Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #26 Skrevet 20. august 2012 Jeg har en god miks av billig og dyrt. Og mange av de dyre plaggene har jeg kjøpt på salg. Det mest kostbare plagget jeg har er en kjole fra Valentino, den kostet egentlig nesten 24.000 kroner, men jeg fant den til 1500,- på et outlet i USA. Dyreste vesken jeg har er 15.000 kroners veske fra Ferragamo, den fikk jeg i gave fra mannen min. Bortsett fra dette har jeg blant annet flere Missoni topper og kjoler som jeg betalt alt fra 1000-4000 kroner for, Ralph Lauren blazer som kostet meg 3000,-, Boss drakt til 3000,-, Chanel sko til 2000,-, Gucci sko til 2000,-, Pucci bikini til 1500,- . Alt dette kjøpt enten på outlet, Ebay eller salg. Noen av de dyreste kjolene jeg har er norsk design, to Cecilie Melli kjoler til 5000,- stykket. Begge disse kjøpte mannen min til meg.
Mandalas Skrevet 20. august 2012 #27 Skrevet 20. august 2012 Jeg vet ikke hva som er merkeklær for voksne engang jeg. Så hvis jeg har noe, er det arva klær fra mamma Jeg har null interesse for merker, jeg kjøper klær jeg liker og det er oftest billig tøy heldigvis
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #28 Skrevet 20. august 2012 Nei, er for tjukk!!! Merkevareprodusentene liker ikke tjukkaser som meg, lager ikke klær som er store nok. De fleste merkeklær slutter på str 40 eller til nød 42. For en stakkar som bruker 44 eller av og til 46, er det bare å glemme.
what a drittkjerring Skrevet 20. august 2012 #29 Skrevet 20. august 2012 Har litt. Nå regner jeg ikke med fritidsutstyr og treningsklær + sko som ofte koster litt. Har en Acne jeansjakke Vanessa Bruno skinnjakke Moschino bouclejakke Mulberry Evelina veske Stella McCartney sandaler Jimmy Choo ballerinasko+ pumps Marc Jacobs kjole Topper og T-skjorter fra Alexander McQueen, Rag and Bone, Preen og Acne Bukser fra Citizens of Humanity og Filippa K(vet ikke om det regnes som eksklusivt) Brudekjole fra Nina Ricci Utenom det bruker jeg mest klær fra kjedebutikkene. Det blir til at det er der jeg dropper innom i hverdagen samt at jeg er veldig glad i bomullskvaliteten til Cubus og HM. De fleste av designerplaggene mine har jeg kjøpt i utlandet, noe på nettet. Fint å mikse billig med dyrt:) Noen av disse plaggene jeg har, fks skinnjakken min, har jeg hatt i snart syv år og den holder seg like fin, har vært ute i all slags vær og aldri vært til rens så at kvalitet koster stemmer nok i en del, ikke alle, men en del tilfeller:)
*piami* Skrevet 20. august 2012 #30 Skrevet 20. august 2012 Jeg har en Peek jakke til 4000,- som jeg er veldig stolt over:D Spesielt siden jeg fikk den for 1000,- på januarsalg. Hadde aldri verden kjøpt den for 4000,-!! Synes 1000,- er mye også, men tilbudet var for godt til å la være da jakka var kjempefin. Men ikke værdt 4000,- nei...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #31 Skrevet 20. august 2012 Jeg har ganske mye designerklær. Jeg har to herve leger kjoler til ca. 11 000 hver, og en herve leger topp. Har ca. 20 par jeans fra Met, til ca. 2000 hver, og også mange jeans fra bl.a. guess og g-star. Har vel i alt ca. 50 par jeans. Jeg har jakker fra bl.a. Cavalli, Moschino, rock n blue og canada goose. Prisen er fra ca. 3000 til 6000. Favorittbootsene mine fra Ash kostet ca. 3000. Det siste plagget jeg kjøpte er en jumpsuit fra Patrizia Pepe til 3800. Kjøper klær flere ganger i måneden, har helt dilla!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #32 Skrevet 20. august 2012 Når det gjelder ytterklær går det i bergans både for meg og ungene. Ellers har jeg noe fra moods of norway og diesel. Thats it.
det er berre mordi Skrevet 20. august 2012 #33 Skrevet 20. august 2012 Nada, null og niks! Ikke er det viktig for meg heller:)
Tingenes Herre Skrevet 21. august 2012 #35 Skrevet 21. august 2012 Jepp, har mange dyre plagg og vesker. Har veske-fetisj, så jeg har en Celine luggage, en alexander wang, 3 Mulberry, en LV og en Stella McCartney. Ja og så flere Marc jacobs som jeg sjeldent bruker...huff! Av tøy har jeg mye Marc jacobs, DAY, Boss, Tiger, Burberry, Burberry prorsum, LV , Munthe plus Simonsen, osv... Det dyreste jeg har er en kjole fra Burberry prorsum :-)
OnTheRun Skrevet 21. august 2012 #36 Skrevet 21. august 2012 Jeg har ganske mye designerklær. Jeg har to herve leger kjoler til ca. 11 000 hver, og en herve leger topp. Har ca. 20 par jeans fra Met, til ca. 2000 hver, og også mange jeans fra bl.a. guess og g-star. Har vel i alt ca. 50 par jeans. Jeg har jakker fra bl.a. Cavalli, Moschino, rock n blue og canada goose. Prisen er fra ca. 3000 til 6000. Favorittbootsene mine fra Ash kostet ca. 3000. Det siste plagget jeg kjøpte er en jumpsuit fra Patrizia Pepe til 3800. Kjøper klær flere ganger i måneden, har helt dilla! Unnskyld meg, men hva skal du med 50 par jeans? Hvor mange av de rekker du egentlig å bruke på et halvt år? Jeg kjøper også dyre jeans, men har ikke mer enn tre par akkurat i øyeblikket og det holder nå i bøtter og spann. Nå skal det sies at jeg liker å kle meg i kjoler også da men...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #37 Skrevet 21. august 2012 Jeg bruker aldri kjoler til hverdags, kun jeans...
bobbelfru Skrevet 21. august 2012 #38 Skrevet 21. august 2012 Nada, null og niks! Ikke er det viktig for meg heller:) Jeg har ingen ting som jeg har kjøpt selv. Men jeg har noe Gant klær som jeg arvet. aner ikke hva prisen er. Jeg ante ikke at det var merke en gang før ei kolega av meg bemerket det. jeg lyver litt... ønsker meg egentlig en chill of Norway kjole men når skal jeg bruke den? Jeg er på jobben fra klokken 8-30 til klokken 16. så er det hjem hente datter lage middag osv. Når hun sover så er det noav av andre ting som skal gjøres og så er det å slappe av på sofaen. Kunne jo ha brukt den 1 gang eller to i halvåret når jeg er ute med venninner og spiser men da hadde jeg jo alltid hatt på meg det samme!!!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #39 Skrevet 21. august 2012 Nei, absolutt ikke. Kunne ikke fallt meg inn og kjøpe en merkegenser fordi den "har så god kvalitet og varer så lenge". Skrekk og gru:( Synes mange av disse klærne vitner om en særdeles dårlig og lite personlig smak. Hunter-støvler og sånn "stjerneskjerf", ehh...
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #40 Skrevet 21. august 2012 Nei, absolutt ikke. Kunne ikke fallt meg inn og kjøpe en merkegenser fordi den "har så god kvalitet og varer så lenge". Skrekk og gru:( Synes mange av disse klærne vitner om en særdeles dårlig og lite personlig smak. Hunter-støvler og sånn "stjerneskjerf", ehh... Neida, og du har ikke fordommer du? Ikke i det hele tatt nei... Ehhh...?
marsve Skrevet 21. august 2012 #41 Skrevet 21. august 2012 Nei. Ikke sånn jeg regner for eksklusivt ihvertfall. Jakkene mine er alle i type bergans, northface osv. Men det er sånn jeg regner som "mellommerker"; altså ikke eksklusivt, men det finnes absolutt billigere alternativer. Er student så det begrenser seg jo selv. Liker dyre, fancy ting men sier seg selv at det er helt dust å kjøpe klær og stæsj som er så dyrt at jeg ikke tør bruke det i frykt for at det skal bli ødelagt. Men utrolig fornøyd med mine to siste kjøp: nora norway armbånd og rayban solbriller. Ellers er jeg veldig glad i sminke fra dior, guerlain, estee lauder, chanel etc. Men jeg sminker meg nesten aldri, så da har jeg råd til å bruke ordentlig sminke når jeg først skal noe.
marsve Skrevet 21. august 2012 #42 Skrevet 21. august 2012 Nei, absolutt ikke. Kunne ikke fallt meg inn og kjøpe en merkegenser fordi den "har så god kvalitet og varer så lenge". Skrekk og gru:( Synes mange av disse klærne vitner om en særdeles dårlig og lite personlig smak. Hunter-støvler og sånn "stjerneskjerf", ehh... Neida, og du har ikke fordommer du? Ikke i det hele tatt nei... Ehhh...? Beck Söndergaard heter forsåvidt det sjerfet!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #43 Skrevet 21. august 2012 Nei, absolutt ikke. Kunne ikke fallt meg inn og kjøpe en merkegenser fordi den "har så god kvalitet og varer så lenge". Skrekk og gru:( Synes mange av disse klærne vitner om en særdeles dårlig og lite personlig smak. Hunter-støvler og sånn "stjerneskjerf", ehh... Neida, og du har ikke fordommer du? Ikke i det hele tatt nei... Ehhh...? Beck Söndergaard heter forsåvidt det sjerfet! Fordommer? At jeg synes denne stilen vitner om dårlig og lite personlig smak? Traff det deg kanskje? Er det ikke slik veldig mange kvinner kler seg?Trygt å være som alle andre. Om du synes det er å ha fordommer så kan jeg leve med det;)
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #44 Skrevet 21. august 2012 Nada, null og niks! Ikke er det viktig for meg heller:) Jeg har ingen ting som jeg har kjøpt selv. Men jeg har noe Gant klær som jeg arvet. aner ikke hva prisen er. Jeg ante ikke at det var merke en gang før ei kolega av meg bemerket det. jeg lyver litt... ønsker meg egentlig en chill of Norway kjole men når skal jeg bruke den? Jeg er på jobben fra klokken 8-30 til klokken 16. så er det hjem hente datter lage middag osv. Når hun sover så er det noav av andre ting som skal gjøres og så er det å slappe av på sofaen. Kunne jo ha brukt den 1 gang eller to i halvåret når jeg er ute med venninner og spiser men da hadde jeg jo alltid hatt på meg det samme!!! Kan du ikke bruke den på jobb?!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #45 Skrevet 21. august 2012 Nada, null og niks! Ikke er det viktig for meg heller:) Jeg har ingen ting som jeg har kjøpt selv. Men jeg har noe Gant klær som jeg arvet. aner ikke hva prisen er. Jeg ante ikke at det var merke en gang før ei kolega av meg bemerket det. jeg lyver litt... ønsker meg egentlig en chill of Norway kjole men når skal jeg bruke den? Jeg er på jobben fra klokken 8-30 til klokken 16. så er det hjem hente datter lage middag osv. Når hun sover så er det noav av andre ting som skal gjøres og så er det å slappe av på sofaen. Kunne jo ha brukt den 1 gang eller to i halvåret når jeg er ute med venninner og spiser men da hadde jeg jo alltid hatt på meg det samme!!! Kan du ikke bruke den på jobb?! Nei desverre kan jeg ikke det i nåværende jobb. uniform
bobbelfru Skrevet 21. august 2012 #46 Skrevet 21. august 2012 Nada, null og niks! Ikke er det viktig for meg heller:) Jeg har ingen ting som jeg har kjøpt selv. Men jeg har noe Gant klær som jeg arvet. aner ikke hva prisen er. Jeg ante ikke at det var merke en gang før ei kolega av meg bemerket det. jeg lyver litt... ønsker meg egentlig en chill of Norway kjole men når skal jeg bruke den? Jeg er på jobben fra klokken 8-30 til klokken 16. så er det hjem hente datter lage middag osv. Når hun sover så er det noav av andre ting som skal gjøres og så er det å slappe av på sofaen. Kunne jo ha brukt den 1 gang eller to i halvåret når jeg er ute med venninner og spiser men da hadde jeg jo alltid hatt på meg det samme!!! Kan du ikke bruke den på jobb?! Nei desverre kan jeg ikke det i nåværende jobb. uniform her trenger jeg ikke være anonym
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #47 Skrevet 21. august 2012 Har faktisk ikke noen merkeklær. :s Er ikke intressert i mote, og kler meg mest for å ha på klær. Jeg liker jo å pynte meg, men kan lke gjerne gjøre det i klær fra HM. Eneste er at jeg har mye Kari Traa ullklær, og Stormberg yttertøy, men det teller kanskje ikke som merkeklær?
Mrs. Bouquet Skrevet 21. august 2012 #48 Skrevet 21. august 2012 Jeg har ganske mye designerklær. Jeg har to herve leger kjoler til ca. 11 000 hver, og en herve leger topp. Har ca. 20 par jeans fra Met, til ca. 2000 hver, og også mange jeans fra bl.a. guess og g-star. Har vel i alt ca. 50 par jeans. Jeg har jakker fra bl.a. Cavalli, Moschino, rock n blue og canada goose. Prisen er fra ca. 3000 til 6000. Favorittbootsene mine fra Ash kostet ca. 3000. Det siste plagget jeg kjøpte er en jumpsuit fra Patrizia Pepe til 3800. Kjøper klær flere ganger i måneden, har helt dilla! Trodde herve leger var autokorrektur av herlige.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #49 Skrevet 21. august 2012 Nei, absolutt ikke. Kunne ikke fallt meg inn og kjøpe en merkegenser fordi den "har så god kvalitet og varer så lenge". Skrekk og gru:( Synes mange av disse klærne vitner om en særdeles dårlig og lite personlig smak. Hunter-støvler og sånn "stjerneskjerf", ehh... Neida, og du har ikke fordommer du? Ikke i det hele tatt nei... Ehhh...? Beck Söndergaard heter forsåvidt det sjerfet! Fordommer? At jeg synes denne stilen vitner om dårlig og lite personlig smak? Traff det deg kanskje? Er det ikke slik veldig mange kvinner kler seg?Trygt å være som alle andre. Om du synes det er å ha fordommer så kan jeg leve med det;) Nei, det traff nok ikke meg siden jeg hverken har skjerf eller støvler som du beskriver, har faktisk ikke skjerf eller merkestøvler i det hele tatt. Men det er jo helt tydelig at du har fordommer mot de som velger å bruke mer penger på klær enn deg. Tror ikke de er hverken mer eller mindre opptatt av å være som alle andre, vi er jo en relativt homogen gruppe, tross alt. Det jeg undrer meg mest over er den misunnelsen du så tydelig blottlegger. God smak har vel ikke med prisen på klærne å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #50 Skrevet 21. august 2012 Var vel mest opptatt av sånt i ungdommen, da mamma betalte. ER voksen nå, og mener at det absolut ikke er verdt pengene. Fordi om vi har det helt ok økonomisk, på alle mulige vis, så er gidder jeg ikke hive penger ut vinduet. Har faktisk 15 år gamle ting, som enda er greit nok, av merkeklær og designer gear. Ting varer jo. Men man fornyer seg jo litt så uansett, så det er ikke så viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå