Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #51 Skrevet 27. august 2012 Lurer på hvordan svarene hadde blitt om det var HI som var ute og hennes tur til å stå opp med barna. Da hadde nok de fleste sagt at det var jo tross alt hun som hadde valgt å gå ut dagen før det var hennes tur til å stå opp. Herregud. Enig.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #52 Skrevet 27. august 2012 Om dette er noe som skjer jevnlig, altså festing, komme sent hjem og bryte avtaler, så ser jeg poenget til HI. Det er kjipt å være den som alltid trekker det korteste strået. Om det derimot (som jeg får inntrykk av) er helt enkelt at gubben skal på fest, som man jo skal i ny og ne, så skjønner jeg ikke helt masingen. Ei heller hvorfor i all verden de bestemte at HAN skulle stå opp. Hvor er logikken der? Har man et så rigid system for hvem som skal opp at det ikke engang går an å endre på når en skal på fest? Og hadde HI skullet ut istedet for mannen, så hadde jeg selvsagt ment det samme.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #53 Skrevet 27. august 2012 Tror jeg også. Er liksom mannens privilegium det, å kunne gå på fest når han vil. Da kan han drikke så mye han vil og være så sent ute han vil. Helst bør han få ta en tur på strippeklubb også. Hvis ikke er man en kontrollerende kjerring som ikke lar mannen få lov til å være mann. Men med mor er det annerledes selvsagt, hun har jo barn å ta seg av. Forstå det den som kan, trodde vi var kommet lenger. For noe tull. Hadde HI skullet på fest hadde jeg syntes gubben hennes var en komplett idiot om han hadde ringt og mast for å få henne hjem og så blitt irritert for at hun ikke stod opp med ungene. Det tror jeg faktisk de fleste oppegående mennesker hadde syntes.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #55 Skrevet 27. august 2012 Tror jeg også. Er liksom mannens privilegium det, å kunne gå på fest når han vil. Da kan han drikke så mye han vil og være så sent ute han vil. Helst bør han få ta en tur på strippeklubb også. Hvis ikke er man en kontrollerende kjerring som ikke lar mannen få lov til å være mann. Men med mor er det annerledes selvsagt, hun har jo barn å ta seg av. Forstå det den som kan, trodde vi var kommet lenger. For noe tull. Hadde HI skullet på fest hadde jeg syntes gubben hennes var en komplett idiot om han hadde ringt og mast for å få henne hjem og så blitt irritert for at hun ikke stod opp med ungene. Det tror jeg faktisk de fleste oppegående mennesker hadde syntes. Men her er vel de fleste heller mindre oppegående...
Gjest Miryks Skrevet 28. august 2012 #56 Skrevet 28. august 2012 Han gledet seg sikkert KJEMPEMYE til å komme hjem. Djiiiises, er det rart det er krig i verden. Tror egentlig dette er et troll. Om ikke forumtroll så konetroll.. Haha, nytt DIB/BIM-begrep; konetroll!
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 28. august 2012 #57 Skrevet 28. august 2012 Lurer på hvordan svarene hadde blitt om det var HI som var ute og hennes tur til å stå opp med barna. Da hadde nok de fleste sagt at det var jo tross alt hun som hadde valgt å gå ut dagen før det var hennes tur til å stå opp. Herregud. Om de hadde hatt en slik avtale lenge, annenhver dag på helg, så ser jeg det som opplakt at man bytter morgen med ungene, om den andre parten skal ut på noe, men om han sa det bare noen dager i forveien, etter at han viste han skulle på byen, at han kunne stå opp med ungene, så hadde han pent måtte gjøre det. Men siden HI ikke sier noe om de hadde en avtale på det som har vart lenge eller om det var en avtale de gjorde nok så nyerlig, så tror jeg de fleste her går ut fra at dette er slik de fører det hver helg, og da faller det også naturlig å synes de kunne bytte morgen for en helg.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #58 Skrevet 28. august 2012 Om de hadde hatt en slik avtale lenge, annenhver dag på helg, så ser jeg det som opplakt at man bytter morgen med ungene, om den andre parten skal ut på noe, men om han sa det bare noen dager i forveien, etter at han viste han skulle på byen, at han kunne stå opp med ungene, så hadde han pent måtte gjøre det. Men siden HI ikke sier noe om de hadde en avtale på det som har vart lenge eller om det var en avtale de gjorde nok så nyerlig, så tror jeg de fleste her går ut fra at dette er slik de fører det hver helg, og da faller det også naturlig å synes de kunne bytte morgen for en helg. Dette innlegget forstår jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #59 Skrevet 28. august 2012 Akkurat hva er det du er sint og rasende for? Forstår ikke helt problemet. Er du ikke litt fleksibel i hele tatt? hehehe.. komme seg hjem ved midnatt etter fest, minner mest om Askepott...... jaja...... Man velger jo sine kamper som oftest med omhu, men jeg tror HI her velger de kampene hun har lyst å ta......
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #60 Skrevet 28. august 2012 Hun er sint fordi han bryter en avtale. Poenget var ikke at han skulle være hjemme til midnatt, men at han skulle gi beskjed om han ble sen. Det gjorde han ikke, altså holdt han ikke avtalen.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #61 Skrevet 28. august 2012 Tja, dumt at han ikke ga beskjed om at han ble senere! MEN, hadde det egentlig gjort noen forskjell? For om han uansett hadde ringt og sagt at han ble sen og kom enda senere hjem hadde jo du uansett måtte stå opp med ungene og allikevel vært sur? Men uansett er jeg litt enig faktisk, har man familie og forpliktelser hjemme er det OK å ringe hjem å si fra at man blir senere enn det man egentlig hadde planlagt. Selv om jeg nekter å tro at noen går hjem fra fest rundt midnatt ( Er jo da festen er ordentlig i gang)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #62 Skrevet 28. august 2012 Tja, dumt at han ikke ga beskjed om at han ble senere! MEN, hadde det egentlig gjort noen forskjell? For om han uansett hadde ringt og sagt at han ble sen og kom enda senere hjem hadde jo du uansett måtte stå opp med ungene og allikevel vært sur? Men uansett er jeg litt enig faktisk, har man familie og forpliktelser hjemme er det OK å ringe hjem å si fra at man blir senere enn det man egentlig hadde planlagt. Selv om jeg nekter å tro at noen går hjem fra fest rundt midnatt ( Er jo da festen er ordentlig i gang) Hvor gammel er du da? Når vi er bedt hjem til noen, er det i hvert fall helt normalt å si takk for seg i god tid før midnatt. Hvis vi skulle ha gjester og de ble sittende til langt på natt, så ville jeg syntes det var temmelig spesielt, mildt sagt.
humlesurr Skrevet 28. august 2012 #63 Skrevet 28. august 2012 (endret) Hvor gammel er du da? Når vi er bedt hjem til noen, er det i hvert fall helt normalt å si takk for seg i god tid før midnatt. Hvis vi skulle ha gjester og de ble sittende til langt på natt, så ville jeg syntes det var temmelig spesielt, mildt sagt. Det er ikke meg du spør, men jeg spør tilbake; Hvor gammel er DU da? Jeg er en voksen dame, og i voksenselskap tusler vi oss ikke hjem før midnatt annet enn om det er et serdeles kjedelig selskap eller arbeidsdag dagen derpå Endret 28. august 2012 av humlesurr
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #64 Skrevet 28. august 2012 Jeg er 39. Har ikke vært på fest til utpå natten på maaange år, og synes vel egentlig det er noe som hører ungdommen til. Vi er voksne folk, og vi omgås nesten bare andre voksne folk med familier. Da er det ikke vanlig å rangle til langt på natt. Når vi er hjemme hos noen, er det vel stort sett slutt mellom 11 og 12, samme når vi har folk hjemme hos oss. Sommerfest og julebord på jobben slutter også der omkring. Vi bruker å gå ut etter jobb første fredag etter lønning, og da nøyer de fleste seg med en eller to øl før de går hjem. Noen blir naturligvis sittende lenger, men jeg tror aldri jeg har blitt sittende lenger enn til ni-ti-tida, og da har det ikke vært mange igjen. Synes det er helt greit jeg. Hva skulle jeg være ute til langt på natt for?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #65 Skrevet 28. august 2012 Jeg er 39. Har ikke vært på fest til utpå natten på maaange år, og synes vel egentlig det er noe som hører ungdommen til. Vi er voksne folk, og vi omgås nesten bare andre voksne folk med familier. Da er det ikke vanlig å rangle til langt på natt. Når vi er hjemme hos noen, er det vel stort sett slutt mellom 11 og 12, samme når vi har folk hjemme hos oss. Sommerfest og julebord på jobben slutter også der omkring. Vi bruker å gå ut etter jobb første fredag etter lønning, og da nøyer de fleste seg med en eller to øl før de går hjem. Noen blir naturligvis sittende lenger, men jeg tror aldri jeg har blitt sittende lenger enn til ni-ti-tida, og da har det ikke vært mange igjen. Synes det er helt greit jeg. Hva skulle jeg være ute til langt på natt for? uff så trist det høres ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå