Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #26 Skrevet 28. august 2012 To unaturlig friske barn: Gikk hele fjor vinter og ventet på "sykdomsbombe" vi har vært to år uten omgangssyke, influensa og bare litt småforkjøla.....ALle mann alle...Så det kommer vel i vinter, tenker jeg.. De ble ikke fullammet, bare delammet, og det i knapt tre måneder, jeg produserer lite og dårlig melk (arvelig), de er vaksinert, fikk influensavaksinen også. De er UTROLIG sløve på håndvask før mat..Jeg gir opp snart,- men maser fortsatt i håp.....VI har katt og bor på landet. Jeg er ikke overhysterisk på og være renslig heller. Føler at særlig bad og toalett burde vært kloret og "desinfisert" litt oftere enn hva jeg gjør... Vet ikke om vi bare har hatt flaks, om vi har det "stille før stormen" ellr om jeg og mannen er en utrolig god match med tanke på og lage barn sammen
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #27 Skrevet 28. august 2012 3 barn. 2 med diagnoser. 3.mann er så liten at der vet vi ikke enda.
☆☆☆ Skrevet 28. august 2012 #28 Skrevet 28. august 2012 5 mndr og foreløpig helt frisk. Men nå, etter to runder med vaksine, kommer det sikkert til å gå rett vest..
Love my kidz Skrevet 28. august 2012 #29 Skrevet 28. august 2012 Reagerer på at diagnoser og sykdom sidestilles. Gutten min har diagnose (autisme), men det er ingen sykdom. Han er FRISK
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #30 Skrevet 28. august 2012 Sååå flinke dere er som har friske barn...
Nordhagenjentene :) Skrevet 28. august 2012 #31 Skrevet 28. august 2012 Vi lurer litt innimellom...."Ho kan ikke være helt frisk" ;P Men som regel; frisk og rask, full av trass og temperament, og ganske rar. ♥
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #32 Skrevet 28. august 2012 Èn stk. frisk og rask liten tass her. Er evig takknemlig for det og håper han holder seg frisk og at evt. søsken også vil være friske. All ære til foreldre med syke barn, det må være beintøfft!!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #33 Skrevet 28. august 2012 Sååå flinke dere er som har friske barn... Tror ikke det handler om å være flinke....tror det bare er kortene man får utdelt. Flaks rett og slett....eller uflaks. Vi har tre barn....to i småskolen og en i barnehage. De er omtrent "aldri" syke....litt småforkjøla innimellom men ikke nok til å være hjemme fra skole feks. De er vaksinerte mot det vanlige. De har ingen diagnoser. Ser ikke på meg selv som flink på grunn av dette......bare flaks. Det er INGEN klar sammenheng mellom vaksiner og sykdommer / diagnoser...var det det ville vaksinene blitt tatt av markedet med en gang. At noen unger er mer forkjøla enn andre....ja sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #34 Skrevet 28. august 2012 Ikke helt heldig med den "Det er INGEN klar sammenheng mellom vaksiner og sykdommer"
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #35 Skrevet 28. august 2012 Ikke helt heldig med den "Det er INGEN klar sammenheng mellom vaksiner og sykdommer" Vis meg en plass hvor det står at dersom du vaksinerer ungen din får du garantert ADHD eller Asbergers eller astma....BARE EN ENESTE PLASS DER DETTE ER DOKUMENTERT.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #36 Skrevet 28. august 2012 Ikke helt heldig med den "Det er INGEN klar sammenheng mellom vaksiner og sykdommer" Vis meg en plass hvor det står at dersom du vaksinerer ungen din får du garantert ADHD eller Asbergers eller astma....BARE EN ENESTE PLASS DER DETTE ER DOKUMENTERT. Hehe, var ikke det jeg mente. Hvorfor vaksinerer du hvis "Det er INGEN klar sammenheng mellom vaksiner og sykdommer"?
ostepop123 Skrevet 28. august 2012 #37 Skrevet 28. august 2012 Ser at mange håner de som prøver å koble vaksine og sykdom, men jeg har en jente som ikke ble vaksinert før hun var 7 år. Før vaksinene var hun helt frisk. Feks. første gang hun hadde feber var hun 5 år gammel. Bare noen dager etter første vaksine ble hun tett i brystet. Det ble bare verre og verre og det viste seg at hun hadde fått astma. Legen sier at han ikke kan utelukke vaksinene som triggende årsak, men at det er umulig å bevise. Men da hadde hun altså feber før hun ble vaksinert, da? Det er ingenting som tyder på at vaksinering fører til sykdom hos barn, snarere tvert i mot. Mitt barn er fullvaksinert og frisk som en fisk (2,5 år). Hender han får omgangssyke eller blir forkjøla, men han har bare vært borte én gang fra barnehagen hittil i år, og det var grunnet oppkast.
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 28. august 2012 #39 Skrevet 28. august 2012 3 sunne og friske jenter
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #40 Skrevet 28. august 2012 Ser at mange håner de som prøver å koble vaksine og sykdom, men jeg har en jente som ikke ble vaksinert før hun var 7 år. Før vaksinene var hun helt frisk. Feks. første gang hun hadde feber var hun 5 år gammel. Bare noen dager etter første vaksine ble hun tett i brystet. Det ble bare verre og verre og det viste seg at hun hadde fått astma. Legen sier at han ikke kan utelukke vaksinene som triggende årsak, men at det er umulig å bevise. Men da hadde hun altså feber før hun ble vaksinert, da? Det er ingenting som tyder på at vaksinering fører til sykdom hos barn, snarere tvert i mot. Mitt barn er fullvaksinert og frisk som en fisk (2,5 år). Hender han får omgangssyke eller blir forkjøla, men han har bare vært borte én gang fra barnehagen hittil i år, og det var grunnet oppkast. Ja, det hadde hun, men kun en gang og da var hun 5 år. Jeg tror det er langt mellom de barna som rekker å bli 5 år før de opplever å ha feber for første gang. Det er klart vi misstenker vaksinen for å ha utløst astmaen hennes. Spesielt når legen heller ikke vil utelukke vaksinen som triggende årsak. Tanken som har slått meg er om det kan være mange som oss, der det aldri blir innrapportert som vaksinens bivirkning. Vil nok tro det er mørketall med tanke på bivirkninger til vaksiner. Det er jo nesten umulig å få helsepersonell til å melde inn bivirkninger ev vaksine.
ostepop123 Skrevet 28. august 2012 #41 Skrevet 28. august 2012 (endret) Nå kan man som pasient her i landet fint melde bivirkninger på egen hånd (her: http://www.slv.no/templates/InterPage____82265.aspx). Jeg har aldri hørt at det skulle være noe problem å be helsepersonell gjøre det heller, men det kan jo tenkes at helsepersonell har en annen vurdering enn foreldre innimellom, og at denne vurderingen skyldes faglig kunnskap. Uavhengig av bivirkningsrapportering er det gjort epidemiologiske studier av vaksinerte barn for å undersøke forekomsten av f.eks. astma og allergier. I denne store studien for eksempel, undersøker man om det finnes en sammenheng mellom vaksinasjonsrater og forekomsten av astma og eksem - og det ble ikke funnet slike sammenhenger i det hele tatt: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1446713/ I denne studien finner man ingen sammenheng mellom BCG-vaksinasjon og allergier/atopier: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11230617 Denne studien finner heller ingen slike sammenhenger: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11297301 Endret 28. august 2012 av ostepop123
Gjest yrild Skrevet 28. august 2012 #42 Skrevet 28. august 2012 Mine er så vidt jeg vet friske (bank i bordet), men det kan jo komme frem både diagnoser og allergier etterhvert iom at de bare er 3 1/2 og 8 mnd.
Mineto Skrevet 28. august 2012 #43 Skrevet 28. august 2012 Er det noen som har helt friske barn? Synes jeg bare leser eller hører om barn med diagnoser... Jeg lurer virkelig... Ja, min sønn er helt frisk fra topp til tå :-) Har kun hatt falsk krupp da han var 1.5 år, ellers svært lite syk på sine 4 år. Vi har aldri vært overhysterisk med hygiene, kun vasket med klut og vann, såpe ved ekstra skitt. Spritvask på hender kan jeg telle på en hånd da vi ikke hadde vaskemuligheter. Venninnes barn ble spritvasket fra topp til tå fram til 3 års-alder, og den ungen var konstant syk og snufsete. Litt på siden av tema som var diagnoser, men fikk nå sagt mitt uansett :-) Min sønn er helt perfekt i mine øyne, empatisk, omsorgsfull, flink motorisk, matematisk og tar bokstaver /leser ord, svært lite trass. To helt friske barn her i gården. Men, ikke alltid like perfekte likevel. Hverken de eller vi;-) Jeg er under gjennomsnittet interessert i skitt og møkk, både i hus og på barn. Derfor har det vært myyye spriting av hender og myyye vasking av gulv. Akkurat som jeg liker det. Nydelig med grønnsåpe lukt og nyvaskede klær. Og barna våre har aldri vært syke (kun vært forkjølet, men det telles knapt;-)). Vi har aldri hatt antibiotika i vårt hjem, for å si det slik. Begge har fulgt vaksinasjonsprogrammet. Så, for å oppsummere; jeg har liten tro på at møkk bidrar til bedre helse.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 29. august 2012 #45 Skrevet 29. august 2012 Frisk guttunge på snart 2 år!
Teline Skrevet 29. august 2012 #46 Skrevet 29. august 2012 Jeg reagerer på koblingen din diagnose-frisk. Sønnen min har en diagnose, men han er ytterst sjelden syk.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #47 Skrevet 29. august 2012 Mitt barn har En diagnose, men han er da vel frisk som en fisk fordet?? Jeg har ikke syke barn,nei..reagerer litt på overskriften her. Diagnose er ikke ensbetydende med å være syk!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #48 Skrevet 29. august 2012 Jepp! Et barn og hun er frisk! (selvsagt er det litt småting - som det er med alle. Litt treg i magen og sjeler litt som gjør at vi er på jevnlige kontroller, men utover det - en frisk og glad unge som "alle" liker å være sammen med.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #49 Skrevet 29. august 2012 Mitt barn har En diagnose, men han er da vel frisk som en fisk fordet?? Jeg har ikke syke barn,nei..reagerer litt på overskriften her. Diagnose er ikke ensbetydende med å være syk! Men hvilke "samlebetegnelse" skal man bruke på barn med diagnoser da? Jeg spør ikke for å være vemmelig, men fordi jeg lurer. Hvilke overskrift hadde passet?
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. august 2012 #50 Skrevet 29. august 2012 Har 2 friske barn 1 med et par diagnoser og andre svakheter som gjør en del ting vanskeligere, men en livsglad humørspreder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå