Velvet Belly Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Det skal feires bursdag hos svigermor, og far tilbyr seg å ta med babyen og være borte 14-20 i morgen, slik at jeg kan få "fri". Babyen får både mm og mme da jeg ikke har nok melk. Hva ville dere gjort? Jeg tenker det både er sunt og deilig med alenetid, (og sunt med alenetid for pappaen og familien hans), men mamma er jo god å ha med seg på tur?
❤lille stjerne❤ Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Hvis babyen får i seg mat fra flaske og du er komfortabel med å være borte fra babyen noen timer så er vel alt i orden synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Skal de langt unna? Syns det hørtes deilig ut. Ville nok gjort det, så heller kommet etter eller blitt hentet om det var mulig om jeg savnet de.
Modesty Blaise. Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Huff da, da må jo jeg være en direkte elendig person, som planlegger å jobbe 2 dager i uken fra ca 2 mnd....
LuksusLiv Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde ikke gjort det, men så hadde jeg heller ikke behov for alenetid fra babyen min når den var så liten. Men dette blir jo opp til deg selv, og hva du føler er rett.
3 er nok! Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde gjort det med god samvittighet:) så sant jeg ikke trodde det var mye mas og kaos for den lille i selskapet og jeg var trygg på at barnet sov og fikk i seg mat som vanlig.
Velvet Belly Skrevet 25. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 25. august 2012 Ja, er jo bare snakk om seks timer, og babyen er jo sammen med en dedikert far og farmor. men jeg vet ikke om jeg trenger fri fra verdens søteste, også er det litt skummelt og gi slipp på kontrollen. Takk for tilbakemeldinger!
Elina Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Har ikke noe mer å si enn at du må kjenne på magefølelsen og handle deretter. Hva det en blir til så gjør det med god samvittighet
*Lissi* Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Det skal feires bursdag hos svigermor, og far tilbyr seg å ta med babyen og være borte 14-20 i morgen, slik at jeg kan få "fri". Babyen får både mm og mme da jeg ikke har nok melk. Hva ville dere gjort? Jeg tenker det både er sunt og deilig med alenetid, (og sunt med alenetid for pappaen og familien hans), men mamma er jo god å ha med seg på tur? Er det noe å lure på Kos deg! Er bare snakk om 6 timer. Den lille sover sikkert mye av tiden uansett. Plei deg selv og sov!
Gjest yrild Skrevet 25. august 2012 #11 Skrevet 25. august 2012 Jeg ville ikke klart det, men hvis du synes det er helt greit ser jeg ike noe i veien for å gjøre det :-)
El1 Skrevet 25. august 2012 #12 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde fødselsdepresjon og var helt avhengige av slike avbrekk. Send de av gårde og nyt alenetiden, timene kommer til å fly. Jeg husker første morsdag, da var sønnen min under 2 mnd og alt jeg ønsket var en dag aleine hjemme og det fikk jeg. Barnet er jo sammen med far og folk som er glad i seg, så legg deg på sofaen og se en film.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #13 Skrevet 25. august 2012 Huff da, da må jo jeg være en direkte elendig person, som planlegger å jobbe 2 dager i uken fra ca 2 mnd.... Hvis man skal være helt ærlig her, så synes jeg det var ganske ille ja.
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. august 2012 #14 Skrevet 25. august 2012 Vi hadde barnevakt fra en dag til en annen når minste var 2 mnd, så noen timer hadde jeg ikke hatt problemer med
Modesty Blaise. Skrevet 25. august 2012 #15 Skrevet 25. august 2012 Hvorfor er det ille? Jeg ser ikke hvorfor jeg er en så mye bedre omsorgsperson enn det pappaen er. Pupp og mat er jo selvfølgelig en ting man må finne løsninger på, men utenom det så ser jeg ikke hvorfor pappa ikke kan være hjemme....
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #16 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde aldri vært så lenge borte fra en så liten baby. Men det får jo være opp til hver enkelt hva man føler er riktig.
C.L.H85 Skrevet 25. august 2012 #17 Skrevet 25. august 2012 Det er noe du må kjenne på selv Har du behov for litt søvn og alenetid? Eller vil du være med baby og gubben? Far greier seg fint så lenge baby får mat, trøst og kjente lukter Ikke noe du skal ha dårlig samvittighet for ihvertfall. Men vil du bli med, så blir du med
HeltPerfekt<3 Skrevet 25. august 2012 #18 Skrevet 25. august 2012 Huff da, da må jo jeg være en direkte elendig person, som planlegger å jobbe 2 dager i uken fra ca 2 mnd.... Hvis man skal være helt ærlig her, så synes jeg det var ganske ille ja. å hjelp.. Da er vel jeg en forferdelig mor som begynte på skolen (fra 8 til 15 fem dager i uken) når lillegutt var 6 uker?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #19 Skrevet 25. august 2012 Ikke noe problem. husk å pumpe deg jevnlig slik at du opprettholder/får opp produksjonen. Far tok med barnet over natta et par ganger i den alderen da jeg var syk og trengte hvile.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #20 Skrevet 25. august 2012 Huff da, da må jo jeg være en direkte elendig person, som planlegger å jobbe 2 dager i uken fra ca 2 mnd.... Hvis man skal være helt ærlig her, så synes jeg det var ganske ille ja. å hjelp.. Da er vel jeg en forferdelig mor som begynte på skolen (fra 8 til 15 fem dager i uken) når lillegutt var 6 uker? Ja i mine øyner er du det...
Gjest yrild Skrevet 25. august 2012 #21 Skrevet 25. august 2012 Huff da, da må jo jeg være en direkte elendig person, som planlegger å jobbe 2 dager i uken fra ca 2 mnd.... Hvis man skal være helt ærlig her, så synes jeg det var ganske ille ja. å hjelp.. Da er vel jeg en forferdelig mor som begynte på skolen (fra 8 til 15 fem dager i uken) når lillegutt var 6 uker? Ikke en forferdelig mor, men en som prioriterer andre ting foran barnet. Alle tar sine valg.
Gjest Guttemamma :) Skrevet 25. august 2012 #22 Skrevet 25. august 2012 Ang. hun som studerte så gjorde hun nok det for familien! Jeg tviler på at hun syns det var det mest optimale. Men man må tenke fremover også. Og til HI, så ser jeg ikke problemet med å la baby være med far. Og du har nok godt av å slappe av litt. Du er ikke en dårlig mor om du lar babyen være med pappan sin. Kos deg du og la far kose seg med barnet har godt av litt tid uten mor de også.
HeltPerfekt<3 Skrevet 25. august 2012 #23 Skrevet 25. august 2012 Huff da, da må jo jeg være en direkte elendig person, som planlegger å jobbe 2 dager i uken fra ca 2 mnd.... Hvis man skal være helt ærlig her, så synes jeg det var ganske ille ja. å hjelp.. Da er vel jeg en forferdelig mor som begynte på skolen (fra 8 til 15 fem dager i uken) når lillegutt var 6 uker? Ikke en forferdelig mor, men en som prioriterer andre ting foran barnet. Alle tar sine valg. Grunnen til at jeg går på skole er mine barn. De har en far som er helt fantastisk og som tar vare på dem på alle mulige måter. Hadde forstått de meningene deres om jeg lot barnet være alene hjemme hele dagen, men etter min mening er min mann mer enn god nok til å ta vare på ham. Eller tar jeg helt feil?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #24 Skrevet 25. august 2012 Når jeg leser alle disse innleggene, så begynner jeg å lure på om jeg er helt gal.. Har en datter på straks seks måneder, og strever skikkelig med tanken om å være lenge borte fra henne. Hun har vært sammen med pappaen sin i to/tre timer uten meg, men noe mer har jeg ikke orket. Da savner jeg henne så fælt, og så bekymrer jeg meg over alt som kan skje henne (selvfølgelig helt unødvendige bekymringer). Er dette unormalt, mon tro?
Gjest yrild Skrevet 25. august 2012 #25 Skrevet 25. august 2012 Ja her kan vi jo starte lange diskusjoner om far er like bra som mor... jeg mener at barnet kjenner mor på en annen måte i begynnelsen, etter å ha vært 9 mnd i magen og synes i tillegg at amming er en viktig (ja hvis det går da) ting for et lite nurk, som ikke burde prioriteres bort pga utdannelse. Mulig Heltperfekt<3 tar medisiner som gjør at amming ikke er mulig da...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå