Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #1 Skrevet 25. august 2012 Dro på fest til en kollega etter jobb i går. Jeg måtte ordne alt med henting middag osv. Jeg ba om at han skulle si ifra hvis han ble senere enn 12, men hørte ingenting. Ringte han kl. 11 og da var han ikke dratt fra festen ennå. Sa da at han snart skulle dra. Kom hjem etter 12, men hadde ikke ringt.var full da han kom, og drakk mere vin etter at han kom hjem. Det var hans tur å stå opp i dag, men bare gryntet da jeg vekte han. Til slutt måtte jeg stå opp mens han sover enda det er hans tur. Hadde gledet meg til å sove lenge i dag jeg, men det kan jeg se langt etter. Åååh! Ganske sint nå!
Mamma_til_2 Skrevet 25. august 2012 #2 Skrevet 25. august 2012 Da kan du enten vekke han nå og gå og legge deg, eller sove imorgen
kaklemor Skrevet 25. august 2012 #3 Skrevet 25. august 2012 Vekk han eller sov lengre i morgen Da hadde han det gøy i hvertfall
humlesurr Skrevet 25. august 2012 #4 Skrevet 25. august 2012 Nå er løpet kjørt uansett. Og så fyrt som du er nå får du uansett sikkert ikke til å slappe av og sove om han skulle stått opp. La han ligge og kos deg meg god frokost med ungene. Og så kan du se fram til en god og lang søndagsmorgen i senga.
babysyk_74 Skrevet 25. august 2012 #5 Skrevet 25. august 2012 Tror ikke jeg hadde forventet at en som var full skulle stå opp tidlig morran etter.Men da kan jo han ta 2 helger å¨rad ettersom han ikke kunne nå
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #6 Skrevet 25. august 2012 Om du drar på fest, er det da han som bestemmer når du skal komme hjem? Forventer han at du står opp med ungene når du har vert på fest. Jeg hadde gladelig stått opp med ungene hvis min mann hadde vert på fest. Og det hadde han gjort om jeg hadde vert på fest også. Jeg ser ikke helt problemet ditt? Du virker kontrollerende.
Kliko Skrevet 25. august 2012 #7 Skrevet 25. august 2012 Men kjære deg. Så sur fordi du måtte tilbringe en ettermiddag/kveld alene med barna også stå opp med de i dag? Syns du hauser deg opp for ingenting jeg da, spesielt om dette er noe som skjer en sjelden gang. Kanskje du er litt sjalu? Kan ikke du dra ut med venninner en dag da? Lov å leve litt selv om man har fått barn vettu Nei, sov lenge i morgen du Og tenk deg litt om før du starter dagen med å frese på mannen din
C.L.H85 Skrevet 25. august 2012 #8 Skrevet 25. august 2012 Hvis han skulle på fest kunne vel du ta ungen/e denne morgenen? Det er ihvertfall underforstått her... Hvis en av oss er på fest tar den andre parten ungen om morgenen uavhengig av hvem sin tur det er. Du kan jo sove lenge på søndag? Hadde ikke orka å laget problemer pga det, men det er meg da
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #9 Skrevet 25. august 2012 Jeg er enig med de andre. Hos oss er det selvsagt at hvis den andre er på fest/ute med venner så bestemmer vi selv når vi kommer hjem og den andre står opp med barna om morgenen (med mindre det er noe spesielt som vi har avtalt på forhånd...). Vi har også bestemte dager vi får sove lenger i helgen, men skal en av oss noe og blir seine, så bytter vi såklart dag. Det virker nesten som om du hadde bestemt deg på forhånd for at du skulle være sur for at han skulle på fest. Du lager et nummer at du alene måtte hente i barnehagen alene, lage middag alene osv. Pleier dere å gjøre dette sammen hver dag ellers? Har dere mange barn? Jeg blir bare nysjerrig Hos oss skjer det nemlig titt og ofte at mannen er på jobbreise i mange dager i strekk, og jeg har aldri sett på det som et problem at jeg må gjøre alt hjemme på ettermiddagen alene ;-)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #10 Skrevet 25. august 2012 Er dessverre en del menn som ikke greier å "venne seg av" ungdomstida.
Mamma_til_2 Skrevet 25. august 2012 #11 Skrevet 25. august 2012 Er dessverre en del menn som ikke greier å "venne seg av" ungdomstida. Men du har valgt det du kaller en umoden mann så da må du enten la det gå eller prate med han.
fikas Skrevet 25. august 2012 #12 Skrevet 25. august 2012 Er dessverre en del menn som ikke greier å "venne seg av" ungdomstida. Mannen min var ute igår, jeg ville ikke i min villeste fantasi ringt og mast om når han kom hjem! Og heller ikke forventet at han sto opp med ungen i dag! Men i morgen skal han få lov å stå opp Det har jo ingenting med å slippe ungdomstiden å gjøre! Vi er voksne mennesker som har blitt foreldre - vi må da kunne gå på fest med kollegaer uten å bli etterlyst før midnatt? Jeg forventer akkurat lik behandling når jeg er ute! Hjemme før tolv, hva er han? 16 år?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #13 Skrevet 25. august 2012 Mannen min var ute igår, jeg ville ikke i min villeste fantasi ringt og mast om når han kom hjem! Og heller ikke forventet at han sto opp med ungen i dag! Men i morgen skal han få lov å stå opp Det har jo ingenting med å slippe ungdomstiden å gjøre! Vi er voksne mennesker som har blitt foreldre - vi må da kunne gå på fest med kollegaer uten å bli etterlyst før midnatt? Jeg forventer akkurat lik behandling når jeg er ute! Hjemme før tolv, hva er han? 16 år? Hun skriver ikke at han skulle være hjemme før tolv, men at han skulle si fra hvis han ble senere enn tolv. Er ikke det greit nok da? Ser ikke problemet med at partnere holder hverandre informert.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 25. august 2012 #14 Skrevet 25. august 2012 Om mannfolket her er på fest kvelden/natta før det er hans tur til å stå opp med unger, så tar jeg det som et selvfølge at vi bytter dag å stå opp med unger! Aldri i livet om jeg hadde latt ungene få se en små full/ fullesyk far. Og jeg tenker nå slik jeg da; Du ringte han klokka 23, med andre ord, da trenger vel ikke han å ringe opp igjen rett etterpå? Vil tro de fleste mannfolk drøyer lengst mulig å ringe, hadde ikke du ringt, så hadde han enten ringt litt før 24, eller glemt det av, kan ikke huske alt når man er full. En grunn til at vi ikke avtaler når man kommer hjem eller ikke, her vet vi at den andre er hjemme når han/jeg legger seg i senga
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #15 Skrevet 25. august 2012 Han kom jo hjem til innetiden sin (voksne mannen), å allikevel blir du sur! Høres ikke ut som han er en type som stikker ut hele tiden, å er ute hele natta. Så hvorfor ikke la han få kose seg? Det kan sikkert du også om du finner på noe. Så stort problem er det vel ikke å klare seg selv en ettermiddag og en morgen? Syns du virker urettferdig og utrolig gretten, samt kontrollerende! Ingen sjarmerende egenskaper akkurat. Gjør swt kosleig for barna i stede for å irritere deg over noe så lite. Spis frokost og kos dere, så kan dere gjøre noe sammen etterpå. Eller du kan ta deg en time på øyet når han står opp. Du kan vel sove lenge i morgen? Gi og ta, så blir alle glad
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 25. august 2012 #16 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde blitt kjempesur på mannen om han hadde ringt å mast om at jeg måtte komme hjem kl 12 om jeg var på fest.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #17 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde blitt kjempesur på mannen om han hadde ringt å mast om at jeg måtte komme hjem kl 12 om jeg var på fest. Hun gjorde jo ikke det! Hun ba ham om å si fra hvis han ble senere enn 12. Ser dere virkelig ikke forskjellen?
Mandalas Skrevet 25. august 2012 #18 Skrevet 25. august 2012 Kan ikke du sove lenge imorra? Ganske strenge regler dere har hvis man må droppe en fest med venner fordi det er ens egen tur å stå opp med barna.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 25. august 2012 #19 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde blitt kjempesur på mannen om han hadde ringt å mast om at jeg måtte komme hjem kl 12 om jeg var på fest. Hun gjorde jo ikke det! Hun ba ham om å si fra hvis han ble senere enn 12. Ser dere virkelig ikke forskjellen? -men hun ringte han klokka 23, da er det litt bortkastet for han å ringe litt før 24 å si ifra, de fleste mannfolka jeg kjenner til, ringer rett før avtalt tid, og gir beskjed.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #20 Skrevet 25. august 2012 Herlighet, HI, hva slags kontroll er dette? Tror du bør velge en litt annen vei, gitt, ellers er jeg redd du står uten mann temmelig fort, for et sånt regime ser jeg ikke for meg at menn orker over tid. Snu problemstillingen, da vel! Tenk deg hvis det var du som var ute på fest og fikk kontrollert "innetiden" din og at det også var forventet at du sto opp med ungene siden det var "din" morgen. Tenker pipa ville hatt en annen lyd da...
fikas Skrevet 25. august 2012 #21 Skrevet 25. august 2012 Jeg hadde blitt kjempesur på mannen om han hadde ringt å mast om at jeg måtte komme hjem kl 12 om jeg var på fest. Hun gjorde jo ikke det! Hun ba ham om å si fra hvis han ble senere enn 12. Ser dere virkelig ikke forskjellen? Jeg syns jo der er like rart å skulle avtale om man kom hjem før/etter tolv! Vi kommer hjem når festen er over og det ikke skjer noe mer. Om det er ett, tre eller fem er likegyldig. Når man er ute så er det ikke akkurat noe gøy å skulle "melde fra" og bli mast på (jeg opplever det absolutt som mas!). Man avtaler før man går hjemmefra!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #22 Skrevet 25. august 2012 Seriøst? Måtte du handle, hente barna og være alene med de en hel ettermiddag? Og i tillegg stå opp med de? Stakkars deg! Eller... Eeeh... Jeg må hente, handle, være alene med de og stå opp med de hver dag, for drittmannen stakk... Egentig helt uventet, men når jeg ser tilbake burde jeg kanskje ikke vært så streng og krevd at han kom rett hjem etter byen (kl 4) og at han seinest måtte stå opp kl 1 dagen derpå...
jente___ Skrevet 25. august 2012 #24 Skrevet 25. august 2012 Huff,ja du har det jaggu fælt... Neste gang så får du bli med og ha han i bånd! Stakkars mann....
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #25 Skrevet 25. august 2012 Hehe, mange rare kvinnfolk der ute! Når jeg er på fest så er pleier jeg ikke å ringe mannen og fortelle når jeg kommer hjem. Jeg kommer når jeg kommer, jeg kommer alltid hjem! Ikke sjekker jeg telefonen hele tiden heller. Men her i huset sover vi alltid omtrent så lenge vi vil da, har barn som er B-menneske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå