlord
Skrevet

Jeg har to helt friske barn, men bare ett veloppdragent og u-trassete. Det andre barnet er sikkert forbyttet på sykehuset. Hun kaller oss konsekvent for bæsje-mamma og bæsje-pappa, og viser generelt ingen gode manerer.

Skrevet

Ekstremt frisk unge på snart 2 år. Har ende ikke vært hos legen med henne :)

Skrevet
Reagerer på at diagnoser og sykdom sidestilles. Gutten min har diagnose (autisme), men det er ingen sykdom. Han er FRISK :)
Det blir det samme som å si at schizofreni eller altzheimers ikke er sykdommer. Autisme er en sykdomsdiagnose, det er en nevropsykiatrisk sykdom.

Huff ja.. jeg bøyer meg, for du har helt rett! Jeg måtte google dette når jeg leste hva du skrev og ser jo at du har rett:

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/autisme-oversikt-11725.html

Mener bare jeg har lest det motsatte også en gang skjønner du og hadde det i minnet ;)

Ja nei da har jeg ikke et heelt friskt barn da, sånn helt formelt sett, men skjønnere og herligere gutt skal dere lete lenge etter :P

Skrevet

Ungene mine er helt friske. Takk og lov for det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...