Gå til innhold

Si fra om gråtende barn i vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

HI her

Jeg har ikke barn selv, men synes det er slitsomt med barnegråt. Tenkte kanskje ikke moren tenkte på at hun kunne ta opp barnet, men skjønner jo at det kanskje opplevdes frekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
HI her Jeg har ikke barn selv, men synes det er slitsomt med barnegråt. Tenkte kanskje ikke moren tenkte på at hun kunne ta opp barnet, men skjønner jo at det kanskje opplevdes frekt.

Blir bare enda mer latterlig av deg, om du ikke har unge selv, tror du skal få deg et enormt sjokk den dagen du får barn..

Skrevet

Jeg kjenner bare av å lese hovedinnlegget at jeg hadde blitt forbanna om noen kom bort til meg om babyen min gråt i vogna mens jeg stod i kassa! begynner å lure på om hi bare tuller for å se reaksjonene våre her inne, for du må være temmelig korttenkt for å gjøre noe sånt. unger gråter, de dør ikke av det :)

Skrevet

Den dagen du får et kolikkbarn selv som aldri sover, kommer du til å synes dette er fryktelig flaut. Hehe. Synes moren taklet det veldig bra!

(Og jeg undres forresten på om dette er et lite troll, jeg håper egentlig det.) ;)

Skrevet
HI her Jeg har ikke barn selv, men synes det er slitsomt med barnegråt. Tenkte kanskje ikke moren tenkte på at hun kunne ta opp barnet, men skjønner jo at det kanskje opplevdes frekt.

Om du ikke har barn, og syns det er slitsomt med barnegråt.. Hva gjør du HER??

Hun tenkte sikkert på at å ta opp barnet ikke var det beste å gjøre der og da, men heller kjappe seg å bli ferdig med å betale for varene. Mødre flest vet hva de driver med.. :)

Skrevet

Jeg ønsker meg barn, så derfor er jeg her. Jeg tenker at jeg kommer til å gå ut av butikken, buss etc hvis jeg ikke får roet barnet ganske kjapt. Tror ikke det er bra for barn å gråte så lenge, og synes virkelig ikke det er nødvendig å utsette mine medmennesker for barnegråt på steder hvor de ikke har bedt om det. Kanskje er jeg litt vel "streng", men det er nå det jeg mener.

Skrevet (endret)

Jeg ønsker meg barn, så derfor er jeg her. Jeg tenker at jeg kommer til å gå ut av butikken, buss etc hvis jeg ikke får roet barnet ganske kjapt. Tror ikke det er bra for barn å gråte så lenge, og synes virkelig ikke det er nødvendig å utsette mine medmennesker for barnegråt på steder hvor de ikke har bedt om det. Kanskje er jeg litt vel "streng", men det er nå det jeg mener.

Spar denne diskusjonen i hukommelsen og bruk den til å gremme deg over hvordan du var, når du i framtida (kanskje) har barn. Endret av ★
Skrevet

ser at du snakker uten erfaring ja. tror du det er noe farligere for en baby å gråte i 5 minutter i vogna, enn feks en kolikkbaby som gråter i timesvis i mammas armer? tror du er redd for hva folk skal mene om deg dersom du har et barn som gråter mer enn 30 sek. Lykke til som mor, du vil få deg en tankevekker ;)

Skrevet

hehehe.. Unnskyld at jeg ler av deg, hi, men seriøst? Trodde du virkelig ikke moren visste at det var et alternativ å ta opp babyen?

Jeg mener ikke dette nedlatende, men siden du er her inne så betyr det kanskje at du er gravid eller prøver å bli? Jeg tror jeg ville råde deg til å bruke litt tid sammen med andre mødre først sånn at du forstår hvordan dette funker i praksis. Jeg frykter nemlig du kommer til å bli en overhysterisk mor, og det er heller ikke bra :(

Skrevet

Eg har ett råd til deg HI: Ikke få barn.

Skrevet

Var nok litt feil å si ifra i dette tilfellet. Høres kanskje litt merkelig ut, men babyer har forskjellig gråt. Og dette lærer en mamma fort. Hun hører om babyen er sulten, trøtt o.s.v.

Hjelper fint lite å trøste en sulten baby. Ikke lett å betale, pakke varer med en skrikende baby på armen.

Skrevet

Jeg kan si med 99,9% sikkerhet at om det hadde vært meg du hadde snakka til i den kassakøen så hadde jeg garantert hylgrått selv når jeg kom ut av den butikken! Jeg har ikke barn, men venter barn nå, og alle hormoner er fullstendig "crazy" i kroppen, og om noen hadde snakket til meg på den måten hadde jeg følt meg som verdens verste mor!

Nå vet jeg ikke om denne damen i butikken hadde flere barn eller det var hennes første, men jeg tipper en er veldig sårbar første tiden med en liten en som en ikke enda har blitt skikkelig kjent med og ikke vet helt hvordan en skal takle. Da hjelper det ikke med "bedre vitende" fremmede iallefall!

Skrevet

Jeg har vært alenemor på heltid siden barnet ble født og jeg hadde et barn som HATET ligge i vognen. Sov også veldig lite og i vogn aldri mer enn 30 minutt i gangen.

Skulle jeg handle måtte jeg selvfølgelig ha med meg barnet og våknet barnet i butikken var han langt fra fornøyd. Hadde noen blandet seg inn på denne måten da hadde jeg nok antagelig fått meg en god latter og følt at du hadde rømt fra en institusjon. Hva med å passe sine egne saker?

Èn ting er å blande seg inn når det gjelder barn/mennesker en mener er i fare, men et barn som gråter lit i vogn?

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Har ikke lest svarene her.

Synes det er ganske ekstremt å si ifra om en slik bagatell, og synes du fikk et svar som fortjent. Hun hadde nok rett- dette vet hun best selv.

Skrevet

Synes det er slitsomt med barnegråt....omg. Orker du virkelig ikke å høre på barnegråt i noen minutter, så gled deg til du blir mamma. At du ikke har barn selv og kommer med en sånn kommentar synes jeg var enda værre enn om du hadde hatt barn selv.

Skrevet
Jeg dro på storhandel (alene med minsten) til Sverige sist uke. Selv om jeg ammet i bilen før vi gikk inn, ble lillemann på 5 uker sulten igjen mens vi stod i kø. Jeg trøstet så godt jeg kunne, og ble ganske stresset etterhvert. Jeg visste at jeg bare ville skape mer trøbbel hvis jeg plukket ham opp, selv om det var det jeg egentlig ønsket. Da ville det tatt lenger tid med varene, og han ville bare grått mer når han igjen måtte legges ned. Jeg la merke til at damen i kassen satte et "vennligst benytt neste kasse"-skilt på båndet bak varene mine, men tenkte ikke mer over det. Da varene var ferdig scannet inn og jeg hadde betalt, spurte hun om hun skulle hjelpe meg med pakking av varene. Hun hadde småbarn selv, og visste hvordan det kunne være. Jeg kunne nesten begynt å gråte selv, så glad ble jeg :) Takk og lov for at det var denne snille damen og ikke deg jeg møtte i butikken, ellers hadde jeg garantert begynt å tute (og kjørt over deg med bulldoser inne i hodet mitt), søvndeprivert og følsom barselkvinne som jeg er...

å nå ble jeg helt rørt :-) Sånne mennesker er en gave i hverdagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...