Gå til innhold

*aprilspirene 2013 skravletråd*


najaden

Anbefalte innlegg

Hei, alle flotte damer med aprilspirer i magen! Tenke vi kunne ha en egen skravletråd!

 

Hvordan er formen? hvilke symptomer har dere?

 

Her er formen helt ok. Har lite symptomer, annet enn spotting, som jo ikke er det mest hyggelige symptomet.

 

Ellers så begynner jeg å tro at dette svangerskapet kanskje kan gå bra, etter en skummel start, der jeg hadde en blødning helt lik mensen i to-tre dager, etterfulgt av flere dager med mindre blødninger.

 

Om alt går bra, blir dette mitt fjerde - og siste - barn :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei najaden !

Kjempefint at du lager en egen skravletråd for oss :)

 

Jeg er heelt fersk på det her. Så trenger så mye informasjon som det er mulig å dytte inn i hodet mitt :P

 

Formen hos meg er veldig bra. Har hatt murringer i 1 ukes tid. å ømme bryster. Men idag er det veldig stille nedi der. Nesten så jeg begynner å lure.

 

i morgen blir min første legetime, så er sånn passelig nysgjerrig på hva som kommer til å skje. Gleder meg !! :)

 

Om alt går bra, blir dette mitt første barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk. Frekn - hyggelig!

Husker jeg syntes første kontroll med første barn var en nedtur, da det var lite som skjedde, og legen var svært uengasjert _ håper du får en hyggeligere opplevelse :).

 

Jeg har tenkt å ringe jordmora jeg brukte i forrige svangerskap i neste uke, og få shells at alt står bra ut så langt. I og med jeg har blødd såpass, kjenner jeg at jeg gjerne vil ha en bekreftelse på at alt er vel så langt, innen jeg klarer å glede meg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan tenke meg det at det kan bli en "skuffende" opplevelse sånn sett. Men jeg vil jo som deg, ha en bekreftelse :) Slik at jeg kan *friiiiikeløpe* ut av legekontoret å smile fra øre til øre :D

 

Hvor langt er du på vei?

 

Så skummelt at du har blødd. Vet du hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vekk 5+2 i dag, tror jeg.

Jeg aner ikke hvorfor jeg blødde, trodde egentlig at det var en kjemisk, men det ser ut til at det gikk bra. Det må sies at jeg har opplevd blødninger i tidligere svangerskap også, men det gikk bra, så jeg velger å være forsiktig optimist :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, hiver meg med jeg også. Godt å ha noen å skravle med, går jo å tenker på magen 24/7 men det er naturlig nok ikke så mange rundt meg som kjenner til "situasjonen" enda og dermed ikke så mange å prate med om tingenes tilstand (unntatt samboer da, men kan jo ikke tyte ørene fulle på ham allerede... ) ;)

 

Jeg er 8 uker i dag :) Skal til legen om en uke og håper jeg får henvisning til tidlig UL. Har hatt en MA tidligere (uke 15-16), så trenger bekreftelse på at det er liv laga inni her. Men det mangler forsåvidt ikke på symptomer altså, er både kvalm og sliten, har store øMME pupper og magen vokser... Føler meg som en skikkelig sjarmklump om dagen, gitt!

 

Krysser fingrene for at blødningene viser seg å være ufarlige, najaden! Lykke til hos legen, Frk Frekn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Trikko - hyggelig at du slenger deg med i skravlinga! Her er det heller ingen annen enn min mann som vet at vi venter en til - og heller ingen som visste at vi prøvde på en til!

 

Skjønner godt at du vil ha bekreftelse vha UL, når du tidligere har hatt MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :)

 

Symptomer, ja. Her er det svært lite. Har hatt perioder hvor jeg har lagt strak ut på sofaen, men i det siste har jeg stort sett vært trøtt og hatt store ømme pupper. Veeldig deilig å slippe kvalmen, det har jeg hatt mer enn nok av i tre av mine svangerskap. Er nok en liten gutt i magen min, ja :D

 

Begynte på skolen igjen på mandag, og det er helt utrolig deilig! Nå har jeg andre ting å henge tankene i, så jeg slipper å tenke baby og graviditet hele tiden. Er allerede avslørt av en på skolen da, de er visst vant til å se at magen min er paddeflat ;)

 

Velkommen til alle dere nye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere :) Symptomer, ja. Her er det svært lite. Har hatt perioder hvor jeg har lagt strak ut på sofaen, men i det siste har jeg stort sett vært trøtt og hatt store ømme pupper. Veeldig deilig å slippe kvalmen, det har jeg hatt mer enn nok av i tre av mine svangerskap. Er nok en liten gutt i magen min, ja :D Begynte på skolen igjen på mandag, og det er helt utrolig deilig! Nå har jeg andre ting å henge tankene i, så jeg slipper å tenke baby og graviditet hele tiden. Er allerede avslørt av en på skolen da, de er visst vant til å se at magen min er paddeflat ;) Velkommen til alle dere nye :)
Deilig å være på skolen/jobbe - jeg kjenner at når jeg er travel på jobb, så tenker jeg ikke så mye på spiren i magen, og godt er det. Ni måneder er jo LEEEEENGEEE! Og de første 12 ukene er jo evigvarende *stønn*.

 

Her er det ingen fare for at noen skal se at jeg er gravid på lenge. Etter tre barn fra før, er ikke magen akkurat paddeflat lengre, så her kan jeg nok komme meg unna med at jeg bare ser "litt tykk ut" i mange måneder :D.

 

Ellers: I dag kjenner jeg at puppene er ømme - første gang i svangerskapet med g-symptomer utover spotting/blødning og økt utflod. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med symptomer, Najaden :)

 

Jeg har hatt fri i dag, så her har det blitt skikkelig middag og mye husstell i dag :) Tenkte jeg skulle bruke ettermiddagen til å lage opp pasta til fryser'n og kanskje litt pizzaer også. Vi får se hva jeg orker ;)

 

Hvordan har dagen deres vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Vei igjen - Deilig med en fridag, og så smart å gjøre klart litt middager!

 

Jeg er så vanvittig trøtt hele tida. Vet jo at jeg alltid blir det når jeg er gravid, men det får da være måte på!. Vurderer å låse meg inn på sjefens kontor, i hans fravær, og snike meg til å låne sofaen som står der - til en AAAAAAldri så liten høneblund. Men gjør det selvsagt ikke. Derimot tenker jeg å avspassere etter lunsj i dag - hente minstbarnet tidlig i barnehagen og kose oss litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, najaden ;) Jeg har lokalisert hvilerommet på kontoret. Bra at vi har det, men det ligger veldig offentlig til slik at mange legger merke til om jeg går inn og tar meg en hvil... Så foreløpig har jeg bare sett lengtende mot døra.

 

Er kjempesliten innimellom og kvalm (mest på morgenen og før lunsj). Plugger i noe god musikk på øret og prøver fordype meg i oppgavene på data'n, så går det litt bedre :) Og når det blir for ille, har jeg alltids noen gode kollegaer som er med på en liten pause fra skjermen.

 

Gleder meg utrolig til et par dager avslapning i helgen!! Jeg har til og med barnefri. Skal en tur på H&M og myse etter gravidbukser i morgen :D

 

God helg damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i gang med nr 2, sprøtt at to graviditeter kan variere så mye:) Sist var jeg konstant trøtt og spydde i 9 mnd, men ellers kjente jeg ikke noe. Kunne bruke de vanlige buksene mine helt til uke 16.

Denne gangen føler jeg at jeg har masse energi, ikke kvalm i det hele tatt, men er tørst hele tiden, har fått masse kviser, super ømme bryster og kjenner det i rygg, nakke og armer, og ekstremt oppblåst...og buksene mine, de er på loftet:) Her er gravid buksene tatt frem:)

Så regner med at det er en jente i magen, var gutt sist. Mamma fortalte at hun hadde helt like symptomer som meg ifht til bror og meg:)

Så, når må bare disse 12 ukene se å gå, sånn at man kan slippe pusten igjen og strutte litt med magen (tror de på jobben tror jeg har spist litt for mye i sommerferien)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med min første! så jeg kommer nok til å mase om masse ting her inne!

Jeg har som de fleste andre her vært trøtt og kjempe sliten!

Jeg har i tillegg vært veldig kvalm!

De fleste på jobben min tror nok også jeg har spist litt vel mye de siste ukene!

Jeg har alltid vært kjempe slank og egentlig ikke hatt særlig pupper. så jeg tror ikke det er lenge til jeg blir avslørt!

puppene mine er jo dobbelt så store allerede og det er godt mulig jeg bare er oppblåst, men magen min synes iallefall mer.

Jeg er jo snart i uke 10 så :)

Jeg har vært på tidlig ul og alt var helt fint og jeg har fått termin den 1.april!

Kjenner også at jeg gleder meg til å puste ut i uke 12. er kjempe redd for at noe skal gå galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trikko

Ja, jeg titta også innom gravid avdelinga til HM i går, men kjøpte ingenting. Litt tidlig, ennå _ og hatt jo masse fra forrige svangerskap.

mollabell _ var sikker på at jeg fikk motsatt kjønn i svangerskap to, siden graviditetene var vidt forskjellige. Men det ble samme kjønn, gitt.

sofia - gratulerer! Det er bare å spørre i vei, om du lurer på noe!

møffins - har ikle vært på første kontroll, engang! Når skal du på ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke på første kontroll før i midten av september jeg,da 11+ 0 :-) Må nok vente til midten av november før ordinær ul .. Idag slo kvalmen til som lyn fra klar himmel :S ..på hyttetur med familiemedlemmer som ikke vet noe enda..hehe;-) "Huff,nå reagerte jeg visst på den kaka igjen..!" tihi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk på tre gravidbukser på H&M i dag, gitt! Meget fornøyd, men mulig jeg venter bittelitt med å bruke de. Magen ser enda mere gravid ut med de på :S Men de er superbehagelige å gå med da!

 

Jeg har heller ikke vært til legen enda, skal på onsdag, så da regner jeg med det blir bestilt fødeplass og UL. Spennende!

 

Nå er det tid for lørdagskos :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på UL den 26 oktober.. Syntes ikke det er lenge til engang jeg da.. Skummelt :P

Har PCOS og hatt blødninger så har vært på 2 kontroller og 2 ul allerede jeg :o Er bare 8+5..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, ikke kjekt med blødninger Møffins :(

 

Jeg har allerede hatt to svangerskapskontroller, og skal ha den tredje i begynnelsen av september. Skal også inn på første ul på sykehuset 13 septemer, det gruer jeg meg litt til...

 

Pga høyrisikosvangerskap blir jeg fulgt ekstra nøye opp. Er litt betryggende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg henger meg på her inne, så koselig med egen tråd for aprilspirene:)Dette er mitt første svangerskap, så i likhet med sofia, så kommer jeg sikkert til å spørre om mye:) Er 6+2 i dag, formen er veldig fin, bare litt trøtt og svimler litt når jeg reiser meg brått:)Her er det bare min samboer og jeg som vet om den gode nyheten, og det er også planen frem til de hellige 12 ukene er over, så det er godt å ha en plass å skravle før den tid:) Er det noen fra stavangerområdet her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg trenger også å skravle! Er så mye følelser og ting man vil snakke om, og de mannfolka skjønner jo ikke noe av det vi går igjennom.... kniiiis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg trenger også å skravle! Er så mye følelser og ting man vil snakke om, og de mannfolka skjønner jo ikke noe av det vi går igjennom.... kniiiis

Hehe nei,mannen min sier selv at han nesten glemmer at jeg er gravid,mens jeg sitter her nærmest grønn i trynet!!;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...