I scream for icecream! Skrevet 25. august 2012 #26 Skrevet 25. august 2012 Er enig med alle de andre her. Synes dette høres vel kontrollerende ut. Når vi er ute, har vi ikke innetid, vi kommer hjem når vi selv ønsker. Av og til kan vi sende en sms eller to til hverandre bare for å høre at den andre har det bra eller lignende, men aldri noen masete telefoner. Dessuten planlegger vi det alltid sånn at den som har vært ute får sove lenge neste dag. Det er jo to dager i helgen, så hvorfor ikke bare ta hver sin dag? Jeg synes klokka tolv er tiiidlig å komme hjem fra fest, og synes du bør fire litt på kravene her.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #27 Skrevet 25. august 2012 Du burde gi frokost på sengen til den stakkars fyllesyke mannen din! Det bruker nemlig jeg og få når jeg er uggen
Gjest Miryks Skrevet 25. august 2012 #28 Skrevet 25. august 2012 Litt optimistisk å tro at en som dro på fest kvelden før skulle stå opp tidlig dagen etter. Men men. Du får kose deg i morgen, ligge å dra deg så lenge som mulig
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #29 Skrevet 25. august 2012 Er enig med alle de andre her. Synes dette høres vel kontrollerende ut. Når vi er ute, har vi ikke innetid, vi kommer hjem når vi selv ønsker. Av og til kan vi sende en sms eller to til hverandre bare for å høre at den andre har det bra eller lignende, men aldri noen masete telefoner. Dessuten planlegger vi det alltid sånn at den som har vært ute får sove lenge neste dag. Det er jo to dager i helgen, så hvorfor ikke bare ta hver sin dag? Jeg synes klokka tolv er tiiidlig å komme hjem fra fest, og synes du bør fire litt på kravene her. Hvorfor er det så vanskelig å forstå innlegget til HI her? Det handler jo ikke om "innetid", men om at hun vil ha beskjed hvis han blir sen.
Vossafår Skrevet 25. august 2012 #30 Skrevet 25. august 2012 Han gledet seg sikkert KJEMPEMYE til å komme hjem. Djiiiises, er det rart det er krig i verden. Tror egentlig dette er et troll. Om ikke forumtroll så konetroll..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #31 Skrevet 25. august 2012 Dro på fest til en kollega etter jobb i går. Jeg måtte ordne alt med henting middag osv. Jeg ba om at han skulle si ifra hvis han ble senere enn 12, men hørte ingenting. Ringte han kl. 11 og da var han ikke dratt fra festen ennå. Sa da at han snart skulle dra. Kom hjem etter 12, men hadde ikke ringt.var full da han kom, og drakk mere vin etter at han kom hjem. Det var hans tur å stå opp i dag, men bare gryntet da jeg vekte han. Til slutt måtte jeg stå opp mens han sover enda det er hans tur. Hadde gledet meg til å sove lenge i dag jeg, men det kan jeg se langt etter. åååh! Ganske sint nå! Du kan være glad du har en mann !! Jeg er ALLTID alene med alt !! Min mann stakk og jeg har ikke hørt fra han på lenge !!!
Mandalas Skrevet 25. august 2012 #32 Skrevet 25. august 2012 Hvorfor er det så vanskelig å forstå innlegget til HI her? Det handler jo ikke om "innetid", men om at hun vil ha beskjed hvis han blir sen. Det handler jo ikke bare om det. Det er tydelig. Det handler om det å stå opp tidlig også. Hadde i og for seg vært interessant å høre fra hi når han faktisk kom hjem. "Etter tolv" kan jo være både 00.30 og 4 på morran. Også hadde det vært interessant å høre hva hi hadde sagt hvis mannen ringte hjem og sa at han ble senere enn 12.
Gjest Morn du Skrevet 25. august 2012 #33 Skrevet 25. august 2012 Neste gang han skal på fest og det er hans tur til å stå opp med ungene dagen etter, må du bare ta det for gitt at dere bytter dag å sove lenge på. Akkurat som han må. Dumt å måtte si nei takk til en fest fordi man skal stå opp med ungene dagen etter.
Mrs. Kaizer Skrevet 25. august 2012 #34 Skrevet 25. august 2012 Ikke rart skilsmissestatistikken er høy, sier nå jeg! Ærlig talt, er dette noe å lage bråk av? Da står han opp med ungene i morgen, så får du sove lenge. Ikke verre enn det!!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #35 Skrevet 25. august 2012 Dro på fest til en kollega etter jobb i går. Jeg måtte ordne alt med henting middag osv. Jeg ba om at han skulle si ifra hvis han ble senere enn 12, men hørte ingenting. Ringte han kl. 11 og da var han ikke dratt fra festen ennå. Sa da at han snart skulle dra. Kom hjem etter 12, men hadde ikke ringt.var full da han kom, og drakk mere vin etter at han kom hjem. Det var hans tur å stå opp i dag, men bare gryntet da jeg vekte han. Til slutt måtte jeg stå opp mens han sover enda det er hans tur. Hadde gledet meg til å sove lenge i dag jeg, men det kan jeg se langt etter. åååh! Ganske sint nå! Du kan være glad du har en mann !! Jeg er ALLTID alene med alt !! Min mann stakk og jeg har ikke hørt fra han på lenge !!! Fin vinkling. Siden du ikke har en mann, kan ikke noen andre bli sinte på sine menn.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #36 Skrevet 25. august 2012 Du bør ta en runde med deg selv og finne ut om dette virkelig er noe å hisse seg opp over. Lurt å avklare forventninger på forhånd. Når noen er på fest, er det ikke logisk at de skal stå opp med ungene dagen etter hvis ikke det er noe som ALLTID skjer. Hvorfor var det så viktig for deg å vite om han kom hjem etter 12? Da skulle du vel strengt tatt ha sovet likevel... Slipp taket på kontrollen, og gled deg over at mannen har venner og kolleger som han trives med. Det er lov å bli sint og reagere, men her tenker jeg at det er nødt til å ligge noe mer bak..
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #37 Skrevet 25. august 2012 Skal si det er lett å bli oppgitt av andres irritasjon. Så lenge det ikke er dere selv det går utover, skal dama tolerere både det ene og det andre uten å mukke. Typiske svar her inne på dib. Det virker på meg at denne mannen helt ute av det blå bestemmer seg for å dra på fest etter jobb - uten å egentlig klarere dette med kona. Etter planen var det han som skulle stå opp neste - dette har han heller ikke tatt med i betraktning når han på sparket dro på fest. På det grunnlaget kan jeg forstå at HI er irritert. Dersom dette er en fest som var planlagt og avtalt med kona på forhånd, synes jeg derimot det virker urimelig av henne å forvente at han skal stå opp neste dag.
I scream for icecream! Skrevet 25. august 2012 #38 Skrevet 25. august 2012 Er enig med alle de andre her. Synes dette høres vel kontrollerende ut. Når vi er ute, har vi ikke innetid, vi kommer hjem når vi selv ønsker. Av og til kan vi sende en sms eller to til hverandre bare for å høre at den andre har det bra eller lignende, men aldri noen masete telefoner. Dessuten planlegger vi det alltid sånn at den som har vært ute får sove lenge neste dag. Det er jo to dager i helgen, så hvorfor ikke bare ta hver sin dag? Jeg synes klokka tolv er tiiidlig å komme hjem fra fest, og synes du bør fire litt på kravene her. Hvorfor er det så vanskelig å forstå innlegget til HI her? Det handler jo ikke om "innetid", men om at hun vil ha beskjed hvis han blir sen. Jeg har da heller ikke sagt at de har det? Jeg sier bare at vi ikke har det.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #39 Skrevet 25. august 2012 Men kjære deg. Så sur fordi du måtte tilbringe en ettermiddag/kveld alene med barna også stå opp med de i dag? Syns du hauser deg opp for ingenting jeg da, spesielt om dette er noe som skjer en sjelden gang. Kanskje du er litt sjalu? Kan ikke du dra ut med venninner en dag da? Lov å leve litt selv om man har fått barn vettu Nei, sov lenge i morgen du Og tenk deg litt om før du starter dagen med å frese på mannen din Ikke alle er interessert i alkohol og drekking. Det går an å "leve" uten ungdomsfylla i bilde. Jeg er ikke en av dem som legger "restriksjoner" på gubben, men har aldri forstått poenget med alkohol. På meg virket det som at de hadde avtale om at han skulle være hjemme kl 11. Er ikke snakk om kontroll, men hva som passer/ikke passer når man er familie.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #40 Skrevet 25. august 2012 Dro på fest til en kollega etter jobb i går. Jeg måtte ordne alt med henting middag osv. Jeg ba om at han skulle si ifra hvis han ble senere enn 12, men hørte ingenting. Ringte han kl. 11 og da var han ikke dratt fra festen ennå. Sa da at han snart skulle dra. Kom hjem etter 12, men hadde ikke ringt.var full da han kom, og drakk mere vin etter at han kom hjem. Det var hans tur å stå opp i dag, men bare gryntet da jeg vekte han. Til slutt måtte jeg stå opp mens han sover enda det er hans tur. Hadde gledet meg til å sove lenge i dag jeg, men det kan jeg se langt etter. åååh! Ganske sint nå! Du kan være glad du har en mann !! Jeg er ALLTID alene med alt !! Min mann stakk og jeg har ikke hørt fra han på lenge !!! Så siden din mann stakk skal andre godta alt? Sier ikke at mannen til HI er en drittsekk her. Men den innstillinga di bør du endre før du finner deg ny mann. Man trenger ikke være dørmatte bare fordi man er redd for at den nye mannen også stikker. Jeg har vært alene i mange år (kastet ut gubben selv grunnet utroskap og diverse annet), men forventer da ting av min nye mann for det om.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #41 Skrevet 25. august 2012 Hvorfor er det så vanskelig å forstå innlegget til HI her? Det handler jo ikke om "innetid", men om at hun vil ha beskjed hvis han blir sen. Det handler jo ikke bare om det. Det er tydelig. Det handler om det å stå opp tidlig også. Hadde i og for seg vært interessant å høre fra hi når han faktisk kom hjem. "Etter tolv" kan jo være både 00.30 og 4 på morran. Også hadde det vært interessant å høre hva hi hadde sagt hvis mannen ringte hjem og sa at han ble senere enn 12. Hvis de hadde avtale om at han skulle ta morgenen i dag, og at han derfor skulle komme hjem tidlig, så skjønner jeg HI sin frustrasjon at mannen har brutt en avtale.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #42 Skrevet 25. august 2012 Dro på fest til en kollega etter jobb i går. Jeg måtte ordne alt med henting middag osv. Jeg ba om at han skulle si ifra hvis han ble senere enn 12, men hørte ingenting. Ringte han kl. 11 og da var han ikke dratt fra festen ennå. Sa da at han snart skulle dra. Kom hjem etter 12, men hadde ikke ringt.var full da han kom, og drakk mere vin etter at han kom hjem. Det var hans tur å stå opp i dag, men bare gryntet da jeg vekte han. Til slutt måtte jeg stå opp mens han sover enda det er hans tur. Hadde gledet meg til å sove lenge i dag jeg, men det kan jeg se langt etter. åååh! Ganske sint nå! Du kan være glad du har en mann !! Jeg er ALLTID alene med alt !! Min mann stakk og jeg har ikke hørt fra han på lenge !!! Fin vinkling. Siden du ikke har en mann, kan ikke noen andre bli sinte på sine menn. Og det verste er at damene med slike holdninger (at når man først får en så stor velsignelse og gave som en mann, så må man tolerere hva som helst) finner seg dessverre skikkelige drittsekker. Det går an å ha selvrespekt selv om man har blitt forlatt.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #43 Skrevet 25. august 2012 Men kjære deg. Så sur fordi du måtte tilbringe en ettermiddag/kveld alene med barna også stå opp med de i dag? Syns du hauser deg opp for ingenting jeg da, spesielt om dette er noe som skjer en sjelden gang. Kanskje du er litt sjalu? Kan ikke du dra ut med venninner en dag da? Lov å leve litt selv om man har fått barn vettu Nei, sov lenge i morgen du Og tenk deg litt om før du starter dagen med å frese på mannen din Ikke alle er interessert i alkohol og drekking. Det går an å "leve" uten ungdomsfylla i bilde. Jeg er ikke en av dem som legger "restriksjoner" på gubben, men har aldri forstått poenget med alkohol. På meg virket det som at de hadde avtale om at han skulle være hjemme kl 11. Er ikke snakk om kontroll, men hva som passer/ikke passer når man er familie. Hvordan fikk du intrykk av at han skulle være hjemme kl. 11? HI skriver da ikke noe som tyder på det i innlegget sitt.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #44 Skrevet 25. august 2012 Men kjære deg. Så sur fordi du måtte tilbringe en ettermiddag/kveld alene med barna også stå opp med de i dag? Syns du hauser deg opp for ingenting jeg da, spesielt om dette er noe som skjer en sjelden gang. Kanskje du er litt sjalu? Kan ikke du dra ut med venninner en dag da? Lov å leve litt selv om man har fått barn vettu Nei, sov lenge i morgen du Og tenk deg litt om før du starter dagen med å frese på mannen din Ikke alle er interessert i alkohol og drekking. Det går an å "leve" uten ungdomsfylla i bilde. Jeg er ikke en av dem som legger "restriksjoner" på gubben, men har aldri forstått poenget med alkohol. På meg virket det som at de hadde avtale om at han skulle være hjemme kl 11. Er ikke snakk om kontroll, men hva som passer/ikke passer når man er familie. Hvordan fikk du intrykk av at han skulle være hjemme kl. 11? HI skriver da ikke noe som tyder på det i innlegget sitt. "Ringte han kl. 11 og da var han ikke dratt fra festen ennå. Sa da at han snart skulle dra" står det. "Drar snart" betyr snart, ikke 1.5 time senere og fortsette å konsumere alkohol etter at man har kommet hjem.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #45 Skrevet 25. august 2012 Hvordan fikk du intrykk av at han skulle være hjemme kl. 11? HI skriver da ikke noe som tyder på det i innlegget sitt. "Ringte han kl. 11 og da var han ikke dratt fra festen ennå. Sa da at han snart skulle dra" står det. "Drar snart" betyr snart, ikke 1.5 time senere og fortsette å konsumere alkohol etter at man har kommet hjem. Hun skriver at mannen skulle gi beskjed hvis han ble senere enn 12. Det rimer jo dårlig med at de har en avtale om at han skulle være hjemme til 11. Hun ringer 11 for å spørre om hvor sen han blir.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2012 #46 Skrevet 25. august 2012 Ikke rart skilsmissestatistikken er høy... "Kom hjem etter 12, men hadde ikke ringt" Ehhh, DU hadde jo nettopp ringt? Hvorfor måtte du egentlig vite om han kom hjem etter 12 egentlig? "Det var hans tur til å stå opp" - Oioi, er turtakingen her så streng at den ikke kan endres uansett hva som skjer? Jeg regner med du står opp dagen etter en fest da, hvis det tilfeldigvis er din tur. Men vi har jo ikke fått hele konteksten her da. Hadde det vært min mann, som jobber annenhver helg, så hadde jeg kanskje blitt litt sur hvis jeg måtte stå opp på min eneste sovemorgen på 14 dager. Og kanskje noe skal skje i morgen, så du ikke får sove da heller.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #47 Skrevet 27. august 2012 Ikke rart skilsmissestatistikken er høy... "Kom hjem etter 12, men hadde ikke ringt" Ehhh, DU hadde jo nettopp ringt? Hvorfor måtte du egentlig vite om han kom hjem etter 12 egentlig? "Det var hans tur til å stå opp" - Oioi, er turtakingen her så streng at den ikke kan endres uansett hva som skjer? Jeg regner med du står opp dagen etter en fest da, hvis det tilfeldigvis er din tur. Men vi har jo ikke fått hele konteksten her da. Hadde det vært min mann, som jobber annenhver helg, så hadde jeg kanskje blitt litt sur hvis jeg måtte stå opp på min eneste sovemorgen på 14 dager. Og kanskje noe skal skje i morgen, så du ikke får sove da heller. Jeg ringte kl 11 fordi det var ganske langt, og måtte bla. Ta ferge. Han måtte dra i 11 tida for å være hjemme til 12. Men jeg ringte ikke 11 for å si han skulle komme, men for å spørre om han kom.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #48 Skrevet 27. august 2012 Lurer på hvordan svarene hadde blitt om det var HI som var ute og hennes tur til å stå opp med barna. Da hadde nok de fleste sagt at det var jo tross alt hun som hadde valgt å gå ut dagen før det var hennes tur til å stå opp. Herregud.
O`Neill Skrevet 27. august 2012 #49 Skrevet 27. august 2012 Dro på fest til en kollega etter jobb i går. Jeg måtte ordne alt med henting middag osv. Jeg ba om at han skulle si ifra hvis han ble senere enn 12, men hørte ingenting. Ringte han kl. 11 og da var han ikke dratt fra festen ennå. Sa da at han snart skulle dra. Kom hjem etter 12, men hadde ikke ringt.var full da han kom, og drakk mere vin etter at han kom hjem. Det var hans tur å stå opp i dag, men bare gryntet da jeg vekte han. Til slutt måtte jeg stå opp mens han sover enda det er hans tur. Hadde gledet meg til å sove lenge i dag jeg, men det kan jeg se langt etter. åååh! Ganske sint nå! Om dette var en gjentagende handling fra hans side så hadde jeg skjønt at du hadde vært irritert. MEN om dette er en engansforeteelse så kan jeg ikke skjønne hvorfor du lager et problem ut av dette. Din mann dro på en fest i går, å forvente at han skal komme til fastsatt innetid OG være tilnærmet edru OG være fresch til å stå opp med barna er noe storforlangende. Tenk deg om dette hadde vært omvendt......
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #50 Skrevet 27. august 2012 Tror jeg også. Er liksom mannens privilegium det, å kunne gå på fest når han vil. Da kan han drikke så mye han vil og være så sent ute han vil. Helst bør han få ta en tur på strippeklubb også. Hvis ikke er man en kontrollerende kjerring som ikke lar mannen få lov til å være mann. Men med mor er det annerledes selvsagt, hun har jo barn å ta seg av. Forstå det den som kan, trodde vi var kommet lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå