Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #51 Skrevet 21. august 2012 Nei, absolutt ikke. Kunne ikke fallt meg inn og kjøpe en merkegenser fordi den "har så god kvalitet og varer så lenge". Skrekk og gru:( Synes mange av disse klærne vitner om en særdeles dårlig og lite personlig smak. Hunter-støvler og sånn "stjerneskjerf", ehh... Neida, og du har ikke fordommer du? Ikke i det hele tatt nei... Ehhh...? Beck Söndergaard heter forsåvidt det sjerfet! Fordommer? At jeg synes denne stilen vitner om dårlig og lite personlig smak? Traff det deg kanskje? Er det ikke slik veldig mange kvinner kler seg?Trygt å være som alle andre. Om du synes det er å ha fordommer så kan jeg leve med det;) Nei, det traff nok ikke meg siden jeg hverken har skjerf eller støvler som du beskriver, har faktisk ikke skjerf eller merkestøvler i det hele tatt. Men det er jo helt tydelig at du har fordommer mot de som velger å bruke mer penger på klær enn deg. Tror ikke de er hverken mer eller mindre opptatt av å være som alle andre, vi er jo en relativt homogen gruppe, tross alt. Det jeg undrer meg mest over er den misunnelsen du så tydelig blottlegger. God smak har vel ikke med prisen på klærne å gjøre? Trenger ikke ha stjerneskjerf eller hunter støvler for å ha stil alla dette, tror nok du fårstår hva jeg mener. At folk bruker mer penger på klær enn det jeg gjør har jeg da ingenting i mot, folk får da virkelig gjøre som de vil. Men jeg synes klær fra gant, ralph lauren og andre dyre merker er utrolig kjedelig, traust og trøtt. Kunne aldri fallt meg inn i å kjøpe slike klær. Er jo ikke akkuratt det mest spennende, det kan vi vel være enig i?
Himmel og hav Skrevet 21. august 2012 #52 Skrevet 21. august 2012 Jeg har en del klær av gode merker, men neppe slike som HI tenker på. Jeg liker Masai, Ann PureNature, El Naturalista og den stilen der. Men om jeg da prøver å score i feil mål, så kan jeg skryte på meg Gucci lesebriller, Armani (dog Emporio) solbriller og et par vesker som imponerte min svært motebevisste svigerinne, men som jeg ikke husker navnet på i farta. Jeg kjøpte de fordi jeg syntes de var fine. Og det er i grunnen det jeg gjør med det meste jeg eier. Om jeg ser ei bukse eller et par sko som er lekre og passer meg, så kjøper jeg dem. Om de koster 199,. eller 1199,- spiller ingen rolle, men regnskapsansvarlige i meg setter en stopper om det for dyrt. Ei veske kan være så lekker den vil. 10 000 kroner lekker blir den aldri i mine øyne!
Petetatismos Skrevet 21. august 2012 #53 Skrevet 21. august 2012 Jeg klær i middel segmentet; filippa k, by Marlene Birger etc men har også billigere merker. Kvaliteten er det stor forskjell på! Jeg bruker klærne på jobb og en stripete genser fra JC ser ikke ut etter kun å hatt den i 2 mnd; full av nupper, formløs. Den ser helt slitt ut. Min stripete filippa k genser er like fin. Begge er brukt ca like mye og er like gamle. Jeg tror at jeg til og med har brukt filippa k genseren mer. Så jeg skjønner ikke noe når folk sier det ikke er forskjell på kvalitet etc eller så er jeg Max uheldig med mine rimeligere merker?!...
Magia Skrevet 21. august 2012 #54 Skrevet 21. august 2012 Jeg klær i middel segmentet; filippa k, by Marlene Birger etc men har også billigere merker. Kvaliteten er det stor forskjell på! Jeg bruker klærne på jobb og en stripete genser fra JC ser ikke ut etter kun å hatt den i 2 mnd; full av nupper, formløs. Den ser helt slitt ut. Min stripete filippa k genser er like fin. Begge er brukt ca like mye og er like gamle. Jeg tror at jeg til og med har brukt filippa k genseren mer. Så jeg skjønner ikke noe når folk sier det ikke er forskjell på kvalitet etc eller så er jeg Max uheldig med mine rimeligere merker?!... Noen av billigmerkene er det dårligere kvalitet på enn annet. Noe mister fasong og ser utvaska ut med en gang osv. Men det gjelder ikke alt
Petetatismos Skrevet 21. august 2012 #55 Skrevet 21. august 2012 Det er sikkert sant at det er kvalitets forskjell på rimeligere merker, men alle mine hm, lindex, JC etc mister sin fasong fort. Hvilket rimelig merke har gjennomført god kvalitet? For feks filippa k og by marlene Birger klærne jeg har er alle like fine.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #56 Skrevet 21. august 2012 Ja - massevis, men det er sportsklær det meste av det. Kjøper ikke klærne pga merke, men pga varighet. Er masse ute hele året og trenger skikkelig tøy. Prøver etter beste å handle på tilbud om det går. Bytter f.eks. skalljakke ca hvert 3.-4. år. Den er i bruk store deler av året (hvis det er regn eller snø og ikke for kaldt). En dunjakke kan godt vare i 6-7 år. Det spørs på hvor kald vinteren er. Når det gjelder annet tøy, så har jeg f.eks. den "lille sorte" som er kjøpt rimelig for 18 år siden og som fremdeles passer. Jeg går etter passform og kvalitet fremfor "merke". Det er lov til å kjenne på ting før man ser på prislappen også!
Mor di! Skrevet 21. august 2012 #57 Skrevet 21. august 2012 Merkeklær? Tja... Har mye fra timo, bukser fra black orchide, og er ellers veldig glad i klær fra oasis og mexx. Kanskje ikke akkura eksklusive merker, men er mellomdyre klær som jeg føler meg kledd i og som lommeboken har råd til;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå